روايات

رواية عشق الأدهم الفصل الخامس 5 بقلم ميفو السلطان

رواية عشق الأدهم الفصل الخامس 5 بقلم ميفو السلطان

رواية عشق الأدهم الجزء الخامس

رواية عشق الأدهم البارت الخامس

رواية عشق الأدهم الحلقة الخامسة

البارت الخامس .قلم ميفو السلطان…
بعد ان بعث لها الرساله كان ينتظرها علي احر من الجمر كان وصل من الجنون والهوس بها مداه وانها بتركه اياه ممكن ان يقتلها… فهي متغلغله بداخله خصوصا وقد صور له الشيطان انها ارتضت بغيره……. ميفوميفو
ظل ينهر نفسه ويقول.. اهدي يا ادهم هيا هتيجي دلوقتي وهتاخدها في حضنك وهتحل امورك.. اهدي وهدي نفسك اول ماتلمسها وتبقي جنبك حنيتها هتطلع لوحدها… عشق دي بتاعتك وانت بتاعها اهدي يا غلبان انت مالكش غيرها اصلا انت عايش عشانها.. ليسمع خبطا علي الباب ليندفع اليه لتدخل. ليقفا بعضا من الوقت صامتين كان قرب منهم للاخر هو كل مناه ليسبقها الي حجرته ظلت تتلفت حوليها ولكنها ارجحت ان تكون والدته نائمه.. فدخلت بهدوء وما ان دخلت حتي شدها اليه وحضنها بشده وازال حجابها وهو يتمتم وحشتيني وهو يقبل راسها ويتلمس شعرها ويدفن راسه فيه ليهتف بهمس .. كده يا عشق اكتر من شهر يا قلب ادهم وانت بعيده هنت عليكي دانا كنت هموت واشوفك والمسك يا قلبي.. كانت تتمزق كانت مستسلمه تماما تحاول ان لا تبدي رده فعل وفي الوقت نفسه تحاول ان تبقي اكتر وقت لتنعم باخر لمسه حانيه منه . شوقها اليها يمزقها اربا.. كان لمساته حانيه كعادته معطاء صبور رائع كانت تعشقه ظل يمسد جسدها بحنيه.. قلبي انا يسيبني الفتره دي بس مش زعلان واديكي في حضني دا كل اللي يهمني انك تبقي في حضني راضيه وبخير.. دانا كنت هتحنن عليكي وحشتيني يا قلبي وشدد عليها بشده وقبلاته لا تفارق راسها… وكانت مازالت متجمده موجوعه عليه.. ولكنها ستقتل نفسها لاجله..
. فهتفت وهيا في احضانه.. خلصت…..ميفو ميفو
ليتجمد هو من كلمتها وبلادتها ليبعدها بهدوء وينظر اليها ليري جمودا غريب علي وجهها.. ليهتف بهمس وتوجس مالك يا عشق.. انت فيكي ايه يا قلب ادهم…
لتتنهد وتتصنع الزهق.. لتبدا بغرز نصالها في قلبه لتبدا اول يوم في دفنها حيه.. شوف يا بشمهندس اظن احنا قضينا ايام حلوه مع بعض واننا نختمها بخناق بقه وقرف يبقي مش تحضر خالص.ميغوميفو
فاقترب منها وصرخ انت بتعملي كده ليه..
لتكمل. انت كنت في دماغي حاجه ودلوقتي حاجه تاتيه ماتنفعنيش وانا معلش يعني صغيره وحلوه ايه االي يجبرني يعني وانا اشاور يجيلي اللي عايزاه..
كان ينظر اليها بذهول ليهجم عليها ويمسك يدها بعنف انت بتتكلمي كده ليه انطقي انت اكيد اتجننتي وخبط دماغها لو عايزه تتعالجي قولي وانضبطي بدل ماضبطك انا لحد دلوقتي صابر. بقول فيكي حاجه.ثم اخذها في حضنه بعنف.. انت قلبي انا…. حته من جوا رفيقه عمري اللي فات واللي جاي.. اوعي يا عمري تتكلمي كده دانا اموت ونزلت دمعه من عينه لتتمزق ليكمل….. انت قلبي والله انت زعلانه ليه طيب والله دي تهمه باطله وانا هبقي حاجة تانيه.. انا مش قليل يا عمري. طب بصي نقعد نفكر ايه اللي ضايقك ونحله بالله عليكي مَاتعملي فيا كده دانا حاسس بنفسي بيتقطع. دانت الحته اللي بتمناها من الدنيا فيكي ايه يا قلبي وانا هعملهولك.. انت بس شاوري وهتلاقيني تحت رجليكي… مش انا ادهمك وانت عشقي.. طب نقعد ونشوف وقولي اللي جواكي دانا خلاص وصلت وهحققلك كل حاجه دانا هفرحك قريب والله انا هكبر وانت معايا يا عمري.. طب ازعلي زي ماتحبي بس وانت في حضني اوعي تنزعي قلبي كده انا عارف ان اكيد اعصابك تعبانه مش كده يا قلبي.. ايوه هو كده قولي يا عمري فيكي ايه . كانت دموعه تسيل قهرا ويشهق بشده ويشدها اليه يعتصرها قهرا ويمسد علي شعرها ويقبله.. كان في حاله ياس وقهر فوق الاحتمال (دا ايه الغلب ده منهم لله 😭😭😭)…ميفو ميفو كانت قد تصلبت ثم دفعته فهتفت به بحده… ايوه فيا.. سنين وانت بتقلي مشروع وفلوس وتوهمني اني هبقي ملكه واخرتها تتلقحلي في السجن وتفضحني..ميفوميفو
كانت كلماتها تنذل علي قلبه تهوي وراء بعضها ذبحا..لتتجمد دموعه ويشتد قلبه صلدا.. اوهمك…وفلوس…. انت كنت مستنيه فلوس..
فصرخت به…. امال مستنيه ايه الفلوس بتعمل كل حاجة وتشتري كل حاجه…. قعدت تقلي وتنفخلي فيك وانت ولا حاجه انا ذنبي ايه عايزه اعيش.. ليه ارضي بواحد ذيك انا.. فهتف مبهوتا واحد زيي..
فاكملت واحده بجمالي يتمنولها الرضا…. ارضي بواحد معدش ماحلتوش حاجه واخرتها رد سجون انت َمش حاسس بالمصيبه اللي فيك..
كان يبتعد عنها ليقيمها وينظر اليها وهيا تقطر سما من فَمها لينظر ببلاهه.. مين دي الي قدامي.. كان امامها ممزقا لكنها ارادت ذلك حتي تستحضر عزه نفسه ويرميها بالخارج (هيرميكي بس اصبري يا حزينه😠😠)…ميفو ميفو
بص يا ادهم كنا وكان واتفرقنا وخلصت القصه وهتلاقي واحده ترضي بيك وانا اشوف حياتي الدنيا موقفتش ماتبقاش قافش في الدنيا كده… لا خد منها واستغل الفرصه وانا صراحه عندي فرص ليه اسيبها وليه اربط نفسي واعيش معاك تخنقني وانا من حقي اعيش.. انا عايزه العز وانت بعيد عنه.. روح شفلك واحده يا ادهم ترضي بالاوهام اللي في دماغك انما انا لا.. هنتكلم في حب وبتاع وكلام فارغ هتخسر. وهنخسر وانا جايه عشان اكسب وانت تكسب وكل واحد يعيش حياته.. واطمن يا سيدي هبريك من كل حاجه ماتحملش هم وانا هعوز الكام ملطوش اللي هتديهملي خليهملك ربنا يعينك بقه عاللي جاي..
كان هو قد تجمد تماما واصبح كصخره عاتيه يتكسر عليها كل ما هو لين.. احس بانه تحول وقلبه انتزع من مكانه لتشعره بالدونيه وهو الذي في نفسه سلطان ليهتف ببرود.. لا والله هتبريني لا كتر خيرك فعلا دانت طلعتي طيبه ولقطه اه والله… انا ازاي ماشفتش المميزات الرهيبه دي.. ايه ده يا ادهم مراتك بلا فخر حاجه تشرف..ميفوميفو
فتاففت بضيق….. ادهم اظن ماعتش له داعي.. انا خلاص انت خرجت من حياتي وجايلي فرص يا اخي بقه ماتحس.. فضحك بقهر.. احس.. احس.. فعلا لازم احس.. لا وانا خلاص خرجت من حياتك كتر خيرك مش كنت تاخدي رايي يا شيخه حتي قبل ماتبريني وتعتبري نفسك مطلقه هو انت متجوزه سوسن.. حد كان قالك عليا اني بقرون اسيب مراتي اول ما اقع تدور هيا وتشفلها سكه.. ماركبتش قرون ولا عمري هركب هتيجي انت تركبهملي..
فهتفت حانقه بقلك ايه انت هتهري كتير ماتقرفناش بقه وخلصنا من ام الجوازه دي هو عافيه. شوف حالك وسيبني ولو ماحصلش هخلعك مهو مش اخرتها افضل مع واحد رد سجون.. كانت تنهج وصمتت لتريح قلبها الممزق لما راته من تحول لحبيبها كانت عيناه حمراء ووجهه قد قُد من حديد وتخشب جسمه كان ماسمعه يكفيه سنين للامام فاقترب منها وقال.. طب وحقي فين..
لتقطب جبينها وتقول… حق ايه انا هرجعلك حاجتك وشوف صرفت كام هديهملك..
فهتف ببروده الثلج… جميل والله… ولكنه خبط علي قلبه وقال…. وحق ده فين..
فهتفت وهيا تتمزق.. وانا اعملك ايه يعني بكره تنسي زي مانا نسيت..ميفوميفو
ظل يحوم حولها… بقي بكره انسى زي مانت نسيتي… اممم كانت قد بدات تشعر بالخوف من سكونه فهيا لم تره هكذا من قبل هيئته مرعبه ووجه غريب وهتف بفحيح غاضب .. فقال وهتخلعيني وتعيشي حياتك…. وضحك عاليا.. لا وهترميلي الكام ملطوش عشان افرح بيهم مش كده… انت فاكراني عشان طيب وشكلي غلبان تبقي كده لفتيني علي صباعك عشان حبيتك…. فاكراني عيل برياله هقعد اعيط علي حب السنين واكمل ضاحكا.. لا بس عجبتيني سنين وانت بتتلوني زي الحربايه كل ده عشان الفلوس وتقليلي هموت معاك.. فعلا اديني بشوف الموت اهوه قدامي حاجه تشرف.. انت تعملي كل ده والاخر تقليلي اعملك ايه يعني بكره تنسي.. لا و حياه امك حقي ده هاخده تالت ومتلت ولا هنسي ولا هتنسي وهخليكي تفتكريني لحد اخر يوم في عمرك ونبقي ساعتها نشفوف الفرص اللي قدامك هتنوليها ازاي….. وهجم عليها لتصاب بالذعر وبدا في تمزيق ملابسها وهو يهتف بغل…. وحياه امك لتبقي بتاعتي مانا مش هنقهر وانضرب علي قفايا واقف اتفرج عليكي وانت راحه تاخدي فرصتك.. هعلم عليكي قبل مارميكي رميه الَكلاب… انا الاول يا روح امك وده اللي هيشفي غليلي وماقلبش قرني واعيش بعاري طول عمري.. دا نا هطلع روحك في ايدي… لتصاب بالذعر وتحاول ان تبعده اما هو فقد فقد صوابه وهو يتخيلها لرجل اخر…. لينقض عليها بوحشيه شديده وهو ينعتها بابشع الالفاظ لياخذ حق وجعه وعشقه منها….ميفو ميفو.. ليدبحها اكتر ما هيا مدبوحه وهيا تتوسل له وتحاول ان ترجعه ولكنه قد حولته الي شيطان لا يفكر الا باخذ حقه منها.. تحول الي جلاد من سمومها التي بختهم بداخله ثم قاضي ليصدر حكما عليها بموتها علي يد من عشقته لينقض عليها يهتك عرضها وشرفها بوحشيه ولم يستمع لصرخاتها وتألمها و انهيارها…. فكان كل مايفكر فيه طعناتها النافذه وهيا تغرز سيوفها في داخله ليردها اليها ويغرزهم بها هو كامله… لينتهي تماما قلبا كان يبنبض بالحب قام من عليها اخيرا بعد ان انهي عليها تماما واخذ غرضه منها ثم قال… دلوقتي بقه روحي خدي كل الفرص وشوفي مين هيرضي بيك يا زباله وبصق فوقها.. انا كده ارتحت خدت حقي وبقلك انا اللي مش عايزك لانك زباله وواطيه.. اللي جاي ليا كله خير واللي جاي ليكي عار وقهر.. عيشي بعارك بقه وانبسطي وخد فرص زي ماتحبي.. انا خلصت عليكي وخدت مزاجي اللي بيه خدت حقي منك. انت تستحقي اكتر من كده يا زباله يا وطيه ومن غيظه وقهره منها لم يستطع ان يكمل جملته فظل يضرب فيها وهيا كالجثه بين يديه و هجم عليها مره اخري ليعتدي عليها مرارا وتكرارا حتي اصبحت كجثه هامده بين يديه(ماتبس بقه 😭😭😭😭) .. ليشدها من عالسرير وهيا ممزقه كالخرقه الباليه ورماها خارج الحجره… يلا بره ماشوفش وش امك تاني.. ورماها خارجا لتقع علي الارض في حاله من الموت.. كان منظرها بشع ملابسها ممزقه وشعرها مشعث وعيناها حمراء وتشعر بالم رهيب في جسدها جراء اعتدائه المتكرر عليها وانتهاك شرفها.. كانت قد ماتت تماما روحا وجسدا وكان الذعر والذهول لا يفارقانها والالم فوق الاحتمال.. وشعورها بالمهانه من حبيب قلبها… لقد مزعته لتقتله فاستدار هو ومزقها اربا.. لقد رحل حبيبها للابد ليبقي منه نسخه متوحشه جراء كلامها ينقض عليها ولا يري فيها حبيبه بل حيه رقطاء غادره ليفعل فعلته التي انهت علي ماتبقي من حلمها معه.. انهي حلم جميل لتشعر بانها انتقلت لدنيا اخري دنيا ليس فيها احساس احست بالفضا والخواء بداخلها .كانت ممزقه ولكن ساكنه لا تاتي حركه . لا تعلم كيف قامت واستندت علي الكراسي لتجد شالا وطرحه لوالدته لتاخذهم لتستر بها نفسها وتلملم جثتها التي تتحلل بالبطئ وتساقطط تحت قدميه لتخرج من ذلك المكان تاركه حب عمرها وتاركه دنيا كامله لتدخل دنيا الموت..تعافت عشق علي نفسها ووجعها لتصل الي بيتها لتدخل لتحمد ربها ان امها لم تراها هكذا لتدخل وتقفل علي نفسها وتقع ارضا. ميفوميفو لتسمع بعد برهه خبطات عالباب وامها تقول انت يا بت جيتي من سكات ولا قلتي عملتي ايه.. طلقك يا بت.. افتحي كلميني..
لتصرخ فيها عشق خلاص بقه.. خلاص خلاص كل حاجه راحت خلاص ارحميني وسيبيني في حالي.. ظلت تجلس والام الدنيا تصب عليها صبا.. اه يا وجعك يا عشق.. كده يا ادهم اتوجعت للدرجه دي لتدبحني اوي كده هنت عليك اوي كده كنت رخيصه في عينك اوي كده.. بعتك يا عمري وادورت وقتلتني.. اعمل ايه يا رب في وجعي ده اروح فين ااااااه ياني اااه يا شرايني اللي بتتقطع مش قادره يا عالم هموت.. اندبحت منه بالرخيص. ليه يا حب عمري ظلت تلطم علي وجهها وتشد شعرها وتتشنج من الوجع.. اروح فين اروح لمين غيرك يا رب… مافيش غيرك اشتكيله ناس خدو قلبي وهو خد شرفي.. يا فضحتك يا عشق بايد حبيبك.. انا موجوعه قوي.. مسكت صدرها وانحنت لتضع راسها علي الارض وتضغط بقدمها علي صدرها لعل وجعها يذهب لتتنفس بصعوبه لتنام علي الارض متكوره نفس يخرج ونفس يدخل ودموعها تنزف.. ماهذا وكيف تحتمل مافعل بها… هو ده اليوم اللي اتمنيته يبقي حلم جميل هو ده اليوم يا عمري اللي قلتلي هتبقي ملكه قلبي.. دانا بقيت زباله في ايدك تعمل فيها مابدالك.. التمسلك العذر بس انت دبحتني اوي.. هنت عليك قلبك قدر طب حبك كده راح خلاص.. اللي يعمل كده يبقي بيكره اوي.. كرهتني اوي كده تعيشني ايامي وسنيني مذلوله ليه يا قلبي دانا بعشقك وعملت كل ده عشانك ااااه قلبي يا رب قلبي ووجعي يا رب انتقملي منهم يا رب وصبرني اااه ظلت تشد في شعرها وبدات تتشنج اكثر لتنام مغشيا عليها من فرط المها النفسي والحسمي (قلبي وجعني 😭😭😭) ميفو ميفو. اما هو فكان في حال غير الحال يجلس منهكا يبكي بشده جراد مافعله ليشعر بالقهر.. اازاي يا ادهم قدرت تدبحها كده ازاي قدرت عليك نفسك تعمل فيها كده.. هيا الخب كله وايامك وذكرياتك تعمل فيها كده كان يشهق بالبكاء دا اليوم اللي حلمت بيه تلبسلك الابيض وتبقي ملاك نازل من السما.. دا اليوم االي عشت تحلم بيه.. دي اخرتها قرف وزباله.. كانت دموعه تنساب غصبا ويضع يده علي قلبه كده يا عشق توصليني اني ادبحك بايدي… ليصمت قليلا لينغزه شيطانه.. لا هيا تستاهل.. هيا اللي عملت فيك كده دي واحده رخيصه بتعيط علي ايه انت هتفضل اهبل وبرياله لامتي.. قوم يا ادهم وشد حيلك انت اقوي من كده انت دستها بجزمتك اللي هيا تستحقه خدته قوم شوف خالك واكبر وعيش.. اكبر ودوس ولا ترحمش.. اكبر وعرفها يعني مين ادهم السليماني… انت هتفرح وهتعيش وهتكبر وهيا هتتفضح وتتذل.. انت هيبقي معاك تلال فلوس وهيا هتفصل جربوعه ماحدش هيهوبلها.. انت صح.. دوس واطلع.. واوعي ترجع الاهبل الطيب اللي يصدق ان فيه حب.. انت قدامك خير الدنيا اكبش وعبي ووريها انك وصلت.. مش كانت عايزه الفلوس اهو انا هيبقي معايا فلوس كانت عايزه تنتهز الفرص انا هيبقي معايا كل حاجه وهعلي واكبر وهيا مش معايا.. هعلي. هتوطي هيا.. قوم يادهم وخد من الدنيا نصيبك اللي موتته الحيه اللي ربيتها في عبك.. بس خلاص ادهم بقي واحد تاني.. بجد يا عشق تشكري من غيرك كنت هفضل اهبل بس لا والف لا من هنا ورايح ادهم بتاع عشق مات كل العشق بقي كره وبقيتي كره الادهم يا عشق.. بقيتي مسخ بالنسبالي عيشي بعارك وانا هعيش بانجازاتي وساعتها هنشوف مين اللي كسب ولسه من بكره. هتحسي الذل عن حق لسه يا عشق ماخلصتش لسه هغرز فيكي وادوس وهفضحك فضيحه السنين.. انت كده طلبتيها ونولتيها.. انا بقه هديكي طلبك وهنشوف هتفرحي ازاي بالفرص بعد اللي هعمله فيكي.. لسالك معايا تكه بسيطه.. وتندفني تماما..ميفوميفو. ……
افاقت عشق لتقوم بعد فتره تلملم وجعها وذهبت للحمام واذت حماما ساخنا لعا اوجاعها تهدا وتعود لتقفل علي نفسها وتنكور علي السرير كالجنين الصغير.. وحيده منبوذه ممرقه.. لتهتف طب مين اللي هيطبطب علي قلبي الموجوع.. اجيب منين حبيب راح وسابني لوحدي.. اجيب منين القلب اللي مات وسابني ارجعه ماعدش راجع.. مت جوايا يا عمري وموت كل حاجه.. عملت عشانك كل ده ونزعت قلبك وقلبي وانت كملت عليا.. ماعدش حيلتك حاجه يا عشق الا الفضيحه والعار هتعيش من غيره ومن غير قلبه هتعيشي مع وجعك وقهرك وغلبك… افرحي يام عشق ببنتك اللي ماتت واندفنت افرحي بالفضايح والجرس افرحي وانبسطي وشوفي هتجيبي فلوس منين ولمين وانا خلاص بقيت معيوبه كالخرقه الباليه….ميفو ميفو. كملي عيشه يا عشق كمليها ميته هو انت في ايدك حاجه… لتعلم ان هنا انتهت حياتها لتعيش عشق سنينها القادمه جثه تهيم مع نفسها ليس لها احد ولن يكون لها او معها احد لتقوم علي فاجعه اخري انهت علي القليل الموجود والفاضل من انفاسها.. .(.قلبي وجعني بقه 😭😭😭😭)

يتبع……

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الأدهم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى