رواية عشق المراد الفصل الثامن 8 بقلم نور أيمن
رواية عشق المراد الجزء الثامن
رواية عشق المراد البارت الثامن
رواية عشق المراد الحلقة الثامنة
نور بضحك : انتِ لسه فاكره لا يا ستي مش بحبو بس دَ انا بعشقو والله
نيرا بفرحه: بجدد
نور: ايوا انتِ فرحانه كدا لي دا لو انا مكانك كنت جبتك من شعرك مش بتغيري علي اخوكي ولا اي
نيرا: لاء طبعا الِ يفرحوا يفرحني
نور: هو بيحبني!؟
نيرا بتردد: مش عرفا
نور: اومال لي بتقولي الِ يفرحوا يفرحك
نيرا: اكيد هيحبك بس صبرك
نور: نامي وانتِ محدش مستفيد بحاجه منك
نيرا: انام اي بقَ والكليه دا مراد يقتلني
نور: ماما دلوقتي هتموت من القلق عليا
نيرا: لاء انا كلمتها
فلاش باك
نيرا: ازيك يا طنط
نرمين: الحمدلله مين
نيرا: انا صاحبه نور اخت مراد
نرمين: ايوا يا حبيبتي عامله اي
نيرا: معلش يا طنط هيا كانت مصدعه وانا اديتها برشام صداع ونامت وبابا قال انو مينفعش نروحها كدا ممكن تبات معايا وبكرا تيجي
نرمين: اهم حاجه هيا كويسه بجد
نيرا: اه يا طنط بالله
نرمين : ماشي يا حبيبتي
نيرا: شكرا يا طنط
نرمين : علي اي دا انا الي اشكرك خلي بالك منها
نيرا: فعيوني
نرمين : تسلميلي باي
نيرا: باي
عوده الفلاش باك
نور: طب الحمدالله دي كانت تموتني فيها
نيرا بضحك : عدي الجمايل
نور: واحد
نيرا: ماشي يختي هروح اصحي مراد عشان هو الِ هيعرف يجبلك هدوم من اوضه بابا
نور: اتنين😂😂
نيرا: لسه الِ جاي اكتر يمرات اخويا😉
نور: يخرب عقلك امشي
نيرا خرجت وراحت صحت مراد
نيرا: نور عوزا هدوم
مراد: ما تلبسيها من عندك
نيرا: بتقولي قصير اوي
مراد بتذكر : اهه طب اروح اشتريلها
نيرا: ممكن نسرق حاجه من بتاعت ماما ونرجعها تاني
مراد: بابا هيعرف وهيزعل
نيرا:طب قولوا الاول شوف هيقول اي
مراد: ماشي روحي اللبسي يلا وقام اخد شاور وخرج
زين : ادخل
مراد: جايلك ف خدمه يا حاج
زين: انجز
مراد: عاوز طقم لنور تلبسوا عشان زي مانت شايف جايه بفستان وهيا هتنزل من هنا علي الكليه وطبعا مش هينفع لبس نيرا عشان هيا مختمره
زين:صعب بس مفيش حل غير كدا
مراد: يعني موافق
زين: اه
مراد: يحيا العدل😂😂😂
زين: بطل جنان وانجز قبل ما اغير رائي
مراد: لاء وعلي اي ودخل طلع طقم واخدو وخرج
نور: ادخل
مراد: اتفضلي
نور بكسوف : شكرا واخدتو وقفلت فوشو الباب
مراد:يعني كدا بطل وكدا بطل طب اعمل اي طيب
نيرا: اعترفلها يا بطل
مراد: يمكن مبتحبنيش
نيرا: قوي قلبك كدا
نيرا مشيت وسابته قبل ما تسمع الرد
مراد: ربنا يستر ونزل قعد يستناهم تحت
نور ونيرا نزلوا ونور كانت حوريه كانت لابسه ادناء ولفه عليه الخمار وكانت جميله اوي
زين: تعالو اقعدو جمبي
مراد بغيره: افطروا في الكليه عشان تأخر
زين موجه كلامو لنور: تعالي يا حبيبتي هنا انتِ خايفه لي
نور: اخبارك اي يعمو
زين: لاء قوليلي يا بابا انتِ زي نيرا بنتي بالظبط ولو جينا للحق فَ انتِ شبه مراتي الله يرحمها اوي
مراد: ها خلصتو
زين: سيبك منو انتِ اسمك اي
نور: اسمي نور يعمو وانتَ
زين: قولنا بابا انا اسمي زين
نور: تمام يا بابا زين امشي انا بقَ بدل ما يكُلنا
زين: دا غيور اوي
نور بعدم فهم: بيغير علي نيرا من ابوها
زين بضحك ع برائتها : اه
مراد بزعيق: نوووور قداامي
نور بخوف: ج ي ت ا ه و
زين بعصبيه: صوتك ميعلاش في وجودي
مرادبإحترام: حاضر يلا يا نيرا انتِ ونور وخرجوا ونزلوا الكليه
مراد: عليكوا دكتور معتز ملكوش اي كلام معاه عشان دَ قليل الادب يلا ولو عمل اي حاجه رنو عليا
نيرا: حاضر
مراد وهو بيبص لنور: الكلام ليكي انتِ كمان
نور: حاضر ودخلو المدرج
دخل الدكتور معتز وبدأ يشرح وحاول يستخف دمو كذا مره مع نور وهيا صدته
( جامده بقَ😉😂😂)
نور: ماماااا وحشتيني
نرمين : وانتِ كمان يا حبيبتي
نور: حبيبتي يا ماما
نرمين : يلا عشان ناكُل
نور: انا مش جعانه اكل انا جعانه نوووم
نرمين: كُلي وبعدين نامي
نور: وعد اول مااصحي اكُل تصبحي علي خير يا حبيبتي
نرمين: وانتِ من اهل الخير
نور اخدت شاور ونامت
صباح يوم جديد علي ابطالنا
نيرا: مش عوزا اروح انا تعبانه اوي عوزا انام
مراد: اخر كلام
نيرا: اه ونبي
مراد: ماشي وخرج وسابها تنام ما هيا الِ اتظلمت في العلاقه دي
نرمين: يلا يا نور قومي
نور: يا ماما مش هروح نيرا كلمتني وقالت نريح النهارده وهيا هتخلي مراد يجبلنا المحاضرات
نرمين: ماشي يا حبيبتي وخرجت
محمد: ماما قومي هنروح ونرجع علطول قبل ما تصحي
نرمين: استني اما تصحي ناخدها معانا عشان متزعلش
محمد: يلا بس هنروح ونيجي بسرعه هيا بتفضل تعيط وبتتعبنا وكأنها طفله
نرمين : ماشي اما اقوم اللبس انا قلبي مش مطمن
محمد: وحشني اوي نفسي اروح تخليكي واروح انا
نرمين: لاء هاجي معاك وقامت لبست وخرجوا
نور: صحيت من النوم تضور علي امها ملقتهاش رنت علي مراد
نور: السلام عليكم
مراد: وعليكم السلام
نور: معلش يا دكتور مش هعرف اجي الشغل النهارده
مراد: بس في اجتماع ضروري النهارده
نور:انا صحيت ومش لاقيه ماما وهيا مش عادتها تخرج من البيت من غير ما تقولي اكيد في حاجه لازم افضل في البيت
مراد بخوف حاول يداريه: يعني ممكن تكون راحت فين
نور: مش عرفا والله بس محمد كمان مش هنا يعني اكيد خرجوا بالعربيه
مراد بخوف معرفش يداريه: يعني هيخرجوا يروحوا فين
نور: معرفش وبعدين انت مالك في اي
مراد : طيب اقفلي هكلمك تاني
نور: ماشي
مراد: ايوا يحبيبي واحشني بالله
مازن: وانت كمان والله
مراد: كنت عاوز منك خدمه بس ضروري
مازن : قول يا حبيبي
مراد: في حادثه علي طريق ***** طبعا سمعت عنها
مازن : اه دول مدمرين خالص ومش عارفين نوصل لأي حد من العيله
مراد: طيب مكنش معاه بطاقه
مازن: لاء في بطاقه
مراد: اسمو اي
مازن:………
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق المراد )