روايات

رواية عشق الندى الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم نادية نشأت

رواية عشق الندى الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم نادية نشأت

رواية عشق الندى الجزء الثالث والعشرون

رواية عشق الندى البارت الثالث والعشرون

رواية عشق الندى
رواية عشق الندى

رواية عشق الندى الحلقة الثالثة والعشرون

ناديه:اعاااا وحطت ايده علي بطنه
سيف بتسرع:في اي مالك
ناديه:مفيش بس عشان شلت الشنطه
سيف بعصبيه :انتي غبيه ازاي تشيلي شنطه ب الحجم ده وانتي حامل
ناديه بعياط:انت بتزعقلي لييي انا عملت اي وكمان زعقتلي في المستشفي وذهبت وقفت في البلكونه
سيف:بتعيط عشان زعقتله
وذهب اليه
وجده تبكي وتسمح دموعه
سيف اخذه في حضنه
سيف:ممكن افهم بتعيطي لي كل ده عشان خايف عليكي في واحده حامل تشتال شنطه ب الحجم ده
ناديه بشقهات:لا كمان زعقتلي في المستشفي كمان
سيف يتقمص الهدوء :طب ينفع تقوليلي انا برتاح مع الدكتور ده بترتاحي ازاي يعني

 

 

ناديه نظرت لعيون سيف: انا اسفه بس انا برتاح في كلامو وبعدين باباك قالك انو راجل كبير
سيف:حتي لو كبير مينفعش تمام وده اخر كلام عندي ولو عايزه تزعلي اولعي ياناديه مش هرضيكي علي حساب رجولتي ابدا
ناديه بعياط:انت بتزعقلي ياسيف لي نا معملتش حاجه واحضتنه
سيف:طب اهدي نا اسف مش هزعق تاني
ناديه: وانا اسفه انا كمان بس والله ياسيف انا مش قصدي حاجه انا الفكره كله ان الدكتور ده برتاح معاه.
سيف:بردو بترتاحي معاه
ناديه بضحك:خلاص مش برتاح بس اقولك علي حاجه بس مش تتعصب
سيف طب تعالي نعد جوا وقوليلي ياستي براحتك
جلس سيف علي طرف السرير
سيف :تعاالي واجلسه علي رجلو هاا ياستي هتقولي اي
ناديه:هي الدكتوره حلوه وعسوله كده ومش بتكسف منها بس الدكتور ده كان بيريحني كلامو علي يوم الولاده وكده بس كنت بتكسف منو اوووي
سيف بغضب :قومممي منن وشييييي انتي بتقولييي اي
ناديه بعياط وهي تحضن سيف:في اي ياسيف انا خايفه منك
سيف :طب قومي بس دلوقتي
ناديه :لا مش هقوم انااا اسفه بس اهديي انت سخنت كده لييي وعيط🥲🥲🥲
سيف حاول ان يتقمص الهدوء : طيب انا هادي اهووو
طلعت ناديه من حضنه :خلاص بقا ياسيف هتفضل ضارب بوز كده
سيف :بووز
ناديه بدلع:ايوا بوز
سيف:طيب قومي يلا

 

 

ناديه:تؤتؤ وحوطت رقبت سيف وباسته في خده
سيف بخبث: اممم والمقابل بقا عايزه اي
ناديه:انا مش عايزه حاجه علي فكره انا هقوم.
وجاءت تقوم جذبه سيف ووجع علي السر*ير
سيف :كنتي بقا بتقولي مرتاحه مع الدكتور
يعني مش بترتاحي معايا
ناديه بتوتر: لا وكانت تقوم جذبه سيف تحت
سيف:رايحه فين ياحلوه كده
ناديه:هحضر هدوم البيبي لي ادم وهعمل اكل ل مسك
سيف:ما انا جعان انا كمان
ناديه :طب وسع عشان اعمل اكل
سيف بخبث: انتي الاكل كلو وقب*له وبيده افك زراير قميصو…………….
في المستشفي
يوسف:ها يعمر
عمر:الحمد لله سجلنا استاذ ادم
مسك وهي تشم رائحه ادم
عمر:هاتي يامسك اشتالو انا مشفتوش خالث
مسك بحب:اتفضل

 

 

اخده عمر واذن له
بكي ادم
عمر:خودي يامسك مش عرفه اعمل اي
ضحكت مسك:هات
وجلس يوسف وعمر يضحكون مع مسك
عند سيف وناديه
ناديه:سيف
كان سيف منشغل في تقبيله
ناديه بضحك:ياسيف مش هلحق اعمل حاحه ل مسك يرضيك
ناديه:ااااه سيف
ناديه:ياهانم انتي فين
ناديه: ياسيف بطل بقاااا يالهووووي بابا ومسك مش هيلاقو حاحه ياكلوه
ناديه:اااااااه سيف اااه
سيف:في اي مالك.
ناديه:مفيش حسيت بوجع كده
سيف :طب قومي خودي شاور وانا هطلع هدوم ادم
ناديه بوجع:طيب ممكن توصلني بس

 

 

سيف :حاضر واخده ثيابه من الارض وادخله الحمام
وطلع اشتال الشنطه وحطه علي السرير
سيف بصوت مسموع:المتخلفه دي كانت عايزه تشتال الشنطه دي كله
ناديه:سمعاااك علي فكره
سيف بضحك:انا مقولتش حاجه علي فكره
طلع سيف هدوم البيبي
ناديه طلعت وهي لفه نفسه بفوطه شافت هدوم البيبي
جرت عليه
ناديه:الله دي صغونه بص ياسيف
ناديه:سيف انت بتبص علي اي
نظرت ناديه علي ماذا ينظر سيف
ناديه :اعاا وجرت
سيف بضحك:خودي يابت هتخبي اي
بعده مده كانت ناديه خلصت رص هدوم البيبي في غرفه مسك واتجهت للغرفه طبخت لهم
وعملت لمسك طعام مخصوص
دخل سيف المطبخ:الله اي الريحه الحلوه دط وحاوطه من الخلف
ناديه بتوتر:سيف ابعد هانم هتدخل دلوقتي
سيف:تؤتؤ بابا كلمني وقال انهم في الطريق
ناديه :انا كده كده خلصت
سيف:اطلعي بقا يفله غيري البنطلون ده لانو مش عجبني
التفت ناديه اليه:بس ياسيف البنطلون ده بحبو اووي وانا لابسه من شويه اشمعنا بقا هغيرو دلوقتي.

 

 

سيف وهو يقبل عن*قه :اولا كده كده انا سيبك ب البنطلون من ساعته لان مكنش فيه حد هنا هانم كانت برا
لكن دلوقتي هانم حات وعمر وبابا هيجي
وعمر هيعيش معانا لان بابا عايز كده ف مينفعش يشوفك كده وقرصه
ناديه:اعااا سيف عيب
سيف:بس اووعدك لو عايزه تلبسي اي حاجه يعني كده ولا كده اوضتي بتقولك يمرحب بيكي.
ناديه بخجل :طيب وسع بقا عشان اطلع اغير
سيف قبله رقيقه تحولت لع*نف وهي تتجاوب معه
هانم:يالهووي ياسيف بيه انا اسفه مكنتش اعرف انك هنا
ناديه تموت من الكسوف: هاا ونظرت اللي سيف وجرت اللي غرفته
اتجهه سيف الي هاتم:منك لله ياهانم
وسبه وخرج
هانم:ونا عملت اي يعني
سيف:حضري الاكل يهانم وبلاش كلام كتيرر
هانم(دي بسكوته اووي هيبقا له دور حلو اووي معانا عندها 40 سنه مطلقه ومقيمه في الفيلا عند سيف )
حضرت هانم السفره وكانت الساعه الواحده صبااحا
نزلت ناديه وهي لابسه بنطلون بوي فريبد وتشيرت ابيض وشوز ابيض
سيف: اتاخرتي لي كده فوق
ناديه:مفيش عما خلصت المهم هما هيوصلو امتا
سيف:تقريبا كده ربع ساعه
سيف بهمس : فين البنطلون
ناديه :فوق لي بتسئل مش هلبسو تاني بقا طلما مش عجبك
سيف بخبث:لا كتري منو كتير
ناديه:انت قليل الادب
حتي دخل مسك وهي تمسك ادم ويسنده عمر ويوسف بجانبهم
ناديه:الله هاتي يامسك اشالتو
واخدت ادم وذهبت اللي الكنبه وجلست وهي تبقل ادم

 

 

سيف:يلا يبابا زمانكو جعانين انتو من بدري
يوسف :عندك حق مش بحب اكل المستشفيات
مسك بتعب :انا هدخل انام عن اذنكو
ناديه:استني بقا عملالك فرحه بس بصي جامده استني
مسك :لا لا مش قادره اكل
ناديه:اسبقيني علي الاوضه بس وملكيش دعوه يلا ياعمر وصل مسك بس الاوضه وانا هجيب له الاكل والسفره جاهزه لينا
عمر:حاضر يلا يامسك واسند مسك حتي وصلت غرفتها فوجدت الغرفه نظيفه ومرتبه بشكل جميل وسرير البيبي بجانب السرير
ناديه وهي تبوس البيبي:سيف اتفضل كده ادم عما بس اشوف ناقص اي علي السفره
سيف :هاتي كده استني بس مش عرفه اشيلو
ناديه:سهله حط بس ايدك علي راسو والتانيه اتحكم في جسمو
سيف :هاتي كده واشتال فعلا سيف وجلس علي الكرسي
يوسف:اجمد كده ياسيف منتي بكرا تشيل ابنك اتجرب بقا علي ادم
سيف ببتسامه لانه تخيل انه يحمل ابنه
سيف:باذن الله يبابا
ناديه:يلا ياسيف يلا يابابا
(فاطلب يوسف من ناديه ان تقول له بابا دائما )
يوسف:جاين اهو
وانتهي اليوم ونام يوسف وعمر ومسك من التعب مع عياط ادم كل شويه وعمر يحمله
عند سيف وناديه
ناديه:سيف انا هروح الجامعه بكرا
سيف بنتباه: لي في حاجه مهمه انا قايلك انك هتروحي عن الامتحانات
ناديه:ياسيف والنبي اروح بس بكرا انا زقهانه من البيت اووي انا قاعده طول النهار لوحدي وانت في الشغل زهقت ياسيف
سيف:مسك وبابا موجوين
مسك بزعل:خلاص ياسيف مش هروح تصبح علي خير
سيف ببردو :وانتي من اهلي
ناديه بهمس لنفسه بارد
اخده سيف في حضنه ونام من تعب اليوم في المستشفي
يوم جديد واحداث جديده

 

 

قام عمر علي عياط ادم
عمر:هششش اناا اهو تعاالي وخرج البلكونه حتي سكت ادم
مسك:ادم
عمر:انا اهو هو معايا
مسك:طيب
بقلمي nadia nashaat
كان يجلس يوسف
يوسف :تمام يعني هما هيسافر انهارده
الشخص:ايوا يايوسف بيه
يوسف:تمام وقفل مع الشخص
يوسف :معقول ياثريا هتمشي وهتستسلمي ب الهدوء ده ربنا يهديكي
عند سيف وناديه
كانت ناديه تتقلب علي السرير
سيف بنوم:بطلي حركه
ناديه بعناد كانت تزيد من حركته علي السرير
قام سيف مره واحده وهي خافت وغمضت عينه
قام سيف ودخل الحمام
افتحت ناديه عيونه لما تجد سيف
ناديه:هوووف بارد وقامت هي الاخري ودخلت غرفه الملابس
بعد دقايق طلعت من غرفه الملابس وجدد سيف يخرج من الحمام ويلف الفوطه حولين وسطه
سيف:راحه فين
ناديه:نازله تحت
سيف:اصبري وهنزل معاكي
ناديه:لا انا هسبق
سيف:بطلي هبل وهنزل معاكي
ناديه :طيب وجلست علي اطراف السرير
سيف:ممكن افهم في اي
ناديه:مفيش حاحه
امسك سيف معصم يده واوقفه
سيف:امم طب وانتي لابسه كده لي مش هتروحي الجامعه
ناديه: نعم مش انت قولتي لا
سيف بخبث:لا انا مقولتش لا بس كل حاجه وليه مقابل
ناديه بتوتر:مقابل اي انت موافق اروح الجامعه
سيف:موافق بس فين المقابل

 

 

ناديه:طب انت عايز مقابل اي
سيف بخبث هقولك وارمه علي السر*ير وهو يميل عليه
ناديه بتوتر:سيف في اي
اسكته سيف بقبله رقيقه تحولت الي……………..
سيف :يلا عشان متتاخريش
ناديه:حاضر
ونزلو وافطرو مع الجميع
سيف:يلا ياناديه
ناديه:يلا
واركبت مع العربيه
سيف:هتخلصي الساعه كام
ناديه:تقريبا كده 4
سيف:تمام هعدي عليكي
ناديه:تمام
وصلت ناديه اللي الجامعه
ناديه ببتسامه:سيف انا بحبك اوووي ياسيف
سيف ببتسامه:ونا بعشقك مش بحبك بس
ناديه:طب انا هنزل متتاخرش عليا

 

 

سيف:حاضر
وخرجت ناديه من العربيه وظل سيف ينظر اللي فكانت تتجه اللي بوابه الجامعه واكنت لابسه بلوزه بيضاء واسعه علي بنطلون اسود وكان الحمل يظر قليل عليه
ناديه:اوووبس فوني نسيتو ونظرت اللي سيف
سيف :هبله نست الفون
ناديه ببتسامه اخرج سيف من العربيه وهو مبتسم له
ودون سبق انزار كان الجميع يصرخ وناديه ارتمت ارضا غرقا في دماء وسيف واقف في صدمه فهي حبيبته الواقعه ارضا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الندى)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى