رواية عشق الجاسر الجزء الثالث الفصل الثالث عشر 13 بقلم مروة عبدالجواد
رواية عشق الجاسر الجزء الثالث الجزء الثالث عشر
رواية عشق الجاسر الجزء الثالث البارت الثالث عشر
رواية عشق الجاسر الجزء الثالث الحلقة الثالثة عشر
ذهبت حور الي المطار بعدما كانت حجزت تذكرة صباحا علي اول طايرة مسافرة الي دبي وجلست في الطيارة والحزن يمليء عينيها.
وبدات الطائرة في غلق ابوابها والاقلاع ولكن اتي شخص من خلفها ووضع يده علي كتفها وبحده.
— فاكره السفر بالساهل كده ….
التفتت حور بخضه ودهشه ، بدر .
بدر جلس بجوارها : طبعا بدر عايزه تهربي مني تاني بالساهل كده.
صوت المضيفه : علي جميع الركاب ربط احزمتهم للاستعداد لاقلاع الطائره .
حور : الطيارة هتطلع.
بدر اتكا علي الكرسي بابتسامه : ما تطلع.
حور : بطل هزار انزل بقي انا مسافرة وهاجي تاني.
بدر ضحك بسخريه : بجد هتيجي تاني طيب كويس علشان نبقي نرجع سوا.
صوت المضيفة : الطائرة تستعد للاقلاع.
حور : انزل بقي الطيارة هتتطلع.
بدر : لو عايزني انزل يبقي ننزل سوا.
حور بحزن : مبقاش ينفع.
بدر : وانا مش هسيبك.
حور باستسلام طيب انزل وانا هنزل معاك.
تركا الطائرة وهبطا سويا ثم ذهبوا ليجلسوا في كافيه المطار.
بدر : ليه ياحور ، طيب كلميني واجهيني قوليلي اسبابك.
حور : اسباب كتير مينفعش اقولها لكن ملخصها اني مناسبكش.
بدر : ولو قلتلك عارفها وراضي بيها.
حور بدهشه : عارف ايه.
بدر : عارف كل حاجه وعارف بابا جالك المكتب وقالك ايه وايه اللي حصل.
حور : هو اللي قالك.
بدر : لا بس انا عارف قبل ما تنزلي مصر وقت ما كنت بدور عليكي.
حور : عارف ان ماما قت ** لت بابا ومقلتليش ليه.
بدر : لانه ميهمنيش كل اللي يهمني انتي.
حور : بس اهلك مش موافقين ومش هيوافقي ، انت متعرفش باباك قال ايه بس فعلا معاه حق في كل كلمه قالها.
بدر : عارف ومش مستعجل علي موافقته ،هيحبك زي ما انا حبيتك ومتاكد من كده.
حور : عارف ايه باباك خايف عليك وعلي شغلك وعلي سمعه اولادنا قصدي اولادك بعدين.
بدر بسعادة : ولادنا .. انا سمعت بابا وهو في المكتب عندك.
حور : سمعته ازاي.
بدر : انتي ناسيه ان المكتب في كاميرات والمستشفي كلها ، بس الصراحه انا مشغل كاميرا مكتبك انتي علي برنامج في موبايلي كل ما بتوحشيني بفتحه واشوفك.
حور : بتراقبني.
بدر : طبعا وفي حراسه وراكي كمان انا مش هسيبك لحظه تغيبي عن عيني ولا عايزه تهربي تاني مني.
حور : بس انا مش مسجونه يا بدر علشان تراقبني.
بدر بحب : انتي اتسجنتي خلاص في قلبي.
ومسك يدها وقبلها وكلها شويه وقت واسجنك في بيتي للابد.
حور سحبت يدها بسعادة : خايفة.
بدر : اوعي اسمعك تقولي الكلمه دي تاني وانا معاكي ، شويه صعاب يا رورو و نتخطاه سوا اوعي تسيبي ايدي تاني من ايدك.
حور : ووالدك واهلك.
بدر : مفيش حلو بيجي بالساهل وانتي الحلو اللي في حياتي لازم احارب علشانك .
حور بسعادة : وانا عمرى ما هسيبك تاني.
بدر : يبقي تيجي معايا علي الشقة بتاعتنا.
حور : شقة ايه انت بتقول ايه.
بدر : متخافيش مالك ، انا مش عايزك تروحي الاوتيل تاني ولا عايز حد يعرف انك في مصر هاخدك تقعدي في شقه دوبلكس لحد ما الامور تتظبط.
حور : والمستشفي.
بدر : لا مفيش مستشفيات ولا اي حاجه الا لما الامور تهدا.
وافقت حور بسعادة ، اخذها بدر وذهبوا الي شقه ملك لبدر وجلست بها.
★★★★★
وائل : في ايه ، ايه اللي حصل .
منار بانهيار : جاسر .. جاسر قال لحور علي كل حاجه ياوائل ، وحور خدت شنطه هدومها وسافرت.
وائل : اهدي شويه بس ايه اللي ودا جاسر لحور .
منار : اتصلت علي هدي صاحبه حور قالتلي ان العريس اللي حور قالتلي عليه يبقي ابن جاسر وظابط في الجيش ، انا
لازم انتقم من جاسر لازم لازم.
وائل : علشان كده ، متقلقيش انا بوضب فخ لجاسر.
منار : زياد اوعي تخليه ينزل مصر انا خايفه ليعرف حاجه.
وائل : متخفيش وراه شغل هناك.
★★★★★
في مكتب الغول
الغول : انت يا غبي نايم علي ودانك وسايب جاسر الحديدي يفتش ورانا.
ايمن : ماله جاسر.
الغول : الزفت اللي بيراقب چانيت قالي ان بعد جانيت ما قابلته جه واحد واخد الكوبايه اللي شربت فيها وراح المعمل ، اكيد جاسر كشف اللي مخبيه بقالي سنين.
ايمن : يعني عرف ان جانيت بنت شريف.
الغول : لسه يا غبي النتيجه لازم تتغير.
ايمن : اوامرك.
الغول : اديهم في المعمل اللي هما عايزينه بس يغيروا النتيحه.
ايمن : متقلقش هاخد عنوان المعمل واروحلهم.
ذهب ايمن الي المعمل واخذ النتيجه السليمه وبدل المعمل النتيجه الصحيحه بالخطا.
★★★★★
ذهبت نهي لمنزل والدها .
رشا : يانهار اسود الواد والبت طاروا من ايدي.
نهي : طاروا فين كل واحد بياخد نصيبه.
رشا : ومسمعناش يعني ان منه هتتخطب لابن الحديدي الا لما طلبتها دلوقتي لابني عبدالرحمن.
نهي : ما هي قالت لما تخلص كليتها علشان ما تشغلش نفسها بخطوبه.
هانم : بقيتي كهينه يا نهي بقي يوم ما تتعلمي الكهن تتعلميه فينا يا بنت بطني.
نهي : ليه بس يا ماما.
هانم : علشان اختك كانت منمره علي اولادك لعيالها.
رشا : ايه منمره دي يا ماما انا بس كنت بقول نحط زيتنا في دقيقنا.
نهي : الصراحه كده منه مايله لادم وانا مقدرش اقولها سيبي ده وخدي ابن خالتك ، وبعدين هي بنتك مش اتخطبت للي بتحبه وعايزاه ما يمكن عبدالرحمن بيحب حد تاني.
رشا : هي اه بنتي خطوبتها تشرح القلب ومخطوبه لابن رجل اعمال بس برضو مفيش زي عيله يوسف الشناوي.
نهي : كل واحد بياخد نصيبه وربنا يعوض عبدالرحمن.
هانم : ياكهنو يا بتاع النصيب انتي.
نهي بضحك : مالك يا ماما قالبه عليا ليه.
هانم : يا ختي انا لا قالبه ولا شاربه انا عايزه ربنا يهدي سرك انتي وجوزك وعيالك.
رشا : عيني عليك يا بني لسه هدورلك علي عروسه.
نهي : وادورى ليه ما عندك بنات حسن ابن عمك.
هانم : قطيعه ابعدي عنهم يا بت يا رشا.
رشا : هما اصلا مش حلوين ومش عاجبين عبدالرحمن اصل البنات طالعين لابوهم انا عارفه سعاد مش عارفه تتوحم علي نفسها اهي فيها الرمق شويا عن حسن.
نهي : طيب ايه رايك في بنت تيسير بنت خاله يوسف اهي بنت حلوه لامها ووحيده ومفيش غيرها.
رشا بسعاده : اه حلوه دي ، تاهت عن بالي فين.
هانم : هي وحيده تيسير ، هي البت تيسير مخلفتش غيرها.
نهي : لا قفلت عليها.
هانم : مكتوبالك يارشا دا انا اسمع ان ابوها غني قووي.
رشا بسعاده : يبقي نتكلم عليها.
نهي : وانا هكلم تيسير.
★★★★★
في المنصوره .
روفان : ايه رايك في عربيتي يا ميجو.
جاسر معتز الخولي : انا مش قايل مفيش سواقه عربيات لوحدك.
روفان : هو انا هلاقيها منك ولا من ماما.
جاسر : يا حببتي انا خايف عليكي ، علي العموم كلها شهر تخلصي امتحاناتك واجي اتقدملك وانا اللي اسوقلك.
روفان بسعادة : يارب ماما توافق اصلها بتخاف عليا قووي ، دا من كتر خوفها عليا حاسه انها مش هتوافق اني اتجوز وابعد عنها.
جاسر : مش للدرجادي اي ام تفرح لجواز بنتها علشان تشوف عيالها ، انا هضر ارجع القاهره بقي علشان ورايا شغل.
روفان : يبقي المره الجايه انا اللي اجيلك القاهرة.
جاسر بحب : المرة اللي هتيجي فيها القاهرة مش هترجعي المنصوره تاني علشان وقتها هتكوني مراتي.
روفان : انا مش عارفه لو مكنتش وافقت اديك رقمي في عيد ميلاد.منه كنت هتعيش من غيري ازاي.
فلاش باك .
( كان يوسف يحتفل بعيد ميلاد ابنته منه كل عام ويعزم اصدقائه باولادهم وتيسير بنت خالته.
في عيد الميلاد كان يشاهد جاسر الصغير روفان التي لفتت نظره لاول مره منذ خمس سنين مع تيسير وكان يتبادلان النظرات والابتسامات وبعض الحديث البسيط بينهم حتي تشجع من سنه تقريبا واخذ رقمها ، فبادلته الارقام فهي ايضا كانت معجبه به وبدا اللقاء بينهم .)
جاسر : اكيد كنت هدور عليكي ، بحبك.
روفان بسعاده : وانا بحبك.
★★★★★
ذهبت ارسيليا لمقابله شريف الذي صافحها بعشق وهو يمسك يدها ، فحاولت سحب يدها ولكن قبضه شريف كانت متحكمه بها.
ارسبليا : شريف.
شريف ترك يدها : وحشتيني.
ارسيليا جلست بتوتر : عامل ايه.
شريف : ولا حاجة من غيرك يا ارسيليا وحشتيني وحشتيني قوي.
ارسيليا بتوتر هربت من عيونه.
شريف برومانسيه : بتهربي بعينك مني ليه مش قادره تواجهيني مش مهم المهم انك معايا دلوقتي وجيتي تاني.
ارسيليا : انا مش جايه ادور علي اللي فات ياشريف.
شريف بتعجب : اومال جايه ليه.
ارسيليا : علشان اكمل في اللي انا فيه واللي انا مرتاحاله.
شريف : تكملي تاني من غيري بالساهل كده بعتي زمان مره واتنين ودلوقتي بتبعيني تاني ، قولي انك محبتنيش من الاول.
ارسيليا : انا مش هفتح في القديم لانه انتهي وكل واحد فينا بقي له حياته.
شريف : بس انتي حياتي يا ارسيليا وانا مش قادر اعيش من غيرك ، تعالي نكمل سوا من غير خوف ولا قلق انا معاكي وهحميكي.
ارسيليا : مينفعش انا بحب جوزي وحامل منه وليا حياتي.
شريف امتلات بعينه الدموع : بتحبيه !! بتحبيه ونستيني بالساهل كده وانا اللي منستكيش لحظه معقول .. معقول لحقتي تحبيه بالسرعه دي.
ارسيليا : سرعه دول ٢٢ سنه .. السنين بتنسي يا شريف.
شريف : بس انا معرفتش انسي يا ارسي.
ارسيليا : انا مقدرش اهد حياتي وبيتي وابني اللي في بطني.
شريف : هربيه ونكون سوا ونعيش حياتنا سوا ، ارسيليا انا بحبك انتي اكيد انتي محبتهوش ، انتي لسه بتحبيني انا شايف ده في عنيكي.
ارسيليا وهي تحبس دموعها : وانا بحب وسيم.
شريف بعصبيه : خاينه غداره ملكيش امان للاسف اتخدعت فيكي زمان وكنت معمي طول السنين دي كلها في غشك ليا ..
ارسبليا وقفت : انا همشي و مدورش عليا.
شريف : انا بندم علي كل لحظه اتخدعت فيها بحبك.
قاطعهم دخول جاسر .
ارسيليا : انا ماشيه.
جاسر : استني.
شريف بغضب : خليها تمشي مش عايز اشوف وشها.
جاسر : اقعدي يا ارسيليا ، في موضوع مهم خاص بيكم انتم الاتنين لازم تعرفوه ….
فلاش باك .
(ذهب معتز الي المعمل.
الطبيب : زي ما حضرتك نبهتنا يا معتز بيه في شخص جه وعرض رشوه علينا علشان نبدل التحليل وادناله التحليل المظبوط وقلناله ان التحليل الغلط حضرتك هتاخده.
معتز : شك في حاجة.
الطبيب : لا.
معتز : والنتيجه.
الطبيب : ايجابيه.
معتز : تمام ، واخذ تقرير التحليل وذهب واتصل علي جاسر.
، زي ما انت توقعت بالظبط الغول بعت حد يبدل النتيجة.
جاسر : والنتيجة طلعت ايه.
معتز : ايجابيه چانيت بنت شريف وارسيليا .
جاسر : كنت متاكد وحاسس ان الغول مراقب جانيت ، انا هروح لشريف)
بااااك .
ارسيليا : بدموع انت بتقول ايه بنتي عايشه مستحيل.
شريف : يعني ارسيليا كانت حامل وانا عندي بنت متاكد يا جاسر.
جاسر : واسمها جانيت اللي شفتها مع ياسين في خطوبه سيلا.
شريف بصدمه : هي هي اللي شفتها مع ياسين لما افتكرتها ارسيليا اه هي انا فاكرها.
ارسيليا بدموع السعادة : شبهي انا لازم اروحلها لازم اشوفها واخدها في حضني.
جاسر : انا جمعت الرجاله وهنروح كلنا نجيبها.
ذهبوا جميعا الي قصر الغول واتصلوا علي يوسف ليلحقهم.
الغول بسخريه : طالما جايين بربطه المعلم يبقي عرفتوا الحقيقه.
ارسيليا بدموع : حرام عليك تحرمني من بنتي السنين دي كلها ليييه انا عملتلك ايه دا انا سبتلك كل حاجة.
الغول بسخريه : لسه فاكره تسالي عليا.
شريف بغضب : فين بنتي.
الغول : محدش له حاجه هنا ولو فاكرين هتتحاموا بشويه الحراسه دي فمحدش هيقدر ياخد بنتي مني.
ثم نظر لايمن خلي الرجاله تستعد ولو عايزينها د*م نخليها بحر د*م.
جاسر بحنق نظر الي ايمن : ليك راي تاني يا ايمن.
فلاش باك .
(تواصل جاسر مع ايمن الدراع الايمن للغول.
ايمن : بس انا هستفيد ايه لما اسلمكم البت.
جاسر : هتاخد مكان الغول بدل ما هو كاتم عليك كده ومخليك دايما رقم اتنين هتبقي التوب رقم واحد واظن كفايه كده غليه ، ده غير ان جانيت لو فضلت معاه هتبقي ايد الغول وانت هتفضل زي ما انت انما لو بقيت معايا كل ده هيكون ليك انت لوحدك والملعب يفضالك.
ايمن : والغول هيسيبني ده مش بعيد يقت**لني.
جاسر : سلمنا الاوراق اللي تدينه في شركاته انا عارف ان شغله كله مشبوه وهيتقبض عليه والملعب يفضالك.
ايمن : كلام رجاله ولا.
جاسر : انت عارفني كلمتي سيف.
ايمن : معاك يا جاسر بيه لكن بشرط ، چانيت تتنازلي علي الشركه انت عارف انها واجهه للشغل التاني.
جاسر : شريف هيديك اللي انت عايزه وكده كده الشركه شغلها مشبوه.
ايمن : يبقي اتفقنا)
باااك.
ايمن رفع سلاحه في وجه الغول : كان علي عيني يا كبير.
الغول : انت اتجننت يا ايمن.
ايمن بمكر وهو يرفع سلاحه في وجه الغول : كفايه بقي عليك كده انت هتاخد زمنك وزمن غيرك.
الغول : هنادي علي الحراسه تخلص عليك انت مش عارف انا ورايا ايه.
ايمن بسخريه : الحراسه وكل الامن اللي في القصر بقوا تبعي اما المافيا فانا تواصلت معاهم وخلاص ادوني الامر بنهايتك.
الغول : مستحيل .. مستحيل.
ايمن : اصل انا قلتلهم انك دبرت حادثه ارسيليا وارسيليا عايشه وانك خدعتهم فادوني الاوك.
الغول : انت بتقول ايه انت اكيد اتجننت.
ايمن : اتشاهد علي روحك .. تتشاهد ايه انت اللي زيك حلال فيه القت*** ل علي طول.
جاسر نظر لايمن : احنا متفقناش علي الد** م.
ايمن لمؤاخذه يا جاسر بيه احنا اتفقنا اني اسلمك البت والبت فوق خدها انما الغول لازم انهي عليه.
چانيت هبطت من اعلي وهي تشاهد ايمن يرفع سلاحه في وجه الغول.
والكل يقف.
چانيت : جدو جدو.
ارسيليا ذهبت اتجاهها لتحتضنها بشوق.
چانيت بتعجب : انتي مين.
الغول ضحك بسخريه : امك.
چانيت : ماما.
ارسيليا بدموع هزت راسها بالتاكيد ، بنتي وحضنتها.
شريف اتي اليها وحضنها.
جانيت : انت مين في ايه يا جدو.
شريف : انا ابوكي.
چانيت تركتهم وذهبت الي الغول لتحضنه ، جدو عموا ايمن رافع السلاح عليك ليه ومين اللي بقولوا انهم بابا وماما دول.
الغول بحنق جذب چانيت وسحب سلاحه بسرعه من جيبه ووجهه باتجاه راس جانيت : اللي هيقربلي هقتلها.
جانيت بخوف : جدو انت بتعمل ايه.
ارسبليا بدموع وصراخ : لا سيبها سيبها وخد روحي انا
جاسر وشريف نظروا لبعض بتوتر.
شريف : سيبها سيبها وانا هديك اللي انت عايزه.
ايمن مازال موحه سلاحه في راس الغول.
الغول اشار لجاسر : قول لايمن يرمي سلاحه.
ايمن : انا ميهمنيش البت ولا غيره انا روحك هخدها كده كده
جاسر : اهدوا هنوصل لحل ، سيب جانيت يا غول.
الغول بغضب : الغول هيفضل طول عمره غول ومحدش هيقدر عليه ولو كترتوا هقت** لها عليا وعلي اعدائي.
جانيت : جدو انا خايفه انت بتعمل ليه كده.
الغول : عايزه تروحي لامك وابوكي هتعملي زي امك ما عملت زمان وتسبيني يبقي اخد روحك معايا.
چانيت بدموع : انا بحبك يا جدو.
ورفعت ساقها براحه وسحبت خنجر صغير تخبئه تحت الجيب القصيرة. التي ترتديها وبسرعه ضربته في ساق الغول وابتعدت عنه ، وسط ذهول جاسر وشريف وارسيليا ، وايمن الذي كان يدربها علي حمايه نفسها من المخاطر دائما.
ابتعد جانيت بسرعه فتالم الغول من الطعنه ومال قليلا الي اسفل فاطلق ايمن الطلقه علي راس الغول.
جانيت بصراخ : لااااا جدوووو.
احتضنتها ارسيليا بسرعه وخبات راس بنتها في حضنها واتي شريف واحتضنهم ….
جاسر بتاسف نظر الي ايمن .
ايمن بسعاده : اخيرا خلصت.
يوسف اتي من خلف ايمن : اه خلصت يا روحمك.
ووضع الكلبشات في يد ايمن.
ايمن : جاسر بيه احنا متفقنلش علي كده.
جاسر : وانا متفقتش معاك علي الق* تل.
القي القبض علي ايمن واخذت ارسيليا جانيت وذهبت معها .
جاسر : مبروك رجوع بنتك لحضنك.
شريف : مش عارف اشكرك ازاي يا جاسر.
جاسر : احنا اخوات بس ياريت متنساش وعدك وان في واحده مستنياك في بيتك.
شريف : وبنتي.
جاسر : بنتك في حضنك سواءارسيليا سافرت او فضلت .
شريف بتاثر : جانيت هتعوضني كل حاجه انا خلاص مبقتش عايز حاجه غيرها هي وسمر .
جاسر : يبقي روح ولم حبايبك حواليك سمر وجانيت ومعاذ.
شريف بسعادة : معاذ دا ابني اللي مخلفتوش وجانيت روحي اللي رجعتلي .. انا راجع لسمر.
اتي يوسف : تمام كده ايمن خدوه في البوكس والغول الاسعاف شالته.
جاسر : تمام.
★★★★★
ارسيليا تاخذ جانيت في حضنها وهما علي السرير.
جانيت : الله حضنك حلو قوي يا ماما ، انا اول مره احس بالحنان والحب ده.
ارسيليا : وانا عمرى ما هخليكي تسيبي حضني تاني.
جانيت : هو عمو اللي بره ده جوزك.
ارسيليا : اه.
جانيت : وبابا.
ارسيليا : موجود وهيفضل معاكي.
جانيت : وانتي.
ارسيليا : معاكي وهفضل معاكي انا كنت هسافر بس خلاص انا هقعد في مصر علشانك ولو عايزه تسافرى معايا ونسافر سوا وتكملي دراستك بره نسافر.
جانيت : لا مش عايزه اسافر هو انتي وبابا مينفعش ترجعوا لبعض.
ارسيليا : انا حامل.
جانيت بسعادة : بجد هيبقي ليا اخ.
ارسيليا : وسط الكلام سمعت انك مصاحبه ياسين ابن جاسر بيه.
جانيت بسعادة : احنا مش صحاب احنا … وصمتت بكسوف
ارسيليا : بتحبوا بعض.
جانيت : اه ، بس انا عايزه اعرف جدو عمل كده ليه.
ارسيليا ضمتها لاحضانها اكثر : مش المهم المهم انك في حضني دلوقتي..
★★★★★
اتصل وائل علي زياد .
وائل : عرفت هتعمل ايه اوعي تغلط البضاعه دي لازم تتسلم بالايد.
زياد : متقلقش يا بابا انت هتتاخروا في مصر.
وائل : لا ، خد معاك حراسه كفايه.
زياد : حاضر.
وغلقا الهاتف ودخلت عليه منار.
منار : سالت في المطار حور سافرت ولا فين انا اتصلت علي هدي ومتعرفش عنها حاجة.
وائل : حجزت الطياره بس مسافرتش هنا في مصر بس معرفش لسه فين.
منار : تفتكر مع ابن جاسر.
وائل : معرفش خلينا بس نركز في جاسر.
منار : عايزه انتقم منه.
وائل : بكره او بعده بالكتير وهتسمعي خبره.
منار : ياريت
★★★★★
ذهب بدر الي حور في الشقه فطرق الباب فارتدت الطرحه وذهبت لتفتح الباب.
حور : بدر.
بدر اعطاها بعض الاكل المغلف الذي كان في يده فاخذتهم منه و وضعتهم علي الطاوله الصغيره التي بجانب الباب : مش هتقوليلي اتفضل دا بيتك.
حور بابتسامه : لا طبعا مفيش حد معايا.
بدر : اومال انا ايه مش مالي عينك.
حور : لا بس مينفعش تدخل واحنا ونبقي لوحدنا.
بدر : طيب اروح اجيب المأذون علشان يبقي معانا.
حور بضحك : يعمل ايه.
بدر : يعملنا عريس وعروسه.
حور بكسوف مش وقته .
بدر : طيب انا علي لحم بطني من الصبح وجعان ادخل اكل سندوتش طاا .
حور : فتحت الكيس فتزحزحت الطرحه قليلا وظهرت خصلات شعرها ، بسرعه مسك بدر طرحتها قبل وقعها من علي شعرها ، فنظرت له حور بدهشه ، فعدلها بدر بحب وبسعادة وهو يغطي خصلات شعرها ويعدل حجابها.
حور بكسوف نظرت للارض.
بدر رفع راسها لاعلي برومانسيه : ورحمه امي يوم كتب كتابنا لمقلعلك كل ده.
حور بصدمه دخلت وغلقت الباب في وجه بسرعه.
بدر : ما انا مبقتش صابر بقي ، وبسعاده يخربيت جمالك وانتي مكسوفه.
حور من خلف الباب : يلا امشي واحترم نفسك.
بدر بسعاده : هحترم ما انا لازم احترم نفسي بس ورحمة امي اول ما يتقفل علينا باب هتلاقي السفا**له كلها.
حور : بدر وبعدين.
بدر : انا ماشي ولو احتجتي اي حاجه هتلاقي في لحظه عندك ، كلي كويس الايام الجايه عايزه غذا
حور بكسوف : احترم نفسك.
بدر : انا بعمل لمصلحتك علشان تشتدي كده وتبقي قد الجواز اصلك سفيفه ومش هتاخدي في ايدي فوره.
حور بكسوف : بدر امشي.
بدر بسعاده : همشي بس هاجي تاني.
وبتمتمه وربنا ماهسيبك من ايدي بس امسكك بس.
حور :سمعتك علي فكره وانا اللي كنت فكراك مؤدب.
بدر : ما انا مؤدب اهو هو انا لسه عملت حاجة.
حور : امشي.
بدر بسعاده : حاضر ماشي اهو ..
★★★★★
دنيا : يا حببتي يا بنتي وشافت جدها وهو بتق** تل دا منظر صعب قوي.
جاسر : اهم حاجه ان جانيت رجعت لشريف وارسيليا والاهم ان شريف عقل ورجع لسمر وهيبطل شغل السرمحه لو مش علشان سمر يبقي علي الاقل علشان بنته ومنظره قدامها.
ياسين بسعاده : يعني جانيت بنت عمو شريف ، كده بقي يا بابا انت موافق علي جوازتي من بنت عمو شريف صح.
جاسر : طبعا لا انت عايزني اجوزك البنت اللي مربيها الغول…
ياسين بصدمه : بس دي بنت عمو شريف صاحبك.
جاسر : بس تربيه الغول ..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الجاسر)