روايات

رواية عشق الفهد الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم منة أحمد

رواية عشق الفهد الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم منة أحمد

رواية عشق الفهد الجزء التاسع والعشرون

رواية عشق الفهد البارت التاسع والعشرون

رواية عشق الفهد الحلقة التاسعة والعشرون

في الصباح
ميرنا: ااااعععععععععععع يلهووووتي الحقوووووني ياألهوووووي يااااااااسيييييييييف اعععععع منهههههههه
منه واسيل وفريده كانو في نفس الشقه مع ميرنا والاوض بتعتهم جنب بعض
قامو مخضوضين
اسيل بخضه: اي في اي يلهوتي مصيبه
اسيل طلعت تجري علي بره
والتلات اتقبلو في الطرقه
وجريو علي اوضه ميرنا
ودخلو عليها الاوضه لقوها وقفه علي السرير
اسيل: في اي
ميرنا: اعععع برررص الحقووني
وبيبصو لقو برص كبير فعلا وشكلو يخوف ( انا خفت اععععع 😂)
اسيل ومنه و فريده بصدمه: برص اعععععععععع
و جريو وقفو علي السرير
اسيل: ده اهو يلهوي اععععع مشي علي الحطه اععععع الحقووووونااااااا يااامااامااا يااسييييف يااااماااازن
فريده: ياااااسيف ياااا فهددد الحقووووناااااااااااا
منه: ياااا زييييييننننن يااااامااااا اعععععع
وفي اوضة سيف كان لسه خارج من الحمام ولابس شورت و مش لابس التشرت
سمع الصويت ونزل جري بسرعه
عند عشق
عشق: فههد فهد قوووم ياافهد قوووم بسرعه يااافهدددد
فهد: اي في اي و اي الصويت ده في اي
عشق: مش عارفه البنات بيصوتو قوم بسرعه نشوف في اي يلاا
فهد قام شال عشق وطلع بيها بره الاوضه وقبلو عفاف و مروه
عفاف: اي الصويت ده في اي
عشق: مش عارفه البنات بيصوتو تعالو نطلع نشوف
وطلعو فوق
وفي نفس الوقت كان زين نازل جري هو ومازن
اول واحد دخل كان سيف
بقيت العيله دخلو وراه سيف
واسيل لبست بسرعه الظنت
سيف: اي في اي
فريده بعيط: اععع ب ببرص اععع
زين: برص
عفاف: طب تعالي يا مروه احنا نعمل الفطار
مروه: اه يختي خوفني علي الفاضي
عفاف: لا اتعودي علي كده لانهم كلهم شلت مجانين وكل يوم مصيبه شكل
و مروه وعفاف مشو
ميرنا: اااااااعععع انتو ريحين فين وسيبنااا اعععععع يااامامااااا اعععععععععع
فهد: هو كل ده عشان برص
اسيل: اه مووتووه
فريده: لا لا حرام حرام طلعوووه بس من هنا
مازن: ده بجد انتو صحتو البيت كلو علي صوتكم عشان برص خايفين من برص
اسيل: اه ده برص عارف يعني اي برص اععععع بسرررع موتوووووه ابعددده اععععععع
عشق وهي بتتحرك بعشوقيه : اعععع برررص لاااا نزلووني من هنااا اعععععع
فهد: اهدي يا بت هتقعي متخفيش
فريده بعيط: بالله عليكم حد يطلعووو اعععع
سيف: اهدي يا قلبي اهدي متخفيش
منه: موتو يااسيف اععع
زين طب اي
مازن: هنموتو ازي
فهد: طب عن اذنكم انا بقا انا ومرتي
وفهد مشي بعشق
سيف: اه يا ندل خلع بن الايه
ميرنا: هو انتو كمان خايفين من البرص اعععععع
زين: احنا لا طبعا ده احنا مبنخفش من حاجه احنا بيتخاف مننا بس صح يا رجاله
مازن: صح
سيف: طبعا يابني هو احنا اي حد
اسيل: طب ورونا بقاا
زين بتوتر: اناا انا اه صح يلهوي انا عندي ماموريه دلوقتي حالا
و مسحك تلفونو وحطو علي ودنو
زين: ايوا انا جي حالا جهزو المدافع والقنابل
ومشي بسرعه
ميرنا: جبان
سيف: اه يا ندل ماشي يا زين الكلب
سيف بص لمازن ومازن بصلو
مازز: هنعمل اي
سيف: تعاله ورايه
سيف مسك المقشه وقرب هو ومازن
سيف ضربو بالمقشه اول لما جري
ماون جري بسرعه وقف علي السرير جمب البنات
مازن: يلهووتي
ميرنا: اعععع حاااسب ياا سيف
اسيل: واضح اوي بجد انكم مش بتخافو من حاجه وبيتخاف منكم
منه: نورت يا خويه
مازن: نورك ياختي
سيف موت البرص ومسكهلهم
سيف: عوزينه
فريده بعيط: لااااا اعععع بعدووو ارميه بسرعه اعععععععع
سيف رماه من الشباك
سيف: رمتو خلاص اهدي يا قلبي متخفيش بطلي عياط خلاص مات
وراح مسحلها دموعها
اسيل: يععع مسكتو بيدك يا معفن
ميرنا: هقول لفوفه وهخليها تدعك ايدك بالكرور والفنج
سيف لمازن: انزل يا خويه انزل
مازن: انا مخفتش علي فكره ده انا بس كنت بحمي البنات عشان كده وقفت جنبهم
ميرنا: يا جدع
اسيل: صادق يا اخويه صادق
مازن: الله يخليكي يختي
فريده شافت ان سيف مش لابس التشرت
فريده اتكسفت وخبت عنيها بأديدها : اعععععععع
سيف: في اي تاني
منه: بص لنفسك كده في المرايا
سيف بص في المريا
سيف: مفيش حاجه عادي
اسيل: غور ياض استر نفسك
سيف بصدمه : استر نفسي هي وصلت لكد… لا انا ماشي احسن من هنا
مازن: خدني معاك
مازن وسيف مشو
منه: يلا نروح نلبس عشان الكليه
فريده: انتي ريحه يا ميمو
ميرنا: ايوان
اسيل: انتي في كليت اي وفي سنه كام
ميرنا: في تانيه كليه هندسه
فريده: مدخلتيش طب لي زي منه وعشق
ميرنا: لا ختي انا مليش في اني ادي حقن وكده وقلبي رهيف وبدوخ اثلا من الدم
اسيل: كلنا كده بس هنتعود عادي هي في الاول كده بس
فريده: اه بجد انا بخاف اوي من الحقن اثلا
منه: متقلقيش في الاول كده بس
فريده: هو احنا هننزل تدريب في مستشفي الكلام ده صح
اسيل: اه مازن قالي بس مش عارفه هندرب فين
فريده: طبعا في مستشفت فهد
منه: اشطا يلا بينا نغير هدومنا وناخد شور
ومشو وسابو ميرنا تغير هيا كمان
و تحت
كان فهد هو وعشق غيرو هدمهم وكانو قعدين
فهد كان لابس بدله سوده
وعشق لبسه سويت بانس اسود وتشرت وردي بيتي ورفعه شعرها كحكه عشوائيه و نازل علي وشها خصلات من شعرها
و فوق كانو البنات خلصو
منه واسيل وفريده و ميرنا قررو يلبسو شبه بعض
والتلاته لبسو درسات لونها بيبي بلو ( لون السما) بس كل واحد شكل مختلف
بتاع اسيل كان لحد رجلها ولبست عليه طرحه بيضه و حزام ابيض وشوز ابيض
وبتاع منه كان قبل رجليها بشويه و لبست شوز ابيض و عملت شعرها ضفيره علي جنبها
وفريده لبست شبها برضو وعملت شعرها زيل حصان جبتو علي جنبها
ميرنا لبست زيهم و سابت شعرها مفرود
و كانو حاحه قمر كده
ونزلو تحت
وسيف نزل وراهم كان لابس بدله كحلي
ووراه كان نازل مازن كان لابس شميز رصاصي وبنطلون ابيض
عشق: اعععع اي الحلوه دي… بجد انا زهقت من قعدت البيت و عوزه اروح الكليه
فهد: هنات يا قلبي وهترجي تاني الكليه…. صحيح الحرس مستنيكم بره هيبقو معاكم علي طول و السواق بالعربيه هتوصلكم وتجيبكم
ميرنا: انا الحمد الله مش معاكم في نفس الكليه
فهد: ما انتي بردو كده سواق هيجيبك و يوديكي ومعاكي حراس زيهم برضو
ميرنا: طب انا مالي طب
اسيل: لي كل ده بس
فهد: اسمعو الكلام وانتو سكتين
سيف: صح وصلت لحاجه
فهد بغموض: قريب اوي
سيف: لينا قعده
وزين نزل وكان لابس تشرت ازرق وبنطلون اسود
وعفاف ومروه جم من المطبخ
ميرنا : اي ده انت خلصت المهمه والله وليك واحشه
زين: اه والله كانت مهم صعبه اوي بس انا محدش يقدر يغلبني
اسيل : اه ما هو واضح
فريده بضحكه: ده انت مسخره
عفاف: مهمت اي
عشق: اي الي حصل
اسيل: اصل فوق بعد ما نزلتو زين جتلو مهم خطيره في نفس الحظه واهو قدمنا خلص المهمه في نص ساعه مش عارفه ازي بيطير بابن وخلع وسبنا
منه بضحكه : والله لو بيطير مش هيبقي بالسرعه دي 😂 اسيل: ومازن يا حبت عني عشان البرص جري لما قرب منو هو وسيف بقا جبنا علي السرير وقال اي بيحمينا بلا وكسه انت وهو
عشق بضحكه: يلهووي 😂مش قادره
منه: الوحيد الي موته هو الود سيف
ميرنا: صحيح يا فوفه ابقي حطيه في كلور عشان مسكو بعد ما موتو المعفن
سيف: معفن ده انت ميتمرش فيكم حاجه
عشق: يععع
عفاف: طب يلا الفطر جاهز
قامو
وفطرو والفطار مخالاش من جنان الشله المجنونه
وخلصو ومشو
البنات راحو كليتهم
والشباب شعلهم
عند ميرنا كانت وصلت الكليه وخلت الحراس بره وهربت منهم
ودخلت وكانت ماشه خبطط في حد
ميرنا: مش تفتح ياعمي انت حمار
…..: اعمي وحمار
ميرنا: اه ومتخلف كمان بلاوي بتتحدف علينا علي الصبح
……: لمي نفسك يا بت انتي متعرفيش انا مين
ميرنا: مين يعني وزير الدخليه ولا اي ولا تفرق معايا
………: انا هوريكي
ميرنا: اعلي ما في خيلك اركبو
ومشت وسبتو
……….: والله لوريكي يا شبر ونص انتي
ميرنا راحت الكافيتريا
ميرنا: قرف كده علي الصبح عكر مزاجي المتخلف ده
وجابت بابسي و شبسي ( العشق 🤤) وراحت المدرج
وكان الدكتور دخل
ميرنا: يلهووتي هي نقصه هخش وخلاص والي يحصل يحصل
ميرنا دخلت واتصدمت لما شافت الدكتور

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى