رواية عشق المراد الفصل السابع عشر 17 بقلم نور أيمن
رواية عشق المراد الجزء السابع عشر
رواية عشق المراد البارت السابع عشر
رواية عشق المراد الحلقة السابعة عشر
ميرا: يااه كُل دَ عشاني
معتز: دي ابسط حاجه انتِ متعرفيش انا بجد من اول ما شوفت وانا قولت هيا دي الِ هتبق شريكه عمري بس كنت فاكر اننا هنلعب قط وفار بس ملهفناش نلعب
ميرا بضحك: بسكدا من عيوني
معتز: لا اوعيي
ميرا: طب قوم يلا عشان اقدر اقوم بكرا عندي شغل
معتز: انتِ مجنونه!
ميرا: لي
معتز: تروحي شغل تاتي يوم جواز وبعدين لو بعد سنه مفيش شغل
ميرا بزعل: لي
معتز: هو كدا انتِ تقعدي معززه مكرمه وتأمري وانا انفذ
ميرا: مش بشتغل عشان الفلوس
معتز: امم اومال اي
ميرا: عشان ابعد عن البيت اكتر وقت اقدر عليه
معتز: اه احكيلي عن عمك دَ بيصرف عليكي
ميرا: ولا جنيه انا معايا فلوس فحسابي انا الِ علمت نفسي بيها ولو هما عرفوا إن انا معايا فلوس كان زمانهم اخدوها وقعدوني من التعليم
معتز: فلوس منين ومعرفوش ازاي
ميرا:بابا كان عامل حساب ليا وعليه الفلوس بس هو الِ كان معاه الفيزه وقبل ما يموت عطهالي وقالي معرفش اي حد بيها واخبيها بعيد عنهم وبالذات عمي واكد عليا ان انا علي قد مااقدر اعافر واكمل تعليم
معتز: ربنا يرحمه يا حبيبتي
ميرا بدموع: يارب
معتز: والله لأجبلك حقك من كُل الِ زعلك
ميرا: يلا نروح ومتشغلش بالك
معتز: يلا
نور: وحشتني يا مراااادد
مراد: وانتِ كمان يا قلب مراد
نور: اي كل دَ كنت فين
مراد: الشغل كان كتير يا حبيبتي
نور: انا كنت عاوزه اجيلك بس خوفت
مراد: من اي
نور: منك
مراد: هو انا بخوف
نور بضحك: جدا
مراد: يلا يابت قدامي علي الاوضه
نور: حاضر
مراد: نونو حبيبتي كنت عاوزك في موضوع
نور:اتفضل
مراد: عاوزين نعمل فرح
نور: لمين
مراد: لينا
نور: اشمعنا
مراد: عاوزين نفرح بقَ وكمان صاحبي كتب كتابوا النهارده اتفق معاه ونخليها ليله واحده
نور بفرحه: ماشي
مراد: عاوزين ننزل نشتري شويه هدوم
نور: لمين
مراد: لينا يانور فتحي دماغك معايا كدا
نور: بحاول والله وبعدين انا عندي امتحانات الاسبوع الجاي
مراد: إن شاءالله بعد النتيجه نعمل الفرح
نور: طب هننزل نجيب لبس امتا عشان عوزا اشتري كام خمار ونقاب كدا
مراد: بكرا ياحبيبتي
نور بفرحه: طب يلا ننام
مراد: تصبحي خير يا عيوني
نور: وانت من اهل الخير يا حبيبي
يوووم جديد علي ابطالنا
معتز: بقينا الضهر يا ميرا اصحي بقَ
ميرا: يا طنط حرام عليكي خمس دقايق وقايمه كفايه ض’رب بقَ
معتز: انا معتز يا حبيبتي
ميرا بهلوسه : عوزا انام
معتز لاء مبدهاش دَ انا انام انا كمان
نور صحيت ملقتش مراد جمبها
مراد وهو خارج من الحمام: صباح الفُل
نور: صباح الجمال علي فين بالشياكه دي كلها 😉😂
مراد: انتِ نسيتي ولا اي
نور وهيا بتنط من علي السرير: لا انا فاكره
مراد: هعمل كام حاجه علي اللاب لحد ما تخلصي
نور: ماشي
نيرا: صباح الجمال علي عيونك الحلوه دي يا تيته الناس بتكبر وتبقي وحشه انتِ بتحلوي
فريد: بس يا بكاشه
نيرا: انا بكاشه يا تيته
فريده:اه يلا قولي عاوزه اي
نيرا: بصيي بصراحه كنت عوزاكي تعملي مكرونه بالبشاميل عشان نفسي فيها من ايدك اويي
فريده: عيوني يلا اطلعي ذاكري وانا هقوم عشان اخلص قبل ما الجماعه ينزلوا
نيرا: ماشي يا حبيبتي
مراد: اي كل دَ يا نور انا زهقت من الانتظار
نور: ثواني وهخلص اهو
مراد: ساعتين يا مفتريا
نور: ماانا مش هخرج مع اي حد دَ مراد بيه
مراد: يلا يلمضه
نور وهيا بتفتح الباب: خلصت
مراد بتصفيره: انتِ هتمشي معايا بالحلاوه دي كلها لاء مقدرش
نور: لي بس يا حبيبي
مراد: يا بنتِ مقدرش اقاوم كل دَ كتير عليا
نور: هيحح
مراد: يلا ننزل كفايه كدا
نور:يلا
زين: علي فين اقعدوا افطروا
مراد: هناكل برا
فريده: دَ انا عملتلكوا مكرونه بالبشاميل
مراد: لاء كدا ناكُل هنا بقَ
نور وهيا راحه تقعد: انا بقول كدا برضو
بعد مرور ساعه
نور: يوووه دَ حلو
مراد: ابيض ملفت اوي لاء مش هتجبيه
نور: عشان خاطري
مراد: طيب هاتيه بس اقسم بالله ما هتخرجي بيه من باب الاوضه يلا بقَ
نور بقرف: اومال هجيبوا لي تعالي نشوف حاجه تانيه
مراد: ايوا كدا وبدؤ يختارو هدوم ليها وخلصو وراحوا علي محل رجالي مراد جاب كام حاجه لنفسوا وطبعا نور ادخلت واختارت معاه
نور : عاوزه اكُل ايس كريم
مراد: تعالي اجبلك واخدها وجاب ليها وليه وراحو العربيه وركبوا ورجعو علي البيت
نور وهيا بتترمي علي السرير: يوووم متعببب
مراد: جدا
نور: انت عندك شغل ولا مش هتنزل النهارده
مراد: هتابع علي اللاب توب
نور: ماشي وقامت اخدت شاور ورتبت الهدوم الِ جابوها وراحت قعدت جمب مراد علي السرير
نور: لسه كتير
مراد: نامي يا حبيبتي انتِ تعبتي وانا هخلص وانام
نور: ما تعلمني بتعمل اي كدا
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق المراد)