روايات

رواية عشق القاسي الفصل الثالث 3 بقلم مريم محمد

رواية عشق القاسي الفصل الثالث 3 بقلم مريم محمد

رواية عشق القاسي البارت الثالث

رواية عشق القاسي الجزء الثالث

رواية عشق القاسي
رواية عشق القاسي

رواية عشق القاسي الحلقة الثالثة

اياد :انا هعمل كل حاجه نفسك فيها
نجوي بخبث:ربنا يخليك ليا يا ايدو
اياد :تعالي بقا ننزل نروح مطعم
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عند عشق وقاسي بعد الفطار
قاسي :عايزين حاجه انا رايح الشركه
الجد :عملت اي مع اخوك
قاسي :لسه مصمم بيقول هينتقم
الجد :عايز ينتقم علي حاجه محدش عملها
قاسي :مع الوقت هيعرف و هيندم
الجد :انا مش عارف انت ازاي اخوه الصغير انت اعقل منو
قاسي :مش بالسن يا جدي
الجد :ربنا يخليك يا ولدي

 

مشي قاسي راح علي الشركه
و طلعت عشق غرفتها هيا و قاسي
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
هو :عملتي اي
هيا :كنت قاعده في غرفتي و سمعتهم بيقولوا *****
هو :اغبياء
هيا :وانت هتعمل اي
هو :اكيد كل خير
هيا :و انا معاك
هو :طب يلا روحي عشان الوقت هيتأخر
هيا :لي شايفني زي اختك و انت عارف اني بحبك
هو :لو فتحتي الكلام ده تاني هخرجك من الخطه
هيا :خلاص تمام
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عند قاسي في الشركه تحديدا في مكتب قاسي
كان قاعد قاسي مركز في شغلو فاجاء الباب ت اتفتح جامد
قاسي بغضب :انت مش
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

 

عند اياد كان قاعد في مطعم هو و نجوي بياكلو فاجاء تليفون نجوي رن شافت مين المتصل اتوترت
نجوي بتوتر :ا ا ا نن ن ا (انا) هدخل الحمام
اياد بلا مبالاة:تمام يا حبيبتي
دخلت نجوي الحمام و معها التليفون
نجوي :الو يا باشا
هو :”””’
نجوي :اه كلها كام يوم متقلقش
هو :”””
نجوي :لأ يا باشا ده اهبل و بيحبني مش هيحس بحاجه
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عند قاسي
قاسي :انت مش هتبطل العبط ده يا جاسر في حد يفتح الباب كده امال الباب ده معمول ليه عشان الناس تتذفت تخبط
جاسر بمرح:لأ بقولك اي فكك من الجو ده و انت عارف انا متعود علي كده
قاسي بضحك علي صديقه المجنون :ماشي عايز اي
جاسر :وحشتني
قاسي :تعرف و انت كمان ولله بقالي يومين محدش بيغتت عليا و حصل بلاوي
جاسر بفضول :حصل اي
قاسي :انا اتجوزت
جاسر بصدمه :نعم
قاسي :زي ما سمعت
جاسر :ازاي

 

قاسي :زي الناس
جاسر :احكيلي الحصل
قاسي : ****** و قص له كل شئ
جاسر :كل ده حصل في يوم يلهوي
قاسي :شوفت
جاسر بضحك :بس باين من الحكيتو أن البنت طيبه
قاسي :مفيش بنت طيبه كلهم زباله يا جاسر متنساش أن كلهم زباله و كلهم واحد
جاسر :اقفل الموضوع ده يا صاحبي
قاسي : ولله انا مش كان قصدي علي
جاسر :خلاص انا عارف انت قصدك علي اي
(اعرفكم علي الواد جاسر المزز 😂😂 عنده 30 سنه زي قاسي لون بشرته بيضه لون عينه عسلي فاتح لون شعره اصفر طويل و عريض عايش مع مامتو)
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️في قصر المنشاوي نزلت بنت من غرفتها
الجد :اخيرا نزلتي بقالك يومين مش بتنزلي من غرفتك
هيا :معلش يا جدي
الجد :مش بتنزلي لي بقالك يومين من غرفتك يا سحاب
سحاب :مضغوطه شويه في المذاكره يا جدو
الجد :ربنا معاكي يا بتي
فوق عند عشق كانت قاعده حاسه بملل
عشق :ياربي اعمل اي دلوقتي حاسه بملل جو بارد جتلي فكره ارن علي قاسي
بس انا مش معايا رقمو خلاص انزل اخدو من جدي و ارن عاليه من الفون ال في الغرفه لأن مش معايا تليفون .نزلت عشق و رأت سحاب و الجد و الاب قاعدين
عشق :السلام عليكم
الجميع :عليكم السلام ورحمة الله و بركاته

 

الجد :ازيك يا بتي
عشق :كويسه يا جدو ممكن طلب لو سمحت
الجد :انتي تئمري انتي مرات الغالي ابن الغالي
عشق بخجل :ممكن رقم قاسي عشان نسيت اخدو منو
سحاب طلعت تليفونها :استني انا هديهولك كتبت لها الرقم في ورقه
عشق :شكرا
سحاب :العفو
طلعت عشق الغرفه و رنت من الفون ال في الغرفه علي قاسي
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عند قاسي سمع صوت رنة موبايل بتاعه بص يشوف مين شاف رقم الفون بتاع غرفته علم أنها عشق و ابتسم
قاسي :الو
عشق :الو
قاسي :خير في حاجه يا عشق
عشق بخجل : ب ب ب ص را ح ه (بصراحه)
قاسي :من غير توتر يا عشق
عشق :حاضر انا كنت حاسه بملل و معرفش حد غيرك ف اتصلت عليك
قاسي :طب ليه مش اتصلتي من فونك
عشق بخجل :مش معايا فون
قاسي :اممم طب بتعملي اي
عشق :مش كنت بعمل
قاسي :بتحبي القراءه

 

عشق بحماس :اه و بعشق الروايات
قاسي :طب ادخلي مكتبي هتلاقي كتب روايات اختاري العايزاه و قعدي اقراء عقبال لما اجي
عشق :حاضر باي
قاسي :باي
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
عند عشق خرجت من الغرفه راحت مكتب قاسي بعد معاناه عشان مش عارفه هو فين
دخلت المكتب شافت مكتبه مخصصه ب الكتب
عشق فضلت اكتر من نص ساعه بتختار
لمحت روايه مكتوب عليها (جواز اجباري قلب حب)
مسكت الروايه و دخلت الغرفه قعدت تقراء فيها

 

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عند قاسي في المكتب كان مركز في العمل فاجاء دخلت السكرتيره
السكرتيره :قاسي بيه
قاسي :نعم
السكرتيره بخوف :في حد عايزك بره
قاسي :مين
السكرتيره :قالي مقولش ليقتلني ادخلوا
قاسي باستغراب:دخليه
دخل الشخص
هو :ازيك يا قاسي
قاسي :تاج

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق القاسي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!