روايات

رواية عشق الفهد الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم شيماء ناصر

رواية عشق الفهد الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم شيماء ناصر

رواية عشق الفهد الجزء التاسع والثلاثون

رواية عشق الفهد البارت التاسع والثلاثون

عشق الفهد
عشق الفهد

رواية عشق الفهد الحلقة التاسعة والثلاثون

ما تحترم نفسك يابرنس في اي هتضرب واحده عشان ضربتك…. حصلت تمد ايدك علي بنت يلا ياعم امشي
شهد بتوتر: انا متشكره ليك يا….
لف ليها… لا شكر علي واجب
شهد بخضة: نهار اسود ده انت
باستغراب: انتي تعرفيني
(بقلم/شيماء ناصر) 💫✨
شهد في سرها: هو معقول مش عارفني اي شكلي متغير قوي كدا
=ياانسه سمعاني سرحانه في اي
شهد: ها لا انا بس بشبه عليك
=مش باين علي وشك انك بتاعت اماكن زي دي شكلك بنت ناس
شهد بارتباك: فعلا انا مش بتاعت الكلام ده انا بس هنا ع….. عشان صحبتي وبس مش اكتر المهم انا همشي عن اذنك
=هتروحي لوحدك معاكي عربيه ولا تحبي اوصلك الوقت متاخر
دي فرصه كويسه ياشهد…… ردت عليه بي
وانا معنديش مانع بس ممكن اروح الحمام الاول واجي
=تمام اتفضلي وانا مستنيكي
شهد دورت علي الحمام في المكان ودخلت جوه وفتحت شنطتها طلعت منها التلفون الي هما مدهولها وسبته في الحمام وخرجت برا المكان وكان مستنيها بعربيته
=نورتي
شهد: شكرا…. وركبت معاه العربيه
خرج بعد ما هي خرجت واتصل بيه
-الووو ياباشا البنت دلوقتي معاه
عاصم: تمام خليك وراهم ومتبعدش عن عينك…
شهد بقت بتبص حوليها وتشوف اذا في حد ماشي وراهم بعربيه ولا لا
=مالك كل شويه تبص وراء لي
شهد بغيظ: بجد انت مش عارفني ولا بتقول كدا وخلاص
=اعرفك منين!؟؟
شهد: انا شهد ياعمر شهد البنت الي كانت مع مراد لما عمل حادثه ورحت معاه المستشفى لما شوفتني معاه قولتلي كلمتين وانا زعلت ومشيت
عمر باستعاب: يابنت اللذين بق انتي شهد…. وبق بيبص عليها من تحت لفوق واكمل…… هما بدلوكي ولا اي مش انتي الي انا شوفتك من شهرين تقريبا
شهد: قصدك اي يعني انا كنت وحشه قبل كدا
عمر: ااالمهم دلوقتي انتي كنتي فين كل ده صحيح لما مشيتي وانا دورت عليكي عرفت انك اتخطفتي رجعتي ازاي
شهد:هحكيلك بس خليك سايق ومتقفش ورن علي مراد
عمر: لي؟
شهد: اسمع الكلام بس وانا هفهمك
عمر طلع تلفونه يرن علي مراد…. بيرن والو ما مراد رد شهد خدت منه التلفون بسرعه
شهد: الو يامراد
مراد باستغراب:انتي مين؟ وتلفون اخويا معاكي لي اخويا فينننن انطقيي
عمر:انا هنا اهو هي الي معايا
شهد: مراد اسمعني كويس ده انا شهد فاكرني
مراد: شهد انتي اي الي حصلك انا دورت عليكي كتير انتي كويسه
شهد: ايوا انا كويسه المهم دلوقتي تعرف مكان بعيد عن الناس
مراد: لي؟؟؟
شهد: هفهمك انت بس تعال هناك وخد عمر معاك اهو قوله المكان فين
مراد: تمام بس ياعمر عارف المكان الي نحيت///////// هستناك هناك سلام
عاصم كان سامع كل حاجه بسبب جهاز التصنت الي موجود في شنطتها وبغضب: يابنت الك*لب مفيش منك منفعه….. وراح يتصل علي حد من رجالته
=الو ياباشا
عاصم:هبعتلك موقعهم تروح انت وكام واحد وتخلص عليهم فاهم
=اعتبره حصل ياباشا….
في جناح فهد💫🦋
عشق: فهد…. يابابا
فهد بنعاس: اممم
عشق: مش عارفه انام
فهد بحب: تعالي في حضني
عشق راحت في حضن فهد…
فهد: قوليلي بق مش عارفه تنامي لي حاسه بي تعب او حاجه
عشق: لا بس انا متضايقه بسبب بابا
فهد:ماله! زعلك في اي
عشق: بابا هيتجوز اخر الشهر ده وانا حولت اتكلم معاه بس هو رافض يسمعني ومصمم علي كلامه
فهد: طب وانتي مش بتحكيلي لي
عشق: كنت متوتره في كذا حاجه بفكر فيها ومش عارفه اعمل اي ماما صعبانه عليا هي استحملت بابا كتير وانت عارف ان ابويا انسان صعب وشديد وغير كدا كمان هيتجوز في نفس البيت ويجبلها ضره تفضل معاها
فهد: طيب اهدي انا هتصرف متفكريش كتير ونامي بس انا موجود معاك ولو في حاجه حصلت معاكي تحكيلي علي طول مفهوم
عشق: حاضر…..
وصل مراد علي المكان واستنا عمر وشهد وبعد دقايق وصل عمر ومعاه شهد
مراد باستغراب اول ما شاف بنت نازله من العربية…. عمر هي مين دي؟ وفين شهد
البنت: وبعدين بق ياجماعه مش كدا انا شهد
مراد: ده انتي اتغيرتي قوي هو الخطف بيحلي كدا
شهد بابتسامة: تصدق بالله وحشني كلامك الغلس
عمر:احمم لا اله الا الله ممكن نفهم بق اتفضلي قولي الي عندك
شهد:الي خطفوني هما الي متبنيني
مراد: ازاي
شهد: حكاية طويله بصو انا اتبناني كبير العيلة دي وكان بيعاملني زي ولاده لحد ما هو اتوفا وكان كاتبلي جزء صغير من املاكه بي اسمي مع ولاده ولما فتحو الوصيه وعرفو الموجود فيها معاملتهم معايا بقت زباله وقلبو عليا غير اني بعدين عرفت انهم بيشتغلو في المخدر/ات وبلاوي تانيه ولما كانو هيمسكوني انا هربت ودلوقتي هما عايزني اسرق ورق يخص ارض كانت بتاعتهم قبل ما عمر يحط ايده عليها تقريبا كدا هي عداوه بنهم وبين عمر
مراد:اسمه اي الشخص ده؟؟؟
شهد:عاصم الشرقاوي
عمر بص لي مراد:انا كنت شاكك فيه
شهد: طيب انا خايفه منهم هما كانو حابسني شهرين وحيات اغلي حاجه عندك متسبنيش لوحدي
مراد: انتي معايا ف متخافيش من حد
شهد: طب خلونا نمشي من هنا انا مش مطمنه
عمر لسه هيتكلم طلعت عليهم عربيه فيها ناس وضربو عليهم نار شهد صوتت ومراد شدها بسرعه لعربيتة…. اركبي بسرعه وعمر ركب في عربية مراد ومشي بسرعه وهما نزلو يلحقوهم وضربو نار علي ازاز العربيه
شهد بعياط وجسمها بيرتجف من الخوف
مراد: وطي راسك….
شويه وبعدو عنهم
مراد: انتو كويسين
شهد هزت راسها وبتخاول تهدا اما عمر كان بيتالم من الوجع
عمر: اااععع الرصا*صه جت في دراعي
مراد بخضة بص عليه: اهدا هنروح المستشفى دلوقتي استحمل شويه بس
شهد بخوف: يالهوي انا قولتلك مش مطمنه كان المفروض تسمع كلامي
مراد بعصبيه وهو بيسوق: دول عرفو مكانك ازاااي هما بيراقبوكي
شهد:التلفون الي هما مدهوملي متراقب بس انا سبت التلفون في الحمام هما ازاي هيعرفو مكاني
مراد بص علي شنطتها الي معاها: افتحي الشنطه ديييي
شهد: حاضر وفتحتها وبتقلب فيها وطلعت منها جهاز تصنت…. ده اي؟
مراد مسكه ورماه من العربية: ابن الع**… ومسك تلفونه ورن علي محمد
محمد: الوو
مراد:انت في القسم
محمد: ايوا يابني لي في حاجه ولا اي
مراد: الزفت الي اسمة عاصم الشرقاوي بعت رجالتة اتهجم عليا انا واخويا وضربو علينا نار اخويا اتصاب
محمد: طيب سيب الموضوع ده عليا سلام
مراد: سلام…. عمررر ساكت لييي اتكلم قربنا نوصل خلاص علي المستشفى
عمر بتعب وعيونه بتغمض: مش ق قادر
شهد:لا لا متغمضش عينك خليك مصحصح فوق
(بقلم/شيماء ناصر) ✨🌝
صباح اليوم 💫❤
مروان: تعال ياحازم
حازم: نعم ياجدوو
مروان: جبتلك الشوكلاته الي بتحبها امسك
حازم بفرحه: شكرا ياجدو ماماااا شوفي جدو جابلي شوكلاته
نور: الله دي حلوه قوي هتديني منها حته صح
حازم:اها ياماما
نور: ماشي ياحبيبي كولها بس بعد الفطار مفهوم
حازم: ماشي… ومشي
منة:اتفصل يابيه الفطار جاهز
مروان:تمام يلا بينا واندهي لي اسلام يابنتي يجي
نور: اسلام راح الشغل يابابا هو في المستشفى مع انه وعدني ان مفيش شغل واننا جينا نقضي ايام حلو هنا بس راح الشغل برضو
مروان: ياحبيبتي ده شغله برضو سبيه يعمل الي بيحبه
نزلت عشق مع فهد
انزلي براحه علي مهلك
عشق: ماهو براحه اهو اعمل اي تاني
فهد: قولتلك خليكي في السرير وانا هخليهم يطلعولك الاكل مش بتسمعي الكلام لي
عشق: لا انا زهقت من السرير
نور: سبها تنزل زي ما هي عاوزه وتشم هواء ده مفيد ليها
فهد: لا هي اصلا مش بتعرف تخلي بالها علي نفسها
في المستشفى 💫🦋
صحيت شهد لقت نفسها في اوضة في المستشفى وعمر نام علي السرير ومراد واقف برا بيتكلم في التلفون اتعدلت وحطت اديها علي راسها
شهد:اي الصداع ده
دخل مراد: كويس انك صحيتي
شهد: هو بق كويس
مراد: الحمدلله الدكتور طمني عليه من شويه
شهد:طب احنا هنا في امان صح هما مش هيجو هنا
مراد: قولتلك متخفيش اجمدي كدا كلمت الظابط من شويه وهو هيجي علشان يفتح تحقيق بالي حصل لي عمر وانتي تحكيله كل حاجه هما عملوها
شهد: حاضر…. بقولك اي
مراد: نعم
شهد: انا جعانه
مراد: وانا كمان طلبت درفري من شويه وقرب يوصل
شهد: تمام…..
سيد: ها جهزتي نفسك
سارة: هشيل الاكل وهروح اجهز
سيد: تمام واتصلي علي يوسف يجي ياخدك
سارة: لا انا هروح لوحدي
سيد: اسمعي الكلام وبس يلا
سارة: حاضر….. وراحت تتصل علي يوسف
ووووو….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى