روايات

رواية عشق الحور الفصل الخامس 5 بقلم مروة شحاتة

رواية عشق الحور الفصل الخامس 5 بقلم مروة شحاتة

رواية عشق الحور الجزء الخامس

رواية عشق الحور البارت الخامس

عشق الحور
عشق الحور

رواية عشق الحور الحلقة الخامسة

الفصل ٥ (كبرياء مقهور)
🌺🥀🌺🥀🌺🥀🌺🥀🌺🥀
سقطت دموعها بقهر تشعر بالمهانه وقله الحيله ماذا فعلت في حياتها القصيره لتعاقب هذا العقاب القاسي …كانت محقه عندما فكرت انه لن ينظر اليها لقد هرع لذراع حبيبته الفاتنه التي ترسل لها رساله انه ملكها وحدها …… خائن …ليس بخائن انها زوجته …. كلاانه خائن وستكون اكثر من سعيده لوانها خمشت وجهه وضربته ..،،
افيقي حور …ليس من حقك ان تغاري …انه زوجي انا وحدي ….كلا ليس كذلك …جاسر
لم يتلمسك لاتنسي هذا ….جاسر ملك لها هي الفاتنه صاحبه الشعر الاحمر …. وتذكرت كلمات والدته
اسمعي ياحور …زيك زي عزه في البيت دا ليكي فيه قد ماليها …..
قالت من خلال دموعها
ياامي والله مااحتكيت بيها حتي
قاطعتها بحزم
انا عارفه اللي حصل ،،،،،،،،عارفه انتي غلطتي في ايه انك كسرتي كلام جوزك ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،جاسر ميجيش بالعند …لوكنتي نفذتي كلمته كنتي هتكسبيه،،،،،،، لكن انتي عملتي ايه ….اتحدتيه قدام البيت كله والنتيجه انه دلوقتي عندها
حدقت بوجهها فقالت العجوز
اوعي تكوني فاكره عشان انا مشلوله يبقي نايمه علي وداني ….شوفي يا حور انا بقالي سنين بلح علي جاسر عشان يتجوز وهو كان رافض تماما ….لحد مااجت الغبيه دي وقفت قدام رجاله العيله كلها عشان تقوله اتجوز ….حس انه مش فارق معاها …..لما قالي هتجوز فرحت لما قلي علي اسمك وبعت اسال اتصدمت …..متستغربيش عمري ما اتخيلت انه هيبص لوحده لوكان اتجوز في ثانوي كان جاب في عمرها ….انا عارفه خديجه وعمك محمود من سنين …. ناس علي قدهم اه بس عندهم كرامه وعزه نفس … بس شوفت البنوته دي فيها سر …والسر دا اللي خلاه يختارك انتي وبس …..يوم ماعمك اجاله وقاله هي رافضه كنت سامعه صوته من قوضتي لازم توافق ……يبقي ليه
هزت كتفيها بعجز معرفش …
اقولك انا ليه …. عشان انتي حركتي حاجه جواه ….. هو لسه مش مستوعب ايه الحاجه دي …..بس مع الوقت هيعترف انه بيحبك ياحور
هزت راسها نفيا هو بيحب عزه
متعود عليها انا ربيت ابني علي شرع ربنا يغض بصره وميرفعش عينه في واحده مش حلاله …. عزه بنت عمه عزت كان عايش معانا هنا لحد مااتجوز وبدات مراته تكرهه فينا واحده واحده لحد ماساب هنا وراح عند اهلها في اسكندريه ….. لما عزه اتولدت بدات سهير تلمح ان عزه لجاسر فبالتالي كان عارف ان دي حلاله وبس مش مسموح انه يشوف غيرها ومع الوقت اتعود ان هو دا الحب ….. بس الحقيقه مش كده الحقيقه ان قلبه عمره ماحب ….انتي بقي مشاعرك ايه من ناحيته
فركت يدها وقالت بارتباك
هوااا راجل طيب اوي وعارف ربنا …. عارفه وانا قاعده معاه بعد الصلاه حسيته قريب مني ……بس
سقطت دموعها وقالت
نصرها عليه دا مهنش عليه حتي يسمعني مشفنيش اصلا … زي بالضبط امبارح برده عينه كانت بتدور عليها هي
ربتت علي خدها وقالت بيقين
يبقي بداتي تحبيه ….انا هبعت اندهله هتعتذريله لانك كسرتي كلمته وبس فاهمه
حاضر
رفعت هاتفها لتتصل به ولكن هاتفه لايجيب
راح فين دا
عاودت الاتصال علي عائشه
ايوه ياعيشه اخوكي فين
#####################
لما يخرج حد منكوا يقولوا اني عايزاه في جناح حور
سقطت دموعها وقالت باختناق
_راحلها مش كده
ايوه راحلها يعني اعلنت الحرب وكسبت اول جوله ….فوقي بقي ومتخلهاش تنتصر عليكي
تفلتت من بين شفتيها شهقه هي واثقه انه نائم ….. ولكنها واهمه هو لم يستطيع اغماض عيناه ولم يستطيع مواجهتها

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الحور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى