روايات

رواية عشق الاسر الفصل الأول 1 بقلم ندى ابراهيم

رواية عشق الاسر الفصل الأول 1 بقلم ندى ابراهيم

رواية عشق الاسر الجزء الأول

رواية عشق الاسر البارت الأول

رواية عشق الاسر
رواية عشق الاسر

رواية عشق الاسر الحلقة الأولى

 

انا ندى عندي ١٨سنه في تالته ثانوي دايما عايشه في ظلم وده بسبب مرات ابويا وبنتها

شهد دي اختي من بابا بس عندها ٢٠ سنه بتكرهني علشان انا أجمل منها ودايما بيتقدملي عرسان وبرفضهم وهي محدش أتقدملها

مرات ابويا عندها ٤٠ سنه برضو بتكرهني علشان بنتها طبعا

بابا الله يرحمه مات من سنتين وسابني في العذاب ده

نبدا بقي 😂😂

صحيت علي مايه اتكبت عليا لقيت مرات ابويا بتقولي احنا صحينا والفطار مجهزش ليه.

ندى:عينيا دمعت😥قولتلها والله اسفه المنبه مرنش

مرات ابويا: يلا قومي انتي لسه هاتتكلمي احنا عازمين اصحاب اختك علي الغدا

ندى:معلشي والله انا مش هاعرف اعمل الغدا النهارده عندي دروس كتير والمفروض اذاكر علشان الامتحانات قربت

مرات ابويا بزعيق: قولي كده بقي انتي عايزه تذاكري علشان تبقي احسن من بنتي والناس تاكل وشي طب ايه رايك هاتعنلي الغدا يعني هاتعمليه ومافيش دروس النهارده 😑

ندى بدموع :حاضر ممكن تتفضلي علشان اغير واجي اعمل الفطار ليكم بعدين الغدا 😒😒

مرات ابويا :ماشي ياختي طالعه 🙂

ندى:اول ما طلعت مسكت الموبايل وكلمت صحبتي هي الوحيده اللي بتصبرني في الدنيا دي 😔

انا:الو يا نور ازيك

نور:الحمد لله يا حبيتي انتي مال صوتك انتي معيطه🤔🤔

انا:انا تعبت يا نور كل يوم اهانه وزعيق ومش عايزاني اذاكر خالص علشان مابقاش اعلي من بنتها مع اني والله مش بفكر فيهم خالص انا عايزه اجيب مجموع حلو علشان ابعد عنهم

صح انا مش جايه اي دروس النهارده ابقي ابعتليلي اللي هاتخدوه

نور:ليه ياندى مش هاينفع ده احنا النهارده هناخد اسئله الامتحان المهمه😒

ندى :مش هاينفع والله اجي علشان لازم اعمل الغدا واصحاب اختي جايين😏

نور:ماشي يا ندى هابعتلك كل حاجه لما اجي 😘

ندى:ماشي يا نور معلشي هاتعبك معايا

نور:لا ياحبيبتي ولا تعب ولا حاجه اسيبك انا باي

ندى:باي

طلعت لقيت مرات ابويا بتقولي ده كلو بتغيري ولا بتكلمي الزفته صحبتك

مردتش عليها ودخلت المطبخ عملتهم الفطار والغدا ونزلت اروح الكافيه اشتغل

كان في خمس شباب قاعدين روحت قولتلهم تطلبوا ايه يا فندم لقيتهم بيبصولي بصات غريبه قوي مافهمتهاش

لقيت واحد مهنم بيقولي اطلبك انتي ومسك ايدي شديك ايدي منه علطول وضربته بالقلم لقيته اتعصب وقام يضربني لسه جاي يضربني لقيت ايد مسكت ايديه ببص لقيت واحد معرفهوش بيقوله مش عيب لما تمد ايدك علي واحده ست لقيته خاف وقاله معلش والله يا اسر باشا بس هي اللي لقيتها جايه وبتقولي ماتيجي نروح الشقه عندي لما قولتها لا لقيتها ضربتني وعامله نفسهل محترمه وهي شمال اصلا اتعصبت وقومت اضربها

لقيت دموعي نازله 😭😭وبقول والله محصل وحكيت اللي حصل لقيته مسك ايجي وشدني وراه لحد عربيته

وقالي طب بتعيطي ليه دلوقتي انا مصدقك وجبتلك حقك منه يا ستي ماتزعليش وخلاني اضحك وقالي ممكن رقم تيلفونك

قولتله افندم قالي لا ماتوديش دماغك بعيد انا عايز رقمك علشان ابقي اكلمك اطمن عليكي😚 ضحكت واديته رقمي

قالي انتي شغاله هنا قولتله اه قالي في سنه كام قولتله في تالتله ثانوي قالي ماشي ومشي

دخلت جوه لقيت واحده زميلتي في الشغل بتقول الله الله وانتي اللي عامله نفسك محترمه رايحه تكلمي شاب وتديه رقمك والله اعلم ايه تاني

قولتلها ماسمحلكيش انا اشرف منك واتخانقنا ودخلنا للمدير قالها تمشي وبعدين لقيته بيقولي مش انا اولي منه برضو علي الاقل عارفك انما هو غريب اتعصبت وضربته

لقيته ماسك ايدي وبيقولي لو ماجيتيش النهارده الساعه ٨ بليل علي العنوان ده وانتي عارفه هانعمل ايه ماتجيش الشغل ده تاني مشيت وسبته روحت علي البحر المكان الوحيد اللي

بحس اني مرتاحه فيه لقيت ايد حد بتسحبني…..

 يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الاسر)   

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى