رواية عشق الفهد الفصل الحادي والأربعون 41 بقلم منة أحمد
رواية عشق الفهد الجزء الحادي والأربعون
رواية عشق الفهد البارت الحادي والأربعون
رواية عشق الفهد الحلقة الحادية والأربعون
في صوت جه من وراهم
………. ببرود: المتبرع موجود
سيف و منه بصو لمصدر الصوت
منه بصدمه : بابا
الدكتور: مين هو بسرعه
محمد ببرود ووجع: موجوظ في المشرحه
الدكتور للممرضه: بسررعه روحي شوفي هتتابق معاها ولا لا
الدكتور دخل لفريده تاني
سيف: مين المتبرع
محمد مردش عليه و مشي وسبهم و راح لعفاف عشان الدكتور عندها بيكشف عليها
ميرنا جرت علي سيف حضنتو بنهيار
ميرنا بنهيار وهستريه : سيفففف سابنتني وراحت خلاص عششق مأاااتت و سااابتني و مشت و سابتنااا خلااااااص مش هشووفهاا تاني… عشق ساابتنا يااسيف ومش هنشوفها تاني يااا سيف لاااا… سيف ونبي قولها ترجع هه هي هتسمع كلامك قولها ونبي يااسيففف اااااااه يا عشششق ارجعي ونبي
سيف اتصنم مكانو
ميرنا انهارت في العياط
منه بوجع و صدمه: مين دي الي مااتت وسبيتنا اكيد لاا عشق كويسه عشششق فيه ههه هييي فين عششق فييين
اسيل كانت وقفه زي الصنم
زين رحلها وحاول يهديها
زين: اهدي بس
منه بصويت: لاااا مششش هههداااا اختتتي فيين عششششششق ملللها عششششق فيين هييي بتكدب صح هي بتكدب اكيد عشق كويسه…. ردددددددوو عليااااا عشق كويسه
محدش فيهم رد
منه: مش بتردو لي خلاص انا هروح اشوفها هروحلهااا هدور عليهاا
منه مشت شويه
بس اسيل قالت حاجه خلتها تقف بصدمه
اسيل و هي عامله زي الصنم وبصه في الفراغ : عشق ماتت خلاص راحت راحت فووق خلااص
منه رحتلها بصويت: لاااااا انتي بتهزري صح هه عشق كويسه صح
منه مسكتها من كتفاها رجتها و اسيل كانت وقفه زي ما هيا زي الصنم
منه بنهيار: ررردددي علليااا هي كويسه صح انتووو بتكدبو
منه ملقتش رد منهم
منه بصتلهم بصدمه
منه رجلها مبقتش شيلها و وقعت علي الارض
منه بهستريه: لا لا لااااااا اكيد لاااااا… اختييي لاااا ليي لييي سبتيني لااااا لاااا……… عششششششق
زين رحلها بسرعه
زين: اهدي اهدي يا منه
منه بصويت : ابععددد عنني…. سابتني وراحت يا زين طب لي احنا زعلنها في حاجه طب طب قولها ترجع ومش هنزعلها هه خليها ترجع اختي ساابنتي اااه ارجعييي ونبي يا عشق مش هغلبك ولا هزعلك ابداا ارجعي اااختتتتتتتتتتتتتتتتي اررررجعيييلللي متسبنيش ونبي …….ياااااااعشششششششق
منه صوتها جلجل المستشفي و الدكاتر والناس حزنو علي حلتها و دعو ربنا يرحم عشق ويصبر اهلها علي فرقها
منه اغمي عليها
زين بخوف : ددددكتتتور
زين شال منه بسرعه و دخل بها اوضه و الدكتور دخل وره
سيف: لا لا اكيد كدب اكيد كدب
سيف جري بسرعه
😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭
عند عفاف
محمد كان واقف قدام الباب اوضه عفاف الي بيكشف عليها الدكتور
الدكتور خرج
محمد بلهفه: هي كويسه
الدكتور: ضغطها كان واطي جدا و كان عندها انهيار عصبي نتيجت صدمه مقدرتش تستحملها وكانت ممكن تخش في غيبوبه الان في حاجه مش قادره تتقبلها بس الحمد الله لحقنها في اخر لحظه يا ريت تبعدوها عن اي توتر و ضغط او حاجه تزعلها الفتره دي
محمد بتعب و حزن: شكرا
الدكتور مشي
و محمد قعد علي الكرسي بتعب
محمد بتعب : يا رب ارفع عنا البلاء و الوباء واصرف عنا شر ما قضيت يا ارحم الرحمين… يا رب نجي عيالي و مراتي و ابعد عنهم كل سوء وشر يا رب متوجعش قلبي علي مراتي وعيالي يا رب
و قام دخل لعفاف
😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭
قدام اوضه منه كان واقف زين
الدكتور خرج زين جري عليه
زين بلهفه: هي كويسه
الدكتور : المريضه اتعرضت لجلطتين
زين بخضه ورعب: جلطتين
الدكتور باسف: اه جلطه في المخ و جلطه في القلب والحمد الله قدرنا نلحقها و كان عندها انهيار عصبي حاد نتيجت صدمه و هي هتتنقل العنايه المركزه لمدت 48 ساعه و ادعو انو يعدو علي خير بدون مضاعفات
الدكتور مشي
زين الدنيا لفت يبه قعد علي الكرسي بصدمه
من نحيه حبيبتو و من نحيه ينت عمو الي بيعتبرها اكتر من اختو و فريده
زين حط وشو بين ايدو بتعب
💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔
سيف كان ماشي في طرقات المستشفي
سيف بعدم استيعاب: لا لا اكيد مش هي لا لا مش هي اكيد عشق كويسه
سيف وصل قدام المشرحه
سيف للدكتور: عووز اشوووف اختي
الدكتور: استاذ سيف الوضع هيبقي صعب علي حضرتك
سيف: عااااوووز اشووف اختي قولت
الدكتور: تمام اتفضل
سيف دخل المشرحه مع الدكتور و كان قلبو بيدق بسرعه
سيف بهمس: يا رب لا يا رب مش هيا
الدكتور امر الممرض انو يفتح التلاجه بتعتها وفتحها و طلعها
الدكتور شال الغطه من علي وشها
سيف اتخض لما شاف وشها وشها كان كلو متشوه و ملمحها مش بينا
سيف: بره
الدكتور و الممرض خرجو وسبوه
سيف قرب منها و بصلها بصدمه
سيف بدموع: لا اكيد كدب صح انتي عيشا صح لااااااااااأ…. عشق لا ونبي قومي متسبنيش لااااا قووومييي ونبي اااااااه متسبنيش زيهم قوووومي عشان خاطري طب طب عشان خاااطر فريده فريده هي كمان عوزه تسبني اااااه ياااااااا رب
سيف حضنها و شاف حاجه صدمتو
سيف بصدمه قعد علي الارض
سيف بصدمه : عششششق
💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔
عند فريده قدام غرفت العمليات
زين كان فضي الدور الي فما فيه كلووو
محمد بعد ما اطمن علي عفاف و شفها و كانت لسه نيمه بفهل المهدء و الادويه
و زين بعد ما منه اتنقلت العنايه المركزه راح
وسيف راح بعد ما خرج من المشرحه و كانت افكار كتير بتدور في دماغو و اكتشف حاجه و هو في المشرحه
و اسر و مازن كانو موجدين بعد ما اطمنو علي عفاف و مروه كانت في الاوضه الي جمب عفاف
و الدكتور قلهم ان مروه اغمي عليها من الصدمه و انها مستحملتهاش و عطها ابره و لسه مفقتش
و كلهم كانو موجدين
الدكتور جه
الدكتور: الحمد الله تحللها اتبقت معاها وهنعمل العمليه حالا لان مفيش وقت امشي في الاجرأت
محمد بحزن: شوف كل الاجرأت الزمه واعملها
الدكتور: تمام
الدكتور للممرضين: بسرعه جهزو اوضه العمليات و هاتو الجس. ه من المشرحه
الدكتور مشي
سيف قعد علي الارض و هو باصص في فراغ مالك حط ايدو علي كتفو
مالك: لازم تبقي اقوي من كده انت دلوقتي قوت العيله و عمي محمد مش هيستحمل كل ده خليك قووي حتي قدمهم عشان يتسندو عليك
سيف بصلو بتعب : بس
مالك: ما بسش خليك قوي عشانهم و عشان فريده و ميرنا كلهم محتاجينك انت شايف حالت ميرنا عامله ازي
سيف بص لميرنا الي جمبو من النحيه التانيه و هي عماله تعيط ومنهاره
مالك كمل: و اسيل هي صح سكته و دموعها متحجره في عنيها و سكوتها غريب و من جوها بتموت
سيف بص لاسيل و فعلا كلامو صح و هي زي الصنم
زين طبطب علي دراع سيف و قعد جمبو
صوت جه من وراهم
فهد: في اي اي الي بيحصل هنا فريده كويسه صح
فهد لقي قلم بينزل علي وشو
الكل بص بصدمه لاسيل
و اسيل كانت وقفه قدامو
فهد بصلها بصدمه وحط ايدو علي خدو
فهد بغضب: انتي ازي تعملي كده
اسيل بصوت عالي و هستريه : اننننت تخررررش خااالص ااااه ضربتك و لو علياااا اضربك ميتتتتت مرررره…. مش كاااان كللل همك الانتقااام اهي خلااااااص هيييي رااااحت للي خلللقهااا خلاااص اترحمت منننك مااااتت خلاااااص راااحت بسببك كلوووووو بسببك ياااافهد انتتت السبب يااا فهد مرحمتهاااش في الدنياا اختيييي مااتت بسببك…. رااااحت
اسيل اكملت بنهيار و هستريه و دموعها نزلت: رررراحتت…. عششششق ررراحتت اااااااه ياارب سبتناااا كلناااا وراااحت استرحت منك و من قرفك كرهتها في الدنيا و خلتها تتمني الموت و لقتو لقتو مشششت خلاص سبتنااا يافهد اختي عشق مااااتت و بسببك انت ياااافهههههدد … انت السبب انت السبب
فهد اتصدم من كلمها
فهد ببرود: مين دي الي ماتت انتي اكيد بتخرفي
اسيل: عشق ماتت اه مااتت و بسببك بسببك انتتت
فهد بغضب و صوت عالي: لااا عشق ما ماتتش ساامعه ما ماتتش طووول مااااا ده
و خبط بايدو علي مكان قلبو و قال: طووول مااااا دهه بيدق وشغااال يبقي هي كمان قلبها بيدق وشغاال عشششق عاايشااا ساااامعه
اسيل بصريخ و هستريه : انتتت ايي ياااا اخيي ولااا رحمهااا في حياااتهاااا ولااا في مووتهااااا ارحمهااابقااا يااخي حرررررام علللليككككك بقااااا مااتت بسبببك و بسبببك داااااقت المر معشتتتتش يوووم حلووو من بعد ما دخلت في حياتهاااا … بسببك بسببك
فهد سابهم و مشي بسرعه و كلام اسيل بيتردد في اذنو
ميرنا كانت قعده جمب سيف علي الارض الوجع زاد في دمغها جاامد وحست ان دمغهااا هتتفرتك من الوجع
ميرنا مسكت دمغها بالم
ميرنا بالم: اااااااااه
اسيل مقدرتش تستحمل اكتر من كده و استسلمت للظلااام واغمي عليها و اسر لحقها
مازن: اسييييييللل
ميرناااا وهي بتخبط علي رسهاا بوجع كبير: ااااااه مممش قااادره.. دددمااااغييي
كلهم بصولها بصدمه و رعب
مالك برعب عليها: ميييرنااا
سيف بص للد. م الي نازل من منخيرها
سيف بصدمه ورعب مسك وشها: د.. دم ميرررنااا دددكتووور بسسرررعه
ميرنا مستحملتش الوجع و اغمي عليهااا
سيف بصلها بصدمه وهي بين اديه
سيف بعدم استيعاب : لااااا مممششش هخصرررك انتتي كماان لاا مش هخصرر حد فيكووو لااا دددكتووووووور بسررررعهههه
زين جري بسرعه يجيب دكتور
و جاب الدكتور بسرعه
و مالك شلها من حضن سيف بسرعه ودخلها اوضه و وراه الدكتور و زين
و الدكتور خرجهم بره
و اسر شال اسيل و ودها اوضه و مازن راح وراه
محمد بتعب : بنااااتي بيروحو مني يااارب بنااتي بيروووحوو مننني يارب متوجعش قلبي علي حد فيهم يا رب
محمد حس بدوخه
زين سندو بسرعه وقعدو
زين : اهدي يا عمي بالله عليك
محمد حاول يهدي نفسو وقعد يدعي ربو و يزكر الله
اسر خرج من عند اسيل بعد ما عطلها مهدءه
مازن : هي كويسه
اسر بحزن : جلها انهيار عصبي شديد وعطتها مهدء
مازن قعد بتعب و بحزن و حط وشو بين اديه
اسر قعد جمبو و طبطب علي كتفو
مازن: كلو مره وحده كلو مش عارف اعمل اي ياارب ارحمنه
اسر: خليك قوي كلهم محتاجينك تعاله نصلي في المسجد و ندعلهم سبها علي الله ربك مش بينسي عبده
مازن: ونعما بالله
مازن قام معاه وراحو المسجد
يدعو ربنا ينجيهم
💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔
بعد شويه
مازن و اسر خرجو من المسجد
و راحو قدام اوضه العمليات
اسر: ميرنا اي الاخبار
مالك: الدكتور لسه مخرجش
مازن بقلق: منه فين انا مش شيفها من ساعت ما جيت
سيف بخوف: منه كويسه صح هي في انهو اوضه
زين وجع: منه في العنايه المركزه
سيف بصدمه: اااي
زين بحزن و وجع و دموعو نفسها تنزل بس بيحاول يكون قوي عشانهم: جلها جلطتين وحده في المخ و وحده في القلب والحمد الله لحقوها و هي في العنايه تحت الملحظه لمدت 48 ساعه تحسب لاي مضعفات
محمد بص حوليه بصدمه وازي عيلتو بتنهار واحد ورا التاني و مش عارف يعمل اي ومش بايدو حاجه غير
محمد قام وقف و مشي
مالك: رايح فين يا عمي
محمد: رايح للي يقدر يخرجنا من كل الي احنا فيه ده للي يقدر ينجينا الي ارحم مني ومنك
محمد كمل طريقو
كلهم فهمو انو رايح المسجد
و سيف قام راح وراه
الوقت عدي
محمد و سيف رجعو من المسجد و كان محمد معاه مصحف وقعد يقراء فيه
فريده لسه في العمليات محدش خرج
و ميرنا لسه الدكتور مخرجش من عندها
و اسيل لسه نيمه من المهدء او رفضه تصحي للواقع
و عفاف و مروه محدش فاق منهم
اخيرا الدكتور خرج من عند ميرنا
سيف بلهفه و خوف عليها: هي كويسه صح مفهاش حاجه
الدكتور بحزن علي هذه العائله و ما يحدث لهم: للاسف المريضه
وسكت
سيف بغضب: ما طنطق
اسر: سيف اهدي. و بص للدكتور وقال: اتفضل اتكلم لو سمحت
الدكتور باسف:………………………………………………………..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الفهد)