رواية عشق الصقر الفصل الثاني 2 بقلم رحاب غنام
رواية عشق الصقر الجزء الثاني
رواية عشق الصقر البارت الثاني
رواية عشق الصقر الحلقة الثانية
سامي وهو يأخذها بحضنه ويهدهدها: أنا بنتي ملمومة الدور والباقي عليك
حازم وهو ينظر له بغيظ ثم نظر إلى الابتوب:استنى استنى 9-8-7-6-5-4-3-2-1 99,9٪
رحاب وهي منهارة في البكاء:ازااااااي
حازم بغباء:هو ايه الي ازاي؟ وانت بتعيطي ليه؟!
رحاب ببكاء:كان نفسي اجيب زي نجيبة 100,1٪.
حازم وهو يكاد يشل:نجيبة مين لمؤخذة.
رحاب ببرائة:نجيبة الي كانت في مسلسل التلاتة يشتغلونها.
حازم وهو يوجه حديثه إلى والده الذي يضحك بشدة:شيل البت دي من هنا😠وذهب إلى غرفته ليحادث صديقه
عند صقر
ريماس بدموع فرحة:بجد!
صقر بفرحة لأخته:اه بجد، جبتي 96
الجد بفرحة:مبروك يا حبيبتي.
هند بغل على شان ابنها مجبش الرقم ده ابنها داخل بالفلوس:مبروك
رامز:مبروك يانور عيني
انور:مبروك ياروحي انت
ريماس بفرحة:الله يبارك فيكوا عااااااااااااااااااااا أنا فرحانة اوي
صقر راح باس راس أخته:الف مبروك يا حبيبتي
وذهب ليرى جدتوا لأن مرات عمه ذكرت أنها مريضة قليلا ومن ثم ذهب ليحاكي صديقه
صقر:ايه ياسطى نمت كويس.
حازم:هو الي عنده رحاب بيعرف ينام.
صقر:مش عارف ليه حاسس انك ظالمها.
حازم:يابني دي………(وحكى له على الي حصل).
صقر وهو يكاد يموت ضحك:هههههههه ديه هههههههه مشكلة انت عايش معاها الزاي
حازم:هههههههه ولما بقولها دي نتيجتك انت بتصحيني ليه تقولي امال اقلق لوحدي.
صقر:ههههههههه الحمد لله اختي هادية سابتني نايم براحتي.
حازم:المهم عملت ايه في القضية بتاع الإرهاب.
صقر: عيب عليك متعرفش صحبك ولا ايه كله تمام، اختك جابت كام.
حازم:يا عم اسكت متفكرنيش.
صقر:ليه جابت درجة وحشة ولا ايه، الي اعرفة أن اختك شاطرة.
حازم:شاطرة دي قليلة دي ممتازة،جابت 99.9٪
صقر:ماشاء الله،امال انت زعلان ليه أنا اختي جابت 96٪وفرحان.
حازم:لاء مانت مشوفتش هي عملت ايه……..(وحكاله على الي حصل)
صقر:اختك دي مشكلة،وبعدين بردوا دا حلمها
حازم:….(فضلوا يتكلموا حوالين الشغل)
عند رحاب
رحاب بفرحة:عاااااااااا أنا مش مصدقة نفسي الوزير كلمك وبيقولك هيكرمني بنفسوا.
سامي بفرحة:اه يا حبيبتي صدقي.
هايدي:ايه يا بنت الهبلة انت مستقلة بنفسك والا ايه.
رحاب وهي بتحضنها وبتحضن ابوها:عااااااااااااااااااااا وبتجري على اخوها على شان تقولوا الخبر دا
رحاب:حاااااااززممممم
حازم:وهو بيبعد المبايل من على ودنو: اييييييييه اترشط.
رحاب ببرائة:ليه يا حبيبي تقول على نفسك كدا انت متعرفش أنا بحبك أد ايه، حازم على فكرة انت بتتشل.
حازم بغضب:براااااااااااا.
رحاب بخوف:حاضر حاضر، أنا كنت جايه اقولك أن الوزير كلم بابا وهيكرمني بنفسوا بكرا عاااااااااااا.
حازم:مانا عارف يابنت الهبلة مانا كنت لسه بكلم صحبي في الموضوع ده،على شان ايحنا الي هنحرس الوزير.
رحاب وهي بتصوت وبتحضنوا: عااااااااا أنا فرحانة اوي يا حبيييبي.
حازم وهو بيحضنها:ربنا يفرحك كمان وكمان يا حبيبتي.
رحاب من فرحتها:صوتت في ودنه:عااااااا
ملحقتش يا عيني تكمل صويت كان حازم رميها برا الآوضة.
صقر بضحك من اليمة التانية مع أنه بيغلي من جوا:اختك مشكلة.
حازم:ولا اي مشكلة، ها هاتروح بدالي بكرا لازم اكون معاها.
صقر بفرحة انو هيشوفها:أنا لو مروحتش بدالك هاروح بدل مين يعني.
عند صقر
صقر دخل ياخد حمام(عفانا الله واياكم)مش مصدق انو هايشوفها:ااااااه وحشتيني يارحاب، مش عارف اشيللك من قلبي عارف ان انت لسة صغيرة وان عمري اد عمرك مرتين بس مش قادر أنا آسف.
وخرج من الحمام (عفانا الله وإياكم)وراح نام على السرير وهو بيفكر فيها وبيغلي من جواه كل ما يتخيل حازم وهو بيحضنها ولما يفتكرها وهي بتقوله يا حبيبي.
عند مازن
مازن:انا مش عارف محدش طيقني كدا ليه ياماما كلهم هنا بيحبوا صقر وبس.
هند بغل: والله اجبلك حقك منهم وصقر ده حسابه معايا أنا.
عند رحاب معرفتش تنام من الفرحة.
تاني يوم
رحاب:يلا يابابا يلا يا ماما حازززززمم يلااا
هوب الشبشب في وشها: بس يابنت الهبلة.
ومشيت من السكات.وحازم خرج ومشيوا
وصلوا القاعة الي هيحصل فيها التكريم كان فيه حراس كتير وطلاب كتير عشان يشوفو مين هي الأولى على الجمهورية الي الوزير بنفسه هيكرمها.
رحاب:ايه ده يا حزومي هما هيلعبوا تماثيل اسكندرية والا ايه (تقصد العساكر الي واقفة).
حازم بستعباط:هما مين دول يا حبيبتي الي هيلعبوا دول مستنين الوزير دول حراااااااسة عيزاهم يقفوا يلعبوا.
رحاب بغباء:اااااااه قولتلي تمام تمام،دانا كنت بختبرك بس.
حازم وهو يجز على أسنانه:امم مانا عارف.
عند صقر كان واصل من بدري طبعا.
كان واقف بيكلم واحد من العساكر لما شافهم داخلين القاعة كانت هايدي ماسكه ايد سامي،وحازم حاتط أيدوا على كتف رحاب.
طبعا صقر كان بيغلي فراح عليهم بسرعة
صقر لسامي وهو بيبوس ايده:ازاي حضرتك يا عمي.
سامي بحب:بخير يا بني طول مانتوا بخير (ملحوظه صقر بيعتبر أهل حازم أهله ودائم بيزورهم)
صقر ابتسملة بحب وكان رايح يحضن ويبوس ايد هايدي سامي جه حضنوا بدلها وباسه وكلهم ضحكوا عليه
صقر بضحك: انت مش بس شبه جدي في الطباع انت شبه في الغيرة كمان.
وبعد كده وجه كلامه لحازم وهو بيسلم عليه: ازيك ياصحبي.
وجه كلامه لرحاب بحب وهو لسه حاضن حازم:الف مبروك يا رحاب.
رحاب بخجل:الله يبارك فيك يا أبيه.
صقر:اتفضلوا يا جماعة جوا.
الوزير جه
صقر استأذن وراح على شان يامن الوزير
وصل الوزير ودخل في امان وجه وقت التكريم
الوزير: رحاب سامي تتفضل وكرمها وراحت على شان تقول الكلمة بتاعتها
دا كلوا وعين صقر بطلع قلوب.
هوب ضرب النار اشتغل وكلوا يجري ويدوروا على مكان يستخبوا فيه صقر لاحظ أن في ضوء ليزر احمر موجه على رحاب.
صقر وهو بيجري :رحااااااااااب.
صوت رصاصة وبعد كدا مافيش صوت حالة صمت سيطرت على المكان وصقر واقف بصدمة:………
يا ترى ايه الي حصل والرصاصة جت في مين؟
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الصقر)