روايات

رواية عشق الحور الفصل الثاني والخمسون 52 بقلم مروة شحاتة

رواية عشق الحور الفصل الثاني والخمسون 52 بقلم مروة شحاتة

رواية عشق الحور الجزء الثاني والخمسون

رواية عشق الحور البارت الثاني والخمسون

عشق الحور
عشق الحور

رواية عشق الحور الحلقة الثانية والخمسون

(صفحه تغلق لتفتح اخري)

اوقف جاسر السياره في احد اماكن الاستراحه علي الطريق جلس علي المقعد ليطلب كوب كبير من القهوه لم ينعم بلحظه نوم واحده منذ الامس .. نعم
الامس كان اخر سطر بحياته مع عزه خطتها هي بيدها الغادره مر امامه احداث اليوم الخانق بدا من سفره ووصوله لبيت والدتها صباحا. في العاشره
جاسر خير عزه جرالها حاجه
مش هتقوليلي اتفضل يامرات عمي ولانتكلم علي الباب
افسحت الطريق ليعبرها للداخل
اتفضل بس مش متعوده انك تزورني داانت حتي مبتعملهاش في العيد … بس طمني هي عزه كويسه
جلس علي المقعد
زي الفل وزمنها علي وصول بس ياريت فنجان قهوه عشان نعرف نتكلم
عادت بعد قليل تحمل القهوه لتجلس امامه
في ايه ياجاسر جيتك كده مطمنش
انا بقالي اد ايه متجوز بنتك
يجي حداشر سنه ليه
بنتك عمرها اجتلك غضبانه
لاء بس انا مش فاهمه ايه الحكايه
هفهمك كل حاجه .. بس جاوبيني بنتك قالتلك اني عمري استخسرت فيها حاجه
لاء
ولاحرمتها من حاجه
لاء
بنتك ربنا اراد انها متخلفش عمري جرحتها بكلمه
لاء …. الشهاده لله هي اللي قلتلك اتجوز
جميل لما بنتك بقي تخون العيش والملح وتخوني وتفتح خزنه مكتبي عشان تاخد تنازل
الارض بتاع بيان تديهولها يبقي بنتك ايييه
قالت بصدمه
مستحيل عزه تعمل كده … جاسر لما بيان اجت هنا انا فهمتها معدتش تيجي عشان مش عاوزه مشاكل
قال بغضب
لما بنتك تعمل اللي قلتلك عليه تبقي ايه …. تبقي خاينه ومتستهلش حاجه
قالت بعصبيه
انت ازاي تتهم بنتي باتهام زي ده
الدليل زمانه جاي
جلس يحتسي قهوته ببرود ظاهري ولكن مابداخله يشتعل كجمره نار نصف ساعه وحضرت
جججاسر اانت ايه اللي جابك
وجيت ازاي
نزع الحقيبه من يدها وقال
جيت بالعربيه ياحلوه وليه عشان ده
اخرج الملف واعطاه لوالدتها
ادي الدليل … بنتك المحترمه سرقت مفاتيح جوزها عشان تسرق خزنته وتاخد ورق تديه لعدوته … بعتيني بكاام ياعزه
عزه برعب
ااانا معرفش حاجه عن الورق ده ووواكيد حور اللي حطته عشان توقع بنا
عقد ذراعيه وقال بسخريه
حور دي اشرف من انك تجيبي اسمها علي لسانك .. يعني مش انتي اللي اختي الورق
لاء
تمام انا هبلغ البوليس وهو يرفع البصمات ونتاكد يااااعزه
قالت برعب
بببوليس ايييه
مالك انتي مش بتقولي مش انتي خايفه ليه انا من بليل وانا قافل المكتب بالمفتاح عشان البصمات بس
خرت علي المقعد وقالت
عاوز توديني السجن ياجاسر
سهير يابني استهدي بالله بس ونتفاهم
جاسر نتفاهم علي ايه … بعتيني بكام ياعزه .. بيان وعدتك بكام قصاد الورق ده
دفنت راسها بين كفيها
ككانت هتديني مليون جنيه
وصدقتيها. …. تفتكري واحده ماشيه في الحرام وقالتك علي شان تسرقي جوزك هتصدق ياخساره ياعزه … ياخساره كل لحظه كذبت فيها نفسي وبقيت علي العشره … ياخساره سنين ضاعت من عمري وانا واهم اني بحب واحده زيك
سهير اهدي بس ياجاسر هي غلطت بس انا هعرفها غلطها اهدي يابني وااقعد. بس عشان نتفاهم ايا كان دي بنت عمك برضه ومش هترضالنا الفضيحه يابني
انتي صح للاسف بنت عمي … بس يكون في علمك .. انا لو شوفتك في اي مكان يخصني دمك هيبقي حلال ياعزه … ولعلمك انا حاطط في المكتب كاميرات وسرقه جنابك متسجله .. عشان سيادتك فتحتي كشاف الموبايل …. انتي طالق ياعزه … طالق طالق
تحرك ناحيه الباب وقال
وابقي خليلك صور الورق اللي معاكي يمكن تنفعك
يابيه القهوه بردت اجيبلك غيرها
رفع عيناه للنادل امامه وقال
لاء شكرا انا ماشي
انطلق علي الطريق … قلبه يعتصره الالم ..وتردد صوت حوريته الصغيره باذنه
لو خرجت من قلبك كلامها ميجرحكش
تنهد بحراره
مش حب ياحور …مكنش حب
بس نفسي صعبانه عليه مقهور مش قادر اصدق انها قدرت تخدعني الوقت دا كله ااااه
وصل البيت في بدايه الليل .
جيد هو ليس في حاله تسمح له برؤيه اي حد يحتاج فقط ان يضم الصغيره بين ذراعيه ويخرج كل جراحه
انت كنت فين ياجاسر
نظر الي والدته ويحيي النائم بين ذراعيها حمله منها
معلش ياامي انا تعبان وو
مراتك بتولد
صاعقه مزلزله تمتليء بحمم بركانيه اصابته بالتجمد .
حور ازاي
نيم يحيي علي الكنبه وروحلها يابني المستشفي غيث وسليم معاها
وضع الصغير علي الاريكه الكبيره ليخرج مسرعا كيف ركب السياره كيف وصل الي المشفي غيث يحتضن بسمه الباكيه وسليم يحتضن عائشه شلل مؤقت صغيرته ..قلبه ينزعه احدهم ببطء مميت صوت محمود
هي كويسه يابني متخفش كده
صوت ضعيف مهزوز خرج منه
حور جرالها ايه
خديجه لسه بتولد ادعلها يابني
جاسر عاوز اشوفها
غيث اهدي ياجاسر الدكتوره معاها جوه … هي بتولد من امبارح
يونس بانهيار حبيبتي ياحور
سليم اهدي يايونس حرام عليك مش نقصين شده اعصاب
ابعد الجميع ليتحرك ناحيه الغرفه ويقتحمها لم يدرك انه ضرب احدهم ودفع احدهم يريد فقط رؤيتها واخيرا سمع صوت صراخها باحدي الغرف ليهرع للداخل
دا دخل هنا ازاي طلعوه بره
حور
اااااااااه الحقني ياجاسر
يااستاذ مينفعش اللي بتعمله ده
هو يري صغيرته المتالمه وجهها محتقن من كثره الالم وشعرها ملتصق بجبهتها الحاره يقترب ليربت علي راسها
انا جنبك متخفيش
سقطت دموعها
خلي بالك من ولادي انا بموت
وضع اصابعه علي شفتيها
اوعي تقولي كده تاني
اااااااااااااه ……واء واء واء
الطبيبه دا كان مستنيك بقي عشان ينزل … الف مبروك بنوته
جاسر عشق جاسر للحوريه بتعته
حور اااااااااااه واء واء
الطبيبه انتي بطل بجد انا اول مره اولد تؤم طبيعي الف مبروك وحمد لله علي سلامتك ولد كمان زي القمر اهوه
قبل جبينها وهو يري الطبيبه والممرضه تنظفها صغيرته ترتعش من البرد لتعطيه الممرضات الفتي والفتاه الصغيره ليرتعش قلبه وتدمع عيناه صغيرين بشده كان يتامل ملامحهم الصغيره تري من تكون عشق وايهم انيس صوره مصغره لحوريته وقرينها الباكي بالخارج…
الف حمد لله علي السلامه يامدام
ليقترب من حوريته المبتسمه بشحوب
انتي كويسه
قلتلهم …مش هولد الامايجي جاسر
صغيرته قادره علي زرع الفرحه بقلبه اينما وجدت
دول صغيرين اوي
يااستاذ دي ولاده في السابع …هستدعي بس دكتوره اطفال تبص عليهم بس مبدأيا الحمدلله مش محتاجين حضانه
حور اناااا سقعانه اوي
الطبيبه معلش هننقلك القوضه وتتغطي كويس هتبقي كويسه خالص حمد لله علي سلامتك … انا لو اعرف انهما تؤام كنت فتحت قيصري انتي كنتي متابعه مع مين
جاسر مع الدكتوره شاهندا محمود بس هي اجلها الوجع وانا مش موجود فجبوها علي هنا وحضرتك عملتي الواجب وزياده
دا واجبي يافندم الدكتوره شاهندا استاذتنا كلنا
وضع جاسر احد الاطفال بحضن حور وقال باسما
انا مش عارفهم من بعض الصراحه
اخرج حزمه اوراق نقديه واعطاها للطبيبه قالت بسرعه
حضرتك بتعمل ايه الكلام ده مينفعش
لاء ينفع طبعا دا ااقل من حقك
دول ولاد جاسر الراوي
احد الممرضات كبير كفر الراوي خديهم يادكتوره
اخرج حزمه اخري ووضعها بيد الممرضه
قسموها علي بعض هي هتخرج امتي
حالا ياباشا
اجتمع الجميع بالغرفه التي نقلت ليها حور بسمه ضاحكه
عملتيها ازاي دي يخرب عقلك
غيث ااه مش هولد الالما يجي جاسر ..
سليم عيال مؤدبه لازم تاخد
الاذن من ابوها
عائشه ماشاء الله لاقوه الابالله زي القمر ياحور بس مش عارفه مين فيهم عشق ومين انيس
حور اللي انتي شيلاها دي عشق
جاسر وعرفتي ازاي
حور من الهدوم
تشارك الجميع في الضحك خديجه
بسمه امال فين يحيي
جاسر متقلقيش مع ماما لما روحت كانت نيمته
يونس وهو يرفع الفتي
شوف ياحبيب خالك من دلوقتي اهوه بحذرك خليك جبله
لهتتمرمك مرمطه مقولكش اسال مجرب
جاسر تعبتكوا معايا كلكوا ياجماعه معلش …
محمود انت بتقول ايه يابني بس
غيث اسكت ياعم محمود انت مخدش الخضه
سليم حقا دا انا كنت بسوق وانا بترعش مع اني بولد بهايم بالهبل
حور كدا برضه ياسليم
غيث ضاحكا كلنا شيفين انها تعبانه وهي تقول انا كويسه لولا بسمه كنا سمعنا كلامها
يونس دي مفتريه كنت قاعد في وسط السكشن ومره واحده قلبي اتقبض وبطني وجعتني اتفرج علي منظري وانا بتوجع وبقلهم اختي بتولد هوريهم وشي تاني ازاااااي ياظالمه
حور بتعب ماشي يايونس افوقلك بس
سليم طيب ياجماعه لازم نسيبها ترتاح شويه
بسمه وعيشه
انا هقعد معاها
خديجه لاء طبعا انا اللي هقعد معاها
جاسر خلصتو ….محدش هيقعد معاها غيري وبعدين هي كلها كام ساعه وتخرج بالسلامه غيث خد مراتك وعيشه وروح عشان يحيي وطمن ماما و انت ياعمي خد الحجه معاك وروح انت وسليم ويونس انتو تعبتوا معانا النهارده
غيث ضاحكا اسجد سجدتين شكر ياسليم فلتت من التسمم من اكل عيشه
حور ليه كدا ياابيه دي عيشه طبيخها حلو
عيشه بقي كدا ياغيث
سليم طب متزعليش عنيه تحت الحوض وانا هكله بكره
عائشه يخليك ليه يامسعودي
غيث ضاحكا عيشه هبلت سليم يارجاااااله
انصرف غيث ومعه بسمه وخديجه في السياره
طمنوني عملين ايه
غيث الحمد لله ياست الكل احنا اخدناكي عشان بسمه كانت عاوزه شويه هدوم .. اصل الصراحه شكلها مسخره بترنجاتي
بسمه ماما انا هجيبلك يحيي بكره عشان هنوضب البيت
خديجه يابنتي هو انتي مش هتبطلي الطبع ده ….
بسمه ضاحكه لاء .. انا كده بحب التجديد …
خديجه ايوه ياحبيبتي بس انتي لسه عروسه
غيث احنا لسه هنفرش والمفروض كنا هننزل النهارده نجيب الستاير والسجاد وقوضه يحيي وقوضتنا بس اتلبخنا في حور …. ياامي فرحنا هنعمله مع سليم
ربنا يفرح قلبكو ويقرب بينكوا في الخير
امن غيث …لقد ابهرته بسمته اليوم قوتها وحسن تصرفها حتي ابهره ضعفها والتجائها لذراعيه ليبثها الامان …. راي لمعان السعاده بعيناها للمره الاولي عندما حملت اطفال حور الصغار انها بسمه صافيه اليوم …

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الحور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى