رواية عشق الندى الفصل التاسع 9 بقلم نادية نشأت
رواية عشق الندى الجزء التاسع
رواية عشق الندى البارت التاسع
رواية عشق الندى الحلقة التاسعة
ثريا مع نفسه :مستحيل البت دي تحمل كل حاجه هضيع مني
نروح عند سيف وناديه بقا (الساحل )
سيف انزلي
ناديه ودموعه مغرقه عيونه نزلت
شده من ايده ودخله شقه علي البحر الشقه نصه من الازار
سيف شده :يلا اطلعي غيري هدومك من فوق وانزلي معاكي 10 دقايق
ناديه:بس بس
سيف بزعييق:بقولك يلا
ناديه طلعت
دخلت الاوضه كانت عباره عند ازاي والستاير مليه الاوضه دخلت غرفه الملابس مكنش فيه غير هدوم قصيره
فهمت هو عايز اي منها
اعدد تفكر لحد ملبست اطول حاجه تصل الي الركبه
وسابت شعرها ونزلت
ناديه بحزن :نعم انا خلصت
سيف بصله وسرح فيه وفي عيونه اللي مليانه حزن
سيف:تعالي انا طلبت اكل
ناديه:شكرا بس مش جعانه
سيف:تعالي بقول
ناديه اتجهت ليه وقالت نعم
سيف قرب منها وقبل خده
ناديه بعتت عنو بتوتر وعياط:انت جيبني هنا علشان قله الادب دي صح عاوزه تكسري قدام نفسي عشان تخلص انتقامك مني ماهو صح سيف الشروقاوي هيتجوز بنت بتاع الشاي لي متجوزها جسم يقضي معاه يومين حلوين ويرميه تاني عشان يبقا قدام نفسو سيف اللي محدش زيي فاجاه نزلت القميص اللي هي لابسه كانت ب الملابس الد*ليه فقط
ناديه بدموع:اتفضل انا قدامك اهوو اعمل اللي انت عايزه بس اخلص منك
سيف: واقف مش مستوعب انها واقفه قدامو كده وانها فكرت كده سيف قرب منها وهي غمضت عنها سيف نزل ع الارض جاب القميص ولابسو ليه وقال بغضب :انتي مفكره اي عشان افكر ب الاسلوب الرخيص اللي فكرتي بيه ده
انا لو عاوز انتقم منك علي اللي حصل هكسرك قدام نفسك من اول يوم ومن غير حواز بس تفكيرك تفكير بني ادمه متخلفه رميه ودنك لاي حد يقول حاجه لو عندي اتجاه اني انتقم منك مثلا اختصبك وارميكي زي اي واحده و*خه برميه بقضي معاه ليله وس*ه وارميه
كل ده وناديه في دموعه بداري جسمه مش قادره تقف قدامو كده
ناديه بتعيط :عايزه اطلع فوق
سيف مركز معاه
فاجاه سيف حضنه لما حسه انها هتقع من طوله من كتر العياط
حضنه وحسس علي شعرها بحنان هشش اهدي مفيش حاجه هششششش بطلي عياط متتكسفيش انا حوزك اهدي هشششش وناديه بتعيط مع شهقات بصوت عالي
ناديه:ان انااا اسسسفه عل علي الك ل م ال ي ق ولتو اناا بعد ا م ا ش ف ت ا ل هد وم الي ف وق تفكيري ك ل ه رااح في الكللم اللي السيد قالو (انا علي الكلام اللي قولتو انا بعد اما شوفت الهدوم تفكيري راح في الكلام اللي السيد قالو )
سيف:اهدييي مفيش حاجه وشده لحضنو اكتر واكتر وهي مش حسه ومنعلقه في رقبتو ايدو اتسحبت ل ازازي القميص كان بيقفل الازار المفتوحه
وشده وقاعدو ع الكنبه هششش اهدي مفيش حاجه
ناديه مسحت دموعه وكانت هتبعد وسيف سحبه:انتي مراتي وده مكانك اوعي تاني اشوف في وشك علامات الكسوف دي واياكي اشوفك نطقه اسم حدد تاني ويلا عشان تاكلي
ناديه:حاضر
عند ريهام :خلاص يماما انا هنزل وهنشوف موضوع البت اللي اتحوزها دي
مني ::في اقرب وقت ي ريهام ثريا بتقول ان لو البنت دي خلفت اعتبري سيف راح منك هو وفلوسو ونفوذو انت فاهمه يرهام
ريهام بضيق :حاضر ي ماما
هنزل بكرا.
………….
عند سيف ناديه كانت بتاكل وهو والفون رن
سيف:الو يبابا
يوسف:ايوا يبني انت بتعمل اي ف الساحل
سيف :بغير جو انا وناديه
يوسق:طب اعطيني ناديه كده هقوله حاجه
سيف اعطي لناديه الفون
ناديه باحراج :ايوا يعمي
يوسف:اي يبنتي عامله اي وسيف عامل معاكي اي
ناديه :الحمد لله يعمي
يوسف:يعني هشوف حفيد قريب
ناديه اتحولت للون الاحمر من الكسوف
يوسف:هااا يبنتي
ناديه رمت الفون لسيف:اي بايا انت قولتله اي كده
يوسف بضحك : بقوله عايز حفيد في اي
سيف بضحك:مفيش يابابا سلام
وقفل الفون
سيف بخبث :بابا كان بيقول اي وبقيتي شبه الفروله كده
ناديه:مفيش مقلش حاجه
سيف قرب منها لحد موصل له
وقال:متاكده
ناديه بتوتر :ايوا ابعد عني كده
سيف تؤتؤ :لازم انفد اللي باباقالو
ناديه:هاا تنفذ اي
سيف :اكون بابا والتهم شفايفه
ناديه زقتو وضربتو ب القلم 🧏🏻♀️
سيف😳😳😳😳😳😳😳😳😳
ياتري سيف هيعمل اي ؟
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الندى)