روايات

رواية عشق الرعد الفصل الرابع عشر 14 بقلم زهرة البستان

رواية عشق الرعد الفصل الرابع عشر 14 بقلم زهرة البستان

رواية عشق الرعد الجزء الرابع عشر

رواية عشق الرعد البارت الرابع عشر

رواية عشق الرعد الحلقة الرابعة عشر

.. كانت مروه سايقه عربيتها وفجأه العربيه عطلت وطلع عليها شويه شباب وفضلو يعاكسو فيها و هي بتشتمهم و جه شااب ضربهم وبعدين قلهاا
بساام: انتي اي اللي مطلعك بالليل كده
مروه: شكرا بس انا كنت ف المكتبه بقرأ روايات وكتب محسيتش بلوقت والعربيه عطلت
بسام: عفوا انا هوصلك بعربيتي
مروه: لا شكرا انا هتصرف
بسام: هتتصرفي ازاي الوقت متأخر
مروه: تمم يلا
عنــــــد رعد ولين
.. رعد نزل وكانو كلهم موجودين
رعد: ديمااا
ديما: اي
رعد: انتي طالق… طالق… طالق
لين: لي كده ماالك
ديما بدموع: ليي ي رعد
رعد: كل حاجه بينا انتهت مبقاش في فايده من انك تبقي ع ذمتي
محمود بزعيق: من امتي احنا بنأخد بنات الناس لحم ونرميها عظم ي رعد
رعد: ي بابا القصه مش كده
محمود بزعيق وغضب: لا كده ي رعد اللي اتضحلي اني معرفتش اربيك
رعد: بابا دي حياتي وانا حر
محمود بزعيق: بتزعق فياا ي رعدد
… واغمي عليه ورعد جري عليه و راحو المستشفى ورعد فضل يبكي ولين كانت بتواسيه
الدكتور: هو دخل ف غيبوبه سكر
رعد بزعيق: لو ابوويااا حصلووو حاجه مش هرررحمم حددد و هقفل المستشفى دي ع دماااغكم
.. جه صاحب المستشفى اللي هو المدير ( مهاب الدين )
مهاب الدين: ف اي
.. وبص ع رعد ولقاه مدمع
مهاب الدين: مالك ي رعد
رعد: مش هي دي المستشفى بتاعتك صااحبك جووه ف غيبوبه
مهاب الدين: جهزوا كل حاجه مش عاوز غلطه يلااا
عند مريم و عدي
عدي: مريم
مريم بدموع: ابعد عني انت مش هتتغير طول عمرك مش بتسمع
عدي بدموع: مريم انا اسف انا بحبك والله
مريم ببكاء: انت طول عمرك اناني ومبتحبش حد انت بتحب نفسك حتي ابنك اللي ف بطني مش مهتم بيه حتي ثقه فيا مش بتثق
.. حضنها وفضلو يبكو وهو بيقولها ” انا اسف ”
ترن ترن
.. عدي لقي لين بترن
عدي بصوت منبوح: ف اي ي لين
لين بدموع: عمو محمود ف غيبوبه ورعد جايب ف نفسو السبب تعالي شوفو بسرعه ي عدي
عدي بقلق: ماشي اديني جاي مسافه الطريق
.. عدي باس مريم ف جبينها
عدي: رعد محتاجني دلوقتي هنكمل كلامنا بعدين
.. مسحت دموعها
مريم: لين فيها حاجه
عدي: لا يحبيبتي مفهاش حاجه خليكي انتي هنا علشان ابننا و متقلقيش
مريم: حاضر
…. ف المستشفى
عدي بقلق: رعد ف اي مالك اول مره اشوفك كده
رعد ببكاء: ابويا ممكن تحصلو حاجه بسببي انا غلطان انا دماغي نااااشفه انااا جز”مـه
عدي: خلاص هو هيبقي كويس دلوقتي اجمـد كده اول مره اشوفك ضعيف
رعد ببكاء: لو حصلو حاجه مش هسامح نفسي ي عدي ده كل اللي لياا
عنـد مروه وبسام
مروه: شكرا بجد
بسام: العفو بس انتي مين
مروه: انا مروه مهااب الدين وانتَ
بسام: انا بسام الحداد
مروه: تشرفت بمعرفتك
عـند ليـث و ريتا
ليث: ريتا
ريتا: نعم
ليث: بطلت اسمع صوتك لي كده
ريتا: عادي انت اللي ف شغلك
ليث: امممم ريان نام صح
ريتا: نام ي ليث
ليث: انتي لسه متدايقه مني؟
ريتا: وانا اتدايق لي
ليث: علشان انا ابن خال امك هههه
ريتا: ضحكتلك
ليث بضحك: ر”زله
ريتا بضحك: تربيتك ي كبير
… عدي رن ع ليث وقلو وراح المستشفى وفضلو جمب رعد لحد ما محمود فاق
تاني يوم
رعد بدموع: الف سلامه عليك ي بابا شله اكون انا وانت لا
محمود: لا رد
ليث: الف سلامه عليك ي عمي
عدي: الف سلامه عليك ي حوده قزم ي بطل
محمود: الله يسلمكم
مهاب دخل…
مهاب الدين: والله وحشتني ولما شفتك خضتني عليك
محمود: مش هتتكرر
.. ديما ولين دخلو
لين: عامل اي ي عمو الف سلامه عليك
محمود: كويس ي بنتي
ديما بخبث: الف سلامه عليك ي عمي
محمود: الله يسلمك ي ديما
وبعدين راح كل واحد فيهم بيتو
عند ليث و ريتا
شاديه بتعب: ليث ي حبيبي
ليث بقلق: مالك ي عمتو
ريتا بقلق: مالك ي روحي
شاديه:………………
يترا شاديه قالت اي؟
و محمود هيسامح رعد؟
و رعد هيرجع ديما؟
و مريم هتسامح عدي ع شكو فيها..؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الرعد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى