رواية عشق الفهد الفصل التاسع عشر 19 بقلم منة أحمد
رواية عشق الفهد الجزء التاسع عشر
رواية عشق الفهد البارت التاسع عشر
رواية عشق الفهد الحلقة التاسعة عشر
سيف وفهد اتصدمو من الي سمعوه
فهد جري علي الاوضه وسيف جري وراه
فهد دخل لقي بيشلو الاجهزا من عليها وقلبها واقف
فهد جري عليها وبعدهم عنها
فهد حضن عشق وفضل يهز فيها
فهد: قووومي يا عشقي قومي مش فكراني انا فهدودك فكره الاسم ده كنتي بتقلهولي واحنا صغير فكره ولما كنتي بتغيري عليا من البنات في المدرسه وانا كنت بغير عليكي اووي وبضرب الولاد لو جم جمبك قومي عشاني و طب عشان سيف ومنه وزين وعفاف انااااااا بحببببك قومي متسبنيش
فهد عيط
وسيف عيط وكل الي كان موجود عيطو عليهم اتاثرو بكلام فهد
ومره واحده عشق اخدت نفس جااامد
وقلبها رجع يدق ببطء
الدكتور والممرضين اتصدمو
فهد بفرحه : عشق حبيبتي
الدكتور بعدو عنها ورجع الاجهزه تاني ليها
الممرضه: اتفضلو بره
فهد: انا عوزه ابقي معاها
الممرضه: مش هينفع اتفضل
سيف اخد فهد و خرج
سيف حضن فهد
سيف: هتبقي كويسه…. يا رب
وشويه وعفاف وزين جم
وكان الصبح طلع
والدكتور طلع من عند عشق
الدكتور: الحمد الله عدت مراحلت الخطر بس لسه في غيبوبه
سيف وفهد: الحمد الله يارب
عفاف فرحت وسجدت تشكر ربنا
وقامت
عفاف: وفريده
الدكتور: هي كويسه الحمد الله وشويه وهتفوق
عفاف: الحمد الله الحمد الله والشكر ليك يا رب
فهد: نقدر نشوفها
الدكتور: اه لما تفوق
الدكتور مشي
وشويه ومنه فاقت كانت اخده مهدء ونيمه ورحتلهم
منه بحزن وتعب واضح : عشق وفريده عملين اي
سيف: عشق عدت مرحلت الخطر وفريده الحمد الله بقت كويسه وهتفوق كمان شويه
منه بفرح: بجد الحمد الله
وشويه وفريده فاقت ودخلولها
منه جرت عليها و حضنتها
عفاف: براحه عليها
فهد: انتي كويسه يا قلبي
فريده حولت تقوم اتالمت: اااااااااه
فهد بخوف: اهدي خلي بالك
فريده: انا فين
فريده افتكرت كل حاجه
فريده بخوف: عشق عشق فين هي كويسه صح
سيف: اهدي هي بخير اطمني
فريده: الحمد الله طب انا عوزه اشوفها
سيف: لا مش دلوقتي انتي لسه تعبانه
فريده: بالله عليك عوزه اشوفها
سيف بحد: الي قولته يتسمع
الممرضه دخلت
الممرضه: يلا عشان تخدي حقنت الانسولين
فهد بستغراب: انسولين
الممضرضه: اه المريضه عندها السكر
سيف: هو انت مكنتش تعرف
فريده بصت لفهد بحزن
وفهد حزن من نفسو اووي وخرج وسبهم
سيف: كان خايف عليكي اووي وانتي في العمليات
فريده بفرحه: بجد
زين: اه والله
الممرضه عطتها الحقنه
الممرضه: ممكن تسبوها ترتاح شويه هي لسه فيقه وكانت خرجه من عمله صعبه
فريده بستغراب: عملية
سيف بحزن مكنش عوزها تعرف دلوقتي: اه يا قلبي بس الحمد الله بقتي كويسه
فريده: عملية اي
سيف بحزن : شالو الكليا بتاعتك
فريده بحزن: يعني انا بقيت بكليه واحده.
سيف وعفاغ ومنه حزنو عليها
فريده: الحمد الله
فريده بمرح: كويس اهو خلوني ابقي خفيفه
كلهم ابتسامو عليها
و خرجو و سبوها ترتاح
༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
في مكان اول مره نروحو
في بيت مازن
ام مازن ( مروه) : انتي يا زفته قومي
اسيل: يا حجه الله يكرمك سبيني انام
مروه: قومي نامت عليكي حياطه وانتي مش نافعه
اسيل كملت معاها: ولا فالحه ولا في درستك ولا في الطبخ ولا في شغل البيت يا ليلت بختك يامروه ياحظك الهباب يا مروه يا وكستك يا مروه في عيالك واحد مش عوز يتجوز و التانيه مش فالحه في حاجه ده انا لو كنت مخلفه ارانب كانو نفعوني والله لاسيبلكم البيت و اتفش
اسيل : خلصتي اسطوانت كل يوم
اسيل نامت ناتي
مروه خلعت الشبشب ابو ورده من رجلها وحدفتو عليها ( طبعاا عرفينو في كل بيت مصري 😂🩴)
اسيل: اااااااه
مروه: هتقومي ولا اخلع اتاني
اسيل قامت جري من علي السرير للحمام : هو انا نايمه اصلا انا صحيت من بدري
مروه: ناس مجيش الي بالشبشب
مروه: خلصي وصحي اخوكي
وخرجت وراحت المطبخ
استووووووووووووب
اسيل المنياوي: اخت مازن 18 سنه في كليه طب عيونها رمادي وشعرها اسود طويل و قصيره الطول و رفيعه ومرحه مجنونه جدا
استووووووووواب
مروه: 47 سنه عيونها رماديه لا يظهر علي شكلها كبر السن وهي حاجه كده قمر 😂
اسيل خرجت من الحمام وادت فرضها
وراحت اخدت حاجه ودخلت تصحي مازن
اسيل حطط حاجه في ضهر مازن
مازن قام مخضوض وفضل يتنطط ورقص رقصه هنديه 😂
اسيل فاضلت تضحك عليه
مازن وهو بيتنطط: و الله ما انا سيبك
اسيل طلعت تجري ومازن جري ورها
مازن: والله ما انا سيبك وهاعرفك ازي تحطيلي تلج في ضهري
اسيل وهي بتجري: ما خلاص بقا ما انا بعملها كل يوم اتعود علي كده
مازن: انتي مش بتحرمي ما انا لسه كنت معلقك علي بابا الاوضه امبارح بسبب كده انا غلطان اني نزلتك
مروه خرجت عليهم من المطبخ
مروه: يلهوووي علياا وعلي سنيني والله اسبلكم البيت واتفش ارحمووووني
مازن رحلها وحضنها: مالك بس يا رورو متزعليش نفسك طب اهم احاجه صحتك يا قلبي
مروه: قلب امك
اسيل: يمحنو
مروه: اتلمي يا بت
اسيل: هو ابن البطه البيضه وانا بنت البطه السوده صح
مازن: احنا لقينك علي بابا جامع اصلا
اسيل: يلللهوتي اتبرو مني انا لازم ادور علي اهلي الحققين
مروه: بس يا زفته
مروه لمازن: يلا يا حبيبي عشان تاكل عشان تروح شغلك
اسيل: وانا اي النظام
مروه: اتزفتي روحي كلي
اسيل: دي عنصرية علي فكره وربنا علي الظالم
وراحو يفطرو
مازن: هتروحي الكليه انهارده
اسيل: لا انهارده معنديش حاجه مهمه
مروه: احسن عشان تروقي البيت
اسيل: ااه صح عندي محاضره مهمه اوي اوي افتكرت
مروه: يا بت
اسيل بعبوس و مضض: حااضررر انا والله ساعات بحس انك مرات ابوي مش امي
مروه : لا ما تحسيش
مازن: اتاكدي
اسيل بغيظ: وربنا انت بارد
مازن: انا ماشي.. راح باس راس امو: عوزه حاجه يا حببتي
مروه: سلامتك يا قلب امك
اسيل: اه يا حبيبي واحد شبسي ب 5 جنيه متبقاش معفن و انتين ايس كريم شوكولاته وتلاته اربعه كده شوكولاته و تكون عملت الوجب وزياده يا حبيب اختك
مازن : ماشي ياختي
ومازن مشي
وصل الجامعه
ودخل المدرج وشرح المحاضره ولاحظ عدم وجود فريده وعشق ومنه
وخلص المحاضره وخرج راح الكافتيريا
وسمع شويت بنات بيتكلمو عن الي حصل امبارح
مازن كان يعرف،ف بالي حصل بس ما يعرفش مين الي اتصاب او اي الي حصل بالضبط
واحده من البنات: متعرفيش اسمهم اي
بنت تانيه: اه واحده فيهم اسمها عشق الاسيوطي
والتانيه باين فريده العمراني
مازن اتصدم لما سمع
وراح بسرعه متصل علي زين
مازن: الو يا زين
زين: ازيك يا مازن
مازن: هو الي سمعتو ده صح عشق وفريده مالهم
زين بحزن: اه صح
مازن بصدمه: طب انتو في مستشفى اي وهما كويسين
زين: مستشفى ****
مازن: ماشي انا جي
༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༺
في مكان بعيد عن الناس وعالي جدا
فهد: اااااااااأااااااااه ااااااااااااااااااه يارب قومهالي بالسلامه يا رب انا مش وحش والله اختي طلع عندها السكر وانا معرفش ولا اعرف عنها حاجه انا عارف اني غلطان بس هصلح كل حاجه يا رب سمحني يترب احفظهم ليا يارب يبقو بخير
وقعد ساكت شويه
و افتكر الي حصل ل عشق وفريده وقعد يفكر مين الي عمل كده
فهد بتوعد: والله لا عرف مين الي عمل كده وسعتها مش هرحموووووو
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الفهد)