رواية عشق السيف الفصل الرابع 4 بقلم نورا فريد
رواية عشق السيف الجزء الرابع
رواية عشق السيف البارت الرابع
رواية عشق السيف الحلقة الرابعة
سيف: قولتي ايه
ليلة بحدة و عصبية: زى ما سمعت طلاقني انا مش عايزك انا لا بحبك ولا عمري ها حبك انت عايز مني ايه ها ايه انا اتجوزتني ليه و متقوليش بتحبني لانىى مش ها صدقك لانكك ببساطة كده انت كداب كلكم كدابين انا بكرهك بكرهككك بكرهكم كلكم انتوااا متعرفووش حاجة عن الحب انتوااا مش بتعرفو بسس غير الغ..در و الخي..انة و انا مستحيل اكمل مع واحد زيك ف خليك راجل و لم كرامتك و طلاقني
سيف اقترب منها ليلة بترجع لى وراء و مسكت سكي..نة : خطوة كمان و ها قت..ل نفسي و ارتاح منكم كلكم
سيف قرب منها بحذر و خد السك.ينة :
ليلة بتنظر لي سيف بمعنى هى حافظة اللى ها يحصل ضرب و اهانة لكن اتصدمت لم سيف حضنها
سيف بهدوء و حنية: هشششش اهدى متخفيش ماض متخفيش انتي مش لوحدك
ليلة بتبكي: نفسي اموت و ارتاح عايزة اروحلها مش عايزة الدنيا اللى مليانه غدر و اذ مش عايزة اعيش اتخنقت من الكدب و البشر ساكتة عمل اقول ها تعدى ها تعدي مفيش حاجه بتعدي خير عمري اللي بتقهر فيه على حياتي انا تعبت تعبت من كل حاجة
سيف قعدها على السرير و عطاها مياة ليلة شربت قعد جانبها ومسك ايديها: بعترف اللى عملتوا معاكي كان غلط من الاول مش ها قول حبيتك عشان الكلمة دى بتعصبك لكن الحقيقة انا انشدت ليكى من اول مرة شوفتك فيها من ساعتها و انتي في بالي و عقلي
ليلة على نفس الوضع: فكرت كتير انى اهرب بس معرفتش لان زى ما قولت انا أجبن من انى اق..تل نملة معرفش ليه مهربتش اتجوزتك و استسلمت لى غدرك لان انت زيك زى غيرك
سيف حضنها و بيمسد على شعرها بحنيه: ربنا يسامحك يا ستي و بعدين يا حبيبتي صوابعك مش زى بعضها بعدين فكرك لم تهربي انا مش ها عرف اجيبك انتي قدري و انا قدرك مش يمكن تحبني مش يمكن حياتنا مع بعض تكون افضل انا مختارتكيش يا ليلة ولا حتي انتي
ليلة بحزن : قالها نفس الكلام و من رغم كده سبها سبها تحرب في الدنيا لوحدها اكيد قدري ها يبقا زيها ماتت و سبتني لوحدي
سيف: اومال انا بعمل ايه طول ما انا عايش انتي مش لوحدك اوعدك اني عمري ما ها سيبك انتي قوتي من دلوقتي انا مش جوزك انا صاحبك و اخوكي و ابوكي و ابنك كمان اوعدك ان مش ها غصبك على اي حاجة مش عارف ها تصدقني ولا لا بس انا حقيقي حبيتك
ليلة بهمس و صوت مخنوق: انا اسفة
سيف: مبداية مفيش اسف بينا بس اوعدني انكي مش ها تخبي حاجة عني حتي لو كانت تافهة
ليلة: اوعدك .. سيف كنت عايزة اقولك على حاجة
سيف: قولي اللى انتي عايزاه
ليلة: لم كلمتني الصبح و اتعصبت عليك ف كان بسبب ان فستاني اتح..رق حنان حرق..ته زى ما بتح..رق ليا اي حاجة انا صحيح مش عايزة الجوازة دي بس مش لدرجة ان اعمل كده
سيف: انا مصدقك واثق انكي معملتيش كده و مش مهم فداكي مليون فستان المهم عندي انكي بخير
فى قصر الأكابر في غرفة مهجورة
فواد بحزن : عمري ما اتخليت عنك ليه يا بشر ليه سبتني حياتي باظت من غيرك باعت الدنيا عشانك في الاخر دمرتني
كان نفسي اكمل حياتي معاكي انتي كان نفسي نربية ولادنا مع بعض هههه قتلتي بنتي عشان اكتشفت انكي شيطانية صحيح اتجوزت غيرك بس عمري ما فرقتي قلبي كان نفسي يكون ليا بنت منك كان نفسي منوصلش لى كده
و في الفندق عند سيف و ليلة…. سيف نايمة و ليلة بحضنه
ليلة: ممكن اسالك سؤال و ياريت تجاوب عليا بصراحة
سيف بحب: اسالي يا ستي
ليلة: هى مين البنت اللي حضنتك في الفرح دى
سيف بهدوء : راندا بنت عمي
ليلة بسخرية: عارفه بس مش كبيرة على أنها تحضنك بالطريقة دى ولا دى عادي عندكم و بعدين هو عمك مجاش الفرح ليه ايه مش راضي عن الجوازة
سيف بهدوء: عمي فواد ده اطيب حتي ممكن تشوفيه بس ربنا مبتلايه بى شيطانية
ليلة: اللى هى راندا
سيف: راندا و بسملة طيبين اوى بس مشكلتهم في امهم كفاية كلام و نامي عشان نرجع لو عايزة نقعد معنديش مانع
ليلة: لا انا مش عايزة اقعد هنا اكتر من كده مش بحب الفنادق
ليلة نامت سيف نظر ليها و قبل راسها و نام و في اليوم التالي في قصر الأكابر كانوا بيستعدو لي استقبال سيف و ليلة و بعد ساعة اخيرا وصل سيف و ليلة سيف نزل من العربية و فتح الباب لى ليلة
سيف وقف قصدها و رفع راسها بى ايديه: ارفعي راسك و اوعي تخلي اي حد يحس بى الخوف اللى جواكي أو يلمحو في عينيكي لازم تكوني قوية عشان تعرفي تعيش وسط الناس دلوقتي هاتي ايدك
ليلة: هو انا ها عيش فى البيت المريب ده
سيف: متخفيش طول ما انا معاكي يلا بقا عشان اتاخرنا عليهم يلا يا حبيبتي
ليلة هزت راسها و دخلوا على القصر
فواد: مبروك يا حبيبي
سيف: الله يبارك فيك يا عمي ليلة حكتلك عنها قبل كده
ليلة نظرت لى فواد وووو
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق السيف)