روايات

رواية عشق الصخر الفصل الخامس 5 بقلم جاسمين محمد

رواية عشق الصخر الفصل الخامس 5 بقلم جاسمين محمد

رواية عشق الصخر الجزء الخامس

رواية عشق الصخر البارت الخامس

عشق الصخر
عشق الصخر

رواية عشق الصخر الحلقة الخامسة

عشق وصلت الشركه
… اتفضلي معايا ياهانم علي اوضه الاجتماع
عشق… تمام يلا جو انت وليلي
جو… يلا
وصلوا اوضه الاجتماع
… اتفضلوا اقعدو وهروح هبلغ البيه والهانم انكم وصلتلوا
عشق… اممم تمام
صخر وصل اوضه الاجتماع اول ما دخل بفزع…. انتيييي
وقفت من مكانها…. انتتتتتت 🌿🌿🌿
صخر… ليلي عامله اي
ليلي… الحمدلله بخير انت اخبارك اي
صخر… الحمدلله بخير
يوسف (جو) بستغراب… انتوا تعرفه بعض
ليلي… اه فاكر لم عملت حدثه في لندن وحد انقذني ووداني المستشفي وفضل معايا لحد مكشفت وجبست دراعي وقتها
يوسف… اه فاكر
ليلي… صخر هو الشخص ده
يوسف ببتسامه… اممم شكرا لمساعدت حضرتك ليها وتشرفت بمعرفتك انا يوسف المصري
صخر… الشرف ليا وانا صخر ال.. وقطع كلامه دخول جيسيكا
يوسف… جيسيكا اخرتي ليه في حاجه
جيسيكا… لا مكالمه عاديه من البنك المهم اسفه علي التاخير يلا نبدا الاجتماع
صخر سرحان في اللي خطفت قلبه من وقت ما دخلت
داليا حست عليه راحت مسكت ايدو… صخر مالك
صخر فاق من سرحانه… هاا لا ولا حاجه
جيسيكا… اتشرفت بمعرفتك صخر بيه
صخر… الشرف ليا ومد ايو عشان يسلم
جيسيكا… الشرف ليا اكيد
يوسف… اممم طيب يلا اقعدي جيسيكا عشان نبدا الاجتماع
جيسيكا.. تمام يلا
(عشق هي هي جيسيكا بس هي غيرت اسمها وقت ما سافرت ووقت الشغل اسمها جيسيكا بس مع اصحابها عشق)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في مكان اخر
_صخر بيه وانسه جيسيكا اشتركه مع بعض وجيسيكا كسبت الصفقه
زاح كل اللي علي المكتب بعصبيه وزعيق… مستحيل تكسب عليا انا لازم اخلص منها
_اطلب وانا انفذ ياباشاا
ههههه لا خلينا نلعب معاها شوي عشان نفسي ادوق النوع الجامد ده الاول وبعدين نخلص منها
_ههههه ماشي ياباشاا سلام
سلام
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
صخر مضي علي العقود وجيسيكا كمان مضت وسلموا علي بعض
جيسيكا… يارب نكون عند حسن حضرتك
صخر… ان شاءلله المهم هتنقلي مكتبك هنا اخليهم يجهزولك مكتب ولا هتعملي اي
جيسيكا… ههه بس انا بصراحه مش بحب شغل المكاتب للاسف
صخر بتعجب… بقا الامبراطوريه اللي انتي بتعمليها دي ومش بتحبي المكاتب
جيسيكا… اهو بقا المهم ممكن تجهزو مكتب احتياطي يمكن اغير راي واجي اقعد فيه
صخر ببتسامه… هههه حاضر بس ممكن افهم هو انتي حضرتك بتشتغلي كيف من غير مكتب
جو… بصراحه احنا التلاته عملين مكتب لينا اصلا جيسيكا مش بتحب تشغل لوحدها
داليا قاعده ساكته وملاحظه الاعجاب من صخر لجيسيكا وهزاره اللي مش بيهزرو مع حد ده حتي هي مش بيهزر معاها وبقرف… هههه ليه هي بتخاف تقعد لوحدها
جيسيكا رفعت حاجبها… قصدك اي
صخر بعصبيه… داليا اي الكلام ده
جيسيكا ببتسامه… لا عادي صخر بيه واه مش حكايه بخاف اقعد لوحدي ولا لا بس انا بحس بملل في مكتب لوحدي لانه من العادي مش هفضل قاعده زي الصنم علي المكتب وبشتغل كل يوم الاربعه وعشرين ساعه فعملين الكتب لينا احناحنا التلاته عشان احنا التلاته مع بعض دايما وبنساعد بعض في اي حاجه ولم بنخلص بنقعد الوقت الفاضي ندردش عشان نفق من الملل بس انسه داليا
داليا اتغاظت من ردها وسابتهم وطلعت
صخر… انا اسف علي كلام بس ممكن اعملك مكتب صغير في مكتبي لو تحبي
جيسيكا… لا عادي عشان مدايقش حضرتك وانا لازم اتعود عادي ان اشتغل لوحدي وبصت في ساعتها المهم بعد اذنك عشان وراي مشوار مهم جو ليلي يلا
ليلي وجو… فرصه سعيده صخر بيه
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في العربيه
عشق وليلي قاعدين وره وجو قاعد جنب السواق
جو…. جيسيكا مشوار اي المهم
عشق بعصبيه… جو احنا لوحدنا وطول ما احنا لوحدينا انا اسمي عشق تمام
جو… اوبس اسف عشق المهم في اي
عشق… اممم ولا حاجه بس بصراحه اللي اسمها داليا دي حسه مش بلعاني ومش مطمنالها
ليلي… مالكيش دعوه بيها فكك منها
عشق… امم حاضر المهم يلا نروح نحتفل بمناسبه الصفقه الجديده
جو بفرحه… ايو بقا بحبك وانتي رايقه كدا
ليلي بغيره… بتحب مين ياعسل
عشق بصت لجو ونفجرو في الضحك وليلي خدت بالها من اللي قالتوا وبصت في الارض واتكسفت
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
صخر دخل علي داليا مكتبها وبعصبيه… ممكن افهم اي اللي حصل في الاجتماع ده
داليا بلا مباله… وهو انا عملت اي
صخر بعصبيه… داليا اتكلمي حلو
داليا بعصبيه…. انا بتكلم حلو اووي انت اللي مش ملاحظ نفسك وانت قاعد طول الاجتماع باصص ليها دانت حتي كنت سرحان ومش معانا
صخر بعصبيه… وده حاجه تخصك اصلا في اي
داليا بزعيق… لا يخصني يصخر عشان انت مستحيل تحب حد غيري انا واه صح هو صخر باشااا نسي اللي حصل فيه زمان ولا اي
صخر بصلها بعصبيه وغضب وسابها وطلع من الشركه ركب العربيه ومشي راح وقف في المكان اللي بيحب يروح فيه وبيحس براحه عند البحر وقف بالعربية ونزل وقف قدام العربيه وقعد يفتكر حياته زمان
فلاش بااااك
صخر…. انتي بتقولي اي يامنه انتي مستحيل توافقي علي العريس اللي اتقدملك
منه بحزن… بابا مش موافق عليك عشان اللي بين بابا وباباك وكمان بابا بيقول انه كويس وكمان بابا غني وهقدر اعيش في نفس المستوي اللي انا عايشه فيه
صخر… مش فاهم يعني انتي هتسيبيني عشان الفلوس
منه… بصراحه ياصخر انا مكنتش بفكر في الفلوس وكل ده بس لم بابا قعد معايا وتكلمنا عرفت ان اهم حاجه الفلوس وطظ في الحب عشان الفلوس دي بتشتري كل حاجه انت بتعوزها
صحر بحزن وكسره… فعلا بس مش بتشتري الحب ابدا بس هتندمي علي اللي عملتيه ده والايام بينا يابنت الهواري
منه… هههه اندم ام نشوف ياصخر باشااا سلام بقا عشان خطيبي مستنيني
صخر بعد ما منه مشت والله لقفل قلبي اللي اتكسر ده بس هوريكي صخر اللي حبك هيعمل فيكي اي وهشتريكي انتي وابوكي واللي خدك مني ومستحيل احب تاني ابد
الحاضرررر
عقله… فوق ياصخر كلهم زي بعض فعلا وجيسيكا اكيد زيها مع الوقت هتقضي ليله معاها وتاخد قرشين لانهم كلهم رخص اصلا
قلبه… ادي نفسك فرصه كلهم مش زي بعض
صخر بعصبيه…. كلهم زي بعض ده حتي امي طلعت زيهم وسابتني عشان الفلوس
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تاني يوم عشق صحت ولبست وراحت الشركه عند صخر
عشق لسكرتيره صخر… استاذ صخر جو
خلود… اه يافندم اقوله مين
عشق… قوليلوا جيسيكا
خلود… جيسيكا هانم اتفضلي ارتاحي عقبال مبلغ حضرته
عشق… تمام
خلود خبطت ودخلت عند صخر
خلود… انسه جيسيكا بر حضرتك
صخر بجمود… خليها تدخل
خلود… حاضر يافندم
بعد شوي عشق خبطت ودخلت
عشق بمرح… صباح الخير
صخر بجمود… صباح النور اتفضلي
عشق بستغراب من شخصيته الغريبه… تمام شكرا بصراحه انا كنت جي عشان نتكلم في الشغل
صخر بجمود… تمام… وقطع كلامه رنين تلفونه
صخر…. الو ايو ياعمتي
رحاب… صخر جدك تعبان وعايز يشوفك
صخر بعصبيه… عمتي والله مش وقت هزار زي المره اللي فاتت
رحاب… والله مش بهزر المره دي هو تعبان فعلا وكمان مش عارفه اوصل لعشق
صخر… هوف ماشي يومين وهكون عندكم
رحاب… ماشي يابني
صخر… سلام
رحاب… سلام
عشق بستغراب… انت كويس في حاجه
صخر بعصبيه… حاجه متخصكيش ياريت متساليش فيها وخليكي في شغلك
عشق بستغراب ورسمت الجديه علي ملامحها… تمام اسفه صخر بيه بس دلوقتي عايزه ملف الصفقه الجديد عشان اشوفه واشتغل عليه
صخر…. تمام اهو اتفضليه
عشق… شكرا وقامت عشان تمشي
صخر… انتي رايحه فين مش هتقعدي ترجعيه
عشق…. هروح اراجعه في مكتبي شكرا
صخر بستغراب… بس انتي قولتي مش بحب المكاتب وكمان لسه مكتبك مجهزنهاوش
عشق…. اممم لا عادي اروح اقعد في اي مكان اخلصه بعد اذنك وطلعت من قبل ما يتكلم
بعد شوي
صخر طلع من مكتبه بيبص لاقي عشق واقفه عماله تتكلم في التلفون وفرحانه قرب يسمع
عشق…. هههه اكيد ياحبيبي هكون عندك بكرا وهنام في حضنك الليل كله كمان ههههه ماشي ياشقي انت يلا بقا باي عشان اخلص شغل
صخر اتعصب جامد وعيونه بقت لونها كاتم ونزل جري ركب العربيه وهو سايق بعصبيه…. كلكم.ز… باله فعلا حتي انتي
ياتري عشق كانت بتكلم مين وهتنام في حضنه؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الصخر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى