روايات

رواية عشق الحور الفصل الرابع 4 بقلم نيرة محمود

رواية عشق الحور الفصل الرابع 4 بقلم نيرة محمود

رواية عشق الحور الجزء الرابع

رواية عشق الحور البارت الرابع

رواية عشق الحور الحلقة الرابعة

خالد و الدكتور دخلو و اتفاجؤ من قرب سليم لحور ف مستشفى
خالد ضحك و سليم بصله بغيظ و الدكتور ابتسم وراح ناحية حور يفحصها
الدكتور: لا دنتى بقيتي عال اووى ي مدام حور على العموم نتى ممكن تخرجى انهاردة هكتبلك على شوية ادوية بسيطة عشان نطمن و موضوع فقدان الذاكرة هيا حكاية وقت مش اكتر و هترجع تانى
حور بتنهيدة :تمام ي دكتور شكرا
الدكتور خرج ..
خالد كان لسة ف الاوضة و غمز ل سليم وضحك
سليم بغيظ :جي لى ياض
خالد ببرود :جي اطمن عليكو و لقيتكو مشغولين
حور من كتر الكسفة وشها احمر و سليم قال :ونتا مالك
خالد خلاص يعم ههههههه
ازيك ي مدام حور انا خالد
_____استوووووبنتعرف على خالد______
خالد دا صاحب سليم من ايام المدرسة و فضلو اصحاب لحد م كبرو
عندو 28زي سليم شعرو بنى وعيونه عسلى طويل بس سليم اطول حاجات بسيطة جسم رياضى كان بتاع بنات بس خلاص عقل بقا و

 

 

كدا و هو عايش مع ماامتو و و اخو حمزة عندو 20زى ادهم اخو سليم و عندو اخت ملك عندها 19سنة و شغل خالد كلو مع سليم شريك معاه
_back_
خالد:انا خالد و صاحب الكائن دا من صغرنا تشرفنا و ابتسم
حور ب ابتسامة :اهلا ي استاذ خالد و مدت اديها تسلم و خالد سلم
كل دا سليم متابع ف قمة غيظو
سليم بعصبية وبرود :خالد عاوزك وخرج
خالد بص لحور و ايدو و قال استر ي رب
حور فهمت و قلقت من ردت فعل سليم ليا الى هتحصل بعد خالد
سليم : خالد انا بقولك اهو متلمسش حور تانى ولا سلام ولا بتاع و قلل كلام معاها
خالد بغمزة :الله بقا دى غيرة ولا اى المعلم وقع وضحك
سليم بغيظ من تريقتو:نتا مالك ي رخم اعمل اللى بقولك عليه ونتا ساكت عشان متلقيش ردت فعل متعجبكش
خالد :يااا ساااتر ي رب نا م عارف مستحملك لى لحد دلوقت
سليم :منا مستحمل برودك و رخمتك اكلمت ؟!!! وضحك
خالد على رايك وضحك
سليم : خلص كل حاجة ف مستشفى اسبقنى نتا بقا على القاهرة ونا هشوف حور و اجيب هدوم عشان هدمها مترح الحادثة اترمت و كدا
خالد :طيب يسيدي عاوزة حاجة تانى
سليم :معلش تاعبك معايا
خالد :على الله يطمر
سليم :اخفى من وشي يلااا
خالد :خلاص يعم و ضحك و مشي
سليم طلع تليفونو و رن
سليم :ايوة ي ماما عاملة اى
سهام بفرحة:الحمد لله ي حبيبي ونتا عامل اى و بتاكل كويس و بتنام كويس
سليم :ايوة ي امى متقلقيش بقولك بس نا راجع انهاردة
سهام بفرحة :ماشي ي حبيبي مستنياك
سليم ماشي ي امى و قفلو و دخل لحور لقاها زى مسبها ع السرير تصنع الغضب بقال
سليم : اى دا بقا ي هانم يتسلمى عليه لى و بتبتسميلو ولا اكنى قاعد خالص بصي حسك عينك القيقى بتسلمى على راجل غريب فاهمة ولا تطولى ف كلام مع خالد

 

 

حور بحزن من طريقتو :طيب حاضر
سليم بحنان :معلش ي حورى بس نا بغير عليكي وباس جبنها
حور بابتسامة من دلعو حورى :حاضر
سليم :ماشي ي حببتى هروح اشتري هدوم عشان نخرج
حور :ماشي بس اوعا تتاخر عليا ماشي
سليم :ماشي ي حورى ومشي
راح سليم اقرب مول من المستشفى و كان بينقى درس و افتكر انها بعد مخبطها بالعربية كانت بحجاب و اشترى لبس محجبات و طرحة ورج بسرعة
سليم اتفضلى ي ست البنات خدى البسي دول وانا هستناكى برا
حور ماشي
حور غيرت
و سليم لقى الممرضة جاية من بعيد و بتبتسم ف دخل الاوضة على طول
حور كانت لابسة درس كشمير و فيه نقوش بالون الابيض و سمبل خاالص و طرحة كانت بيضة
سليم وقف سرح ف جمالها لان هيا اللى حلت الطقم
سليم :اى الجمال دا
حور بكسوف : شكرا
سليم بابتسامة هادية :طيب يلا يحورى عشان راجعين القاهرة دلوقت و هتشوفى عيلتى
حور بفرحة :بجد طب يلا يلا
و خرجو من المستشفى و ركبو عربية سليم
سليم ف العربية: ها بقا يستي تحبي تفطرى ف العربية ولا ف مطعم
حور بتفكير :ممممممم لا هنا ف العربية
سليم:طيب تحبي تفطرى اى
حور : ماك
سليم :نعم ماك ع الفطار
حور : وفيها اى وبعدين الساعة2 الضهر دا معاد غدا اصلا
سليم :طيب
و وصل عند المطعم و جاب الاكل للعربية و كل هو و حور
حور بمرح خبطت على بعدتها وقالت :الحمد لله التنك اتملى
سليم بضحك على حركاتها الطفولية : بالهنا والشفا
وصلو القاهرة و كان طريقو للفيلا
حور: نا عاوزة ايس كريم
سليم :حاضر نوصل و اجبلك
حور :لا دلوقت

 

 

سليم :حاضر
و جبلها آيس كريم و شكولاتات وحور فرحت اووى و هيا كانت بتاكل زى الاطفال وبعد وقت وصلو قدام الفيلا حور انبهرت بمنظرها الخارجى اووى
سليم :بصى ي حور نا هدخل الاول عشان هما ميعرفوش اى حصل وكلام دا هدخل احكيلهم عشان ميصدموش وكلام دا لما متعرفهمش و هاجى اجيبك
حور بتنهيدة :ماشي بس متتاخرش علي
سليم: حاضر بس اوعى تتحركى من هنا ومشي
دخل الفيلا وكان ف استقبالو مامتو و اخواتو و اخوه ادهم و حضنو وقال: كل دا يسليم منتا دايما بتسافر يوم او اتنين و بترجع مش اسبوعين
سليم بابتسامة:حصلي بس شوية ظروف خلتنى اتاخر و راح لامو وقال وحشتيني عاملة اى ي ماما وحضنو بعض و هيا بلهف م هتغيب كدا تانى ي سليم ماشي ي حبيبي
سليم بمرح يفك الجو شوية :ماشي ي ست الحبايب ياااسلام نتى تؤمرى و سلم ع البنات
ندا بمرح :اى ي ابيه كل دا سيبنا مع س ادهم طالع فيها عملل يامر و ضحكت
ادهم:امال ختى مش مكن اخويا
سلمى :ونبي يعنى تتقنعر عشان مكان ابيه سليم يعنى يعم اقعد كدا ونتا شبه الديك الرومى و ضحكت هيا و ندى
سليم ضحك و ادهم بصلو بغيظ
سليم قال: خلاص ي بنات و بعدين هو عندو حق هو هو مكانى هنا لما انا م موجود ولا تزعلل نفسك
ادهم بص لندى و سلمى من تحت لفوق و ضحك وبعدين قعدو

 

 

 

سليم بتوتر :احم انا كنت عاوز اقول حاجة و سبب تاخيري ف اسكندرية
سهام : قول ي حبيبي حصل اى و الكل كان باصصلو باهتمان
سليم بتوتر من ردت فعل امو :انااا … اتجوزت ……..
الكل :ااااااييييهههه
_يتبع_
#نيرة_محمود

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الحور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى