روايات

رواية عشق الشهد الفصل الأول 1 بقلم شهد محمد

رواية عشق الشهد الفصل الأول 1 بقلم شهد محمد

رواية عشق الشهد الجزء الأول

رواية عشق الشهد البارت الأول

رواية عشق الشهد
رواية عشق الشهد

رواية عشق الشهد الحلقة الأولى

 

زين:اناقررت اخطب

ساميه: ومين العروسه يا ابني

زين: سما طالبه عندي في الجامعه صاحبتك يا شهد

شهد: بصدمه سما

زين اه سما

شهد مبروك

وطالعت اوضتها

ملكه: ليه عملت كده

زين: عملت ايه

ملكه: متحورش عليا انت عارف ان شهد بتحبك

زين ببرود وهي زي اختي زيك كده

ملكه تقوم تتجوز سما ملقتش غيرها

زين: دي حياتي وانا حر فيها

ملكه:ماشي يازين بكره تندم

سابته وطلعت لشهد

ملكه شهد شهد

شهد كانت سرحانه

ملكه مالك يا شهد

شهد عادي مافيش

ملكه انت زعلانه عشان زين هيخطب

شهد حضنتها وقالت هو اللي مربيني وعارف اني بحبه ليه يكسر قلبي كده

ملكه: هو اللي خسرك انتي لازم تبقي اقوي من كده وتباني قدامه قويه

شهد اه هو ميستهلش حبي ده

انا لازم اشوف حياتي

ملكه سبتها ومشت

استووووب اعرفكم ببطلتنا

دي شهد بنت عسوله قوي عينها خضره ولونها قمحي هاديه ومحجبه لبسها عباره عن درسات

بقلم شهد محمد

نرجع لبطلتنا

في الصباح علي السفره

شهد نازله بضحك صباح الخير

شيماء (مامت شهد): صباح الورد

ملكه باستغراب شهد انتي كويسه

شهد في ايه يا بنتي مانا كويسه وحلوه اهو

زين نزل وقال صباح الخير

الجميع صباح النور

حسن (والد زين): هتروح امته يازين تتقدم لسما

شهد حست بكسر قلبها

زين بكره ان شاءلله

ساميه (والده زين): طب كويس جهز نفسك بقي

شهد: عمو ممكن اجي ماجي معاكم

زين دهن اخويا الكبير وسما صاحبتي

زين بصلها باستغراب وقال طبعا

شهد: طب يلا ي ملكه عشان محضرتنا

زين: استني اوصلكم انا كمان رايح الجامعه

شهد: لا شكرا انا هخلي عمي علي السواق يوصلنا يلا ي ملكه

في الجامعه

سما بغررو: ازيك يا شهد

شهد: ازيك يا سما مبرروك

بجد انا فرحت اوي ليكي

سما قربت منها وحضنتها وقالت فرحتي ولا زعلتي عشان يعني كنتي بتحبيه

شهد: غمضت عينها وطلعتها من حضنها وقالت لا طبعا فرحت انتي عارفه اني زين ده اخويا الكبير وابن عمي بجد انا فرحناله اوي

ملكه يلا يا شهد عشان المحاضره

شهد يلا

ملكه اسبقيني انتي وانا جايه وراكي

شهد تمام وهي ماشيه

اتكعبلت وايد لحقتها ووقعت في حضنه

مرااد: انتي كويسه

شهد طلعت من حضنه باحراج وقالت شكرا

وجرت من قدامه

مرااد: هو في عيون كده

زين: شهد

شهد: ببرود نعم

زين: اوعي تكوني زعلانه عشان هخطب

شهد بضحكه سخريه زعلانه من ايه

حد يزعل لما اخوو يخطب يجدع قول كلام غير ده

زين متاكده

شهد: طبعا متاكده وبعد اذنك بقي عشان عندي محاضره ودخلت

شهد دخلت وقعدت كنتي فين كل ده ي ملكه

ملكه هقولك بعدين

ساندي تعرفي بيقولوا الدكتور الجديد ده عصبي اوي وجادي

وو

الدكتور دخل

وكان مرااد

مرااد شرح المحاضره وطلع

ملكه وشهد في كافتريا الجامعه

ملكه اوف نسيت كتابي جوه ادخل اجيبه

شهد قاعده مسكه تلفونها

جا عندها شاب

وقال ممكن اقعد

شهد افندم

عمر يبقي اقعد ممكن نبقي صحاب

شهد لا طبعا مبصحبش واتفضل قوم

عمر تعرفي انا محدس رفضني قبل كده غيرك انتي انا دنجواي الجامعه ولا انتي مس واخده بالك

شهد طب وبعدين بقي انا ماشيه

وقامت عمر مسك ايدها

استني هنا

شهد سحبت ايدها منه وضربته بالقلم انت ازااي تتجرا وتمسك ايدي كده

وكان لسه بيرفع ايده وبيمدها عليها

جات ايد ومسكته

وايداله بوكس في وشه

يا ترا مين اللي ضربه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الشهد)  

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى