رواية عشق الفهد الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم شيماء ناصر
رواية عشق الفهد الجزء الخامس والثلاثون
رواية عشق الفهد البارت الخامس والثلاثون
رواية عشق الفهد الحلقة الخامسة والثلاثون
فهد:اتفضل انا هقفل سلام….
=الورق مش موجود يافندم هنعمل اي
فهد بعصبية: احنا هنستعبط ولا اي روح دور عليه كويس…..
رد بخوف: انا دورت يافندم وقلبت الشركة الورق ملوش اثر
فهد بعصبية: اعتبر نفسك مرفوض لو الورق ده مجاش…
اتحركت سارة نحيت السرير عشان تنام: كنت عايز تقولي اي يافندم تحت
يوسف:متشغليش بالك بي حاجة
سارة:طيب
يوسف: اه صحيح المستشفى هتكتب علي خروج لي الحج سيد قريب… ااا.. علي كدا بق هترجعي معاه
ساره بتفرد الغطاء عليها: ايوا لزم ارجع معاه عشان اخلي بالي منه مش هقدر اسيبه لوحده مين هيخدمه وهو ملوش غيري
يوسف: طب وهترجعي تاني علي البيت
سارة حست في كلام يوسف وتلمحاته انه مش عايزها تمشي….
مش عارفه لسه بس لما يتكتبله علي خروج انا هروح معاه…. نورهان دي ست ق*ذره هي الي ملت دماغ ابويا عني وخلته يغصب عليا اتجوزك مش قادره اعرف هو حاسس بي اي دلوقتي بعد المصيبه الي عملتها نورهان…. لي تخونه لي تعمل كدا ابويا مش بيرفض طلب ليها وكل الي بتعوزه ابويا بيجبهولها يبق ده جزاته تخونه وكمان تخلص منه ده احنا كنا عايشين مع شيطانة مش بني ادمه
يوسف قفل الاب توب وفرد جسمه علي الشزلونج…
ربنا يكون في عونه الخيانه حاجة وحشة اوووي كسرت ثقته لما سمحت لنفسها تعمل كدا كويس انها اتحبست
سارة: يارب يتمسك شركها هو كمان عمري ماهسمحها علي الي عملته معايا او مع ابويا
يوسف: طب كفايه تفكير ونامي انتي تعبتي انهارده جدا ومبقتيش تروحي الشغل كمان
سارة: هقدم علي استقلتي من بكرا
يوسف: نعم؟ استقاله لي حد ضايقك مراد كلمك
سارة: لا والله كل الحكاية اني مش هعرف اروح الشغل وقتي كله لي بابا هفضل معاه وجنبه لحد ما يبق كويس وبعدين يحلها ربنا من عنده
يوسف بضيق وقلة حيلة عشان مش هيشوفها تاني لما تمشي: طيب ربنا يحلها تصبحي على خير
سارة: وانت من اهلة يافندم….
وصل المخبر علي القسم ومعاه اسامة…
-اتحرك يابن ال وس*خة *****
ودخله لي اوضة الظابط….
لقيته ياباشا اسامة /////////
الظابط:كنت هربان فين يا****
أسامة بلهلجه في الكلام: اا انا ااههرب لي انا عملت اي
المخبر ضربة بالقلم… اتكلم عدل قدام الباشا يالا يا ****
أسامة: انا عايز افهم مسكني لي انا عملت اي ياباشا
المخبر لاحظ انة بيخبي حاجه في جيبة ومد ايده بسرعه نتشها منه… وبيتفحصها يمين وشمال… ده حشي*ش ياباشا
أسامة: انا مليش علاقة بيها ياباشا ولا اعرف دي جت جيبي ازاي
الظابط بعصبيه:ما تظبط نفسك ياروح امك وشار للمخبر يضربه
المخبر بيضربه في بطنه وضربه تحت الحزام
الظابط:انت تعرف نورهان ال//////
أسامة بيقف علي رجلة بالعافية وبيتاوه من الضرب: ااه اااععع…. لا معرف معرفهاش اول مره اسمع بالاسم ده
المخبر رجع يضربه تاني لحد ما وقع علي الارض وبق بيضربه برجله في بطنه واسامة يصرخ من الوجع..
أسامة: ااااعععع ااااااه…
المخبر مسكه من هدومه ووقفه بالعافيه قدام الظابط
الظابط: نورهان اعترفت عليك وطلعت نفسها منها انت دلوقتي الي هتشيل الليلة لوحدك
أسامة بنهجان وتالم من الضرب:اانا معملتش حاجه يابا ياباشا معرفش مين نورهان
الظابط قام وفك زراير اكمام القميص وكمل عليه في الضرب لحد ما أسامة اترمي علي الارض بيتاوه من الالم ومش قادر يتحرك…
الظابط:ارمية في الحبس لبكرا ابن الع** ده
قومه المخبر وخده لبرا…..
في المستشفى 💫💜
عمر يلا ياماما عشان تروحي كفايه كدا الوقت اتاخر
دعاء بعند:ابدا مسبش ابني لوحده انا هفضل معاه
عمر:اتكلم انت يابابا
امجد:ابنك معاه حق خلينا نرجع ونجيله بكرا
عمر: ومتخفيش عليه انا هنا جنبة
دعاء:بس
امجد: مفيش بس ياحبيبتي انتي من ساعت ما عرفتي وانتي مش عاوزه تاكلي ولا تشربي هتتعبي كدا يلا وهنرجعله تاني
قامت دعاء ومشيت مع امجد اما شهد كانت قاعده بعيد وسمعه كلامهم
شهد بتداري دموعها:اه لو كانو دول اهلي حبيت خوفهم عليه قد اي هو محظوظ ربنا يقومة بالسلامه
عمر دخل لي مراد وقعد معاه في الاوضه ومراد لسه نايم مفقشي لسه عدت دقايق والوقت فعلا كان متاخر وعمر نام علي الكنبة الي في الاوضة
شهد بعد ما ملقتش مكان تنام فيه دخلت اوضة مراد وحطت كرسي جنب السرير ولانها كانت خايفه مسكت ايد مراد وحطت راسها علي السرير جنبه ونامت
صباح اليوم💜💫
صحيت عشق ولقت فهد نايم جنبها اطمنت وقربت في حضنة ودقايق وصحي فهد ولف ايده علي وسطها عشق عرفت انه صحي واكملت…
اي الي حصل في الشغل امبارح
فهد: اممم مشغل معايا شوية هبل يضيعو الحاجة ويدورو عليها تانى
عشق: وطبعا انت متعشتشي برا
فهد: لا…. وبق بيملس علي شعرها بحب قولتي لي اهلك انك حامل
عشق: لا محدش منهم يعرف حاجه
فهد باستغراب: لي كدا اتصلي بيهم وقوللهم وخليهم يجو يزوروكي
عشق: لا
فهد: لي؟
عشق: انا مش هتصل ولا اتكلم مع حد ابويا مش عايز يشوفني
فهد: بيت ابوكي فين
(بقلم/شيماء ناصر) 💜💫
عشق بعدت عن حضن فهد وملامحها اتغيرت وبقلق… عايز تعرف لي يعني هتعمل اي
فهد اتعدل ليها: في اي ياحبيبتي ده حمايا ولازم اروح اشوفه واعرف هو مش عايز يشوفك لي
عشق: مش هتعرف تروح هناك علشان يعني المنطقه الي انا فيها مش من مقامك
فهد مسك اديها:اي الكلام ده قولي بس بتكو فين حتة
عشق: هو في منطقة////// البيت الي في اول الشارع وانت داخل من عند//////
فهد قرب باس راسها: انا عارف المنطقة دي لفيت كتير في حياتي وعرفت ورحت عشوائيات واماكن مختلفه
عشق:تمام
فهد: اتفقت مع استاذه هتبق تيجي تديكي دروس هنا
عشق: لا خلاص مش عاوزه
فهد رفع حاجب بتساول: لي انتي مش هتروحي المدرسه
عشق حركت راسها بنفي: مش عاوزه انا ههتم بي ابننا في الوقت ده واجل المدرسه لبعدين
فهد:ودي احسن حاجه كويس انك اقتنعتي بكلامي ريحتيني انا مش هبق خايف عليكي كل شويه
عشق: طب يلا خد دش وانا هشوف الفطار اتعمل ولا لسه…..
في المستشفى 💜💫
فتح مراد عيونة بتعب وشاف شهد جنبة لف راسه الناحية التانية وشاف عمر نايم بق بيتكلم بصوت ضعيف
مراد: ع عمرر عمرر
شهد سمعت صوته وصحيت بسرعه وبلهفة قربت قعدت جنبة…
شهد بخوف علية: انت كويس محتاج الدكتور…
عمر: عط عطشان
(بقلم/شيماء ناصر) 💫💫💫
شهد: حاضر….
وخرجت تجبله ماية وجت…وعدلته عشان يشرب مراد بيشرب من اديها في وقت الي عمر صحي فيه
عمر: انتي بتعملي اي؟
شهد بخضة:عطشان فبشرابه
عمر راح لي مراد:حمدالله على السلامة خوفتنا عليك ياعم قوم بق
مراد بضحك: الله يسلمك
عمر بص لي شهد: وقفه لي خلاص امشي
مراد: لاا خليكي
عمر باستغراب: مين دي الي خليكي لو هي معاك عشان بتساعده وهتديها فلوس… ف امسك فلوس اهي وامشي
شهد حست بانة بيهنها سبتة وخرجت….
مراد: شههد… انت مالك بيها
عمر:مش عارف انت الي مالك اصلا انا هروح اعرف ابوك وامك انك فقت
شهد بدموع: هو لي يكلمني كدا حد قاله اني بشحت ومحتاجة فلوس….
وخلاص خرجت من المستشفى بس جت عربية وشدوها لجوه معاهم ووو
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الفهد)