روايات

رواية عشق المراد الفصل الخامس 5 بقلم نور أيمن

رواية عشق المراد الفصل الخامس 5 بقلم نور أيمن

رواية عشق المراد الجزء الخامس

رواية عشق المراد البارت الخامس

رواية عشق المراد الحلقة الخامسة

مراد بعصبيه:اي الدوشه دي

السكرتيره: بقولها مش مسموح بتأخير مش عاوزه تمشي

مراد: وهوا من امتا وانتِ الِ بتقرري مين يمشي ومين يقعد

السكرتيره: اسفه

مراد: اعتذري لنور

السكرتيره: اسفه يا نور

مراد: اتفضلي يا نور ادخلي ودخل قبلها وقعد

مراد: اقعدي خايفه كدا لي

نور:لاء عادي فين الملفات بتاعتك

مراد: بصي هناك كدا وشاور عليهم

نور: تمام وقامت اخدتهم وقعدت ع الكنبه تدرسهم وعرفت بقَ

انو اكبر رجل اعمال في الشرق الاوسط اسمو مراد زين الدمنهوري عندو 30سنه كلمتو بتمشي علي الكبير والصغير والكل بيعملوا الف حساب شهره وفلوس وجمال دا انت مش محروم من حاجه

مراد: بتقولي حاجه

نور: احم لاء انا قرأتهم

مراد: تمام والمواعيد وكل حاجه من بكرا إن شاء الله

نور: تمام وخرجت اخدت تاكسي وروحت

نرمين: يلا اقعدي والاكل سخن

نور : قعدت تاكُل وحشتني يواد يا محمد

محمد:وانتِ كمان والله امتا الاجازه تيجي

نرمين: هيا لسه الدراسه بدأت عشان تيجي الاجازه

نور: اه والله يا ماما دا غريب😂😂

نور: تصبحوا علي خير

نرمين ومحمد: وانتِ من اهل الخير

نور: دخلت اخدت شاور ونامت علطول

مراد رجع راح لنيرا لقاها نامت دخلت اخد شاور ونام هو كمان

عدي اسبوع علي ابطالنا

نور ومراد اخدو علي بعض اكتر من الاول ونيرا ونور بقُ صحاب اوي ونور بقيت عارفه كل حاجه عن نيرا ونيرا بقيت عارفه عن نور كل حاجه بس نور خايفه تقولها انها معجبه بمراد

نرمين: قومي يلا نور كفايه نوم كدا هتفضلي نايمه للعصر يا بنتي

نور بخضه: هتأخر على الكليه

نرمين بضحك : النهارده الجمعه عندك شغل ولا لاء

نور:في حفله تبع الشغل

نرمين بقلق: لازم يا بنتي الحفله دي

نور: حاولت مع مراد والله وهوا بيقولي مينفعش

نرمين : طيب قومي يلا ناكُل

نور: حاضر وقامت اخدت شاور ولبست بيجامه وخرجت وكانت نرمين جهزت الغدا

نور قعد تاكُل والجرس رن

نور: خليكوا هقوم انا وقامت فتحت مراد

نور: دكتور مراد اتفضل

مراد: لاء شكرا بس جبتلك الفستان دا عشان تلبسيه فالحفله والمره الجايه هجبلك إسدال

نور ركزت هيا لابسه اي وقفلت الباب في وشوا ودخلت تلبس الاسدال

نرمين: مين يا بنتي

نور:….

محمد: مين يجموسه

نور:….

نور لبست الاسدال وخرجت فتحت

مراد: انا يتقفل فوشي الباب

نور: سوري

مراد : ايوا كدا هو دا اللبس الِ بتفتح بيه الباب اتفضلي الفستان

نور: بس انا مش بحب الحجات بتاعت الحفلات والشغل الضيق والحاجات دي

مراد: اكيد يعني مش هجبهولك ديق وسابهولها ومشي

نور: اووف فكل مره مش بيستني يسمع ردي وبيمشي ودخلت

نرمين: اي الِ ف ايدك دا

نور: فسات مراد جابوا عشان البسوا في الحفله

محمد: انا مش مرتاح لمراد دا

نرمين : ولا انا

نور: كفايه انا مرتحالو

محمد قام مسكها من شعرها بتقولي اي

نور بضحك حرام عليك بيوجع ارحمني بهزر

محمد: ايوا كد

نور: طيب يلا بقى هروح اجهز انا دخلت الاوضه فتحت الفستان وكان لونو ازرق ستان وجايب معاه خمار ازرق وحزام اسود وهيلز اسود

نور: يخرب عقلك زوقك يجنن

نور لبست وحطتش اي مساحيق تجميل وكانت جميله فعلاً وقعدت تستناه يجي

نور لنفسها هو في سكرتيره بتبقَ مدلعه الدلع دا كلوا دا لو خطيبتوا مش هيعمل كل دا قطع تفكيرها رنه فونها وكان مراد

نور: السلام عليكم

مراد: وعليكم السلام ممكن تطلعي ولا افضل برا كتير

نور: انت برا من زمان بجد

مراد: اه

نور: وانا يعني كنت هعرف منين لحظه وهخرجلك

مراد : لسه هستني لحظه كمان

نور: افندم وقامت خرجت وفتحت الباب لقيتو راكن علي العربيه ولابس النضاره

مراد:……

بـقـلمي نـور أيمن⁦.♡

عشق المراد

6

مراد خلع النضاره: اووووف يخربيت جمدان امك

نور بابتسامة: بجد حلو

مراد : مش اوي

نور بحزن: تمام

مراد: يلا اركبي

نور راحه تركب ورا

مراد: شيفاني السواق بتاعك ولا اي اركبي قدام

نور ركبت وهيا ساكته ومراد اتحرك

مراد: الحفله دي مهمه اوي عاوزك تكوني حريصه علي أفعالك

نور بعدم فهم: تمم

مراد وقف قدام القصر بتاع عيله الدمنهوري

نور: بخوف انت وقفت هنا لي

مراد: هكلك يعني أنتِ خايفه كدا لي هجيب نيرا

فون مراد رن

مراد: ادخلي ناديلها لحد ما اخلص المكالمه دي

نور لسه هتتكلم كان مراد رد وبعد بعيد عنها

نور: ياربي بقَ ودخلت القصر

فريده: اتفضلي يا بنتي أنتِ مين وعاوزه اي

نور: طنط معلش ممكن تنادي نيرا

فريده: مش هينفع تخرج غير ومراد موجود هنا

نور فنفسها اي الناس الغربيه دي

نور: مراد برا وهوا الِ قالي اناديها

فريده:طيب اطلعيلها فوق يا حبيبتي وعرفتها مكان الاوضه

نور:حاضر

نور طلعت وخبطت

نيرا: ادخل

نور: السلام عليكم

نيرا: وعليكم السلام

نور: ها خلصتي

نيرا: اه بس قوليلي اي الجمال دا كلوا

نور: دا جمالك يروحي يلا عشان مراد تحت

نيرا: يلا ونزلوا

مراد: اي كل دا ساعه

نيرا: معلش يا حبيبي يلا بقَ عشان منتأخرش

نور: يلا

نيرا: طيب اركبي ولحظه يا مراد وجايه هجيب موبايلي عشان نسيتو

مراد بضحك يخرب عقلك

نور راحت تركب ورا

مراد فنفسوا يعني طلعت عشان تركبي أنتِ قدام وبرضو رايحه ورا يارب صبرني

مراد بصوت مسموع: ما قولنا مش انا السواق بتاعك

نور: ما نيرا هاتيجي تركب قدام

مراد بزعيق: انزلي يا نور انجلي

نور: دا جنان والله

مرا: بتقولي حاجه

نيرا: وهيا بتركب أنا جيتت

مراد وهوا بيبص لنور: نورتي يا جميله

نيرا بخبث: دا الظاهر كدا انو نورها

مراد: اول مره تقولي حاجه صح

نور: نيرا رني ع موبايلي كدا معلش

نيرا : مش معايا رصيد أنتِ نسيتيه أنتِ كمان ولا اي

نور: مش عرفا بس انا فاكره أن أنا جبتو معايا

مراد: خرج الفون بتاعو خدي اكتبي الرقم ورني عليه

نور كتبت الرقم بس الصدمه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق المراد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى