روايات

رواية عشق الفهد الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم منة أحمد

رواية عشق الفهد الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم منة أحمد

رواية عشق الفهد الجزء الثالث والعشرون

رواية عشق الفهد البارت الثالث والعشرون

رواية عشق الفهد الحلقة الثالثة والعشرون

وصل فهد
قدام الاوضه وقت خروح الدكتور
الدكتور: الاستاز عشق فاقت الحمد الله من الغيبوبه وتقدرو تشوفوها
عفاف: الحمد الله احمدك و اشكر فضلك يارب
اسيل: لوووووولولولولولي
منه قعدت تتنطط من الفرح هي وفريده
فريده: اععععععع عشق فاقت عشق فاقت
منه واسيل وفريده في صوت واحد وهما مسكين في ايد بعض وبينطو: عشق فااقت هااااااااي 🥳
اسيل رجلها وجعتها ووقعت علي الارض من الوجع
اسيل: ااااااااه
سيف بخوف : مالك في اي
منه: في اي مالك
اسيل: رجلي مش قادره دوست عليها جامد
فريده: يلهوي صحيح رجلك
سيف بستغراب و خوف : ملها
فريده : عربيه خبطتها
عفاف: يلهوي طب انتي كويسه
منه: ما هي زي القرده قدامك اهو
اسيل: بس يا برص.. التواء وورم و جرح بسيط
فريده: يلا بينا ندخل لعشق
منه: هتقدري تمشي يا اسيل
اسيل: اه بس سنديني
منه سندت اسيل ودخلو
كلهم دخلولها
وكانت عشق صحيه
فهد دخل بسرعه راح حضنها
ومنه قعدت اسيل علي طرف السرير
فهد خرجها من حضنو وبص في عيونها شويه وقعد جمبها
وسيف راح وقف جمبها
وعفاف قعدت علي الكرسي قدام عشق وزين وقف جمبها
عشق بعدم تذكر: انا فين هو انا موت ودخلت النار ولا اي
اسيل: سلامت نظرك يا قلبي انتي شايفه اي
عشق: اي ده دي سلعوه هانم هنا
اسيل: وحشتني يا كبيره
عشق: وانتو وحشتووني اوي
عشق: اعععععععععععع
فهد بخوف: في اي ماالك انتي كويسه
عشق: فوفه كانت عامله مكرونه بشمل اوعو تكونو كلتوها من غيري
سيف بصلها بيأس
وفهد بصلها بغضب
اسيل: يلهوي دي اتكلت ونزلت في بطنهم وراحت خالث يا بنتي بقلها شهر
عشق بستغراب : شهر ازي
اسيل: هو انتي متعرفيش
عشق: ولا اعرف
اسيل: محدش قالك
عشق: لا محدش قالي
اسيل: خير اللهم اجعلو خير انتي بقالك شهر واسبوع كده في غيبوبه
عشق: يلهوووتي يعني انا دخله في الشهرين مستحمتش
زين: اه و رحتك عفنت
عشق: اععع
منه: وحشتني اووي
عشق: تعاله في حضن اخوك يا فوزي
منه راحت حضنتها
عشق بالم: براحه جسمي متكسر
منه خرجت من حضنها : ملعش
عفاف: وحشتني يا قلبي يلا بقا قومي بالسلامه عشان اعملك المكرونه البشامل
عشق: هو انا تعبانه ما انا زي الفل اهو فين بقا المكرونه البشامل
سيف: يلهوووي همك علي بطنك
عشق: ده انا حتي هفتانه ولسه خارجه من غيبوبه ومكنتش باكل و وحشني اكل فوفه اوي
عفاف: بس ياولا سبها حبيبت قلب فوفه انتي ده انا هعملك كل الاكل الي بتحبيه قومي بس انتي بالسلامه
اسيل: بت يا فريده سندني للحمام الله يسترك
فريدة: انتي بتشحتي يا بنتي
عشق بستغراب: مالك يا اسيل
اسيل: واحد تلاجه خبطني بالعربيه وانا جيالك
وفي الوقت الي اسيل قالت فيه ده كان داخل دكتور
اسيل شفتو
اسيل بصدمه: انت
سيف بستغراب: انتي تعرفيه
اسيل: اه ده التلاجه قصدي الي خبطني
الدكتور ببرود: ممكن عوز اكشف علي المريضه
الكل بعد عن السرير و منه سندت اسيل وقعدتها علي الكنبه معاده فهد كان قاعد جمب عشق ما بعدش
الدكتور لفهد: ممكن تقوم عوز اكشف عليها
فهد: هو انا مسكك ما تكشف عليها
الدكتور مسك ايد عشق عشان يقيس نبضها
وفهد كان غيران جدا وكان عوز يقوم يضربو بس مسك نفسو عشان عشق لسه تعبانه
فهد بغيره : ها خلصت
الدكتور بصلو ببرود
عشق: دكتور انا مش عارفه احرك رجلي
الدكتور: ده طبيعي عشان بقالك شهر واسبوع محركتهاش ولا مشيتي هتحتاجي علاج طبيعي عشان تعرفي تمشي تاني
عشق بحزن: يعني هقعد قد اي معرفش امشي
الدكتور : علي حسب استجبتك للعلاج الطبيعي الحمد الله في تحسن كبير عن الاول
فهد: تقدر تخرج امتي
الدكتور: ممكن بعد يومين بس تهتمو باكلها وتاخد الادويه بتعتها في الموعيد بالضبط
سيف: والعلاج الطبيعي هتبداء فيه امتي
الدكتور: ممكن بعد يومين
سيف : في البيت عادي مش لازم نيجي المستشفي
الدكتور: اه
الدكتور: عن اذنكم
اسيل رجلها وجعها اوي
اسيل: ااه رجلي مش قادره بجد وجعني اوي
الدكتور كان هيخرج بس سمعها ورحلها
الدكتور ببرود: ارفعي رجلك من علي الارض
اسيل حولت ترفع رجلها بس معرفتش و وجعتها اوي
اسيل: ااااااه
الدكتور رفعهلها براحه
وقعد جمبها ومسك رجلها
اسيل: ااااه براحه
الدكتور: انتي دوستي عليها جامد
اسيل: اه
الدكتور: غبيه عشان كده الورم زاد
اسيل بتالم: يا عم اخلص اديني حاجه تخفف الوجع
الدكتور بقرف : اخلص. اكمل ببرود: هبعتلك الممرضه بادويه ومسكن تدهملك و وهتقولك علي الوقت الي تخديهم فيه ويريت متمشيش عليها وبعد يومين تيجي عشان الكشف
وخرج وسبهم
اسيل: يخرييتك تلاجه
كلهم ضحكو عليها
الممرضه جت وعطتها الادويه والمسكن و قلتلها علي المواعيد
وشويه ومازن جه عليهم
مازن: حمدالله علي السلامه يا عشق
عشق: الله يسلمك ياميزميزو
اسيل بصدمه: ماون بيتقلو يا مزميزو
مازن شاف رجل اسيل واتخض
مازن بخضه وخوف : رجلك ملها في اي
اسيل: مفيش حدثه بسيطه
مازن بخوف: حدثه
اسيل: اه وانا مشيه من الكليه رايح للمستشفي في واحد تلاجه خبطني بالعربيه وجبني هنا علي المستشفي و كشف علي وطلع التواء و ورم وجرح بسيط في رجلي و قلي ممشيش عليها
مازن: الحمد الله هو فين
اسيل: مين
مازن: الي خبطك
اسيل: لي
مازن بمرح : عشان اشكرو علي الي عملو
اسيل: غور ياض
و الدنيا ليلت
ومازن شال اسيل وروحو
༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
عند اسيل
مازن نزل من العربيه وشال اسيل
واحده جارتهم شفتهم
جارتهم : مالك يا بت يا اسيل
اسيل: واحد يا ام حموكشه مقلكيش تلاجه كده خبطني بالعربيه
ام حموكشه: وعلي كده حلو يا بت
اسيل : خليكي في حالك يا ام حموكشه يا اما هقول لابو حموكشه
ام حموكشه: الحق عليا الي بسال عليكي وبطمن
مازن اخد اسيل وطلع بيتهم وخبط
مروه فتحت البابا وشافت اسيل
مروه بخضه وخوف: يلهوووي مالك يا قلب امك في اي
مازن: دخليني بس الاول ظهري اتكسر
مازن دخل ونزلها علي الكنيه
مازن: يخربيتك تقيله اوي
اسيل: مين دي الي تقيله يا عنيه ده انت الي خرع وعضلات علي الفاضي ده انا حتي سمبتيك
مازن: اتنيلي ياختي ده انتي تلقيقي 200 كيلو
اسيل: مين دي ياعنيه
مروه: بسسسس بطلووو خناق
مروه بخوف : في اي الي حصل
مازن: عربيه خبطتها و عندها التواء في رجلها و ورم وجرح
مروه: يلهوي ما عشان مش بتمشي زي الناس
اسيل: وانا مالي هو الي اعمي
مازن: انا جعان اوي
مروه: الاكل جاهز يا حبيبي غير انت هدوك وتعاله
اسيل: واناا جعااااااانه
مروه: شلها يا مازن دخلها الاوضه بتعتها تغير هدومها
مازن: يلهوي تاني دي عامل زي الجاموسه
اسيل: بس ياض شيل وانت ساكت
مازن شلها ودخلها الاوضه
واليومين عدو
وجه يوم خروج عشق

يتبع…

لقراءة الفصل التالي :  اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى