روايات

رواية عشق الرعد الفصل الثامن 8 بقلم زهرة البستان

رواية عشق الرعد الفصل الثامن 8 بقلم زهرة البستان

رواية عشق الرعد الجزء الثامن

رواية عشق الرعد البارت الثامن

رواية عشق الرعد الحلقة الثامنة

.. لين دخلت الاوضه لقيت ورقه مكتوب فيها “انا مش بحبك انا بعشقك ي ليني عندينا حفله بالليل البسي الفستان ده ”
(خضيتكم معلش بقي 😂🦦♥️♥️)
.. كان فستان اسـود قصير طويل الكمام ومفتوح الضهر
لين بضحك: بحبك ي رعد
.. وبدات تجهز نفسها علشان الحفله ولما بقت الساعه 7 جه رعد
رعد : ججييت
لين بضحك: خضتني ع فكره
رعد بضحك: لاززم
… رعد لبس بدله سودا وقميص اسود
.. وراحو الحفله وكانت كل الانظار عليهم بجمالهم مع بعض وبعدين دخل عدي ومريم بيضحكوو والناس كلها فضلو يبصو لمريم ولعدي ودخل ليث وريتا وكانو بعاد عن بعض بس كانت كل الانظار ع ريتااا وجمالها وليث ومدي جمالو والبنات حرفيا كانو هيموتو عليه
رعد/عدي/ليث/: الف مبروك
اللواء احمد: الله يبارك فيهم مين دي ي ليث

 

 

رعد/عدي باستغراب: اي صح مين دي
ليث: ريتا بنت بنت عمتي شاديه
رعد: ايووه ازيك
ريتا: الحمدلله
عدي: افهم تاني علشان مش راكبه دماغي
ليث: انا معايا عمه اكبر واحده ف عماتي اتجوزت وخلفت ساميه وكان لسه بابا ف الثانوي كبرت ساميه واتجوزت وكان بابا متجوز وساميه خلفت بسام اللي يبقي ف سني وبعدين خلفت ريتاا وتوته توته خلصتت الحتوته هههه
عدي: هههههه فهمتت
.. شغلو اغاني وبدوا كلهم يرقصو ما عدا ليث وريتا
ليث بضحك: ممكن نرقص بدأ ما منبوذين كده
ريتا بضحك: يلا يزميزيي
.. وراح ليث وريتا رقصو وكان رقصهم حلو وبعدين قعدو ف الحفله شويه لحد ما خلصتت والمعازيم مشيت واحمد كان قايلهم يستنو
اللواء احمد: تعالو مكتبي ولين تيجي كمانن
ف المكتب
اللواء احمد: لين هتبدأي تشتغلي معانا ف فرقه رقم 999 اخطر فرقه اللي هي فرقتهم
رعد: لا لين ملهاش دخل بينا
لين: لي انا عاوزه ابقي ف الفرقه دي لي لا
رعد بغضب: فرقتنا فرقه خطريه وانتي مش مدربه لسه
اللواء احمد: انتو هتتولو التدريب بتاعها من بكره عاوز لين تبقي ف نفس قوتكم
عدي: بس انت عارف احنا دلوقتي ف اي مهمه
ليث: صعبه ع لين

 

 

اللواء احمد: انا واثق ف لين
لين بفرحه: وانا هكون قد ثقتك فيا
اللواء احمد: التدريب بكره ف الصحرا انا مجهز كل حاجه اتفضلو
.. رعد مشي وحرفيا كان شاايط غضب
وليث وعدي كانو قلقانين ولين كانت هتموت من الفرحه
لين بفرحه: هشتغلل اخيرا
مريم /ريتا: الف مبروك
رعد:يلا نمشي
ليث بغضب: اي اللي الف مبروك انتي وهي
عدي بغضب: هتشتغل معااناا ف فررقتناا وفرقتنا حيااة او موووت ومهماات خطيرره مالكم
مريم بخوف: يعني ممكن اي واحد فيكم يحصلو حاجه
عدي: اه
.. و روحو كلهم
عند لين ورعد
لين: انتي زعلان علشان هبدأ اشتغل واعتمد ع نفسي
رعد: لا رد
لين: رعد رد
رعد: لا رد
لين: ايوه انت زعلان علشان هبقي معاكم وهشاركك ف شغلك انا فهمتك ي رعد وشكرا
رعد: لا رد
عنـد عدي ومريم
مريم بخوف: عدي
.. حضنتو
مريم بخوف ودموع: انت ممكن تحصلك حاجه
عدي بفرحه ع خوفها: لا ي مريومتي من غير ما انا معاكي مفيش حاجه هتحصلي
مريم بإستغراب: تقصد اي
عدي بحنان وحب: اقصد اني بحبك ي مريومتي
مريم بفرحه ودموع: وانا بحبك اكتااارر
نسيبهم ف حالهم 🙂
عنـد ليث وريتاا
.. كانت شاديه نايمه ف اوضتهم وريتا دخلت ع ليث فتحت الباب شويه وليث ملاحظش لقيتو ماسك صوره وبيقول
ليث بدموع: وحشتيني ي نور عيني انتي مش متصوره حياتي من بعدك بقت اي بقيت سوواد ي سيرين ومش قادر انسي اني كنت السبب ف موتك علشان يكسروني ي نور عيني موتوكي قدامي ومقدرتش اعمل حاجه كنت زي المشلول وحشتيني ساامحيني
.. ريتا بدات تدمع ودخلت ليه الاوضه
ريتا بدموع: ليث

 

 

.. ليث مسح دموعو وخبي الصوره
ليث: نعم
ريتا: انت حنين اوي وانا فهمت لي مش عاوز لين تشتغل معاكم علشان متخليش قلب رعد يتكسر زيك
ليث بهدوء: سمعتيني
ريتا: ايوه
ليث: كنتي عاوزه اي
ريتا: جايه اقعد معاك وافرفش عليك وبص جبت قهوه اهو ويلا نقعد ف البلكونه
.. راحو قعدو ف البلكونه ف جو هادي خلاص لحد ما نامو ف البلكونه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على: (رواية عشق الرعد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى