رواية عشق العز الفصل التاسع عشر 19 بقلم سلمى عادل
رواية عشق العز الجزء التاسع عشر
رواية عشق العز البارت التاسع عشر
رواية عشق العز الحلقة التاسعة عشر
وفجاء داليدا أغمي عليها ودخلت عليها يسرا و سالم
يسرا بشر : يلا خدها بسرعه من هنا وانا هامن الطريق
سالم وهو بينظر ل داليدا بخبث: تمام هستناكي ف المكان بتاعنا وغمزلها وشال داليدا وطلع بيها من الباب الورني ل الفيلا واخدها ف العربيه ومشي
يسرا بفرح : اخيرا خلصت منك ي بنت الكلب اممم وياتري بقي الدور ع مين
………………………….
ف شركه المنشاوي
عز كان قعد وفجاه حس جواه بحاجه غريبه تلقائي طلع فونه ورن ع فون داليدا حاول يرن كتير بس مفيش رد رن ع مامته
درين : ايوا ي عز
عز : اي ي ماما انتي فين
درين : انا كونت ف المول يحبيبي وف الطريق مروحه اهو
عز : طيب فين داليدا
درين : ف البيت
عز : مين معاها
درين : مرات عمك وهي بس
عز اول ما سمع كده اخد حاجاته ونزل بسرعه من الشركه وركب عربيته وساق باقصي سرعه
……………………….
داليدا فاق ومسكت راسها بوجع وبصت حوليها لقت مكان غريب ورجلين لابسين عمامه وجلبيه وحطين لصقه ع بوقها
داليدا بخوف : اممم امممم ومش عارفه تكلم من الصقه
طلعت واحده كبيره ف العمر الستينات كده اسمها فاطمه وعندها هاشم وده متجوز و خالد وده برضو متجوز
فاطمه بجبروت : شيلو اللاصقه من ع خشمها
هاشم شال الصقه من ع خشمها
داليدا بخوف : ع عع عععمتو
فاطمه وهي بتخبط داليدا بعكاز بتاعها : ايوا عمتك ي قليله الربايه بقي بتروحي تجوزي من وري اهلك يفاجره انا هربيكي ي بنت الكلب
داليدا بشجاعه : وانتي مالك انتي اتجوز ولا لا ما انتي رمتيني ومش سالتي عني
هاشم خبط داليدا بقلم وقال : اخرسي ي بت شكل البندر خليكي فاجره خالد الليله تجيب المأذون وتعزم كل البلد اني فرحي ع بنت خالي الليله
داليدا بخضه: ا اا انت بتقول اي انا متجوزها
هاشم ضربها تاني بقلم وقال : اعملي حسابك لو الدايه جات كشفت عليكي وطلعتي مش بنت هموتك واشرب من دمك
فاطمه : ارميها جوه لحد ما مراتك تجيب الدايه
هاشم : هنيه بت ي هنيه
هنيه مراته ف الثلاثينات من عمرها : نعم
هاشم : ابعتي ل الدايه تيجي تكشف ع مرتي الجديد والي هنجبلي واد مش انتي عامله زاي البومه بتجيبي بنات بس غوري من وشي ي بومه
هنيه مشيت وهي مكسوره من جواها ع معاملته مع بناتها واهنتها ليها بعت ل الدايه وبعدها اخدت اكل ل داليدا
هنيه : اطفحي
داليدا بعيط : م مم مش عاوز ارجوكي مشيني من هنا أا انا عاوزه عز
هنيه بغربه ؛ مين عز
داليدا عيطها زاد اكتر وقالت : ج جوزي
هنيه : انتي متجوزه
داليدا: ايوا
هنيه سبتها وطلعت
………………………..
عز دخل الفيلا وكان حوالي الساعة ٣العصر لقي درين وتالا وروايد ويسرا وفي حاجه غريبه
عز استغرب عيط درين
عز بقلق وصوت عالي نسبيا: في اي
درين كانت خايفه من رد فعل عز لما يعرف أن داليدا مش موجوده وفي جواب مكتوب فيه عز مدورش عليا انا الي سبت البيت لاني مش بحبك وياريت تطلقني عشان انا بكرهك
عز بعصبيه : قولت في اي
ف الوقت ده دخل حازم وزين و سليم ورحيم لان درين رنت عليهم عشان عارفه رد فعل عز اي
عز زاد الشك جواه لما ملقاش داليدا طلع الجناح ولقي فاضي نزل تحت وقال : فين داليدا
حازم : اهدي بس ي ابني أن شاء الله هنلقيها
عز : نعم ن اي ولمح الجواب الي قدام درين اخده قرأه الي فيه وعينه اسودت وعروقه برزت
طلع برا للحارس وقال : داليدا طلع من هنا أمتي
جاسر : بس داليدا هانم مطلعتش النهارده خالص ي بيه
عز بعصبيه : اي ازاي مطلعتش امال هي مش ف البيت ليه اييييي مشغل حمير معايا امال انتو مهمتكو اي اقسم بالله لو ما داليدا جات النهارده البيت لهكون مخلص عليكم كلكم واحد واحد
وبص ل سليم ورحيم وقال : تعالوا عاوزكم
رحيم وسليم راحه وراي وبعدها بساعه طلعو
عز : جاسر
جاسر جاي ع صوت عز العالي : اي يبه
عز : مش عاوز اي حد يطلع من البيت النهارده فاهمه وبص ع يسرا ولملي كل تلفونات البيت حتي تلفون ابويا وفعلا جاسر عمل كده بس يسرا مكنتش عاوزه تدي الفون لجاسر بحجه أنه فاصل بس تحت ضغط كبير من جاسر اخد الفون غصب عنها
……………………………
داليدا كانت قعده ودخلت هنيه
هنيه : اقدر اساعدك ازاي بس بسرعه احسن حد يشوفني هنا والدايه ف الطريق بس انا مش هقدر اهربك من هنا
داليدا بفرح : طب هاتي ارن ع عز
هنيه طلعت الفون من صدرها وقالت : خدي بسرعه رني وانا هرقب الطريق
داليدا فضلت ترن ع عز اكتر من مره واخيرا رد
عز : الو
داليدا بعيط : ع ععز الحقني ي عز عاوز يتجوزني
عز اول ما سمع منها كده عيونه احمرت وقال بهدوء: هو مين
داليدا بعيط اكتر : ه هاشم بسرع وقبل ما تكمل كلمها
عز اول ما داليدا قفلت طلع لجاسر وقال : لم كل الرجال والاسلحه ويلا
جاسر جاب اكتر من ١٠ عربيات ملاكي مليان رجاله واسلحه وعز ركب عربيه لوحده ورن ع سليم
عز : سليم خلال ٥ دقائق اعرف عنوان الرقم ده وادالو الرقم
بعدها ب ٥ دقائق بضبط سليم بعت العنوان
عز : تمام
سليم : جاي وراك انا ورحيم بيرقب الجو ف البيت وقفل وعز بعت العنوان لرجاله وكانت العربيات ماشيه وري عز
………………………………
اخدت هنيه منها الفون وحطته ف صدرها ومش قفلت المكالمه وهاشم دخل
هاشم : بتعملي اي هنا
هنيه ؛ كك كونت بجبلها الاكل
هاشم : طيب فين الدايه
هنيه : زمانها ع وصول
هاشم : ماشي وتقفي معاها ولحد ما تكشف ع البت دي
داليدا: بس انا مش هخلي حد يقرب مني
هاشم : ليه يعروسه ده حتي دخلتك النهارده وهلمسك غصب عنك
داليدا: مستحيل بقولك انا متحوزه أن انت متخلف ولا اي
هاشم مسك داليدا من شعرها جامده خلها صوتت بوجع وقال : لسانك ده انا هقطعهولك ي بنت الكلب ي وسخه صوتك ميعلش تاني
وطبعا ده كلو وعز سامع كل ده واول ما سمع صوت داليدا الي بتصوت حلف ل يقتل اي حد يمد أيده ع حاجه ملكه
عز وهو بيضرب ع الدركسيون : عااااااا باين ال*** انا هقطعلك ايدك دي يابن ***
…………………………
يسرا وهي عامله تضحك : الخطه مشيت زاي ما احنا عاوزين واحسن كمان وهو فكر أن هي الي طفشت ههه ده لو لقها هيموتها هههه
سالم بزعل : بس انتي عارفه أن انا كان نفسي احط بصمتي عليها
يسرا: خلاص بقي ي سالم ما انت هتاخد بنتي مقابل بدل داليدا مع أن بنتي ملبن
سالم وهو بيتامل جسم تالا : موافق بس ياريت قريب
يسرا : تمام يقلبي
سالم بخبث: ماشي باي بقي يقلبي
وطبعا غفله عن العين الي بتسمع ده كله
…………………………
هنيه : عمتي ألدايه جات
فاطمه: ادخلي يلا معاها
داليدا اول ما شافت الدايه فضلت تصرخ
داليدا: ابعدي عني
هنيه حست أن الفون بيرن طلعت الفون وردت
عز اول ما فتحت سمع صوت داليدا وهي عامله تصوت : داليدا في اي
هنيه : انت عز بيه
عز : ايوا وهي مالها انطقي
هنيه : ارجوك تعالي بسرعه لان الدايه هنا ولازم تكشف عليها وانا مينفعش اعطلها اكتر من كده والا هاشم هيموتني
عز وهو بيسوق بسرعه تمام خليني ع الخط ومتقفليش
هنيه : حاضر
داليدا : ارجوكي ابعدي عني انتي عاوزه مني اي ابعدي
هنيه ميلت ع داليدا وقالتها: قومي ادخلي الحمام واخري شويه من غير ما الدايه تاخد بالها وفعلا بس فجاه هاشم دخل وووووووووو
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق العز)