روايات

رواية عشق الفهد الفصل الرابع 4 بقلم خديجة محمود

رواية عشق الفهد الفصل الرابع 4 بقلم خديجة محمود

رواية عشق الفهد البارت الرابع

رواية عشق الفهد الجزء الرابع

رواية عشق الفهد
رواية عشق الفهد

رواية عشق الفهد الحلقة الرابعة

صلي على النبي محمد
عليه افضل الصلاة والسلام
وثاني يوم الصبح في شركه فهد
وفهد يوصل مكتبه وما يلاقيش عشق وصلت وفي سره هوريكي عشان اتاخرت النهارده
وعندي عشق عشق بتصحى من النوم تلاقي الساعه 9:00 تقوم مخضوضه وتجري على غرفه مريم ومريم نايمه في سابع نومه
عشقي بتقول مش دلوقتي احلام قومي بدل والله هاجيب كوبايه الميه واصحيكي بيها مش ناقصه
ومريم: تقوم مفزوعه تقول لها خلاص حاضر قائمه
مريم وعشق خلصوا ونزلوا تكون الساعه بقت 9:30
وعشق: في سرها عشان احرم بعد كده اسهر ما انامش بدري
وعشق بتوقف تاكسي وتروح على الشركه
في الشركه عند فهد الساعه بقت 9:45
وفهد: في سره النهارده اتاخرت هتاخد عقاب كويس ليها على التاخير ده
وفهد وهو بيفكرني يلاقي الباب بيخبط وتدخل عشق

 

عاشق: وهي خايفه اسفه يا استاذ فهد على التاخير
فهد: هي دي اول مره
عشق: لا يا فندم
فهد: وهو راسم على وش البرود اخر مره تتاخري عشان المره الجايه هتبقى عرفت
عشق: وهي خايفه لا يا فندم مش هتاخر تاني خالص
وعشق تخرج منك دفان وتقعد على المكتب بتاعها
عشق: وهي بتقول في سرها يا رب استرها عليا هي مش ناقصه اصلا مش رايحه قتله
وجوه عند فهد وهو يفكر هيعمل ايه في معشوقته الصغيره
وفي كليه هندسه مريم بتجري على المدرب عشان تلحق المحاضره بتاعتها
وتدخل تلاقي سليم هو اللي على اليوم المحاضره
مريم: في سرها بتقول يا لهوي يا لهوي ده هو اللي علينا
سليم: ببرود قال لها اطلعي بره ما حدش يدخل بعدي وانت اتاخرت على المحاضره ربع ساعه بحالهم
مريم: معلش يا دكتور اخر مره هتاخر

 

سليم: اخر مره زي اول مره بره
مريم: وهي متضايقه بره بره كاني خارجه من الجنه
وسليم رجع يكمل الشرح بتاعه وهو بيقول في سره كان هوريك ايام سوداء
بعد شويه في كليه هندسه
مريم ورحمه كانوا قاعدين في الكافتيريا رحمه عماله تضحك على مريم
مريم: بتضحكي على ايه يا رخمه
رحمه: بضحك على اللي على الدكتور فيك النهارده الصراحه تستاهلي
مريم: هو انت صاحبتي ولا صاحبته
رحمه: صاحبتك بس برده قولي الحق
مريم: على فكره الدكتور ده مغرور ورغم ومديته رخمه كمان
ومريم وعماله تهزه في سليم وسليم يجي ويسمعها ويبقى واقف وراها ورحمه تبقى ملاحظه وعماله تشاور لمريم ومريم مش واخده بالها
سليم من ورا ضهر مريم بيقول فعلا الدكتور ده رخم قوي
مريم تسمع الصوت غريب عليها تقول فعلا
رحمه: في سرها يا لهوي ده انت هتتنفخي يا مريم

 

رحمه: ازيك يا دكتور سليم
مريم: لما تعرف ان سليم كان وراها اسامه تقول بس يا بنت يا رحمه لو كنت عسل اه والله مديته دي ما فيش اجمل منها
سليم: قال والله هو مش كان من شويه معدتك كانت رخمه وهو بارد
مريم: وتلف وتلاقي دكتور سليم وهي فلو تعمل فيها مستغربه دكتور سليم ازاي
هو في احلى من مدتك دي احلى ماده دي اسهل ماده بالنسبه لي
سليم هو ملاحظه نزله الخوف اللي في عينيها حلو تمام ماشي عايزك على مكتبي
مريم: في سرها جالك الموت يا تلك الصلاه
ورحمه: كانت بتضحك
مريم: قالت يا رحمه هوريك عشان ما تقولي ليش
مطروح على طول على مكتب سليم
ونرجع عند عشق وفهد في الشركه
فهد وهو راجع اوراق الشركه ويدوس على الزرار بتاع السكرتيره وتجيله عشق
عشق: نعم يا مستر فهد
فهد: من غير ما يبص لها يقول لها عايز كوبايه قهوه ساده

 

عشق: حاضر يا مستر فهد
وفعلا عشق تروح تعمل فنجان القهوه اللي طلبه فهد
بتروح عند فهد وتخبط على الباب وفي واحد يسمح لها تخش ونحط له فنجان القهوه قصاده وتخرج وبعد شويه
فهد ابعث لها وعشق بتجيله
فهد: القهوه دي مش عجباني اعملي واحده تانيه
عشق: وهي متضايقه تقول له حاضر يا مستر فهد
وتروح تعمل له فنجان قهوه تاني
اتفضل يا مستر فهد يا ريت القهوه تعجبك
وفهد بيشرب بق من القهوه وفعلا بتعجبه بس ايه برده مش حلوه اعملي واحده ثانيه
عشق: في سرها ايه شايفني شغال عنده مرمطان وتقول حاضر يا مستر فهد اروح اعمل واحده جديده
هو تروح تعمل له فنجان تاني وبعد ما خلصتها حطت فيها معلقه ملح
وبعد ما خلصتها راحت على مكتبه ولما وصلت لقيت نرمين بنت خالتو خبطت على الباب سمح لها فهد ان هي تخش وحطت فنجان القهوه قصاده
عشق في سرها قالت اما تشوف بقى ام ملح هتعجبك ولا لا وكمان مين البنت المايعه دي
وحش وهي لسه بتتكلم في سرها تلاقي ان نرمين خدت كوبايه القهوه وشربت منها

 

نرمين: تافه القهوه وقالت هو انتم بتعملوا القهوه بملح
فهد: وهو مستغرب قال قهوه اللي بملح
نرمين: فضلوا هتلاقيها بملح
وفعلا فهد يشرب منها ويلاقي فيها ملح كثير ويتفوا
فهد: قال هو في حد بيعمل قهوه امال هي عشق
عشق: اسفه يا مستر فهدا تاني اتلخبط
نرمين: ابقي خلي بالك من شغلك بدل ما يرفدك وما تلاقيش شغل وقالتها لها بكل تناكه
عشق وهي متضايقه وزعلت قال عن اذنك يا مستر فهد عايز مني حاجه تاني
وفهد: لو عايز ان هي اتضايقت قال لها لا مش عايز اي حاجه تاني
اتفضلي على مكتبك
فعلا عشق بتمشي وهي زعلانه
هو عند فهد فهد يسال نرمين نرمين هو انت ايه اللي جابك النهارده
نرمين: وهي مستغربه تقول انت ناسي ان انا قلت لك امبارح ان انا هاجي اقدم معاك في الشركه
وفهد حد يفتكر ان هو قال لها بيتعالي بكره قدمي
فهد: قال تمام ماشي هنشتغلي معانا من النهارده

 

وطلب عشق وعشق ووصلت له
عشق: نعم يا مستر فهد
فهد: تفضلي ودي استاذه نرمين على اوضه الاستاذ اكرم المهندس
عشق: حاضر يا فندم اتفضل نرمين
ونرمين فعلا بتروح معاه عشق عشان تروح لاكرم
ونرجع تاني في كليه هندسه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى