روايات

رواية عشق الشهد الفصل السادس 6 بقلم شهد محمد

رواية عشق الشهد الفصل السادس 6 بقلم شهد محمد

رواية عشق الشهد الجزء السادس

رواية عشق الشهد البارت السادس

رواية عشق الشهد
رواية عشق الشهد

رواية عشق الشهد الحلقة السادسة

زين بعصبيه شدها من ايدها وركبها العربيه بتاعته
مراد زين استني انت بتعمل ايه
زين ضربه بالبوكس في وشه وساق العربية ومشي راح علي الفيلا
مراد ايه واقفين بتتفرجوا علي ايه
بينما سما واقفه هتموت من الغيظ
بعد وقت وصلوا الفيلا
زين شد شهد ودخلها الفيلا
وزقها وقعت علي الارض
زين بعصبيه كنتي قاعده مع مراد بتعملي ايه يا شهد
شهد بدموع انت غبي ايه اللي عملته ده
زين بعصبيه ردي عليا كنتي بتعملي ايه مع مراد
ردددددي
شهد اتنفضت من صوته
وقالت انت مالك بيا اقعد مع مراد غيره انت مالك بيا سيبني في حالي بقي
زين اول ماسمعها بتقول مراد اتعصب كان هيضربها بالقلم
شهد مسكت ايده وقالت انت مش عشان ايدك اتمدت عليا مره هسيبك تعيدها تاني فاااهم
زين استغرب جابت القوه دي منين
شهد ضربته علي صدره عايز تعرف كنت مع مراد بعمل ايه
بيشرحلي محاضره امبارح انت عارف اني مرحتش الجامعه امبارح فكان بيشرحلي وكنا في الجامعه
زين واقف مصدوم منها

 

 

 

شهد بدموع تعرف تقولي انت عملت كده ليه
زين بدون وعي عارفه ليه عشان بغير عليكي واقولك كمان بحبك
انا بحبك يا شهد
شهد واقفه مش عارفه مشاعرها متلغبطه
زين اكتشفت اني بحبك لما سمعت اسلام وكلامه ليكى ونظرات مراد كنت ببقي هولع من جوه
وقرب منها وحضنها شهد سامحيني بحبكك عايز نرجع زي الاول
شهد للحظه كانت هتبادله الحضن ورجعت افتكرت سما
شهد طلعت من حضنه وضربته بالقلم
انت غبي ازاااي تحضني كده
انت اززااي كده احنا مشاعرنا مش بايديك يا زين انا مش لعبه في ايدك مكان مهتسبني ترجع تلقيني
وظهرت ابتسامه سخريه جانب شفايفها انت ناسي انك خاطب وحفله الخطوبه بكره ولا ايه
زين مبحبهاش أنا بحبك انتي
شهد وانا بكرهك يا زين بكرهك
وطلعت تجري علي اوضتها
وكان هناك من يستمع لحادثهما
حسن قربه من ابنه
حسن انا سمعت كل حاجه يبني
زين بصله بدموع وحضنه بابا انا غبي غبي انا ضيعتها من ايدي
كنت عارف انها بتحبي وروحت خطبت غيرها شهد وحشتيني اه والله وحشتيني وحشتيني شقاوتها
خلاص ياقلبي بابا ضاعت مني
حسن وهو بيطبطب عليه انساها يا زين سيبها تشوف حياتها

 

 

 

انا عند شهد
طلعت فضلت تبكي وسرحانه في كلام زين
قامت دخلت الحمام فتحت الدش وقلعت هدومها وقفت تحت المايه ودموعها نازله علي خدها
بعد وقت طلعت من الحمام لقت تلفونها بيرن
مراد
مراد بعصبيه انتي بترديش عليا ليه
شهد بدموع مسمعتش التلفون
مراد بهدوء مالك ياشهد
زين قالك حاجه
شهد لا يا دكتور وانا اسف على الموقف اللي حصل انهارده
مراد لا متعتزريش
انا هفصل معاكي واسيبك ترتاحي
شهد بدموع لمت رجليها لبعض وفضلت تعيط
وتفتكر كلام زين
بتدق ليه دلوقت انساه وشاورت علي قلبها
اما عند سما
سما بغيظ
هو ازاااي يسبني كده ويروح لشهد
سما رنت علي زين
زين كان قاعد متعصب
سما الو رد يا زين
زين ايو يا سما

 

 

 

سما بعصبيه انت ازاااي سيبني وروحت مع شهد وكل ده حصل ليه
زين بعصبيه قفل السكه في وشها
سما بغيظ بقي كده ماااشي يا زين
في نفس الوقت بابا اوضتها خبط
سما ادخل
اسلام عامله ايه
سما بفرحه الحمدلله
سما مجيتك دي وراها حاجه
اسلام عرقتي ازاااي
سما انجز قول
اسلام انا عايز اخطب
سما بغيظ مين دي
اسلام شهد ايه رايك فيها
سما واقفه راجعلها تاني يا اسلام انت ناسي اللي حصل زمان
اسلام شهد مكنش ليها دعوه بالموضوع اساساح
سما علي العموم انا سامعه كلام مش حلو عليها
اسلام واقف ازاااي
سما كلام انها تعرف شباب وو
اسلام اخرصي متكمليش
شهد نضيفه
مش من البنات دي وانتي فاهمه قصدي
سما بعصبيه براحتك انا قولت اللي عندي
اسلام طلع متنرفز من عندها
معناه ايه الكلام ده
اتي الليل علي ابطالنا
شهد في غرفتها مس عايزة تقابل حد
شيماء قومي يلا ي شهد عشان نتعشي م
شهد ماما مليش نفسي

 

 

 

شيماء مالك يا بنتي اتغيرتي اوي الفتره دي
فين شهد اللي بتضحك علي طول اللي كانت ماليه وعامله جو لبيت
شهد بدموع فتره وهتعدي ممكن انام شويه
شيماء براحتك يا بنتي وسابتها ومشت
تاني يوم الصبح
شهد قامت من النوم حوالي الساعه 12الضهر
يلهوي انا نمت ده كله
شهد بشهقه اتاخرت علي جامعتي
ملكه دخلت في نفس الوقت
مالك يا بت عامله كده ليه
شهد ايه ده انتي مرحتيش الجامعه
ملكه جامعه ايه انهارده اجازه
شهد بضحك قولي والله
ملكه اه والله 😂
ملكه يلا عشان ننزل نجيب فساتين لخطوبه زين
شهد للحظه افتكرت اللي حصل
شهد بدموع تمام يلا
ملكه قربت منها مالك يا شهد انتي اتخنقتي تاني مع زين
شهد بدموع اه ومتسالنيش ليه
ملكه مسحت دموعها وقالتلها محبش اشوفك كده 😂وبدات تزغزها
شهد بضحكه عاليه اه اااااه هموت يخربيتك
ملكه اوعديني ماشوفش دموعك تاني
شهد اوعديني انتي بطلي هزارك السخيف ده
ملكه 😂
يلا بقي ونزلوا جابو فساتين
بعد وقت جهزو يلا
عند زين أنا مش عارف مالي
اعمل أي دلوقت سما ملهاش زنب في اللي حصل

 

 

 

 

في الحفله كان فيها صحاب سما وزين ومراد من الدعوين
مراد سلم على ززين
زين انا اسف يا مراد علي البوكس اللي خته
مراد مبروك يا عريس
مراد شاف شهد وانبهر من جمالها
ياااه
في جمال كده
شهد شافته بيبيص عليها اتكسفت
محمد شهد شهد تعالي
شهد ايه يا بابا
محمد عاملك مفاجاه
شهد مفاجاا ايه
لقت اللي بيبويسها من خدها بفرحه اناا
شهد بفرحه جرت عليه حاضنته
مراد 😯😯

 يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الشهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى