روايات

رواية عشق الأدهم الفصل الثاني 2 بقلم آية مختار

موقع كتابك في سطور

رواية عشق الأدهم الفصل الثاني 2 بقلم آية مختار

رواية عشق الأدهم الجزء الثاني

رواية عشق الأدهم البارت الثاني

عشق الأدهم
عشق الأدهم

رواية عشق الأدهم الحلقة الثانية

الدكتور: هعرفك بقا انا مين
وراح هجم عليهم وقعد يضرب فيهم
ومريم: بتصوت كفايه ي دكتور هيموتوا فى ايدك خلاص انا متنازله عن حقي بس سيبهم يمشوا
الدكتور: ايه السلبيه دي اللى انتي فيها حقك ولازم تاخديه من اي حد خليكي قويه هم عملوا كدا علشان انتي لو كنتي وقفتيهم عند حدهم مكنش ده حصل
مريم بدموع: شكرا لحضرتك ي دكتور معلش تعبت حضرتك معايا انا اسفه
الدكتور: بغضب من نفسه لانه اتعصب اوي عليها حقك عليا انا مقصدش بس لو انا م موجود كان الله اعلم حصلك اي واتفضلي معايا اوصلك البيت علشان اضمن انك فى امان وتاني مره امشي مع صحابك بلاش لوحدك
مريم كانت هتعارض
الدكتور: انا م باخد رأيك اتفضلي اركبي يلا…
مريم: ايوه هنا شكرا اوي ي دكتور ادهم
ونزلت من العربيه جات تتطلع
حازم: انتي يابت مين ده اللى كنتي جايه معاه طبعامانتي ابوكي مات وملكيش حد يربيكي بس والله لهتجوزك علشان اعلمك الادب وعد مني يامريم هتبقي ملكي وتحت ايدي
حازم بغضب: وعد ياااااا مريم هاااااا وعد يابنت خالتي😡😡😡
مريم: وهيا طالعه وبتفكر هتعمل اي مع حازم المزعج ده مساء الخير ياماما
الام: مساء الورد ياقلب امك عملتي اي انهارده فى الجامعه !؟
مريم: مفيش كان يوم حلو بس قفل ب ابن اختك قابلته وكل شويه يضايقني ويقولي هتجوزك هتجوزك وانا مبحبوش ياماما انا بخاف منه هو شبه حمدي الوزير كدا
الام: يخربيتك يابت يامريم عسل والله 😂
يابت بيحبك وعايزك وابن خالتك اولي من الغريب ياحبيبتي وهيخاف عليكي
مريم بغضب طفولي: ياماما ده اكبر مني ب 12سنه ونا مبحبهوش
الام: خلاص ياحبيبتي سيبك من سيرته ويلا بينا نتغدا سوا….
مريم: امال فين اخواتي ياماما؟!
الام: اخوكي فى الدرس وآيه نايمه جوا جات من المدرسه تعبانه ونامت يحبيبتي
اتغدي انتي كمان وادخلي نامي شويه
مريم: ماشي ياماما بس كنت عاوزه احكيلك عن حاجه كدا بصراحه انا وماشيه فى ولاد رخمين عاكسوني والدكتور انهارده ضربهم وصلني لحد هنا علشان كان خايف عليا
الام بحزن: برضو كدا ي مريم انا ربيتك على كدا من امتي واحنا بنركب مع ناس غريبه
مريم: انا اسفه ياماما اول واخر مره متزعليش مني مقدرش على زعلك ياماما
الام: ماشي ياحبيبتي
اخو مريم: وهو ماشي مع صحابه
صاحبه: اي ياسطا البنات الجامده دي مووووت
اخو مريم: عيب ياسطا كدا اعتبرهم اخواتنا يرضيك اعاكس اختك
صاحبه بغضب وانت مالك وماال اختي ياعم
اخو مريم: بس اللى مترضهوش على اختك مترضهوش على حد
صاحبه: عندك حق
حازم: رجع بيته متعصب اوي ماما انا عايز اطلب ايد مريم بنت خالتي انا بحبها وعايز اتجوزها
الام: يابني ما مريم انت اتقدملتها وهيا رفضتك كذا مره ليه كل شويه نزعل خالتك
حازم بخبث: لا ما المره دي لو ما وافقتش هرميها فى الشارع هيا واخواتها وخالتي كمان بعقد البيت بتاعهم اللى معايا انتي نسيتي ان ابوها اتنازل لابويا عن البيت بسبب القرض واحنا متكلمناش علشان خاطر خالتي يا توافق ي هرميهم فى الشارع انا بقولك بس م محتاج رأي حد جهزي نفسك ل بليل علشان هنروح عند خالتي
وفى المساء…………
كانت مريم جالسه مع اخواتها ومامتها وحد بيخبط قومي افتحي ي آيه
آيه: حاضر يا أبله وبتفتح البابا بتلاقي مريم حازم وخالتها جايين وجايبين حاجات كتير معاهم
مريم: اي اللى جابك ياحازم؟؟!
حازم : جايلك علشان…………

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الأدهم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى