رواية عشق الصقر الفصل العاشر 10 بقلم رحاب غنام
رواية عشق الصقر الجزء العاشر
رواية عشق الصقر البارت العاشر
رواية عشق الصقر الحلقة العاشرة
رحاب أنا جالي الفيديو دا ومستنية الرد من حضرتك يا أبيه
صقر بصلها بغيظ وبعد كدا اخد الموبايل منها:انت مصدقه الفيديو دا
رحاب بدموع قامت من جنبه:لما واحد زيك يبص لواحدة زيي اكيد في حاجة غلط أنا مش بقلل من نفسي بس دي الحقيقة
صقر بعصبية:الحقيقة انك غبية واضح اوي أن الفيديو معمول ليه مونتاج ولاء انت كدا بتقليلي من نفسك..سكت شوية وبعد كده بصلها رحاب أنا بحبك وبطلبها تاني تتجوزيني
رحاب بهدؤ:لو سمحت اطلع برا
صقر:رحا….
رحاب بمقاطعة:لو سمحت الكلام خلص
صقر بالم:الي تشوفيه يارحاب
وخرج
في المساء
تجمعة العائلة على طاولة الطعام
الجد:رحاب عايز اتكلم معاكي
رحاب ببرود:ان شاء الله
بعد نصف ساعة
الجد:أنا كان غصب عني اخويا الله يرحمه كان عمال يزن عليا لحد ماتبريت من ابني الصغي
__________________Back to the past
سامي:بابا أنا بحب هايدي ومش هتجوز غيرها
فهد:يعني ايه وهند.
سامي:أنا من الاول مش عايز اتجوزها انتوا الي اصريتوا عليا لحد ما عملنا الخطوبة
صقر بغضب:والناس الي ايحنا عزمنها دي هنعمل فيها ايه
سامي:مليش دعوة جوزوها لرامز هو بيحبها
فهد بخبث فهو يكره سامي :شوفت عمايل ابنك ياصقر أنا لو منك اعتبره مش ابني مهو كان ممكن يقولك قبل ماتعزم الناس
سامي بغضب:مانت السبب أنا كل يوم بحاول اوقف الجوازة انت الي بتقف قدامي
قلم نزل على وش سامي من صقر
وفهد ابتسم بخبث
صقر:اخرس أنا معرفتش اربيك انت لو عايز تتجوز البت دي يبقى انت لا ابني ولا اعرفك
سامي بالم:وانت عارف اختياري اكيد هختار هايدي يابابا وبكرة تندم.
……………………………….Back to the present
الجد:غصب عني يابنتي اعذريني
رحاب:وانت ليه معذرتش بابا لما حب زي ما انت بتحب ولا ايه
الجد بخزل:أنا آسف يا بن….
صقر بغضب:انت ايه يا شيخة هناك أنا عمال اترجاكي وهنا جدي انت ايه حرام عليكي
حازم:صقر!
رحاب بغضب رغم وجعها:والله أنا مطلبتش من حد يترجاني حضرتك الي جيتلي شركتي وحضرته(أصدها الجد)هو الي طلب أننا نتكلم…وجهت نظرها للجد فكر في عذرك هتلاقي أنه ملوش لزمه بس بابا مسامحك واهم حاجه أن ماما مسمحاك فانا كمان مسمحاك
الجد:كنت عارف انك هتسامحيني أنا آسف يابنتي
رحاب بمرح:ياراجل قول كلام غير ده أنا مش بتك أنا حفيدتك ولا ايه يا جدو
صقر وهو يأخذها بأحضانه:كدا يا قلب جدو
رحاب جت تمشي صقر مسك أيدها
صقر بالم:رحاب أنا اسف بس…
رحاب وهي تنظر إلى يده ثم نظرت إلى عيناه وتحدثت بالم:رحاب زهقت المفروض اني اسامحك ياعيني صقر المسكين رحاب الي المفروض كان يحميها ويجوزها أو نقول بيحبها زي ما بيقول ازيته كسرتله قلبه ياحرام..ثم أكملت ببكاء وغضب:بس مايعرفش ان رحاب دي قبل ما بتكسرله قلبه بتكسر قلبها هي….بس ايحنا مننفعش لبعض ابدا….بعد اذنك تكلم معايا زي الاول انت اخويا وبس يا ياابيه بعد اذنك
وصعدت إلى غرفتها وبقى صقر بالاسفل يكاد يموت من وجع قلبه سقط أرضا هرولت إليه العائلة بسرعة
حازم:صقر قوم ياصحبي كل حاجة هاتكون كويسه ادعي انت بس
صقر بالم:ازاي هتكون كويسه هي مش عيزاني أنا تعبت يا صحبي تعبت ياريتني كنت سمعت كلامك وتقدمت ليها من الاول أنا غلط بس كانت لسه صغيره أنا تعبان ياصحبي اااااااااااااه يااااااارب
سامي شاور لهايدي تطلع لرحاب
عند رحاب
كانت رحاب منهارة في البكاء
هايدي:لما انت بتحبيه ليه تعملي في نفسك وفيه كدا
رحاب:أنا كنت قدامه ليه دلوقتي يعني لما بقيت في خطر بسببه هو واخويا عايز يتجوزني
هايدي:طيب اهدي انت بس وقومي صلي وطلبي من ربك راحت البال
رحاب:حسى بألم فظيع في قلبي ياماما
هايدي:اهدي يابنتي متعمليش في نفسك كدا اهدي
رحاب:أنا ب…ح…ب..ه..يا…ماما…
عند صقر كان منهار سمعوا صوت ارتطام جسد في الأرض
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الصقر)