روايات

رواية عشق الحور الفصل الثالث والأربعون 43 بقلم مروة شحاتة

رواية عشق الحور الفصل الثالث والأربعون 43 بقلم مروة شحاتة

رواية عشق الحور الجزء الثالث والأربعون

رواية عشق الحور البارت الثالث والأربعون

عشق الحور
عشق الحور

رواية عشق الحور الحلقة الثالثة والأربعون

(استفزاز)

كان في سبيله للصعود ولكنه سمع صوت استوقفه
جاسر
التفتت للحوريه الواقفه علي باب غرفتها تدعك عيناها كالاطفال هبط لينزل اليها ادخلها وقال باسما
انتي ايه اللي صحاكي
اصل جعانه اوي اوي وووو
رفع وجهها وقال
طب ادخلي ارتاحي وانا هبعتلك لواحظ بالاكل
معلش اصل معنتش عاوزه اكل قدام حد
ايه اللي حصل
مفيش هو انا حقي تخنت وبقيت وحشه صح
ربت علي خدها
دانتي قمر
سقطت دموعها وقالت
لاء انت بتضحك عليه عزه امبارح قلتلي انت تخنتي وبتكلي كتير وبقيتي وحشه وجاسر هيشوف واحده غيرك عشان هو مش بيحب التخان
رفعها بين ذراعيه واراحها علي الفراش ليمسح دموعها وقال
لاء انت متخنتيش انت حامل وهي متعرفش وبعدين انا شيفك احلي واحده في الدنيا…عشان خاطري ياحبيبتي متعيطيش تاني
ارتمت بين ذراعيه وقالت
عارف لوشوفت واحده غيري هموتك ….اناجعانه اوي
ضمها الي صدره بقوه وهو يضحك
يخرب بيت الهرمونات… حاضر هبعتلك لواحظ بالاكل
مسحت دموعها بكفيها
هو سليم كلم عيشه ووفقت صح
لدغ خدها صح وهيكتب اخر
الاسبوع
هاييي وغيث يكتب معاهم
هيكتب هو كلم الحج محمود
عادت للبكاء مره اخري
بيتعيطي ليه
اشارت لبطنها المنتفخه وقالت
مش هعرف ارقص وانا كده
نعم يااختي وانتي كنتي ناويه ترقصي
يعني اخواتي الاتنين يتجوزوا ومرقصلهمش دي حتي تبقي عيبه في حقي … دا انا يوم فرح بسمه رقصت رقص
قال بغيض
رقصتي فين ياحور
في البيت مع البنات… بس
خلاص هغني
نامي ياحور بدل مااقتلك
بس انا جعانه
قبل جبينها هروح وابعتلك الاكل
هو انت رايح فين
هطلع لعيشه اشوفها عملت ايه مع سليم علاء وغيث فوق
طب اجي معاك
والله طالع لعيشه
قالت بحنق خلاص يبقي هاجي معاك عدي ادامي
يابنتي انتي مش كنتي جعانه
هفوت علي المطبخ ااقول للواحظ تعملي اكل وهاجي معاك
ضحك بقوه وهو يحثها علي السرير قال
مالك انتي مش قادره تمشي ليه كده
مش عارفه بس حاسه بتقل شويه بس انا كويسه
جاسر بقلق طب ارتاحي
بعناد لاء
خرجت من الغرفه وطلبت من لواحظ طعام ثم تحركت بجواره
انتي كويسه
اه يلا بقي لحسن زمان اخواتك اكلو ودان البت
رفعها بين ذراعيه وصعد بها الدرج تركها لتمشي بجواره لغرفه عائشه ولكن يبدو ان صوتهم جذب انتباه عزه المختفيه منذ عاد الي البيت فتحت الباب ووقفت في مواجهتهم تاملها جاسر بلباسها الفاضح هوت شورت من اللون
الابيض وكنزه قصيره تكشف بطنها وكتفيها ونصف صدرها تقريبا جاسر بغضب
انتي اتهبلتي في عقلك تفتحي الباب بالمنظر دا وفي رجاله في البيت
ضحكه عاليه ثم رفعت شعرها
الاحمر خلف اذنها وقالت
هتفضل تغييير عليه ديما وعلي العموم عادي انا اصلا سمعه صوتك وانت طالع ودي بقي ايه اللي مطلعها هنا
حور بتحدي ريحين لعيشه ياابله تحبي تيجي معانا ولاانت مبتسقليش علي حد اصلا
عقدت عزه ذراعيها
واسال ليه هو انتي وعيلتك مش خططتوا ودبرتوا عشان قريبك دا اللي مش عارفه اسمه ايه مش مكفيكي جاسر عاوزه بقيت العيله
عزه
كان هذا صوت جاسر الغاضب
ايه ياجاسر الحقيقه وجعتك ولامش واخد بالك ان هما نويين يكوشوا علي كل حاجه الاول انت وبعدين عيشه
الزمي حدودك ياعزه وبطلي بجاحه… وفراغه عين ..واتفضلي علي قوضتك ومشفكيش براها بالمنظر ده
اوكيه ياحبيبي هستناك جوا بس متتاخرش عليه
قالت جملتها لتغلق الباب تحركت حور ناحيه غرفه عائشه في نهاية الممر واختفت خلف الباب دون حتي النظر اليه زفر بضيق ودخل الغرفه ليصفع الباب خلفه رمقها بنظره احتقار اوقفت تقدمها … وقال بغضب
حسابك تقل اوي ياعزه
هوااانا عملت ايه يعني
افرضي كان اللي طالع غيث ولا
علاء يشوفوكي بالمنظر دا يبقي انا مش راجل … دا غير طبعا الكلام اللي قلتيه
قالت بخوف
انااا سمعت صوت علاء وغيث
طالعين قبلك وبعدين لو مش شايف بقي العيله اللوكل دي رسمه علي تقيل اوي …. الاول انت وبعد كده عيشه وغيث و
صفعه قويه هبطت علي وجهها جعلتها تبتلع كلاماتها وضعت يدها علي خدها وقالت بصدمه
انت بتمد ايدك عليه ياجاسر
قال بتهديد
واكسر دماغك لو فكرتي تتعدي حدودك. وتدخلي في حاجه ملكيش فيها ..
قالت باختناق
ملييش فيها ليه هو انا مش واحده من العيله دي … دول ولاد عمي ولما اشوف انه بيتعمل عليهم ربطايه يبقي
قاطعها
تخرسي خالص … العيله اللي مش عاجبه سيادتك دي انا واخواتي منسبين منها …. يعني اي اهانه ليها يبقي بتهيننا كلنا
عقدت ذراعيها وقالت
ياسلام بقت دلوقتي عيلتكوا وجوازك من حور معتش غلطه مش كده ياجاسر بيه

جوازي من حور انتي عارفه سببه كويس اوي … فوووقي ياعزه …
سقطت دموعها وقالت
انت معنتش بتحبني ياجاسر البت دي لافت عليك
رفع اصبعه بتحذير
تاني ياعزه ….. اسمها حور مراتي وملفتش عليه ولاحاجه بالعكس بقي انتي اللي بعتيني واعرفي حاجه مهمه جاسر بتاع زمان اللي كان بيقدم تنازلات بيفتكرها حب خلاص انتي دبحتي وروحه طلعت ومحدش بيصحي الاموات
قالت بقلق
يعني ايه … خلاص معتش ليه مكان في حياتك علي الاقل افتكر ان كان بينا عشره
مهو ده اللي مخليني باقي عليكي لحد دلوقتي العشره يابنت عمي …
اقتربت منه
بس انت جوزي و
ابعد يدها وقال بتاكيد
لما يجيلي مزاجي ياعزه .. واما تبقي تعتذري للي انتي جرحتيها
قالت بغيض
انت عاوزني انا بنت الراوي اعتذر لحته فلاحه
قاطعها بغضب
عزه قلتلك الزمي حدودك ..
زفرت بقوه واقتربت اكثر لتتلمس ياقته وهمست بنعومه
جاسر انا بحبك …وعارفه ان حبك ليه عمره ماهيتغير
ابعد يديها وقال بسخريه
مقلتلكيش مش انا بطلت افكر في السرير وبس …. انا كنت بقربلك عشان كنت فاهم ان القرب ده طريقه بعبر بيها عن حبي …. بس اتضح اني كنت فاهم غلط
يعني هتفضل تعاقبني لامتي
هز راسه وقال
عزه انا كلامي واضح …. لاني كل اما بحاول اصفي من نحيتك ..بتهدي كل حاجه في لحظه …. عن اذنك
قالت بالحاح
طب استني عشان خاطري … جاسر انت وحشني بجد عاوزه اسهر معاك الليله بس
قال بتاكيد
معلش اصل انا تعبان … ومش فايقلك …. اما تبقي تصلحي اللي عملتيه هفكر سلام
قال جملته وخرج من الغرفه صافعا الباب خلفه …. يعلم ان الصغيره
الان يتلاعب بعقلها الظنون
نظرتها الذبيحه من كلمات عزه مازالت براسه يعلم جيدا ان ماتفعله عزه منذ فتره تدبير بيان هذا هو اسلوب بيان حتي الحركه الغبيه في محاوله اغوائه زفر بقوه وطرق باب عائشه دخل عندما سمح له كانت عائشه علي الفراش يبدو انها تستعد للنوم هبت جالسه ماان راته
امال هما راحوا فين
مشيو من بادري …. ابيه هي حور مالها شكلها زعلانه برغم انها من امبارح وهي عماله تقنعني بمميزات سليم الفظيعه وتطمني منه وانه مش بيتعامل بطبيعته مع حد غريب
جلس علي طرف الفراش
قلتيلي بقي … وانا اللي ظلمت الواد وقلت كل بعقلك حلاوه اتابي عقلك متاكل من قبل ماييجي … لا ياستي هي مش زعلانه من كده بس عزه بخت كلمتين ملهومش
لازمه ان عيلتها بترسم علي ورث الراوي كله وبتوقعنا واحد ورا التاني
عائشه بغضب هي عزه فاكره الناس كلها زيها انا مشفتش حد زي عيله عم محمود في عزه نغسهم وكرامتهم
دا حقيقي سيبك انا هصلحها بس قليلي بقي انتي مرتاحه لسليم
عارف ياابيه علي قد ماكنت مضايقه منه عشان معاملته جافه زياده عن اللزوم … بس لما رحت الكليه اتلقيته بيعامل البنات كلها كده بس انا الوحيده اللي بيستغفر ربنا لما بيشوف خلقتي … الحكايه دي كانت مضيقاني اوي .. بس برغم كده كنت بامنله عشان عارفه انه بيتقي ربنا … عشان حتي حور اللي هو مربيها برضه بيتعامل معاها كده ….شوف هو طيب
جاسر بغيض
يعني بتحبيه
فركت كفيها
لاء مش حب حب يعني هوااا
خلاص فهمت علي فكره هو كمان بيحبك
قالت بلهفه هو قالك كده
يابت اتقلي ياعبيطه …. عمره ماهيقولها الالما تبقي في الحلال سليم راجل وانا مامن عليكي معاه بس عاوز احذرك من حاجه … اوعي في يوم من الايام تحسسيه بالنقص او انه مقصر ….سليم نفسه عزيزه اوي وكرامته فوق كل حاجه
….واي حاجه تحتاجيها تحسي انها اكبر من امكانياته قوليلي وانا اجيبهالك من غير مايعرف
ارتمت علي صدره
ربنا يخليك ليه ياابيه
ربت علي ظهرها وقال
يابت انتي البنوته اللي حلتنا يعني دلوعه البيت …
عارف ياابيه عمري مااتخيلت انك تبقي قريب مني كدا … انا كنت بخاف منك اوي
رفع وجهها وقال
ليه ياعيشه داانا عمري مازعلتك
اصل ياابيه انت ليك هيبه كدا تخوف .. بس عارف حور هي اللي خلتني ااقرب منك …خلي بالك منها ياابيه عشان نفسيتها بتتاثر بسرعه اليومين دول
تنهد بقوه عارف هرمونات الحمل
وبصراحه عزه مش سيباها في
حالها انتي تخنتي بقي شكلك وحش … لبسك … وهي بتاخد
الكلام وتعد تعيط
قالتلي … المهم دلوقتي بكره هتيجي معانا انا وحور عشان سليم عاوزك تشوفي البيت اللي هتسكني فيه … وعاوزين بقي نشوف الحجات اللي ناقصه عشان نبدا نجيبها تمام كده
ماشي …. علي فكره انت لسه مجبتش هدوم النونو وحور بقت في السابع
فعلا خلاص ربنا يسهلها نخلص بس مشوار بكره وبعدين نرتب نبقي ننزل معاكي نجبهم
ماشي طب مش هتقولي بقي هو ولد ولابنت
دي هديه ربنا مخفيه لما يظهرها هنعرف يلا بقي اسيبك تنامي ياعروسه
تابعته حتي خرج واخرجت الحقيبه البلاستيكيه التي دثتها تحت الاغطيه ماان دخل ….فضتها لتري علبه متوسطه مربوطه بستان احمر فكت عقدتها وازاحت الورق
اللامع لتري قالب من الشيكولا وزهره حمراء وورقه مطويه فتحتها لتقرا
يحكي ان في قديم الزمان ان الزهور كانت كلها بيضاء وذات يوم احب رجل فتاه احبها بشده احبها لدرجه انه لم يري سواها في حياته فكران يهديها زهره مميزه جرح يده لتسقط دمائه علي الزهره البيضاء لتتحول للونها الاحمر المميز لتكون زهره حمراء رمز الحب …سليم
قرات الورقه لعشر مرات لن تنكر طريقته مميزه بشده رفعت الزهره لتتشممها برائحه عطره دوما ما تتشممه همست
نفسي اسمعها منك …عارف انا بحب الشيكولااوي بس مش
هكلها هعنها ناكلها سوي …
وضعت الشيكولا بالدرج واحتضنت الزهره والورقه لتغرق في بحر
احلام ممتع فارسها الوحيد هو سليم …

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الحور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى