رواية عشق الحديدي الفصل السادس عشر 16 بقلم أسيل باسم
رواية عشق الحديدي الجزء السادس عشر
رواية عشق الحديدي البارت السادس عشر
رواية عشق الحديدي الحلقة السادسة عشر
يعنى انت عملت كده عشاان تنتقم مني مش كده
قاالت كلمتهاا وهي منهارة بالعياط لما سمعت صخر
وهو بيتكلم مع ابوه على التلفون قفل مع ابوه والتفت لها
صخر ” امال فاكرني حبيب القلب ولا اااي
سبق وقلتلك اني مش يوسف جوزك يمكن شبه بس
مش هوو
عشق وهي تكاد تضربه لكن امسك يديهاا بقوة
صخر ” على فكرة ال حصلك من شوية كاانت من
طولت ايديك دي ي قلبي
ففكري مرتين بعد كده قبل ماا تمدي ايدك مرة تانية
لو مش عايزة ال حصل ينعااد بس مش هيكوون برضاكي
ابدااا ي روحي
دخل سليم البيت بغضب
سليم ” ابعد عنهااا حااالا
اماا عشق لماا شافته دمعت وجرت لعنده وحضنته
سليم وهو بيربت علة ضهرهاا بحناان
اناا هنااا ي قلبي متقلقيش ي روحي
صخر ” نورت سليم بيه ابقى خذ بنتك على طريقك
وابقى اقفل الباااب وراااك اصل اناا مبحبش ال دراماا
حملهاا سليم وهو بيقوله بتوعد
انت وعيلتك جبته الدمار لنفسكوو ي هواااري
وبعدهاا غاادر بيت صخر وهو بتوعد لهم بالدمار كلهم
صخر ” صدقني انااا ال هدمر الهواارى كلهم من صغيرها
لكبيرهاا ي باابااا
رااجعلك ي قلبي مش هقدر أبعد عنك بعدماا ملكتك
ي عشقي انتي
….
رجع صخر البيت وانصدم اول مااا شاااف
ليلى وهي بتحضنه ” وحشتني ااوي ي صخر
صخر ببرود ” ده بجد
ليلى بعبوس ” هي دي مقابلة تقاابلني بيهااا لا اناا
كده هزعل منك ااوي
صخر ” جااسر عامل اي منزلش معاكي ليه
ليلى بتوتر ” هو قاال هينزل ال مرة الجاااية لانه
عنده شغل كتير
صخر ” وانتي ااي ال نزلك مش المفروض تجو سوء
هشاام ” اصلي اناا ال قلتلهاا تجي ي بنى
كتب كتاابكووو كماان اسبوع فجهزلي نفسك ي عريس
صخر ببرود ” ذي ماا تحب ي باااباا عن اذنكوو طالع
صخر ” تفتكر القرص ال اناا اعطيتك ايااه
….
صخر ” بكرة عاايزه يبقى خبر عاااجل منتشر
في كل القنواات العالمية ووسائل التواصل فاااهم
…………..
بعد يومين
محصلش فيهم حااجة الا انه الحكومة جت وعملت
حجز على املاك الهواااري كلهااا لانهاا اكتشفت انهااا
شركة بتشتغل في غسيل الاموااال غير انهم متهمينهم
بالنصب والاحتيال وكل المستسمرين انسحبواا
باللليل
كان صخر رااقد بس صااحي لانه النوووم جاافه من
لماا بقى مش بيشوف عشق كان مغمض وهو بيتذكر
الليلة ال هماا قضوهم مع بعض وجسمه فجااة ولع
ناار هو عاايزهاا فعلااا و دلوقتي
بس فجااة لقى ايدين ناايمة بتلمس صدره بنعومة فتح
عينه فجااة وانصدم لماا شااف انه دي ليلى جاات لعنده
في نصااص اللياالي بقميص نووم بيظهر اكثر ماا
بيخفى ففهم هي عايزة ااي
صخر وهو بيمسك ايدها بقوة ” تقومي تغوري دلوقتي
من وجهي مش عايز اعمل حااجة هندم عليهاا وال
هي اكيد مو*وتك لو استمريتي في ال بتعمليه فاااهمة
ليلى وهي بتهز برااسهاا بنعم وهي خاايفة منه مووت
ترك ايدهاا ده كانه اداهاا الضوء الاخضر جرت من الاوضة
كلهااا وهي مرعووب من نظرااات
اتنهد صخر ورااح اخذله دش وفجااة جااء على بااله
عشق مرة تااانية
صخر ” اناا خلاص هروح لهاا وال يحصل يحصل
” ياا نمووت احناا الكل ي نعيش كلناا فل “
وصل بعد دقاائق القصر بتاااع الحديدي فقاام اتسحب
برااحة وحتى وصل الحديقة الخلفية فركب على
الموااصير حتى وصل البلكونة بتااعتهاا فدخل اوضتهاا
وي ريته مدخلش رجليه اتيبست في مكانهااا لمااا
شااف عشق بقميص من قمصااانه بس كااانت حااجة
تانية تطير العقل من ناافوخه بقى يمشى لعندهاا برااحة
حتى وقف ورااهاا وانفااسه تقلت اماا هي التفت بسرعة
لماا حست بانفاسه ورااهااا كادت ان تصرخ لكنه
وضع يده على فمهاا
صخر بهدوء ” ده انااا اهدي
عشق : انت ااي ال جاابك الوقت ده افرض حد
شاافك وانت جااية لعندي هنروح في مصيبة وكل
ال عملناا هيروح على الفااضي
هو تقريباا مكنش مركز معهااا ابداا كل تركيزه هو
انه حاسس بجسدهاا الطرى بين ايديه امااا هي
ضربته بقوة لماا شاافت نظرااته دي
عشق بخجل ” ركز ي يوسف الله يخليك وروح من هناا
يوسف “هو انا جيت عشاان ااروح ده اناا جيت عايز
اثبت وجودي ي مداااام
عشق وهي بتحاول تجري منه ” يوسف بطل سفاالة
الله يخليك وروح من هناا قبل ماا تحصل مصيبة
يوسف ” طب هااتي بوسة على خدعي وبعدهاا لو
عجبتني هروح غير كده انتي حرة
عشق وهي تقبله على خديه اليمنى فهز رااسه بلا
فانتقلت للثاانية تقبلهاا بعمق افقدته السيطرة على
نفسه وانقض عليهاا يروى شوووقه لهااا……
……..
هشاام بجنون “ه قت*لهم كلهم كلهم هيم *ووت
مش هرحم حد بعد كده
نغم ” انت اتجننت عاايز تقتل مين متنسااش انه احمد
اخوياا و لياان و كريم ولاد اخويااا وحيااة مراات كريم
هشام بجنون ” يعنى همااا اهمي مني ي نغم
انتي ااي هااا مبتحسيش ابداااا ولا اااي
اناا خلاص قررت كلهم هيو*** موتواا واولهم زين
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الحديدي)