رواية عشق الندى الفصل الثالث 3 بقلم نادية نشأت
رواية عشق الندى الجزء الثالث
رواية عشق الندى البارت الثالث
رواية عشق الندى الحلقة الثالثة
ناديه جرت لبست الازدال
وطلعت وهي بتلبس طرحه الازدال
ناديه:احم اسفه حضرتك مين عاوز حد
سيف :احمد انا سيف الشرقاوي
ناديه بصدمه :ااه
سيف :عم محمد موجود
ناديه: ايوا اتفضل
دخل سيف والشر باين من عيونو وهي بيتوعد له ع الكلام اللي قالتو في الشركه وكمان هي دخلت دماغو
ناديه صحت محمد ومحمد طلع ل سيف.
محمد :خير ي سيف بيه
سيف :اعد ي محمد عاوزك ف موضوع ع انفراد
محمد :اتفضل روحي يا ناديه هاتي حاجه ل سيف بيه يشربها
دخلت ناديه المطبخ.
سيف :انا سمعت طبعا الكلام اللي بنت حضرتك قالتو ف الشركه انهارده وكمان قفلت الباب في وشي.
محمد: بخوف والله هي مكانت تقصدحاحه
سيف :وعشان كده انا قررات قرار كده
بصراحه بنتك عجباني ونا عاوزه (دا انت بارد )
محمد بصدمه وعيون مدمعه لان عارف لو رفض اي اللي هيحصل
سيف هاا قولت اي.
فاجاه دخلت ناديه ووقفت قدام سيف بتحدي وضربتو ب القلم وقالت
انت انسان معدوم الضمير وكمان جاي لحد هنا وتقول الكلام القذر ده لبابا اتفضل اطلع برا
سيف كتف دراعه ورا ضهره وقال
وحيات امك لندمك ع الكلام ده وطلع الفون من الجيب
وكلم عمر
سيف: الو ي زفت انت فين
عمر :اي ياعم في اي بتفسح
سيف :عوزك تجبلي ماذون وتيجي حالا ع بيت محمد بتاع الكافيه اللي ف الشركه انت فاهم
عمر بخوف :حاضر
ناديه: انت بتعمل اي يامتخلف انت
محمد :بدموع :يابني سيبه حقك عليا انااا
سيف: بس انا هعرف اربيه وانت تسكت خالص احسن اعمل اللي عاوز اعملو من غير جواز
محمد بخوف ع مستقبل بنتو سكت
وسيف ساب ناديه وجرت ع الاوضه بتاعته وطلعت ف البلكونه وكانت هتسرخ لقت اللي بيكتم صوته
سيف :ونتي مفكره ان لو صوتي حد هيحوشك مني مثلا وضحك
ناديه: بدموع وفكرت انها مهما تزعق هو بيزيد
وقالت لو سمحت انا اسفه سيبني في حالي والنبي انا مش عوزه اتجوزك
سيف : لا هتتحوزيني اي رايك لو معملتيش كده وكمان بسعاده وبعد كتب الكتاب تعملي زي اي اتنين متجوزين طبيعي واظن انتي فهمه انا قصدي اي هرمي ابوكي برا الشركه وكمان هوقف العلاج بتاعو وانتي بقا يحلوه ومشي ايدو ع جسمه هطلعك من كليتك ب فضيحه
ناديه بخوف كانت بتعيط بس
سيف هسيبك يحلوه عما الماذون يجي
وناديه دخل عليه محمد
محمد :وقال وهو بيعيط نا يابنتي لو اقدر اعمل حاجه كنت عملت بس سيف الشرقاوي مش هيرحمني ولايرحمك
ناديه بدموع لما شافت ابوه مكسور
قالت خلاص بقا يابابا ملوش لازمه الكلام ده
وفعلا الماذون جه وكتب الكتاب
ناديه كانت لبسه⤵️⤵️
سيف يلا بينا وشده من غير ماتسلم ع ابوه وزقه ف العربيه وهي بدموع مش بتتكلم خالص
سيف طلع به ع شقه جميله اوووووي
سيف قرب منه نهي كانت بتبعد عنو
ناديه بدموع :والنبي سيبني انا مش عوزاك
سيف لو سمع كده وانا كل البنات بتترمي تحب رجلو
سيف بصوت جامد :مش عوز اسمع صوتك
وشد الحجاب ونزل شعره الاحمر ف ظهره
سيف بنبهار من كتله الجمال اللي في ايدو
شاله دخل الاوضه ورمه ع السرير
وقبله وساب علامات ملكيته عليه بس حس بدموعه واستحقر نفسو وقام وقال ادخلي اعدلي هدومك ف الحمام
ناديه قامت جرت من قدامو.
سيف مع نفسو : انا ازاي كنت هعمل كده معاه ازاييي انا اه مش بحس بحد بس مش لدرجه اني اكسره قدام نفسه ب الشكل ده
سيف قام اخد شاور ف الغرفه التانيه
ناديه طلعت وهي بترجف من الخوف وهو دخل مره وحده وهي رجعت ورا وقال :والنبي مش تاذيني
صعبت ع سيف وقال خلاص انا مش هلمسك اهدي لان عاوز انا
ناديه بفرحه مثل الاطفال :بجد
سيف :اه بجد تعالي بقا عشان انام
ناديه بتوتر :بس بس
سيف وقد فهم :انا قولت مش هلمسك تعالي وشده وشال الحجاب عنها
وخده ف حضتو ونام وهي استنت اما نام وقامت نامت ع الكنبه
عند العقربه بقا قصدي ثريا هانم
ثريا :وبعدين في ابنك الطايش ده مش ناوي يتجوز
يوسف :ابنك مش صغير عشان اتحكم فيه ي ثريا وبعدين انتي مش عوزه يتجوز اي حد
ثريا :قصدك اي ي يوسف
يوسف :قصدك ع ريهام
ثريا :ومالها ريهام بقا بنت اختي ومركز
يوسف :بس انتي عرفه ان ابنك مش بيحبه
ثريا :هيتحوزه يعني هيتحوزه ي يوسف
يوسف سابه وطلع.
في الصباح عند سيف وناديه
سيف قام ملقهاش جمبو بص ف الاوضه لقاه بتلبس الطرحه بتاعته
سيف: انتي راحه فين
ناديه وهي بتخبي راقبه ب الحجاب بسبب اللي حصل
ناديه بخوف :راحه الكليه
سيف :ونتي استاذنتي من مين ياهانم
بقلمي Nadia Nashaat
ناديه:مش لازم استاذن حد انا حره نفسي
سيف مسكه من شعره وقاال حره مين يماما انتي هنا هتمشي ب سيطرتي انتي فاهمه ولا لا
ناديه بعياط :سيبني ارجوك
سيف سابه وقال انحزي عشان اوصلك ف طريقي وبعد اما تخلصي محضرتك السواق هيجيبك ع الشركه
ناديه:بس انا مس عوزه اجي ع الشركه
سيف بص له بصه قاتله
ناديه بخوف خلاص هاجي
سيف سبه وخرج
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الندى)