روايات

رواية عشق المراد الفصل الخامس عشر 15 بقلم نور أيمن

رواية عشق المراد الفصل الخامس عشر 15 بقلم نور أيمن

رواية عشق المراد الجزء الخامس عشر

رواية عشق المراد البارت الخامس عشر

رواية عشق المراد الحلقة الخامسة عشر

مراد بضحك: مكنتش اعرف انك هتعترف بالسهوله دي وقصتك هتخلص بسرعه كدا يلا فداهيه
الشرطه اخدتو مراد لازم تجيبوا الواد التاني اصولوا مخلص ليه اوي
معتز: معتز في خدمه مراد سلام يا صاحبي ومشيوا
ومراد فضل يضحك علي صاحبوا وطلع لقي نور لسه صاحيه
مراد: نوووور
نور بفزع: البيت بيولع
مراد: يا ساتررر لي كدا قومي ياختي
نور: سبني انام شويا بقَ
مراد: قومي يا حبيبتي امتحاناتك الاسبوع الِ جاي هصحي نيرا تكوني أنتِ اخدتي شاور هاخليها تجيلك تذاكرو مع بعض وانا هروح الشغل
نور: حاضر
مراد خرج راح لنيرا لقاها صاحيه
مراد: مالو الجميل بيفكر في أي

 

 

نيرا: حلمت حلم مش عارفه افسرو
مراد: حلمتي ب اي يا حبيبتي
نيرا: ماما يا مراد
مراد: مالها
نيرا: قالتلي أنتِ عامله اي واخوكي عامل أي أنا عايشه وبشوفكوا كُل يوم وبعد كدا هيا فضلت تتكلم بس كان في صوت دوشه ومسمعتش وفضلت اقولها وحشتيني وهيا تبتسم ومتردش عليا
مراد: اي عايشه ازاي
نيرا: اكيد مجرد حلم
مراد: اه قومي يلا وروحي لنور الاوضه ذاكروا مع بعض أنا عاوزكوا تكونوا اوائل الكليه أن شاء الله ارفعوا راسي
نيرا: عيوني ليك يا حبيبي
مراد: يلا انا نازل عاوزه حاجه
نيرا: شوكولاته
مراد: حاضر ونزل ووصل الشركه ودخل بجمدانوا الِ بيلفت انتباه كل ال موجودين ودخل علي المكتب
السكرتيره: في اجتماع الساعه ٨
مراد: تمام هاتيلي القهوه
السكرتيره: حاضر وخرجت
معتز:لسكرتيره مراد موجود
السكرتيره: في معاد
معتز: لاء
السكرتيره: طب لحظه اقولوا
معتز: ماشي
السكرتيرة: مراد بيه في واحد اسمو معتز عاوز يدخلك
مراد: دخليه
السكرتيره: لمعتز اتفضل دخل معتز

 

 

مراد: اهلا اهلا
معتز: اي يعم السكرتيره الجامده دي
مراد:اوعا تكون ضايقتها
معتز: عيب عليك
مراد: بجد اول سكرتيره اجيبها وتكون محترمه كدا
معتز: لاء كدا كتير عليا
مراد: حب من اول نظره دَ ولا اي
معتز: تقريبا
مراد: تشرب اي يا عم الحَبيب
معتز: اي حاجه
مراد: طلب من السكرتيره قهوه لمعتز
السكرتيره : حاجه تانيه يا بيه
مراد: شكرا
السكرتيره خرجت
معتز بعصبيه: انت سايبها تقولك يا بيه
مراد بضحك: اومال تقولي يا بيبي
معتز بعصبيه: مراد انت بتهزر
مراد:أنه الحُب يا ساده
معتز: انت مستفز طب اقولك أنا هروح اتقدملها النهارده
مراد: انت عرفت أهلها يبني
معتز: هعرف سلام
مراد: طب استني القهوه
معتز: مش عاوز
مراد: دَ هيا ال هتجيبها
معتز: كدا اعوز اوي اوي
مراد بضحك: اي الوقعه دي يخويا
معتز: دي واقعه جامده اوي

 

 

استووووب نعرفكوا علي السكرتيره دي بقَ
اسمها ميرا عندها 24سنه مخلصه كليه هندسه بس ملقتش شغل مناسب غير كدا عشان كدا هتعرف معلومات اكتر عن شغلها من مراد باباها متوفي ومامتها معندهاش اخوات
عايشه مع عمها في بيتها الِ ورثته من باباها ومرات عمها بتعاملها وحش جدا وعشان كدا ديما لتحاول تأخر نفسها في الشغل عشان تروح تنام
معتز: تعرف اي عنها
مراد: أما القهوه تيجي هجبلك ملفها
حد خبط علي الباب
مراد: ادخل
ميرا: اتفضل القهوه معتز اخدها منها وحاول ميبصلهاش وهيا خرجت
ميرا لنفسها يخربيت جمدان امك
تهاني: بخ
ميرا: يستي خضتيني كذا مره اقولك حرام وأنتِ مش بتقتنعي
تهاني: الهزار حرام يعني
ميرا: لاء مش كل الهزار الهزار ال بيخوف وال بيجعز حد دَ الرسول عليه الصلاة والسلام نهانا عنو
معتز: لو سمحتي
ميرا: أنا
معتز: اه
ميرا: اتفضل
معتز: كنت عاوز رقم عمك
ميرا: لي خير
معتز: مش عارف اوصلوا من اي مكان وكنت عاوز اكلموا
ميرا: برضو لي

 

 

معتز: حاجه بيني وبينوا
ميرا: طيب خلاص هاتو بعيد عني
معتز: يا ستي عاوز اطلب ايدك اي مش حوار
ميرا بدموع: أنا قولت حاجه عشان تقول مش حوار هو عمي عاوز يجوزني لواحد يدفعلوا فلوس كتير
معتز: طب هاتي بس الرقم ومش ليكي دعوه
ميرا: طيب بس انت هتحرج نفسك علي الفاضي وهتعملي أنا مشاكل
معتز: مشاكل لي
ميرا:مش لازم دخول في التفاصيل اكتر من كدا
معتز: طيب ممكن الرقم
ميرا: لا ولو سمحت امشي
معتز بزعل: تمام
في بيت ميرا
وليد: ايوا موافق طبعا والقي ليها مين احسن منك يا حاج
ايمان: هتجوزها لمين هاا هنخلص منها
وليد بفرحه:دَ اكبرر مني وهيدفع فلوس ياما وهنغتني
ايمان: بجد والله طب الحمدلله أحسن حاجه انها مش هتفرح
وليد: احنا هنفرح مالنا ومالها تفرح تزعل ملناش داخل
ايمان بخبث: دي بنت الغاليه لازم تعيش عيشه تحلف بيها
وليد: ايوا
ميرا: السلام عليكم
ايمان: يلا يا بت انجري علي المطبخ نضفيه وخلي الشقه بسرعه وروحي اللبسي عشان كاتب كتابك دلوقتي
ميرا بفرحه : حاضر

 

 

ايمان: فرحانه علي اي دَ الهم وراكي وراكي يقلب مرات عمك
وليد بضحك: هتبقي مرات العجوز يا بنت اخويا
ميرا الفرحه راحت عشان كانت فاكره انو معتز ودخلت المطبخ من غير ماتتكلم
ايمان: اطلعي اللبسي ياختي مش هستنفع منك بحاجه قبل ما تمشي هما علي وصول مش عارفه مستعجلين علي اي
ميرا بعيط: لي كدا يااارب مليش غيرك يارب أنا راضيه بنصيبي وقامت لبست فستان رقيق جدا ولبست عليه خمار وكانت جميله ونسيت الحزن اول ما نزلت وشافت معتز بس الصدمه

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق المراد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى