رواية عشق الرعد الفصل الثالث 3 بقلم زهرة البستان
رواية عشق الرعد الجزء الثالث
رواية عشق الرعد البارت الثالث
رواية عشق الرعد الحلقة الثالثة
عدي بغضب شالها وركب بيها الاوضه
.. بدأ يفتح زراير القميص ويقرب منها وهي تبعد لحد ما بقي وراها الحيطه ورمي القميص ف الارض
مريم ببكاء: لا ي عدي انا اسفه… بصرراخ… لاااااا
.. لما قالت كده بدأ يفك ليها الفستان ويقربها لي
مريم ببكاء وصراخ وهي بتضرب ف صدرو: ابعددد عننننيييييي لااااااااااا ااااابببببععععدددددد
.. وهو كانو بيستمتع بعذابها وبيبتسم وسحب السوسته بتاعت الفستان ورماااه ف الارض وبقت قدامو بـلكاش اللي لابسه تحت الفستان وبس
.. جريت منو ومسكت السك”ينه اللي كانت ف طبق الفواكه
مريم ببكاء و صراخ: لو لمستني هم”وووووتتت نفسسسيي اااابعد
… وعدي يقرب اكتر وهي كانت هتم”وت نفسها وعدي بحركه سريعه منو بعد السكينه ورامها ف الارض وفضل يقرب منها
مريم بهستريه وصراخ: ااااببببببعععععدددد عنننننييييييييييي الحقووووووننننني
.. ولكن فيلا عدي كانت بعيده عن الناس ف مكان وحدها
عدي بضحك وخبث: ههههههههه انتي متخيله اني ممكن اقربلك انا بستمتع بيكي بس اما انتي مش زوقي خااالص وسابها منهاره ف البكاء ونام ع السرير
عدي: اناااا هنننااام مش عاااوز اسمع صووت وطفي النور.
.. مريم طفت النور وفضلت تبكي من غير صوت
تاني يوم الصبح بقلم. سميه فراج
عند رعد ولين
رعد: صباح الخير ي لينو
لين بضحك: لينوو
.. رعد رجع شعرها ورا ودنها
رعد: ايوه لينو
.. لينو باستو ف خدو وجريت ع الحمام
رعد بضحك وخبث: ممش قدهاااا انتي دي ي لييين
لين فضلت تضحك واخدت شور ونزلت لتحت
..و رعد اخد شور ونزل وراها وفطرو وبعدين وصلها الاكاديميه و راح شغلو
عند عدي و مريم
.. مريم الليل كله وهي تبكي وخايفه
.. عدي: عااووز افطررر
مرين قامت اخدت شور وحضرتلو الفطار
.. عدي فطر ومريم مرديتش
عدي: مريم لو مكلتيش ده هيبقي في مخالفه لاومري ولو ف يوم خلفتيها شوفتي اللي حصل امبارح اهو هيحصل تاني بس المره دي مش هسيبك غير لما اخد اللي عاوزوا انتي فااااههمه
.. مريم قعدت وفطرت وبعدين ركبت الاوضه وصلت فرضها وفطلت تبكي وتدعي
.. عدي كان قاعد ف المكتب وبيراجع اوراق مهمه
عدي بزعييق: انتتتي ي زززفته اعمليليي قهوه
.. مريم عملت القهوه و ودتهالو
.. عدي مشي وراح Night Club
عدي من اول ما دخل كل البنات اتلمت جمبو وشاور ع واحده و اخدها معاه الاوضه فوق وفي حد صوروا و هو واخدها وبعت الصوره لمريم
مريم ببكاء: يعني س”افل وحي’وان ومعندكش انسانيه ولا رحمه وقلنا ماشي بس كمانن ز”نه ي عدي… لييي… حرام عليك نفسك دي من الكبااير
.. عدي رجع البيت متأخر
مريم: اي ده ي عدي
عدي بضحك: ده انا والبت
مريم: دي ز”نه ي عدي من الكبااير ارحم نفسك
عدي: انا من زمان كده وبعدين وانتيي مالك
مريم ببكاء: صح وانا ماليي
.. عدي ركب الاوضه و مريم قعدت تحت تبكي وتدعي ل ربناا انو يهديه
عند رعد ولين
.. محمود سافر ع دبي يقعد هناك مع اختو نشوي علشان تعبانه
لين راحت تحضر العشا ف المطبخ علشان الخدم كانو ف اجازه
كانت لابسه بيجامه كت و فارده شعرها تحت رغبت رعد علشان قالها انها تلبس كده
.. رعد اتسحب ومسكها من خسرهاا وقعدها ع الرخامه بتاعت المطبخ اللي معمول ع النظام الامريكي
لين بخجل: عاوز اي ي رعد
رعد بخبث: ولا اي حاجه
لين: طيب نزلني علشان احط الاكل
رعد بخبث: ولو منزلتكيش هيحصل اي مثلا
لين: ولا حاجه بس هزعل منك ومش هكلمك تاني
.. رعد ضحك وقربها ليه ولين كانت اول مره تركز ف عيون رعد
لين: اي ده عيونك حلوين اويي
رعد: اممم عيونك انتي احلا
لين: ممكن تنزلني
رعد:لا
… وبدأ رعد يقرب منها وطبع بو”سه ع شفتاها ولين بادلتو نفس الشعور
..وبعدين لين افتكرت انو جوازهم مؤقت وانها معاه مجرد حمايه
لين بدموع: سيبني ي رعد
رعد: لي هو انتي مش مبسوطه؟
لين ببكاء: ابعد عني ممكن
.. رعد سابها وهي حطت الاكل ع السفره وبعدت عنو وكلو وبعدين ركبو الجناح بتاعهم
لين: انا هنام ف الارض انهارده
رعد بغضب وزعيق: لللييينن مااالك كدده مشش حااابه اني اقررربلك خلااص مش تعمليي كل ده
لين بدموع: انا مش حابه اني اتجرح كفاايييه
رعد: مالك ف اي خايفه من اي بس
لين ببكاء: مين قلك اني خايفه
رعد: هههه انتي نسيتي اني امن دوله وذكي زي ما قلتي ف اول مره شوفتك ي مخاابرات
لين: طيب هنام ف الارض
رعد: لين كفايه اي انتي خايفه مني لي
لين ببكاء: احنا جوازنا مؤقت افهم
.. وسابتو وراحت الاوضه التانيه
.. رعد فضل يخبط عليها وهي مش بتفتح ووو
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على: (رواية عشق الرعد)