روايات

رواية عشق اللؤلؤ الفصل الخامس عشر 15 بقلم آلاء عوض

رواية عشق اللؤلؤ الفصل الخامس عشر 15 بقلم آلاء عوض

رواية عشق اللؤلؤ الجزء الخامس عشر

رواية عشق اللؤلؤ البارت الخامس عشر

رواية عشق اللؤلؤ
رواية عشق اللؤلؤ

رواية عشق اللؤلؤ الحلقة الخامسة عشر

تاني يوم
في الشركه
كريم / هي انسه الاء لسه مجتش
يارا بجديه / لسه يا فندم
كريم بخنقه / تمام اتفضلي انت
طلعت يارا وكان أحمد في انتظارها
أحمد / حبيبتي عامله اي
يارا / اسكت يا احمد شكل كلامك هيكون صح
أحمد / كلام اي مش فاهم
يارا / حكايه مستر كريم والاء كل يوم يسال عليها ده لو انا موت عمره ما هيسال عليا كده
احمد بضحك / مش قولتلك أن الاء الوحيده اللي هتعرف تهدم كبريائه

 

 

ههدم كبرياء مييين
أحمد بخضه / اعوووذ بالله انت بتطلعي منين
الاء بضحك / انااا محدش يتوقعني المهم مستر كريم وصل
يارا /اه وصل وسال عليكي
الاء /خلاص انا هدخل ليه
يارا / ماشي
دخلت الاء المكتب
أحمد / الحمد لله نست تسأل مين اللي هتهدم كبريائه 😂
في المكتب
الاء / السلام عليكم
كريم بابتسامه / اهلا اهلا نورتي
استغربت الاء عشان اول مره كريم يبتسم ليها اساسااا
الاء / منوره بيك اسفه عشان مكنتش بجي الشغل وكمان نسيت اعمل اجازه مرضيه
كريم بابتسامه / لاء عادي ولا يهمك المهم انت ناسيه مشروع دهب
الاء / يااااااه نسيت جدا يا فندم هو اتاجل ولا اي
كريم / اه أجلته ليوم الخميس الجاي عشان لازم تكوني موجوده معايا
الاء / وانا مستعده وهجهز لحضرتك كل الأوراق اللي تخص المشروع
كريم / تمام اتفضلي على مكتبك
الاء طلعت من المكتب ومازالت بتكلم نفسها
الاء باستغراب / امال هو ماله طيب ليه النهارده
أحمد بضحك / انت اتجننتي ولا اي
الاء / هاا لا مفيش هروح على شغلي بقاا يا شقيق

 

 

أحمد / ماشي وانا كمان لحسن اترفد انا داخل على جواز ومش ناقص
يارا / بعد الشر عنك يا حبيبي
الاء / اوووووه المحن هيجي اهوو انا هروح لحسن المراره تتفقع
يارا بقرف / عدوه الرومانسيه ومخربه اللحظات الرومانسيه
كل واحد راح على شغله
كانت الاء في مكتبها مشغوله بتجهيز أوراق المشروع وقاطع تركيزها دخول كريم عليها
كريم بابتسامه / اممم فاضيه ننزل نتغدي مع بعض
الاء بصدمه / هااا انت بتكلمني انا
كريم باستغراب / هو حد في المكتب غيرك من غير استغراب يلا ده وقت البريك خلينا نروح مطعم حلو وبعدين نرجع نكمل شغل تاني
الاء ومازالت مصدومه/ ماشي هخلص الورق ده وهاجي لحضرتك
كريم بابتسامه / ماشي مستنيكي يا انجوووي
الاء بصدمه / دي وصلت ل انجوووي لاء لاء انا مش مستريحه لازم اروح ل أسر اشوف ابو لهب ده ماله
في مكتب أسر
دخلت الاء من غير ما تخبط وأسر اتخض
اسره بخضه / اييي يا بنتي امال هما اخترعو الباب ليه مش عشان يتخبط عليه
الاء / سيبك من الباب امال ابو لهب ماله
أسر / قصدك على كريم
الاء / اااه هو في غيره ماله بقا
أسر / مش عارف هو عمل اي
الاء / مس عارفه ياخويا من اول اليوم وهو عمال يبتسلمي كده وكمان بيعزمني على الغدا انا مش مستريحالو
انفجر أسر من الضحك
أسر / بقا كل اللي انت عملاه ده عشان ابتسملك وعازمك على الغدا لااا يا الاء مش قااادر 😂
الاء / انت بتتريق كمان انا غلطانه اني جتلك سلام يا شقيق
طلعت الاء من غير حته ما تسمع رد أسر
وجهزت نفسها كده وظبطت المواضيع وبعدين راحت علي مكتب كريم

 

 

الاء / انا جاهزه
كريم / ماشي يلا
نزل كريم والاء في اتجاهم لمطعم قريب من الشركه
كريم / تاكلي اي
الاء / اي حاجه اختار على ذوقك
كريم بابتسامه / ماشي يا ستي
كريم نده للجرسون
كريم / عايز اتنين سوشي
للجرسون / تمام يا فندم
الاء برقت جامد وكانت هترجع بمجرد ما سمعت اسمه
الاء في سرها / ييييع يييييع مش بحب السوشي اعمل اي يارب
كريم / مالك فيكي اي
الاء / هه لا مفيش حاجه
في خلال ثواني كان السوشي وصل
الاء فضلت تبص للاكل ومش عارفه تعمل اي في الموقف ده
كريم بابتسامه / عايزين نتعرف اكتر على بعض يا الاء

 

 

ابتسمت الاء مش علشان كلامه لاء ابتسمت عشان اتاكدت انها هتعرف توقعه في حبها
توقعو رد الاء هيكون اييييييه؟؟
نصيحه..
سيب كل واحد ينام على الجنب اللي يريحه.
بمعنى أن لو الشخص اللي بتحبه طلب يبعد
سيبه يبعد ويتحمل نتيجه اختياره بلاش تقللي من نفسك عشانه، متشتريش ناس بيعاك اصلا، متشتريش حد انت مش من أولوياته خليك عارف قيمه نفسك عشان من الاخر محدش يستاهل ♥️

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق اللؤلؤ)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى