رواية عشق الصقر الفصل السابع 7 بقلم رحاب غنام
رواية عشق الصقر الجزء السابع
رواية عشق الصقر البارت السابع
رواية عشق الصقر الحلقة السابعة
صقر وهو يوجه نظره لرحاب:ايه
الجهة الأخرى:زي مابقول لحضرتك يافندم أنا لسه خارج من عند المتهم وهو اعترف بيقول انو عرف أن حضرتك بتحبها وأنها اخت المقدم حازم فهيكونوا ضربوا عصفورين بحجار.
صقر بغضب:ياولاد ال******……ماشي شكرا يا حضرة الظابط.
ذهب إلى العائلة مارو ثانية وهو في قمة التوتر.
صقر الجد:طب يلا كل واحد على اوضته وبكرا نجمع تاني وناخد اجازة من الشغل.
الجميع وافقوه
وذهبوا إلى غرفهم
عند مريم والجد
مريم:أنا فرحانة اوي يا صقر اخيرا خدته في حضني ياااااااه كان واحشني اوي
صقر بغيظ وغيره:مين الي واحشك يامريم
مريم بخوف:انت ياحبيبي اكيد.
صقر وهو يأخذها بأحضانه:اه بحسب
نروح عند رحاب كانت بتعيط بسبب الي حصل انهاردة تاني اسعد يوم في حياتها برضوا رجعت منه بتعيط
صقر كان سامعها _لأن غرفة رحاب بين غرفتي حازم وصقر_ بس مكنش عارف يعمل ايه
صقر وصوت بكائها بيقطع في قلبه:حرام عليكي بقى اهدي يااااااارب…….انت لو عرفتي إن حياتك في خطر هتروحي فيها
اخر ماتعب من صوت بكائها اتصل على حازم وقالوا يخروجوا ويروحوا ليها حازم قفل معاه بسرعة اول ما عرف أن أخته بتعيط وصقر أما سمع صوت الباب خرج برضوا
راحوا مع بعض لرحاب
حازم:وهو بيخبط:افتحي يارحاب أنا حازم بس البسي الخمار عشان معايا صقر
رحاب فتحت الباب هي كانت لسه بهدمها لما سمعت صوت اخوها كأن طوق النجاة جه ليها
رحاب ببكاء:أنا تعبانة اوي ياحازم.
صقر تجاهل كلامها وتجاهل قلبه الي بيتقطع من شكلها ودخل:وسعي كدا أنا افتكر الآوضة اتهدت ولا حاجه وانت مش عارفة تخرجي ياشيخه بقى في حد ابن عمو صقر المخابرات ويعييط دانت المفروض تتنططي من الفرحة.
رحاب وهي بتوجه حديثها الى حازم: هو دا صحبك.
حازم:للاسف
رحاب:ياعيني دا مصاب بمرض ال…..
صقر وهو يفحص نفسه بطريقة مضحكة:مرض ايه انا مش عايز اموت مش عايز اموت
رحاب وهي تكاد تموت من الضحك:انت هههههههه متاكد ههههه انك ضابط.
صقر وهو سرحان في ضحكتها:على فكرة ضحكتك حلوه اوي اضحكي على طول.
حازم راح خبطوا في دراعوا.
صقر:اااااه ايه ياعم انت وبعد كدا فاق وأدرك هو قال ايه وجه نظره لرحاب بسرعة وجدها تموت خجلا
صقر بتوتر:أنا آسف مش عارف طلعت مني ازاي مع اني سنين ماسك نفس….قاطعه حازم وهو يقول أنا بقول الوقت أتأخر وايحنا لازم ننام.
صقر بتوتر:أنا بقول كدا برضوا
وخرج صقر من الغرفة
حازم باس راس رحاب وخرج هو كمان
ورحاب نامت بعد معناة كبيرة فهي لن تنسى كلام صقر
عند حازم وصقر
حازم:ايه ايليهببته ده.
صقر:مش عارف اه صحيح الضابط سيف كلمني وقالي المفيا كان قصدها مين.
حازم بلا مبالاة:اكيد الوزير يعني هيعملوا ايه برحاب
صقر:فصيح يالا عايزين رحاب عشان صقر المخابرات بيحبها وتكون اخت نسر المخابرات.
حازم بغضب:ياولاد ال*******
صقر:أنا هطلب أيديها بكرا من عمي خايف لو عرفت تكون مفكارة اني بخطبها عشان احميها او حاجة.
حازم: متقلقش يا صحبي خير انشاء الله
صقر:مش هستحمل لو رفضتني.
كان في حد سامع كلامه ابتسم ابتسامه خبيثة.
تاني يوم
كانت العائلي متجمعة على مائدة الطعام
صقر:بما إن كلنا متجمعين..وجه كلامه لسامي..عمي حضرتك امبارح وعدتني هتنفذلي الطلب الي هقولهولك حتى لو كان ايه
سامي:قول يابني وانا عند وعدي ليك بدام هقدر انفذه
صقر:لاء لو من الجهة دي فهتعرف تنفذه…بعد أزنك يابابا انت وجدي أنا طالب من حضرتك ايد رحاب
الكل وجه نظره الى رحاب
سامي:أنا معنديش مانع بس الرأي رأي رحاب.
صقر بأمل:انشاء الله هتوافق.
رحاب وهي توجه نظرها لبباها:انا مش موافقة يابابا
هند:…………..
مين الي شاف حازم وصقر؟وليه رحاب رفضت؟وهند قالت ايه
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الصقر)