روايات

رواية عشق الحور الفصل الحادي عشر 11 بقلم نسمة مالك

رواية عشق الحور الفصل الحادي عشر 11 بقلم نسمة مالك

رواية عشق الحور الجزء الحادي عشر

رواية عشق الحور البارت الحادي عشر

رواية عشق الحور الحلقة الحادية عشر

سيلا:بعتاب..معقول ياحور بقالك اكتر من اسبوع فى بيته ولوحدكم!!؟؟
هتفضلى عنده فى البيت لحد امتى انا خايفه اوى عليكى ممكن تضعفى فى اى لحظه وكمان لو وصل خبر لباباكى هيبقى فيها مشكله جامده جدا ممكن توصل انك متكمليش تعليمك هنا..
ربطت على كتفها واكملت بتعقل..
كفايه لحد كده يا حبيبتى وفوقى من الحب اللى هيجرحك دا..
صمتت قليلا واكملت بأسف..
اخرته ايه حبك دا لو هو فضل على دينه؟؟
نظرت لها حور بضياع اكملت هى بغصه لألم صديقتها بل شقيقتها..
انا عارفه ان كلامى صعب.. بس والله من خوفى وقلقى عليكى..
بلاش تجازفى وتوقعى فى عشقه وتغرقى فيه اكتر من كده.. لازم تعرفى حبكم دا اخرته ايه ولا هتفضلو كده طول عمركم!!؟؟
تحكمت بدموعها بصعوبه وتحدثت بصوت مهزوز وغصه مريره..
حور: عندك حق يا سيلا.. انا عارفه كل دا وبرضو مكمله معاه.. مش قادره اتخيل حياتى من غيره..
مش عارفه ابعد عنه خالص حاولت والله حاولت ومقدرتش.. نظرت لها بعيون تفيض عشقا واكملت..
انا بتنفسه ياسيلا..🥰😍😍
قلبى بيتقطع مليون حتة من فكره اننا ممكن نبعد عن بعض..
صمتت قليلا واكملت بأصرار..
بس لازم افوق معنديش استعداد ابدا اخسر كل حاجه..
ولو استمريت فى حبى ليه واحنا بالوضع دا يبقى اكيد طريقنا مش واحد وساعتها مش هخسره هو بس هخسر نفسى واهلى..
اخفضت رأسها واكملت بخجل واحراح..
لانى انا اللى هتجنن عليه وهو اللى مانع نفسه عنى من خوفه عليا..
وضعت يدها على جبهتها واكملت بعدم تصديق..
تخيلى!! بيصعبها عليا اوى ياسيلا..
بس مش هينفع نستمر اكتر من كده ربنا سترها معايا لحد دلوقتى لازم افوق قبل ما اضعف وانا معاه..
هبت واقفه واكملت..
يلا خلينا نلحق المحاضره الاول..
سيلا:وهتروحى بيته تانى بعض ما نخلص؟؟
ولا هتيجى معايا السكن؟؟
حور: لازم اروح ياسيلا اعتبريها المره الأخيره..
حضرو سوا المحاضره اللى حور مسمعتش منها اى حاجه غرقانه فى افكارها مش عارفه تعمل ايه ولا هتبعد عن قلبها ازاى..
مافيش حد بيعيش من غير قلب..
تفتكر كل لحظه فى التسع ايام اللى قضتهم فى بيته..
فى حضنه..
وحنيته عليها ولهفته وشوقه وحبه وعشقه ليها..
فعلا بيعاملها انها جوهرته الغاليه..
هتبعد ازاى وهو بيوحشها وهى معاه وفى حضنه..
افتكرت لما صحيت الساعه 3 الفجر ورحتلو اوضته وكانت خلاص فى قمه اشتياقها ليه..
فلاش باااااااااااك
👇👇👇
تتقلب بسريرها يمينا وشمالا..
لم يغمض لها جفن..
اربع ايام برفقته يغرقها بعشقه الخالص لها..
لكنه لم يمتلكها حتى الان..
يخشى عليها من نفسه ومن ندمها هى..
يريدها..نعم يريدها بكل كيانه الان..
لكن؟؟!!
لا يريدها تندم بعد فعلتها معه..
فهى كقطعه ماس باهظه الثمن يخشى عليها من الهواء..
ولكن هى ضربت كل شئ عرض الحائط..
وتريده الأن هو فقط..
تريده بشده..
عشقته حتى الثماله..
تريد ان تكون بين يديه وبأحضانه الان..
ترتشف من عشقه لها حتى الأرتواء..
لتحدث نفسها بزهول..
حور: اوووووف انا اللى هتجنن عليه و مش عارفه انام؟؟!! الساعه داخله على 3 نامى يا حور عيب كده..
اعقلى..
صمتت قليلا وهبت واقفه تدور بالغرفه واكملت بنفاذ صبر..
لا لا مش قادره خلاص..
طيب هاخد شاور علشان اعرف انام..
لتتوجه لحمام الغرفه لعلها تطفئ نار جسدها المتشوق لمعشوقها وتخرج وهى ترتدى منشفه كبيره على جسدها.. لتبحث بأغراض جايكوب وادراجه بغرفه الملابس وترتدى تيشرت اسود كات على بوكسر رمادى فكانت فى غايه الروعه والجمال..
هروح اطمن عليه بس وارجع على طول..
لتتسحب على اطراف اصابعها وتفتح غرفته بهدوء..
تبحث عنه بقلبها قبل عيونها..
لتجده نائم عارى الصدر..
لتقترب منه وهى تسحب الغطاء عليه وتدثره جيدا به.. وتلمس جبهته بيدها تبعد بعض الخصلات المتمرده علي وجهه..
ليشعر هو بها ولحظه فقط لحظه..
كان لقطها معه اسفل الغطاء داخل حضنه..
ينظر لها بعشق خالص وهى لا تقل ابدا عشق عنه..
رفع يده يتحسس وجنتيها وهمس بنعاس..
جايكوب:لما جئتى الى الأن حورى؟؟
لتنظر له وكانها تحفر ملامحه..
وترفع يدها تتحسس خشونه ذقنه وهمست بتوهان..
حور:اشتقت..لتتنهد بعشق.. اشتقت لك جايكوب..
نهت جملتها وجذبته اليها تبادر هى بتقبيله..
وهى تردد..
احبك جايكوب.. احبك كثيرا..
لتمسك وجهه بيدها الاثنين وهى تنظر داخل عيونه وتكمل دون وعى..
انت نبض قلبى جايكوب..
تنظر له نظره عاشقه وبعيونها دعوه صريحه ان يقترب وهى لن تمنع..
اغمض عينه بعنف واضعا جبهته على جبهتها وتحدث بغصه والم وخوف بل رعب عليها هى..
جايكوب:بعشق..جوهرتى الغاليه اقسم لكى انى احترق شوقا اليكى الأن..
ولكن حبيبتى لا اريدك ان تندمى..
انها لحظه ضعف وانا لن استغلها ابدا..
انا اشتهيكى مهلكتى وبشده..
لكن صغيرتى لقد عاهدتك انى لن اخذلك..
نظر لها بعزيمه وأصرار..
لن افعلها نجمتى العاليه..
نهى حديثه واعتدل بها حملها سريعا وهى كالمغيبه تنظر له فقط ببلاهه..
وبلحظه شعرت بماء قوى ينهمر عليهم بشده..
شهقت بعنف وتمسكت به اكثر..
انزلها هو ببطئ..
ما زالت داخل حضنه لتقابل رأسها صدره..
لتسير حور ييدها واصابعها على طول صدره وهى تنظر له بعشق وتقترب اكثر وتقف على قدمه وتقبل موضع قلبه بعمق..
وتردد ببتسامه حالمه..
حور: اعشقك جايكوب انت وكفى.. احبك كثيرا..
ليشدد جايكوب من احتضانها والماء ينسكب فوقهم بكثره ويهمس لها بتأكيد..
جايكوب: من المستحيل ان استغل عشقك جوهرتى الغاليه..
قبل جبهتها بعمق واكمل بصدق شديد..
سأحافظ عليكى بنبض قلبى..
فأنتى اصبحتى هوائى وشمسى يا نجمتى العاليه..
ليغلق المياه وهو يبعدها عن حضنه انش واحد فقط ويضع جبهته على جبهتها ويده يبعد عنها جميع ملابسها ولم ينظر على جسدها ولو نظره خاطفه..
فقط ينظر لعينها وهى مستسلمه بين يديه..
ويجذب منشفه كبيره يلفها بها بأحكام..
ومنشفه صغيره حول خصره ويرفعها بحضنه مره اخرى ويخرج بها متوجها للسرير ويأخذها بحضنه ويذهبا سويا بنوم عميق..
فهى بحضن امانها الذى يخشى عليها من نفسه وحتى من نفسها..
انتهاء الفلاش بااااااك..
لتهمس لنفسها ودموعها تنهمر بشده وقد تناست انها بالمحاضره..
حور: لا لازم ابعد..سامحنى يا جايكوب..
لتقف فجأه وهى تبكى بنحيب شديد وتتحدث من بين شهقاتها..
اعتذر دكتور انى اشعر بتعب شديد اتسمح لى بالذهاب من فضلك..
لتنهى حديثها وتركض لخارج المدرج..
بل لخارج الجامعه بأكملها ذاهبه لمنزلها هى وعشقها..
وقد اتخذت قرارها فى الابتعاد..
وترك قلبها..
ولكن هل يسمح لها من عشقها واصبحت نبض قلبه..
لتبكى اكثر وهى تصرخ اثناء ركوضها بالطريق..
ااااااااه قلبى يااارب..
تشعر بالم لا يحتمل وهى تتخيل حبيبها عندما تخبره بقرار ابتعادها عنه..
تتحدث وكأنها فقدت عقلها..
طيب اقوله ايه بس؟؟
غير دينك علشان نفضل مع بعض؟؟
ولو غير دينه فعلا ممكن يخسر شغله وحياته كلها؟؟
ولا ابعد من غير ما اقوله؟؟
اعمل ايه ياربى انا بحبه اوى وزعلانه من نفسى اوى..
لتكمل ركوضها حتى وصلت امام منزله او عفوا الذى اصبح منزلها هى..
وتسرع خطاها نحو المصعد وتضغط على الطابق المقصود بكل عنف..
لتركض عقب وصولها الطابق وتدخل المنزل وتقوم بجمع اشيائها بحقائبها
واثناء انشغالها بجمعهم كان جايكوب حضر الى المنزل وينادى عليها كالمجنون بعدما اخبره الجارد عن حوريته وبكاءها..
ترك محاضرته وساق بأقصى سرعه حتى يصل اليها.
التهم الدرج سريعا..
ليدخل لها وهو يلهث بشده..
ويراها وهى تجمع ملابسها ويتنقل بنظره بينها وبين حقائبها وتحدث بصوت مرتعش وقد بدأت الدموع تتجمع بعينه وهو يراها تبكى بحرقه هكذا..
ليقترب عليها ويهمس بقلب ينبض برعب..
جايكوب:حورى جوهرتى ما بكى؟؟ ماذا حدث؟؟
ليحاول ضمها من ظهرها الا انها ابتعدت فورا عنه وتحدث بأمر من بين شهقاتها..
لا تقترب منى جايكوب..صرخت بعلو صوتها..انتهينا..
صمتت قليلا وصوت شهقاتها يشق القلوب وابتعدت بنظرها عن عيناه واكملت بالعربيه..
كفايا كده انت عارف ان مينفعش علاقتنا دى وبالرغم من كده مستمرين فيها..
اغمضت عينها بعنف لتهبط دموعها بغزاره واكملت بغصه مريره..
انا هبعد المرة دى وارجوك..
لتقترب منه وتمسك يده وتضعها على قلبها وتكمل..
اتوسل اليك جايكوب كفايا كده..
بكت بانهيار…انا بتعذب وقلبى بيوجعنى اوى وانا عارفه ان هيجى يوم ونفترق..
بلاش نطول اكتر من كده لأنى كل دقيقه بحبك اكتر من اللى قبلها..
اتوسل اليك ارجع لحياتك واتركنى وشأنى ولا تحاول الأقتراب منى ثانيه..
لتنهمر دموع جايكوب بشده وهو يجذبها داخل حضنه بالقوه رغم مقاومتها..
ويبكون بصوت مسموع سويا..
يتمسكو ببعضهم اكثر واكثر..
كل منهم خائف بل مرعوب من ان يبعد قلبه عنه..
ليرفع جايكوب رأسه لها ويتحدث بصرامه وهو يضع جبهته على جبهتها..
جابكوب:اسمعينى جوهرتى جيدا..
اخذ نفس عميق واكمل..
لن اتركك ابدا.. قولت لكى فقط احبينى ولن اجعلك تندمين يوما..
قبل جبهتها بعشق واكمل بتأكيد..
سأتزوجك حورى.. ستكونين اجمل عروس لى انا فقط.. ستكونين ام لأطفالى..
امسك وجهها بين كفيه واكمل بعشق شديد..
انا اعشقك نجمتى..انتى نور حياتى ولن اتركك واجعلها تظلم ثانيه..
صمت قليلا ينظر لها بعيون تفيض عشقا ودمعا..
تبادله هى النظره بعشق ولهفه ورجاء ان لا يتركها تبتعد..
تنهد هو بارتياح واكمل بابتسامه عاشق راضي
حورى..جوهرتى..نجمتى..
❤اشهد ان لا اله الا الله واشهد ان محمد رسول الله❤❤❤❤❤❤❤❤❤
هل ستقبل حور بأسلام جايكوب وتفكر بنفسها فقط ام ستواجه معه الصعوبات التى ستواجهه عقب اشهار اسلامه
ام للقدر رأى اخر فى علاقتهم؟؟؟؟؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الحور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى