رواية عشق الفهد الفصل الثاني عشر 12 بقلم حبيبة النادي
رواية عشق الفهد الجزء الثاني عشر
رواية عشق الفهد البارت الثاني عشر
رواية عشق الفهد الحلقة الثانية عشر
الثاني عشر
بعد مرور اسبوع
__________
في جناح فهد
يصحي فهد بيلاقي شيء ثقيل عليه بيفتح عينه بيلاقي عشق ف حضنه
بيبص عليها بيشوف اد اي هي حلوه وبيبوسها بوسه رقيقه علي خدها وبتصحي عشق
عشق. صباح الخير وبتبوسو ف خدو
فهد. صباح النور اي ده صباح جديد ولا اي
عشق بتضحك وبيسرح فيها فهد وبتتكسف عشق ووشها بيجب الوان وبتجري علي الحمام
فهد. بتهربي ي عشق ماشي المره الجايه مش هتقدري
عشق. ههههه كان غيرك اشطر
فهد. مااااااشي قد كلامك
عشق. اه
بعد مرور دقايق
فهد بصوت عالي قاصد يسمع عشق
فهد. اي ده ي نور اي الحلاوه دي هاتي بوسه
عشق بتطلع فورا من الحمام ومش بتلاقي حد غير فهد بيضحك وبتجري تاني عالحماام بس فهد بيكون اسرع وبيمسكها
فهد. سمعيني كنتي بتقولي اي
وكان بيتقرب منها وهي بترجع لورا لحد ما لزقت فالحيطه
عشق. مبقولش حاجه وبعدين ابعد ي فهد
فهد. ولو مبعدتش
عشق حاولت تهرب منه بس معرفتش ف قررت تلعب عليه
عشق. لو مبعدتش انا هقرب وبتبوسوا ف خده
فهد. انتي قدها
عشق. اه
فهد. بيبوسها من شفايفها بكل حب وبعدين بيحضنها وبيبوسها من جديد وعشق بتستسلم ليه
في صباح يوم جديد
عشق. صباح الخير
فهد. صباح النور ي قلبي
عشق. فهد انا عايزه اطلع مع صحابي
فهد. لا ي حبي
عشق. والنبي ي فهد علشان خطري
فهد. خلاص انا هخلي السواق يعدي عليهم ويجولك هنا
عشق. بتقوم وبتحضنوا وبتبوسوا ف خده شكرا ليك
فهد. مفيش شكر بينا فهد يلا ننزل
عشق. تمام هاخد شاور وانزل انت انزل وانا جايه وراك
فهد. تمام
_________
ع السفره
فهد.يلا ت افطري يعشق عشان تروحي الجامعه
عشق. حاضر
عشق وفهد بيفطروا وفهد وصل عشق الجامعه ومشي
منار واسماء. عشق
عشق. تعالو يلا نقعد قبل المحاضره م تبدأ
منار. عشق هو كيندرا وعمر سافروا
عشق بغمزه. لا دا انتي بتسألي علي عمر بس فهماكي انا
منار. احم لا عادي
عشق. طيب يستي مسافروش قاعدين
اسماء. هو صحيح ي عشق مين اللي كان ف الحفله ده مع فهد تقريباً كان ظابط مخابرات
عشق. تقصدي رائد
اسماء. اه
عشق. ده رائد صديق الطفوله لفهد ومراد بس شكلكم انتو الاتنين واقعين
منار. لا يختي
عشق. بس يبتاعت عمر
اسماء بضحك. ههههه
عشق. وانتي يبتاعت رائد
والبنات بيضحكوا
من بعيد كان فيه شابين بيراقبوهم
واحد منهم. البت اللي ف النص دي عجباني وكان يقصد عشق
التاني. دي تخص فهد الحديدي انت اتجننت
الشاب. لا انا لسه هتجنن
بيروح يتقدم من البنات
الشاب. انتي يمزه منك ليها
منار. لم نفسك لو سمحت ايه اللي جايبك عندنا
الشاب. وبيقرب منهم
انتي وبيكون قاصد عشق
م اقولك ي حلوه تعالي قضي معايا يومين
عشق. بتضربوا بالقلم قدام الجامعه كلها. انت اتجننت
الشاب. بترفعي ايدك عليا
وبيضرب عشق قلم وبيشدها من الحجاب
منار واسماء. بيدافعوا عن عشق
وبيحي العميد
العميد. ايه اللي حصلان هنا
الشاب. البنت دي بتقولي تعال قضي يومين معايا ولما رفضت ضربتني بالقلم
منار واسماء. ده كداب محصلش
العميد. بس يبت انتي وهيا ده راجح المنياوي ابن رجل اعمال مشهور
اكيد البت دي هي تعرضتلوا
وبياخد. عشق علي مكتبو
اسماء. منار هنعمل ايه
منار. انا معايا رقم شركه فهد هرن عليه
منار بترن علي فهد وهدي بتفتح
هدي. نعم يفندم معاكي شركه الحديدي للمعمار
منار. انا عاوزه استاذ فهد
هدي. ليه ان شاء الله
منار. انا صاحبت عشق مرات حضرتو وهي واقعه ف مشكله محتاجينو
هدي. هو مش فاضي لكلام الاطفال ده وبتفصل ف وشها
اسماء. عملتي ايه
منار. دي شكلها السكرتيره اللزقه اللي عشق حكتلنا عنها مرضيتش تديهولي
اسماء. لازم نتصرف
منار. اه انا معايا رقم عمر هرن عليه
اسماء. وجبتيه منين يختي
منار. مش وقتو
وبترن علي عمر
منار. الوو استاذ عمر
عمر. انسه منار نعم اتفضلي
منار. انا رنيت عليك عشان عشق واقعه ف مشكله كبيره ف الجامعه ولازم فهد يجي وانا رنيت علي السكرتيره ومرضيتش تقولو
عمر. طيب سلام ادينا جايين
عمر بيروح مكتب فهد
عمر. فهد فهد الحق
فهد. ف ايه ي عمر
عمر. عشق واقعه في مشكله كبيره في الجامعه ولازم نروحلها
فهد طيب وهي ما رنتش لي على هدى او عليا
عمر. صاحبتها اللي رنت عليا ورنت على هدى وهدى ما رضيتش تخليها تكلمك
فهد. ازاي ده حصل هدي دي حسابها تقل معايا
بس لما نرجع يلا نروح بسرعه لعشق
ـــــــــــــــــــــــــ
ف الجامعه وتحديدا ف مكتب العميد
عشق ف مكتب العميد ومنهاره ف العياط والعميد عمال يزعق فيها
فجأه فهد بيدخل بكل هيبه وبلاقي العميد واقف بيزعق ف عشق
فهد بيجري علي عشق وبياخدها ف حضنو وهي يتنهار من العياط
فهد. ايه اللي بيحصل هنا
العميد. البت قليله الادب دي بتقول لزميلها راجح تعال قضي معايا يومين ولما رفض ضربتو بالقلم
عشق بعياط. والله م حصل ي فهد
فهد. بحنيه اهدي اهدي ي عشقي انا مصدقك
منار واسماء. العميد بيكدب يا فهد ده راجح المنياوي حاول يضايق عشق وقلها تعالي قضي معايا يومين راحت هي
ضربته بالقلم قدام الجامعه كلها راح هو ضربها بالقلم وشدها من الحجاب وبهدلها
فهد. بعيون تشبه الجمر وصوت غاضب
ده مد ايدو عليكي ي عشق
عشق بخوف. اه
فهد. فين راجح ده
منار. بتشاور علي شاب واقف ف ركن الاوضه بخوف
فهد بيسيب عشق وبيتقدم على راجح
منار واسماء بياخدوا عشق في حضنهم وبيهدوها
فهد. بقى انت اللي اتجرأت ومديت ايدك على حرم فهد الحديدي ده انت ليله اهلك سوده
راجح انت ما تقدرش تعمل حاجه هو انت ما تعرفش انا ابويا مين
فهد. لا ما اعرفش عرفني
فهد بصوت جهوري. نادولي صاحب الجامعه دي
العميد. ناديه يعني هتعمل ايه
فجاه بيدخل مدير الكليه
المدير. استاذ فهد انت امتى جيب اتفضل اتفضل
فهد. ولا اتفضل ولا زفت ايه المسخره اللي بتحصل دي
المدير حصل ايه يفهد باشا
فهد الاستاذ اللي واقف ده حاول ان هو يتعرض لمراتي وضربها قدام الجامعه كلها لا وكمان العميد جاي زعق فيها
المدير ازاي ده حصل ما قلتيش ليه يا مدام ان انتي تبع فهد بيه الحديدي
المدير. وايه يرضيك يا استاذ فهد
فهد اولا العميد يتفصل والبيه راجح ده بيتفصل وما تقبلهوش اي الجامعه وبالنسبه لباباه انا هتعامل معاه
المدير اللي تشوفه حضرتك استاذ فهد
فهد بياخد عشق فحضنه ويخرج قدام نظرات الجامعه كلها وبيركبوا العربيه ويروحوا
العميد. انت هتنفذ طلبوا ليه ان شاء الله
المدير. احمد ربك انو جت علي قد كده هو انت متعرفش فهد الحديدي ولا ايه ده اكبر رجل اعمال ف الشرق الاوسط وكبير لصغير الدوله بيعملوا الف حساب
العميد. 😳
ـــــــــــــــــــــــــ
عشق ف العربيه بتبكي جوه حضن فهد
فهد. خلاص ي عشقي كلو عدا بخير
عشق. اسفه اني عرضتك للموقف ده
فهد . لا يعشق انا الاسف اني سمحت لحد يمد ايدو عليكي وبعد كده مفيش جامعه تاني نهائي
عشق. ايه لا يفهد انا عاوزه اكمل تعليمي
فهد . انا هجبلك احسن المدرسين ف البيت وبعد كده تقدري تروحي الامتحانات وبالنسبه لأصحابك بيتنا مفتوح ف اي وقت
عشق بإبتسامه ماشي يفهد
فهد . قلب فهد انتي
عشق بتبتسم
فهد وعشق بيوصلو
فهد. روحي ارتاحي وانا ورايا حاجه ف الشركه هعملها واجي
عشق. تمام
ـــــــــــــــــــــــــ
ف مكتب فهد ف الشركه
هدي بتدخل بتوتر وقلق
فهد. استاذه هدي شرفتي
هدي. انا اسفه ي فهد بيه
فهد…………..
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الفهد)