رواية عشق التميم الفصل التاسع 9 بقلم رنا
رواية عشق التميم الجزء التاسع
رواية عشق التميم البارت التاسع
رواية عشق التميم الحلقة التاسعة
تميم: احب اقولك ان فرحي الخميس الجاي
ندي بتفرح بس بتلم ضحكتها لما بيكمل كلامه
تميم: هتجوز رانيا
ندي بغيظ:نفسي اعرف هي احلي مني في ايه
زياد بيروح ورا اماني الحفله وفي ايده كرتونه شيبسي
اماني لما بتشوفه بتجري عليه: لا راجل راجل يسطا وقد كلمتك ….بتكمل بجديه: احم احم سوري يا حظابط
زياد: انتي حد لاعب في فيوز مخك وانتي صغيره
اماني : لا بقي مش عشان احترمتك هتاخد وتدي معايا في الكلام هات الكرتونه دي ويلا يابا ورينا عرض كتافك
زياد: مفيش كراتين شيبسي
اماني بسرسجه:لا بقولك ايه فاكرني هخاف واكش عشان انت ظابط لا يابا احنا مانهبش حد.
زياد بيبصلها ببلاها :انتي ايه….. اذ كان كلك علي بعضك خمسه سانتي جايبه الثقه دى كلها منين
اماني وهي بتمسك ياقه هدومها بفخر:لا دى حاجه كده رباني
زياد بيرمي عليها كرتونه الشيبسي : خدى علي الله تشبعي
اماني بتفتح عينيها بصدمه:قصدك ان انا طفسه؟!
زياد ببرود:ايوه…..اماني:شوفتني فين انت عشان تقول عليا طفسه
زياد بدون وعيي:اومال كنت بستناكي تحت البيت في العربيه ليه كنت براقبك….بيستوعب اللي هو قاله وبيحاول يغير الموضوع:هو باباكي فين
اماني بضحك علي شكله وبتشاورله:بابا هناك اهو
زياد:طب استأذنك انا
احمد:إيمان
إيمان:هاا
احمد بغيظ:في واحده محترمه تقول لجوزها المستقبلي هاا
إيمان بتناحه: اه عايز حاجه ده اذا رضيت بيك
احمد بضحك:هههههههه دمك خفيف…. كمل بجديه:ده غصب عنك
إيمان بتحدى:طب وريني ازاي هتجوزني غصب
بيخلص العيد ميلاد والكل فرحان ماعادا ندى بتشيط
بيجي يوم الخميس اليوم المنتظر
حنان بتدخل علي إيمان ورانيا واماني الاوضه وهي بتزغرت: مبروك يا حبايب قلبي
التلاته بإستغراب: في ايه
حنان:متقدملكم عرسان
اماني:طاب ما احنا عارفين ايه الجديد يعني إيمان هتتجوز احمد ورانيا هتتجوز تميم ايوه يعني فين الجديد في كده
الام: وانتي متقدملك المقدم زياد وفرحكم في يوم واحد
اماني بتهز راسها بدون وعيي: ايوه ايوه فين الجد…بتفتح عينيها بصدمه: انتي قولتي ايه
الام: المقدم زياد متقدملك
اماني: وانتو قولتلو ايه
الام بإستغراب: وافقنا
اماني: ورأيي انا فين
الام: خلاص هروح اقول لأبوكي انك مش عايزاه
اماني بتجري ورا امها وتمسكها من ايديها: لا خدي هنا متبقيش قفوشه كده الله كنت بهزر معاكي انا موافقه طبعاا ده ينهار عسل هيجبلي كراتين شيبسي كتير
رانيا بتفوقها من سرحانها : صباح الفل انتي هتتجوزيه عشان يجبلك شيبسي
اماني بجديه: اومال هتجوزو ليه عشان جمال عيونه
إيمان ورانيا بيضحكو عليها
بيكون واقف قدام المرايا لابس البدله بهيبته وبيظبط الساعه:ايه رأيك يا امي.
الام بتحضنه: حبيب قلب امك النبي حارسك يابني هو في حلاوه ولا جمال كده
زياد وهو بيبوس راس امه : ربنا يحفظك لينا يا ست الكل
بيدخل ابوه بعصبيه: انت ياض ابعد عن مراتي
زياد بضحك: ما انا ابنها يعني جيباني من الشارع
الاب بعصبيه اكتر بيشده من حضن امه: قولتلك ابعد عن مراتي يا ابن الك’لب
زياد بمكر: بتشتم نفسك…اه منك يا غيران
الاب: امشي من قدامي يا حيو’ان
الام:ما تسيبه يا عاطف الله
ابو هبه: هبه يا حبيبتي
هبه: نعم يا بابا
الاب: دكتور مصطفي متقدملك
هبه بفرحه: بجد يا بابا
الاب:افهم من كده انك موافقه
هبه بلهفه: اه طبعا موافقه
الاب: علي خيره الله يا حبيبتي الف مبارك
هبه بتحضن ابوها: بحبك اوي يا اجمل اب
احمد:تفتكر هتحبني يا تميم
تميم ببرود: يابني انت اهبل انت مش بتشوف شكلها عامل ازاي لما انت بتبقي موجود
احمد: ازاي
تميم وهو مش عارف يوصف: يعني كسوف وطايره من الفرحه وخايفه متفهمش كده مالها.
احمد بضحك: بس عشان انت عكيت الدنيا…الا صحيح مشوفتكش قومت تلبس
تميم: هقوم شويه
احمد بخبث: بتكلم مين شات
تميم بإرتباك: ا..ده واحد صاحبي
احمد بغمزه: صاحبك برضه
تميم بغيظ: عايز ايه ياض انت بكلم رانيا انت مالك
احمد: الله يسهله يا عم
اماني بهدوء: يا بنات
رانيا وإيمان بينتبهولها:خير
اماني بقلق: طب افرض زياد مجبليش كرتونه شيبسي ولا شوكولاته ولا اي حاجه من اللي في دماغي اعمل ايه ساعتها
إيمان بترميها بالمخده بغيظ: ياشيخه غوري قطعتيلي خلفي
رانيا بضحك: وقتها ابقي قوليلو طلقني
اماني: فعلا ممكن اطلق لو مجبليش اللي انا عوزاه….قوموا قوموا نجهز
إيمان: يلا فعلا
رانيا بتكتب وهي ماسكه الفون: لحظه واحده يابنات
اماني بمشاكسه:ده شكله بيثبتها من دلوقتي
رانيا:اتلمي يا اماني
اماني بتحط ايدها علي خدها: اهيني اتلميت اما نشوف آخرها
منه بتلاقي الفون بتاعها بيرن: الو ..مين
محمود: احم احم انا محمود اللي كان معاكي في المستشفي
منه بتفتكر: ايوه ايوه اهلا بحضرتك كان في حاجه
محمود بإحراج: هو انا كنت عايز اجي اقابل الحج
منه بإستغراب: حج مين
محمود:احم احم والدك
منه بحزن وهي بتفتكر الماضي: الله يرحمه
محمود: انا اسف والله مكنتش اعرف
منه: لا ذنبك ايه انت عادي متتأسفش
محمود بإحراج: احمم هو انا كنت عايز اتجوزك
منه بتوتر: مينفعش
محمود كشر: ليه
منه بقلق: عشان انا حامل
محمود: ايوه يعني كنتي متجوزه قبل كده معنديش مانع
منه:لا ما اتجوزتش
الصورة بتوضح قدام محمود وبيضايق مجرد ما بيتخيلها
محمود بيقفل في وشها
ندي: عايز ايه يافارس
فارس:ندي انا بحبك وكنت عايز اتجوزك
ندي بإستحقار وتعالي: ههه انا اتجوزك انت …انت اخر واحد ممكن افكر اتجوزه
فارس:ندي ارجوكي اسمعيني
ندي بقرف: اخرج بره اشكالك دي ملهاش مكان هنا
مني: الو مين
قاسم: معجب
مني: احترم نفسك ومترنش هنا تاني اللهي تنشك في ايدك ما تلحق تتهني
قاسم:يا ساتر يا رب اعوذ بالله منك ومن لسانك
مني بتقفل في وشه
بيرن عليها تاني بترد وتتكلم بعصبيه: عايز ايه يا بتاع انت
قاسم: انا قاسم يا مني
مني بغيظ: لما انت ز’فت بتستظرف ليه
الكل بيجهز وبيجي وقت عقد القرآن
تميم وهو بيبص لرانيا بعيون كلها حب: اخيرا يا رانيا الحلم بقي حقيقه.
رانيا بحب: حلمنا احنا الاتنين وبقي حقيقه
احمد: احم احم بعتذر لقطع اللحظه السعيده دي بس المأذون وصل وكتب علي الكل مفيش غيركم يلا
تميم: خلاص ماشي جايين
رانيا:يلا
المأذون
“بارك الله لكما وبارك عليكما”
الزغاريت ملت البيت والكل مبسوط وفرحان
بعد مرووووووور خمس سنين
اماني: فين كيس الشيبسي يا زياد اللي كان تحت السرير
زياد:انا اكلته
اماني بصدمه:اللهي ياكلك كل’ب يا بعيد
زياد: في ايه يا بت بتدعي عليا علي كيس شيبسي
اماني: عشان ده بتاعي
زياد: بفلوسيي
اماني بضيق: بقولك ايه طلقنييي
زياد: ماشي يا حبيبتي تعالي بس اقعدي
اماني: زياد
زياد: عيونه
اماني:انا بحبك متسبنيش
زياد: حاضر يا حبيبتي
اماني بعصبيه: بتقولي حاضر طلقني يا زياد
زياد بنفاذ صبر:حبيبتي بعد ما تولدي هطلقك ماشي تعالي اقعدى ربنا يهديكي.
تميم:رانيا
رانيا: نعم يا حبيبي
تميم: غيث فين
رانيا: بيلعب مع بنت خالته
تميم: الواد ده طالع جدع لأبوه عنده نظره مبعديه
رانيا بسخريه:قصدك بصباص زي ابوه
تميم وهو بيحضنها: هو اللي معاه القمر برضه يروح يبص برا علي النجوم
رانيا بكسوف:كل مره كده تثبتني بكلمتين
إيمان: احمد تعالي شوف ابن اخوك السافل ده
احمد بيضمها ليه: مالك يا حبيبتي كده متعصبه اهدي…في ايه
إيمان بنرفزه:الواد غيث اللي مشافش بجنيه تربيه حاضن روز
احمد بضحك: هههه طالع لأبوه سافل…خلاص يا حبيبتي هروحله
مصطفي بيصحي هبه:هبه يا حبيبتي
هبه: هممم
مصطفي: قومي يا قلبي شوفي منه جايه هي وابنها برا وبنتك لازقه في ابنها
هبه: بنتك دي مش متربيه روح الحقها المره اللي فاتت كانت هتديله بوسه
مصطفي بضحك: انا مش عارف هي طالعه لمين
النهاية…
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق التميم)