روايات

رواية عشق الأدهم الفصل السابع 7 بقلم ميساء عنتر

رواية عشق الأدهم الفصل السابع 7 بقلم ميساء عنتر

رواية عشق الأدهم الجزء السابع

رواية عشق الأدهم البارت السابع

رواية عشق الأدهم الحلقة السابعة

مهاب : ماما أنا عاوز أتمم جوازي من هند بسرعة

هنية بابتسامة : اي يواد ماقالت هتفكر

مهاب بتنهيدة : بصراحة انا حاسس ان هند بتحب مصطفي وهو مش شايفها

هنية : بتحبه ازاي دول زي الاخوات بالظبط

مهاب : معرفش احساس

هنية : احساسك غلط وهجوزهالك يواد متقلقش

*****

الجد : ادهم عاوزك

ادهم : خير ي جدي فيه اي

الجد : احنا خلاص عرفنا كل حاجة يابني ممكن لو عاوز تتجوز حد تاني اتجوز

ادهم : بصراحة انا بحب عشق وعاوزها وكنت مستني ننزل الإجازة ع اطلبها بس اهو ال حصل

الجد بتنهيدة : لسي بتحبها برغم كل ال حصل دا

ادهم بابتسامة: دي عشقي ي جدي ازاي ابطل احبها

الجد : ع خيرة الله ي ادهم الدكتور كتبلك علي خروج هبعتلك معتز يساعدك

ادهم : لا ابعت اي ممرض

الجد : ليه يابني م معتز برا

ادهم : معلش جدي دي راحتي ابعت ممرض أو هقوم لوحدي اصلا

الجد : ماشي ي ادهم

وطلع نادي ع ممرض ساعده في اللبس

معتز :بتنادي ليه ي جدي أنا موجود

الجد : مش راضي ي معتز شكله زعلان منك

معتز بحزن : هبقي اتكلم معاه يلا الممرض طلع اهو

ادهم طلع هو وعشق من المستشفي ع البيت …

دخلوا البيت ساندين ادهم ومش عاملين اعتبار لعشق

هند وهي بتحضنه ببكاء : حمدالله ع السلامة ي حبيبي وكملت من غير م تبص لعشق : سلامتك ي عشق الف سلامة

ادهم بابتسامة : الله يسلمك يروحي

عشق بدموع : الله يسلمك

مصطفي : حمدالله ع سلامتك ي ادهم وموجهش كلام لعشق

كلهم قعدوا مع ادهم يتكلموا معاه وسابوا عشق ال طلعت اوضتها ومحدش حس بيها

ادهم : أنا هطلع اوضتي

مصطفي : تعالي اطلعك

ادهم : لا خليك أنا طالع لوحدي وسابهم وطلع وهو بيسند ع السلم

طلع فوق ودخل اوضة عشق لقاها قاعدة تعيط بانهيار قرب منها وحضنها : اهدي ي عشقي اهدي

عشق بعياط : يارب امو*ت ي ادهم يارب

ادهم بلهفة : بعد الشر ي عيون ادهم يروح ادهم

عشق بصتله بدموع : انت لسي عاوز تتجوزني

ادهم مردتش عليها بس طبع بوسة رقيقة ع شفايفها

عشق بصتله بصدمة

ادهم : بحبك ي عشق

عشق بتوهان : هه

ادهم : قصدي أن بحبك زي اختي ولسي عند كلامي وهتجوزك

وسابها وقام دخل اوضته

*****

فات شهر ادهم اتعافي تماما.

عشق مش بتخرج من الاوضة وأدهم بيطلعلها الاكل فوق

مصطفي سافر القاهرة ع دراسته

مهاب اتقدم رسمي لهند

ادهم حدد معاد فرحه ع عشق

هند ماسكة الفون وبتتكلم بدموع : مصطفي مهاب اتقدملي وهما موافقين اتصرف

مصطفي ببرود : اقبليه ي هند

هند بصدمة : انت بتقول اي وال حصل بينا

مصطفي : لا دا كان *** متعة مش اكتر

هند بعياط : متعةةةةةةة

مصطفي : اقبلي مهاب ي هند هيستر عليكي أنا مش راجع الا أما اخلص الكلية ونا لسي قدامي سنتين وبصراحة بحب واحدة زميلتي هنا واحتمال اطلبها سلام

خلص كلامه وقفل من غير م يسمع ردها

وهي رمت الفون وانهارت ف العياط

ادهم سمعها ودخلها : مالك ي حبيبتي

هند : م م مفيش أنا مترددة ف موضوع مهاب بس

ادهم بضحك : دا يخليكي تعيطي بردو ع العموم أنا اخوكي وبقولك وافقي مهاب شاب محترم جدا

هند بتنهيدة : موافقة ي أبيه موافقة

ادهم : مبروك ي حياتي واخدها ف حضنه بحب

كل دا تحت انظار عشق …

وتم تحديد معاد الفرح

*****

يوم الفرح”

ادهم : مبروك ي عشقي

عشق بابتسامة باهتة : الله يبارك فيك

مهاب بخبث : مبروك ي مراتي

هند بتوتر : ا ا الله يبارك فيك

بعد الفرح”

ادهم : جدي احنا ماشيين

الجد : لولا اصراركو ترجعوا النهاردة القاهرة مكنتش وافقت أبدا

مهاب : معلش ي بقي أن شاءالله مش هنطول عليك

ادهم : عاوز حاجة ي حبيبي

الجد : الله يسلمك ي بني

كل واحد خد مراته ورجعوا ع القاهرة واول م وصلوا .

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الأدهم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى