روايات

رواية عشق الصعيدي الفصل التاسع 9 بقلم نورهان أشرف

رواية عشق الصعيدي الفصل التاسع 9 بقلم نورهان أشرف

رواية عشق الصعيدي الجزء التاسع

رواية عشق الصعيدي البارت التاسع

رواية عشق الصعيدي
رواية عشق الصعيدي

رواية عشق الصعيدي الحلقة التاسعة

و حاولت أن تغرس السكين فى قلب ابنتها ولكن اوقفها يد عمر التي مسكت السكينه قبل ان تلمس عشق

كانت تقف عشق امام ذلك المنظر وهي تنظر الى امها بصدمه لا تعرف هل لتلك الدرجه انتزع الله الرحمه والشفقه من قلب امها حتى انها لم تكلف نفسها وسع ان تسالها ماذا جعلها تفعل ذلك

نظر عمر الى عشق بشفق فهو يشعر ان تلك الانسانه مغلوب على امرها بشكل غريب بعد ان اخذ العساكر فتحيه مسك عمر كف عشق بين يده وهو يقول: ما تقلقيش انا معاكى

 

 

 

 

نظره عشق الى عمر بهدوء وهي تقول: انا مش قلقانه انا زعلانه المفروض دي امي اللي هي تحميني من كل حاجه بس هي ما عملتش كده بالعكس مستعد ان هي تقتلني عشان تحافظ على جوزها مفكرتش للحظه واحده انا عملت كده ليه

نظر لها عمر بحزن وهو يقول: اهدي طب وخلينا ندخل عشان التحقيق وبعد كده هنلاقي حل كل حاجه

كان يقول ذلك الكلام وهو يشعر بان عشق تخصه ويجب أن تكون تحت حمايته لا يعرف ما سبب هذا الشعور ولكن هو يظن ان قله حيلتها هو سبب رئيسي في ذلك جلست عشق هي وعمر امام الضابط الذي تحدث بهدوء وهو يقول: مدام عشق والدت حضرتك مقدمه فيك بلاغ انك حاولت تقت*لى استاذ محسن زوجها ايه ردك على الكلام ده

 

 

 

 

نظرت له عشق بقوه امتصتها من عمر: كلام كذب ما حصلش انا ما حاولتش اق*تل حد وبعدين ازاي هاحاول اق*تل حد وانا ما كنتش موجوده اصلا في البيت في الوقت دوت حضرتك انا بقالي اسبوع متجوزه ومن ساعه ما تجوزت وانا وجوزي في القاهره تقدر تقولي ازاي بقى هاحاول اق*تل استاذ محسن وانا في القاهره

نظر لها الضابط بهدوء وهو يقول: ازاي وولدت حضرتك قالت انك مش متجوزه وانك مطلقه من خمس شهور

تحدثت عشق بابتسامه وهي تقول :حضرتك انا متجوزه من الاسبوع اللي فات والقسيمه موجوده معي وانا وجوزي كنا فعلا في القاهره واظن ان استاذ محسن ومدام فتحيه قالوا الكلام دوت لسبب ما هما يعرفوا مش انا اللي اعرفه

هنا اتحدث المحامي وهو يقول: اظن ان حضرتك القسيمه اثبات قوي ان موكلتي ملهاش علاقه بالجريمه وان دوت مجرد بلاغ كيدي مش اكثر

 

 

 

 

نظر له ضابط بسخريه وهو يقول: كيدي ايه استاذ امال اللي في المستشفى دوت ايه بالضبط عفريته مثلا

نظر له المحامي بهدوء وهو يقول: انا ما قلتش كده يا فندم بس انا باقول ان مؤكلتي ما كانتش موجوده في البلد في الوقت دوت ازاي تقولي ان هي حاولت تق*تل استاذ محسن زوج والدتها

نظر الظابط اليهم بهدوء وهو يقول: تمام بس انا برده لازما المدام عشق تفضل قاعده هنا معنا شويه تشرفنا يعني لان لازما نعمل تحرياتنا ونشوف هل فعلا كانت موجوده ولا لا

نظر عمر الى الظابط بهدوء وهو يقول: انا امراتي مش هتنام ليله واحده بعيد عني وحضرتك لو عايز تعمل تحرياتك اعملها بيت الحديدي مفتوح في اي وقت ولو حضرتك قدرت تثبت ان امراتي هي اللي عملت كده تقدر تيجي تاخذها لكن غير كده لا

بعد وقت كاد ان تخرج عشق من المكتب الضابط مع عمر ولكن تذكرت شيء واحد نظرت الى عمر بهدوء وهي تقول: معلش يا عمر ممكن اطلب منك طلب

 

 

 

 

نظر عمر اليها بملل وهو يقول: اظن انه ملوش لازمه انك تقابليها الموقف اللي حصل ملهوش لازمه انك تتكلمي فيه

نظرات له عشق بحزن وهي تقول :عايزه اعرف هي عملت كده ليه من حقي اعرف امي بتكرهني ليه

نظر عمر الى ضابط بهدوء وهو يقول: بعد اذن حضرتك انا عاوز اقابل مدام فتحيه

حرك الضابط راسه بهدوء وذهب الى الخارج بعد مرور دقائق كانت تدخل الفتحيه الى غرفه المكتب وهي تنظر الى ابنتها بكرها شديد نظرت لها عشق بالم وحزن وهي تقول: مش عارفه بتعملي ايه معي كده ليه مش عارفه بتكرهيني ليه وبرضو مش عارفه انا ليه مش عارفه اشيل جوه قلبي ضغينه لكي انا باحبك لانك انتي امي بس انتي مش بتحبيني انا عايزه اسالك سؤال واحد يا امي مفكرتيش للحظه لو انا عملت كده انا عملت كده ليه ما

 

 

 

 

فكرتيش لاحظه انك تبصي بعينك وتشوفي جوزك المحترم اللي انت متجوزاه كان بيحاول يعمل معي ايه دائما اقعدا اقولك وفضلت اتكلم واقولك ان هو بيحاول يلمسنى عاوز يعمل معي حاجه غلط لكن مكنتش بتصدقنى وكنت بتصدقى هو هو كان بيعرف ازاي يضحك عليكي بالكلام بيعرف ازاي يخليك تصدقي انه بجد مظلوم

ثم اكملت ببكاء انا بجد مصدومه فيكى بجد زعلانه من نفسي انى مش عارفه اكرهك مش عارفه اشيل جوه قلبي ضغينه ليكى

نظرت لها ولدتها بغضب :يعني انتي معترفه انك انت اللي حاولت ت*قتل*يه

 

 

 

 

ضحكت عشق بسخريه وهي تقول: هو ده كل اللي همك ان انا اعترف ان انا حاولت اق*تله اه حاولت اق*تله ولو رجع بي الزمن 100,000 مره هاعمل نفس الحاجه لو رجع بي الزمن هاقت*له مره واثنين وثلاثه بس المره دي ها*قتله صح بعد ما ضربتيني انا صحيت على ايد جوزك وهي بتلمسني وقال لي ان دي قرصت ودن يا اما اني اسلمه نفسي يا اما يفضل يخليك تض*ربيني لحد ما اعمل اللي هو عايزه ساعتها جريت على السكينه وغ*رستها بس يا خساره ما جتش في قلبه قالت ذلك

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الصعيدي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى