روايات

رواية عشق الحور الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم مروة شحاتة

رواية عشق الحور الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم مروة شحاتة

رواية عشق الحور الجزء الخامس والثلاثون

رواية عشق الحور البارت الخامس والثلاثون

عشق الحور
عشق الحور

رواية عشق الحور الحلقة الخامسة والثلاثون

(انا العاشق رغم انفي)

تمدد سليم علي الفراش شيء ما يطبق علي انفاسه ماكان يجب ان يستمع الي هذا الحديث بين بسمه وحور … انها معها يوميا يتابع رسالتها ولا ضير من نظره خاطفه لعيناها منذ يوم العمليه لم تشاركه اي واحده اعتذر عنها جاسر هو من تعصب بدون سبب واضح ..تهرب من اي حديث معه لم تحدثه الاعندما بدات ابحاثها وفي حدود الدراسه وحسب لقد كفت حتي عن السؤال عن ابيه وامه وبسمه وليس هذا وحسب انها تستغفر كلما راته في البدايه ضحك علي استغفارها …. ولكنه احبه … لقد احب صاحبه عيون الغزال المكتحله التي ستلقيه حتما في النار ….ولكن مايشعره الان نار حقيقيه تغلي بقلبه …كيف تكون لرجل غيره….. ينظر بعيناها يتلمس يدها البيضاء كحمامه
سلام …. شفتيها المكتنزه بروعه لالن يكون هذا ….
محير نفسك ليه ياسليم
اعتدل جالسا ليقول
اتفضل يابابا
جلس علي طرف الفراش
محير نفسك ليه ياسليم
ابدا يابابا مفيش حاجه
شوف ياسليم انا طول عمري بعملك مش ابني بس لاء وصاحبي كمان …وانت صغير عمك محمد رباك علي دين ربنا كنت فرحان بيك وانت بتختم القران علي ايده …وانت لسه بن سبع سنين انا عارف هو غرس ايه جواك ان النساء فتنه لازم نبتعد عنهم بس كنت بتضايق لانك متشدد زياده بس اماسافرت كنت مطمن عشان عارف ان دينك هيحميك .بس اللي انت مش عارف تشوفه ان انت غرقان في القتنه وانت اللي بتغرق نفسك فيها
انا طب ليه
ربت علي كتفه
عشان بتحب واحده وبتشتهيها وبتكتم جواك علي الرغم من انك تقدر تعمل كل ده من غير قتنه … انك تتجوزها
قال بارتباك يابابا عيشه اصلا تلميذه عندي ووودي بنت الراوي
ابتسم محمود انا مجبتش سيره عيشه علي فكره ….وبعدين ياحبيبي بيت الراوي مناسب مننا … لو عيشه راحت منك هتعيش طول عمرك ندمان
زفر بقوه يابابا افهمني الفرق المادي بينا وبينهم كبير …
انت مستواك المادي مرتاح ياسليم حته الارض اللي اشترتها بنيت عليها بيت
اسمعني ….انا مش هستحمل مراتي تتعالي عليه اواني انزلها عن مستوي هي عيشه فيه يبقي بظلمها يابابا
اسمع الجواز نور انا هكلم جاسر واشرحله موقفك وهو هياخد رايي اخته وهما يابني اللي يقرروا احنا مش هتقرر نيابه عن الناس
اعمل اللي انت عازوه بس خليك عارف انا لو اترفضت مش هدخل البيت دا تاني وممكن تحصل مشاكل لحور وهي دلوقتي حياتها مستقره
سيبها علي الله وقوم كده خد حمام سخن وغير هدومك وتعالي جوز اختك زمانه جاي
حاضر يابابا
تابع ابيه يخرج هل يعتقده اباه انه لم يفكر لالف الف مره في امر الزواج ولكن عقبات عده تقف دوما بطريقه …. نعم هو ليس بالفقير ولكن ليس بمستواهم المادي تنهد بقوه بعد قليل كان يرحب بالضيوف
اهلا ياغيث اهلاجاسر بيه
جاسر مبلاش بيه دي بقي …
اعد ياسليم عشان تحضر الكلام
سليم هو بابا لحق يتكلم معاكوا ..
محمود ياحبيبي انا مقلتش حاجه لسه
غيث هو انت كنت عاوز تقول حاجه ياعمي
محمود اه بس المفروض مش في بيتنا الكلام يبقي في بيت الراوي …. بس عشان نحط النقط علي الحروف قبل اي حاجه ….. الحكايه يابني ان سليم عاوز يتجوز عيشه و
قاطعه غيث اخيرا اسجد سجدتين شكر ياجدع داانت خنيق
حدقه سليم بذهول وكزه جاسر
انت تخرس خالص تمام
اه كتفي ماشي سكت اهوه
محمود شوف يابني كلنا شايفين دا مش غيث لوحده ..اللي منع سليم انه يتقدم حاجه واحده بس
عقد جاسر ذراعيه وقال
ايه بقي السبب
سليم احنا مستوانا المادي مختلف تماما … يعني مش هقدر حاليا اوفرلها مستوي مادي زي اللي هي عايشه فيه و
قاطعه جاسر وقال
هتجرحها
لاء
هتتقي ربنا فيها
اكيد ان شاء الله
بتحبها
تنحنح سليم غيث ضاحكا
كفايه ياجاسر الواد احمر …انتي بتتكسفي يابيضه
رمقه سليم بنظره حارقه قال
خلاص انا بهزر داانت بتقلب في لحظه
جاسر وبعدين معاك ياغيث متتهد بقي
غيث فرحان اختي الصغيره بتتخطب
جاسر رد عليه ياسليم بتحبها
علي فكره انت حاليا بتخطبها
سليم ايوه
جاسر يبقي انا موافق … الماديات دي بتعتك انت وهي مليش فيها …. جهازها وفرشها زي اي عروسه ودا العادي ميقللش منك ولايعيبك في حاجه …. ربنا قال ومتعوهن علي الموسع قدره وعلي المقتر قدره …. ..وانا مش هتلاقي
لاختي راجل زيك ياسليم هسالها وهرد عليك ولو موضوعنا تم ان شاء الله نخلي الفرحه فرحتين
محمود انت عايز تتجوز ياجاسر
مين دا اللي هيتجوز
دخلت حور للداخل وعيناها تشتعل غضب
محمود امال فرحتين ايه يابني
جاسر كنت جاي عشان اطلب بسمه لغيث
غيث لسليم بلاش ضغائن وانسي الكلام اللي قلتهولك من شويه ماشي
محمود بجديه اسمع ياغيث ربنا يعلم انا بعزك اد ايه وعارف انك راجل وهتصون بنتي بس بسمه ظروفها مختلفه … احنا يادوبك بس قدرنا نبعدها عن بيتها القديم ..
غيث ممكن اتكلم معاها
محمود ادخلي ياحور اندهي لبسمه
جاءت حور ومعها بسمه
خير يابابا
غيث عايز يكلمك كلمتين اقعدوا هناك علي السفره …

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الحور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى