رواية عشق الأدهم الفصل السادس عشر 16 بقلم سلمى شريف
رواية عشق الأدهم الجزء السادس عشر
رواية عشق الأدهم البارت السادس عشر
رواية عشق الأدهم الحلقة السادسة عشر
=هاي
يامن: مين الصوت دة مش غريب عليا
=من غير كلام كتير هنتقابل عند كافية *** الساعة ١٠ بكرة الصبح
يامن: ان..
قفلت في وشه من غير ما يكمل
حط ايده ع شعره وهو بيفكر مين دي هو عارف صوتها بس مش عارف مين..
خرجت نغم وقبل ما تخرج لعمر مسحت دموعها وحطت ابتسامتها علي وشها وخرجتله
عمر: ايه كل دةة
نغم: نينيني
عمر: يلا ياقدري
مشيوا وهي باصة لادهم من ازاز العربية
زينب: ادهم ضاع مننا خلاص كدة!
يامن: ياطنط اهدي وبعدين دي غلطته اصلا يستاهل بقي انه يبعد عن اهله
زينب: بس ياولد انت مالك
روح شوف وراك ايه
يامن بتأفف: ياربي هو انا دايما مطرود من العيلة دي!
روحت نغم بيتها وهي متوترة ومش عارفة ليه رجع!
مش عارفة اصلا هتغفرله حقيقي ولالا!
مش عارفة هتقدر ترجعله وتعيش معاه تاني ازاي بعد الاذ*ي دة كله!.
كل دة هي مش لاقياله اجابه.
مسحت الميكاب الخفيف الي كانت حطاه وغيرت وصلت فروضها ونامت وهي بتدعي ربنا انه ينورلها طريقها
تاني يوم
بيصحي يامن من النوم بسرعة وبيلبس وبينزل من غير ماحد يعرف
بيروح الكافيه الي قالتله عليه وبيلاقيها قاعدة لابسه نضارة وكمامة ومش باين فيها حاجة
بيجي يقعد قدامها والفضول متملكه عايز يعرف مين دي؟
=طبعا انت عايز تعرف انا مين
يامن: اه
قلعت النضارة والكمامة وبقت
يامن بصدمة: بيري! مش انتي كلتك الكلا*ب
بصتله بضحكة شر: اسمي يارا
يامن: ايهه انا تو*هت
يارا: انا مش بيري انا اختها
بلع يامن ريقه وهو بيحاول يفهم
يارا: انا جايه علشان انتقم منهم وانت هتساعدني
يامن: انا
يارا: ايوة
والي مش بيرضي علي حاجة بلب*سه في الحيط
يامن بغضب: انا عمري ما هساعدك
يارا: انت حر
ونادت علي الامن وكلمته في ودنه وبسرعة مسكه وهي مشيت وهي بتضحك بعد ماقالت ان يامن خ*طفها ومعاه مخد*ات
تسريع احداث
يامن اتحكم عليه فعلا في السجن لانه اثبت انه معاه مخد*رات فعلا الي يارا حطتهالوا في جيبه
وادهم عرف مكان نغم وخد شقة جمبها وكل يوم بوكيه ورد او شكولاته علشان تسامحه♡
بيدخل حد في القصر وهو من تبع يارا
بيدخل بسرعه علي اوضه زينب وبيفتح الشباك وبيضر*ب طلقه في ضهرها وبينط
بتصحي عمالة تصر*خ من الالم ونقلوها علي طول في المستشفي
يارا: ايه الي حصل
=تم
يارا: حلو اوي فلوسكم هتنزلكم في البنك
=تمام
اتصل الجد علي ادهم اكتر من ٢٠ مرة بس بلا فايدة
لغاية ما اتصل من رقم غريب
الجد الكبير: الو ياادهم
ادهم بلامبالاة: الو ياجدو خير
الجد: امك في المستشفي تعلالها بسرعة
ادهم بخوف: مستشفي ايه
تسريع احداث
بعد ماراح ادهم عرف ان امه مش هتمشي تاني علشان الطلقة جت في عمودها الفقري
ورجع لاهله تاني بعد ماعرف انهم ندموا.
المشكلة كلها في يارا وشر*ها
بس علي العموم يارا اصلا جايه علشان تق*تل نغم بس وترجع لالمانيا
بعد ٥شهور من المحاولات ان نغم ترجع لادهم وافقت وعملوا فرح
جه واحد من فوق خالص وهما مش شايفينه جهز سلا*حه ووقف يستني الموافقة من يارا
مكنش ناس كتير جايه هما العيله وشوية صحاب لادهم وعمر طبعا وفريدة وهدير
يارا: اضر*ب
قبل مايضرب المجهول دة النار كان حد تاني ضر*ب ولقاه بيجري
يارا: ايه دةة!
=مش عارف والله
يارا: طيب خلاص ارجع طالما هي ما*تت
=ايوة ضر*بها في قلبها
سافرت يارا تاني بعد ماعرفت ان نغم ما*تت
نغم: صدقني هتعملي فرح تاني انا ملحقتش اتهني بدة بسبب خططك الفاشلة
اه نسيت اقولكم ان الولد الي ضر*ب نغم تبعهم اصلا ودة لون احمر بس وصوت علشان يارا تمشي.
وادهم جاب رجاله من رجالته وخلاهم يقوللها انها ما*تت علي اساس انهم خا*ينين لادهم.
عرفوا بعديها ان يارا اتحكم عليها بالاعد*ام بعد ماعرفوا انها بتشتغل في الممنو*عات.
بيدخلوا تاني نفس المنظر بس في قاعة متقفلة علشان عايزين الفرح يكمل بقي
بتنزل نغم من فوق وعمر مسكها كأنها اخته وكانت شبه الملاك بالفستان الابيض
بيمسكها ادهم وعينه بتدمع من الفرحة وهو مش مصدق وبيكتبه كتب الكتاب وبيقوم يحضنها علي طول
ادهم: وكنتي حلماً استحيل ان احققه❤
#تمت
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الأدهم)