رواية عشق الرعد الفصل العاشر 10 بقلم نورهان نشأت
رواية عشق الرعد البارت العاشر
رواية عشق الرعد الجزء العاشر
رواية عشق الرعد الحلقة العاشرة
عشق:ها قالك اي
مليكه:هقابلو بكره
عشق:حلو اوي كده نامي عشان ورانا شغل الصبح
مليكه بضحك:حاضر ي باشا
في صباح اليوم التالي
عشق:يلا اصحي ي مليكه
مليكه بنوم:يووه حاضر
نور الام:رايحه فين يبنتي
مليكه وعشق ب توتر:هشوف شغل تاني
نور:بس ازاي ي مليكه وانتي بتشتغلي ف المستشفي
مليكه:انا محتاجه مصاريف
نور:طيب الي تشوفيه ي مليكه وانتي ي عشق هتنزلي معاها
مليكه:لا ي ماما عشق هتفضل ف البيت عشان جوزها ميدورش عليها
نور:انا مش فاهمه
عشق:امشي انتي ي مليكه وانا هحكيلها
مليكه:طيب يلا سلااام
نور:احكيلي ي بنتي
عشق:حاضر
وحكت لها عشق كل الي حصل معاها
نور:يعيني ي بنتي ربنا ينت”قم من كل الي ظلموكي ي حبيبتي
عشق:يارب ي ماما
نور:حلوه ماما منك
عشق حضنتها
عند مليكه
مليكه:عايزه ادخل مكتب علي
السكرتيره:علي كده حاف
مليكه:دخليني عندو
السكرتيره:وانتي مين يعني عشان ادخلك
مليكه:انا ابقى ح
علي:اتفضلي ي مليكه وانتي ي رؤي حسابك معايا بعدين عشان تبقي تتكلمي كده تاني
رؤي ب غضب:تمام
علي:هتعرفي تشتغلي اي هنا
مليكه:اي حاجه
علي:خلاص هتبقي السكرتيره بتاعتي
مليكه بفرحه:بجد
علي بضحك:اه بجد بس مالك فرحتي كده ليه
مليكه بتوتر:لا عادي
علي:طيب ماشي انتي هتسيبي المستشفي وتشتغلي هنا عشان هنا هحتاجك معايا الوقت كله
مليكه بحزن:تمام هبدأ شغل من امتا
علي:من دلوقتي لو حابه
مليكه:طب و البت الي برا دي
علي:استني ي رؤي
رؤي:نعم
علي:انا مش عاوزك تشتغلي معايا واتفضلي يلا برا
رؤي بغضب:اييي ده مستحيل انا مش همشي عشان دي
علي:وانا الي بقولك تمشي ومش عاوزك معايا هنا ومتنسيش نفسك
رؤي:انا همشي ومش عايزه اشوف وشك تاني
علي:احسن بردو يلا ي مليكه ابتدي شغل
مليكه:بس بس انا لسه مش فاهمه
علي:بصي ي ستي انتي هتفضلي قاعده على مكتبك و اي حد يسال عليا تيجي تقوليلي وانا هقولك تدخليه ولا لا ولو في ورق انا عاوزو هتجيبيه بس كده
مليكه بفرحه:ده سهل اوي
علي:طيب يلا شوفي شغلك
مليكه:ممكن طلب ينفع اروح اقدم استقالتي ف المستشفي
علي:انا هعملك كل حاجه
مليكه:تمام شكرا بعد اذنك
مليكه:ردي ي عشق
عشق:ايوه يبنتي عملتي اي
مليكه حكت كل الي حصل ل عشق
عشق بحزن:انا اسفه عشان هخليكي تسيبي شغلك
مليكه:بس يبت متتأسفيش يلا امشي بقا ورايا شغل
وهي مليكه بتشتغل فجأة بتلاقي ميرا جايه
ميرا:عاوزه ادخل ل علي
مليكه:اقولو مين
ميرا بغرور:قوليلو ميرا
مليكه:في واحده برا اسمهاا ميرا عاوزه تدخل
علي:دخليها
مليكه:اتفضلي
ميرا دخلت و مليكه وقفت عشان تسمعهم
ميرا:انتا لازم تتصررف هو لازم يحبني عشان ناخد كل حاجه ونتجوز انا وانتا
علي:طب انا اعمل اي يعني انا مستحيل اخون صحبي
ميرا:عشق لازم تم”وت
علي:و اي دخل عشق دلوقتي هو مش طلقها وانتي الاكيد يعني السبب
ميرا:ايوه انا السبب
علي:طيب ماشي عاوزه اي تاني
ميرا:علي انا بحبك ورجعت عشان ناخد كل حاجه من رعد ونتجوز انا وانتا
علي:بس انا مبحبكيش وامشي اطلعي برا
ميرا:بقا كده ماشي ي علي
مليكه جريت وقعدت ف مكانها
ميرا:هو مش انتي الدكتوره
مليكه:اه انا بس اشتغلت هنا عندك مانع يعني
ميرا سابتها ومشيت
علي:رعد انا عاوزك ضروري
رعد:في اي طب
علي:عايزك بسرعه تعالي عندي
رعد ف نفسو:ي ترا عايز اي ده
و راح عند علي
رعد:خير جايبني جري كده ليه
علي:بص انتا صحبي واخويا وانا عمري م اخونك اسمع ده
رعد سمع تسجيل الصوت الي كان مسجلو علي ل ميرا
رعد بغضب:ي بنت الك”لب ي وا”طيه انا هوريها بنت الك”لب
علي:استنا بس احنا لازم نعرف هي ناويه على اي
رعد:معاك حق بس انا هوريها
ومشي رعد
ف القصر
رعد بصوت عالي:ميرررا
ميرا بخوف من صوته:ايووه في اي
رعد:انتي كنتي فين انهارده و اي الي نزلك من غير متقوليلي
ميرا بتوتر وخوف:انا كنت
ميرفت:كانت بتجبلي الدوا بتاعي صح ي ميرا
ميرا:اه صح
رعد بشك:اممم ماشي اول واخر مره دي ي ميرا لو الحركه دي حصلت تاني مش هتشوفي يوم عدل وسابها وطلع
ميرا:الحمدلله انك قولتي كده
ميرفت:اطلعي الاوضه شوفيه
عند مليكه
علي:كده خلاص كله تمام ي مليكه تقدري تروحي
مليكه بتعب:طيب بعد اذنك
علي:استني
مليكه:اي
علي:هروحك
مليكه ب ابتسامه:ماشي
روحت مليكه مع علي
مليكه:انا جيت ي اهل البيت
عشق:نورتي
الام نور:لقيتي شغل
مليكه:اه
نور:ربنا يوفقك يارب
مليكه:انا هدخل انام
عشق:انا جايه معاكي
عشق:احكيلييي
حكت مليكه يومها كله
عشق:يعني ميرا مش بتحب رعد ومتجوزاه عشان فلوسو
مليكه:ايوننن
عشق بضحك:دي هتحلووو اوي
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الرعد)