رواية عشق الرعد الفصل السابع عشر 17 بقلم مريم عماد
رواية عشق الرعد البارت السابع عشر
رواية عشق الرعد الجزء السابع عشر
رواية عشق الرعد الحلقة السابعة عشر
حور:ابعد عني
و فجأة
حد بيضرب الشخص ده و بياخد حور من ايديها
اسد:انتي مجنونه ازاي تنزلي في الوقت ده
حور بتمسح وشها بغضب:و انت مالك و اذاي تمسك ايدي كده انت اجننت
اسد:بدل ما تشكريني
حور:متشكرين متمسكنيش تاني عشان عيب و حرام انت فاكر نفسك مين كتك القرف
حور سابت اسد قبل ما يرد عليها
اسد:يخربيتك بلاعه و فتحت عليا الله يحرق
طبعاً عيزين تعرفو مين الكان واقف مع حور استنو شويه مش انهارده 🤫
عند عشق
عشق و هي بتكلم نفسها بصوت عالي
عشق:يتري يا رعد اتغيرت ولا أيه ولا لسه هغيرك و تتعبني معاك شكل قصتنا طويله بس انا بحبك يارب ساعدني
رعد من وراها:وان انا قولتلك اني اتغيرت و بحبك و اكتشفت اني مقدرش اعيش منغيرك و مافيش قصص
عشق: خايفه
رعد:من ايه
عشق:تسبني
رعد:عمري مقدر اسيبك
عشق:وعد
رعد:وعد بحبك
عشق:بموت فيك
(نسبنا من الجو ده 😏)
عند سلمي و آدم
سلمي:الو
فريده:الو يا ست سلمي عمله أيه
سلمي: الحمدلله عمله أيه يا فوفا
فريده:تمام الحمدلله
سلمي:فارس رجع
فريده: حمدالله علي السلامه
سلمي:الله يسلمك
آدم:اسبت محلك بتكلمي مين ها قولي
سلمي:بس يا هب*ل بكلم فريده صحبتي
آدم:طيب ماشي انا هطلب أكل اطلبلك معايا
يا جماعه الروايه لسه هيظهر فيها أشخاص و احداث مشوقه و جميله
سلمي:اشطا انا جعانه
فريده في التليفون:من امتي و أنتي بتشبعي
آدم بضحك:مفضوحه 😂😂
سلمي:استنه و انتي اقفلي لما اشوفك بكره
بتقفل سلمي مع صحبتها
سلمي:تعلالي انتي بقي
بيفضل سلمي و آدم يجرو وره بعض
عند اشخاص
البوص:عملت ايه يا دكتور
دكتور عمر:بديلو دواء يموته بالبطيء
البوص: برافو عليك
يقفل البوص معاه
البوص:لازم اخل*ص منك يا رعد
😈😈😈👿
عند حد نعرفه بس هسبكم تفكرو شويه
شخص:الو
مجهول:تمضي رعد علي الورق المعاكي يهيعرف كل حاجه
شخص: مش هجيب حاجه عمري مغد*ر برعد
مجهول:انتي حره هيعرف كل حاجه و قولي علي نفسك يا رحمان يا رحيم
شخص بيرمي التليفون:يارب ساعدني رعد لو عرف هيقت*لني
عند ندي
ندي بتغني
بعدك ما ارتحتش يوم
ونسيت وخاصمت النوم
أنا لسه مكاني ولا اتحركت بفكر فيك
هكذب لو قلت بخير
بصراحة أنا وجعي كبير
ما تقولش إن إنتَ نسيتني وعادي وهُنت عليك
يرضيك يعني أعيش ما فيش ولا أي حاجة نفعاني عشان أنساك
ما أنا أصلا روحي معاك أنساك إزاي وبإيه
ريَّح قلبي قول حلول خلينا نرجع ثاني بلاش وداع
وكفاية وقت ضاع ما البعد بنتعب فيه
آه
فاكر أيامنا زمان
قعدتنا في كل مكان
وكلام و وعود إننا عمرنا ما نفارق بعض
طب ليه يا حبيبي مشيت
لا رجعت لي ولا حنيت
وسايبني لوحدي بكلم نفسي في عز البرد
يرضيك يعني أعيش ما فيش ولا أي حاجة نفعاني عشان أنساك
ما أنا أصلا روحي معاك أنساك ازاي وبإيه
ريَّح قلبي قول حلول خلينا نرجع ثاني بلاش وداع
وكفاية وقت ضاع ما البعد بنتعب فيه
حور:الله صوتك حلو
ندي:بجد
حور:طول عمرنا صحاب عمرك مغنيتي قدمنا
ندي:لما ماما ماتت كرهت اغني
حور:طيب ممكن تغنيلي اغنيه
ندي:اغنية ايه
حور:نسيني ليه
ندي:حاضر
أنا مقدرش أبعد ثانية
أنا بعدك مليش في الدنيا
يا أول حب عاش قلبي معاه
الأيام بقت مش هي
ياريت ترجع وحشت عينيا
حياتي في بعدك انت مش حياة
ناسيني ليه؟
بتتعب قلبي وياك
ده ميهونش أبداً عليا أنساك، آه
تعالى لومني ريح قلبي وارتاح
تعالى ياللي نفسي في حضنك أرتاح
ناسيني ليه؟
بتتعب قلبي وياك
ده ميهونش أبداً عليا أنساك، آه
تعالى لومني ريح قلبي وارتاح
تعالى ياللي نفسي في حضنك أرتاح
أنا مقدرش أعيش مستني
ده مش بإيدي غصب عني
واحشني حبيبي
قول أنا أعمل إيه؟
ماشوفتش حاجة ماللي حصلي
وبسمع ناس كتير بتقولي
زمانه نسيك وعاش
تفتكره ليه؟
ناسيني ليه؟
بتتعب قلبي وياك
ده ميهونش أبداً عليا أنساك، آه
تعالى لومني ريح قلبي وارتاح
تعالى ياللي نفسي في حضنك أرتاح
ناسيني ليه؟
بتتعب قلبي وياك
ده ميهونش أبداً عليا أنساك، آه
تعالى لومني ريح قلبي وارتاح
تعالى ياللي نفسي في حضنك أرتاح
حور:يا واد يا جامد
ندي:ايه رأيك
حور:جامد
(يا جماعه عشق و ندي صوتهم حلو و ديمآ كانو بيغنو مع بعض لما بيروحو عند قبل ما يعرفو حور)
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الرعد)