روايات

رواية عشق الشهد الفصل الثالث 3 بقلم شهد محمد

رواية عشق الشهد الفصل الثالث 3 بقلم شهد محمد

رواية عشق الشهد الجزء الثالث

رواية عشق الشهد البارت الثالث

رواية عشق الشهد
رواية عشق الشهد

رواية عشق الشهد الحلقة الثالثة

ندي :اه اه حرام عليك يا بابا انا عملت ايه
الاب احمد: عملك اسود انتي اازاي تشتمي اخوكي
ندى: يعني اسيبه يضربني واسكت
أحمد: مبضربيكيش ليه اخوكي راجل ويعمل اللي هو عايزه
جهاد:
يا بابا سيبها حرام عليك عمرو هو اللي جه وضربها من غير سبب
سماح الام: اسكتي يامقصوفه الرقبه سيبي ابوكي يربيها عشان تتعلم الادب
ندي: بدموع اه اه حرام عليك مبقتش قادره هموت في ايدك
بعد وقت الاب رماها وقالها انتي عارفه لو شوفتك شتمتي اخوكي تاني ولا جيت نحيته انتي حره بقي
اوعي من وشي
جهاد راحت حضنتها وقالتلها معلش متزعليش
ندي: بدموع لا عادي انا اتعوت
اعرفكم بنفسي
انا ندي عندي 19سنه كبيره اخواتي
اهلي جايين عليا علي طول سواء انا غلطانه او لا قعدوني من مدرستي عشان عمرو وجهاد يكملوا تعلمهم
اصل مش قادرين علي المصاريف
نرجع لواقع الاليم
كنت قاعده في اوضتي بحاول انام
سمعت صوت ماما بتناديني
سماح: بت ياندي انتي يا زفته
ندي: ايو يا ماما
سماح: روحي حضري العشا يلا زمان اخوكي راجع من درسه

 

 

 

 

ندي يا ماما مش قادره عايزه انام
سماح مسكتها من شعرها وقالت انتي سمعتي انا قولت ايه
جهاد: خلاص يا ندي تعالي وانا احضره معاكي
سماح: لا روحي انتي ذاكري عندك مدرسه بكره
جهاد: بس يا ماما
ندي بتبص لامها بسخريه
خلاص يا جهاد روحي زاكري وانا هعمل العشا
سماح شوفوا البت بتبصلي ازااي
ندي حضرت العشا
وهما بيتعشوا
عمرو: بابا وليد جارنا متقدم لندي
ندي شرقت
احمد: هو كويس والله وابن ناس خلاص علي بركه الله
ندي بس انا لسه صغيره
سماح بت انتي هتكسري كلمه ابوكي
ندي بدموع خلاص يا ماما اللي تشوفوه
احمد خلاص يا عمرو خليه يجي بكره بليل
تاني يوم
ندي حضرت الفطار
عمرو انا نازل يا بابا عايز فلوس
احمد خد يا حبيبي
جهاد بابا انا ريحه مدرستي عايزه فلوس بزياده عشان ورايا درس انهارده
احمد خدي علي الله تجيبي مجموع اخر السنه
ندي بكسوف وانا كمان يا بابا كنت عايزه انزل اجيب لبس عشان الخطوبه
احمد بقرف خدي يا اختي خلينا نخلص منك بقي
ندي اخدت الفلوس بدموع ودخلت اوضتها
ندي الو ازيك يا مي عامله ايه
مي الحمد لله انتي عامله ايه
ندي تمام والله انتي هتيجي مع اخوكي صح
مي اه طبعا
ندي تمام
خلاص هقفل معاكي دلوقت
مي سلام ي حبيبي
ندي نزلت جابت فستان شيك وحلو
ندي بفرحه ماما حبيبتي ايه رايك في ده عليا
سماح حلو
ندي حلو بس ده تحفه
سماح خلاص بقي صدعتيني
اوعي تعملي حاجه تتدايق العريس مش عارفه هو شايف فيكي ايه
ندي دخلت واترمت علي سريرها بدموع ليه ياربي انا بنتهم الكبيره المفروض اكون الدلوعه ياربي انا حاسه اني خدامه هنا مش بنتهم
ياربي خدني عندك رحمه عن هنا
جا وقت العريس
ندي لبست وكانت شكل القمر
احمد نورتونا
حسن دا نوركم يا ابو عمرو
بعد وقت اتفقوا علي الفرح
خلاص تعالي ونسيبوا العرسان مع بعض
وليد ازيك يا ندي
ندي بكسوف الحمدلله
وليد تعرفي اني بحبك اوي
ندي بصت في الارض واتكسفت ودخلت عندهم
وليد لنفسه انا مش عارف الملاك ده عايش في وسطهم ازااي بس انا هعوضك عن كل حاجه عملها فيكي
حسن: علي بركه الله نستازن احنا بقي
جهاد: مبروك يا ندوش هتجوزي وتسيبني

 

 

 

ندي: الله يبارك فيكي
ندي لنفسها ااااه محدش كلف خطره وقالي مبروك حتي
مي : مبروك يا حبيبي
ندي: الله يبارك فيكي مي اوعي تكوني قولتي حاجه لوليد عن معاملتي اهلي ليا
مي: بتوتر لا طبعا
ندي: طب كويس
بعد أسبوعين كتبوا الكتاب وبقت مراته
ندي بترجع في الحمام
اه بطني اه
جهاد مالك يا ندي
ندي مافيش بطني بتوجعني شويه
جهاد: ماما بابا تعالوا شوفوا ندي مالها
سماح مالها
جهاد: بترجع وبتقول بطنها وجعاها
عمرو: تلاقيها بتقول كده عشان متعملش شغل البيت
احمد هتلاقي دور برد
انزل الصيدلية هاتلها حاجه يا عمرو
عمرو اوف بقي
ونزل
ندي بسخريه اه هتلقيه دور برد
في معدتي
جهاد : ماما انا جعانه اعمليلي اكل
سماح : ماشي يا حبيبتي
ندي دخلت اوضتها ونامت
قامت علي رنه تلفونها
وليد: عامله ايه يا ندوش
ندي: الحمدلله
وليد: مالك صوتك مش عجبني
ندي : بفرحه لا الحمدلله كويسه
ندي اول مره حد ياخد باله منها
وليد متاكده
ندي : اه كويسه الحمدلله
عمرو: خد ياختي بالسم الهاري وحدفه عليها
وليد: بعصبيه مين ده اللي بكلمك
ندي: مافيش يا حبيبي ده عمرو كان جايب دواء ليا
وليد : وببكلمك بالطريقة دي ليه
ندي : مافيش يا حبيبي ده بيهزر معايا
وليد : ماشي ياندي ارتاحي انتي دلوقت
ندي : سلام
ايه ده انا ليه شعري بيقع كده وشي بقي بهتان
اخدت الدواء وطلعت قالت لمامتها
ماما اعملي حاجه اكلها اصل مش قادره اعمل حاجه
سماح: انتي هتسطعبتي فيها ولا ايه
قومي فزي اعملي طفح ليكي وكلي
ولا اقولك عندك اكل جوه مكان جهاد كليه
ندي سكتت من غير كلام
احمد قولي يا حبيبي عملت ايه في مدرستك انهارده
عمرو بضيق معملتش عادي يعني
ندي بابا شوف الصوره دي كنت مص
ومكملتش كلامها وقالها اسكتي بقي انتي بتفصليش وقام وسبها
ندي بدموع رنت علي وليد
وليد: أي يا حبيبتي بقيتي كويسه
ندي: اه وليد انا عايزه اخرج
وليد بس كده عشر دقايق واكون عندك
ندي بابا وليد عايزني اخرج معاه وهو جاي دلوقت

 

 

 

احمد: خدي اخوكي معاكي
ندي بس يابابا وليد مش غريب واحنا كتبنا الكتاب عادي لو روحت لوحدي
سماح : لا انتي هتخدي اختك كمان تفك عن نفسها اكيد هيفسحك يا كده يامفيش خروج
جهاد: لا يا ماما انا مش قادره حاسه اني تعبانه شويه
سماح بلهفه مالك يا حبيبتي
تعبانه اوديكي لدكتور
سماح يلا يولاد روحوا اجهزوا عشان تروحوا مع اختكم
ندي انا هروح مع وليد لوحدي
أحمد اخرسي مافيش طلوع لوحدك
ندي هروح لوحدي ده جوزي
أحمدضربها بالقلم وقال لا ي مافيش خروج
ندي بصتلهم بدموع وقالت بصريخ انتوا ايه هو انا مش بنتكم زي عمرو وجهاد هما ينزلوا لوحدهم ويطلعوا مع صحابهم
في نفس الوقت الجرس رن وكان وليد
وانا اقعد هنا اخدهم لما بكون تعبانه محدش بيسالي عليا اكلت مكلتش مش فارقه ايه يعني هما يلبسوا ويروح مدارس ويطلعوا ويسهروا ويخروجوا براحتهم ومحدش بيقولهم حاجه
وبصت لوليد ومسكت ايده وقالت حتي يوم خطوبتي وكتب كتابي محدش فكر يقولي مبروك
ليه لما بكون تعبانه بليل ومس قادره اتحرك ملقيش حد جمبي
ولما بجي اتكلم معاكم محدش بيسمعني وقبل ماتكلم تقولوي صدعتيني وهما انتوا بتبقي بتحايلوا عليهم يكلموكم ومحدش بيعبركم ببقي زعلانه عليكم والله
ملقتش الحب والحنيه وسطكم
سماح اسمعيني بس يابنتي
ندي ههههه بنتي ياااه كان نفسي اسمعها منك من زمان
انا اتخنقت من العيشه دي انا مش بنتكم بتعب واصحي ومحدش بيحس بيا دعيت ربنا يامه يخدني من وسطكم عشان ارتاح
وقربت من وليد وقالته ملقيش الحب والحنيه غير معاك انت لقيت فيك اللي ملقتوش في وسطهم ضرب وزل وكسره نفس وقربت منه وحضنته وقالت أنا تعبت متسبنيش هنا وفجاه لقها تقيله عليه
وليد بدموع لا متسبنيش والنبي
ابوها جه يشلها
وليد بصله وقاله ابعد عنها متلمسهاش انتوا السبب
راحوا المستشفي
وليد بسرعه دكتور دكتور
دخلت اوضه الكشف
سماح انا السبب في ده كله عمري محستها اني أمها
ابوها بدموع كان قلبي قاسي عليها مكنتش اعرف ان ده كله في قلبك
يا بنتي
وليد ندي لو حصلها حاجه عمري مهسمحكم وهخدها معايا ومش هتشوفوها تاني
الدكتور طلع
وقال انتوا ازااي سايبنها كده
احمد ليه بنتي مالها يا دكتور
الدكتور لاسف عندها سرطان في الدم انتو ملحظتوش عليها حاجه في اخر فتره
بصوا لارض وسكتوا
وليد بدموع يعني هتخفي وتبقي كويسه
الدكتور لاسف قدامها ايام و
وليد لا متكملش هي هتبقي كويسه
طب ممكن اشوفها
الدكتور اتفضل بس بلاش تضغطوا عليها عشان عندها انهيار عصبي
احمد انا دخلها
وليد بعصبيه انت سمعت الدكتور قال ايه خليك هنا عمرك مكنت جمبها ولا هتبقي ابعد عنها بقي
جهاد وليد انا هدخل معاك
ندي بدموع وليد

 

 

 

وليد حبيبي متكلميش دلوقت
ندي وليد انا مسمحاهم علي كل حاجه عملوهافيا
وليد بدموع انتي مش هتسيبني صح
ندي بدموع لا مش هاسيبك
جهاد ندي قومي عشان نفضل نتكلم طول الليل مع بعض
ندي مسكت ايدها وقالت معلش انل شكلي هاسيبكم واروح لدنيا تانيه هروح عند ربنا ارحم من الكل
ندي بصت لوليد وقالتله متسبش جهاد معاهم اخاف يعملوها زي ماكانوا بيعملوني انا هموت وانا مطمنه عليها معاك وسامحوني لو كنت ازيت حد فيكم من غير قصد
وليد بدموع لا يا حبيبتي انتي هتقومي وتبقي احسن من الاول
ندي بدموع بحبك اوي
وعم السكوت في المكان
وليد بدموع لا متسبنيش والنبي متسبيني هعوضك عن اهلك بس قومي متهزريس
دخلوا الاهل علي صوتهم
جهاد لاهلها عمري مهاسمحكم علي اللي انتوا عملتوا فيها
سماح بدموع لا متقوليس بنتي عايشه قومي يا ندي
جهاد بصوت عالي متقوليس بنتك دي لو بنتك مكنتيش فرقتي بنها وبنا
تعرفي ماتت وخايفه عليا في وسطكم
😢😢

 

 

 

اكتر عذاب الواحد بيحس بيه لما يتقتل بسكينه أهله
لما ميلقيش الحب وسطيهم
بعد عشر سنين
جهاد كده يا ندي تسيبني انا جيت عشان اقولك اني اتجوزت وجبت بت وسمتها ندي
وبابا وماما من يوم مامشيتي وسبتنا البيت فضي عليهم وندمنين
يارب تكوني مسمحاهم
همشي بقي انا وهبقي اجيلك تاني
سلام يا حبيبتي

 يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الشهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى