رواية عشق الأدهم الفصل الثامن 8 بقلم إنجي محمود
رواية عشق الأدهم الجزء الثامن
رواية عشق الأدهم البارت الثامن
رواية عشق الأدهم الحلقة الثامنة
أدهم.قوليلى كانت مسافره ليه وهتعمل ايه من غير ماتقولى
فاطمه.تعال البيت وأنا افهمك كل حاجه
أدهم.مسافه السكه وجاي
فريده.ماما أنا مش عارفه ايه اللى بيحصل ده حرام فيروز يحصلها كده دي طيبه أوي
فاطمه.ربنا يسترها يا بنتي وإن شاء الله أختك هترجع وادهم هيرجعها
أدهم.الو يا أحمد جهزلى اكبر عدد من الحراس بسرعه ويجوا على بيت فيروز
أحمد .في حاجه ولا ايه
أدهم.لما توصل هتعرف بس بسرعه يا أحمد
ادهم.سامحيني يا فيروز أنا السبب في كل اللى بيحصلك ويارتني ماكنت زعلتك ولا يوم
فيروز.اه أنا فين
عدوي.حمدالله عالسلامه يا جميل ده كله نوم
فيروز بخضه.انت مين وجايبني هنا
عدوي.تلخيص حق وانتي اللى هتنهي الحوار ده
فيروز.انا ماليش دعوه وماعملتش حاجه وقول لادهم يصدقني ماعملتش حاجه
عدوي.الله انتي بتحسبي إنه هو اللى جابك هنا لا يا حلوه اللى جابك هنا منصور بيه
فيروز.مين منصور وأنا عايزه امشي من هنا انت سامع وبدأت تصرخ
عدوي قام بكتم أنفاسها.اخرس يا بت انتي لاعمل حاجه مش هتعجبك خالص وأنا هموت واعملها
فيروز.عضت يديه ابعد عني يا حيوان ادهم هيقتلك لو عرف إنك لمستني
عدوي.ده أنا هموت واشوف ادهم بيه وهو شايفك قدامي كده ومش قادر يوصلك اصلا ثم اقترب منها وشد حجاب رأسها
فيروز بصراخ.اه الحقوني لا
سيد.منك لله انت بتعمل ايه البيه لو عرف هيقتلك يلا اطلع من هنا يلا احسن ما اقوله
عدوي.ماشي يا عم ثم نظر لفيروز مصيرك ليا
وخرج من المخزن
سيد اخذ الحجاب ووضعه على رأس فيروز
سيد.سامحيني يا بنتي ما باليد حيله لو عصيته هيقتلني
فيروز ببكاء.ساعدني قول لجوزي وهو هيحميك منهم صدقني كلمه عرفه مكاني قبل ماموت
سيد.ماقدرش عيلتي هتبقي في خطر وأنا مش قدهم
فيروز.وانا مش زي بنتك واهلى هيموتوا عليه
تركها سيد بتأنيب ضمير وخرج
أدهم.ايه اللى حصل يا ماما كل حاجه
فاطمه.قبل مااتكلم فيروز بريئه وماعملتش حاجه ولا خططت لقتلك ولا حاجه
أدهم.انا ماليش دعوه بده كله فيروز كانت ماشيه وسايبه البلد ليه
فاطمه.علشان بتحسبك هطلقها او تحبسها بس ده مش بإيديها هي كانت مسافره تتعالج والسبب في ده كله روز أختها
أدهم انتي بتقولى ايه
حكت له فاطمه كل شيء
أدهم.اه أنا غبي ماصدقتهاش ولا حاولت أسمعها بس يا تري مين اللى هيكون عمل كده او خاطفها
وفي تلك الأثناء رن هاتف أدهم
أدهم . ايوه أنا مين انت بتقول ايه قول العنوان بسرعه
أدهم .أنا عرفت مكان فيروز ومش هرجع إلا بيها
فاطمه.هاجي معاك
أدهم.لا خليكي هنا فريده خلى بالك من ماما ومن نفسك
أدهم.احمد اطلع على مخزن منصور سلام القديم بسرعه وياريت ماتعملش حاجه إلا لما أوصل
فيروز.يارب ساعدني أنا تعبت من ده كله نفسي أعيش زي بقيت الناس واحشتيني أوي يا روز واحشني حضنك ليا مش قولتي مش هتسيبيني أنا عايزاكي
دخل منصور عليها
منصور.القمر بيعيط ليه
فيروز بخبث.يمكن لأنك هتموت فعلشان كده بعيط من اللى هيحصل فيك
منصور.الشغل الجد ابتدأ يشتغل إيه رأيك تفكك من ادهم ده خالص وأنا هعيشك عيشه عمرك ماحلمتي بيها
قامت فيروز واقتربت منه
فيروز.اكيد ومين اللى يقدر يرفض واحد زيك بردوا انت أكتر واحد مشهور وأنا مع اللى يدفع اكتر
منصور باستغراب .مش انتي اللى شوفتها أول مره وعجبني برئتها بس مش مشكله وفي أثناء حديثه
غرزت فيروز بنسه شعرها في ذراعه
منصور.اه يا بنت……
فيروز.مش روز حماد اللى تخسر سامع وأخذت تضغط على الجرح
منصور.انتوا يا بهايم يلى بره اه
روز.هتتكلم مش عارف إيه اللى هيحصلك وفكك من فيروز خالص
ثم دخل رجاله عليها ومسكوها
روز.اه سيبني انتوا مش عارفين أنا مين أنا روز حماد سيبوني
منصور قام بوجع.بقي أنا تعملى فيا كده يا بت وأخذ يضرب فيها
منصور.انا هعلمك الادب ثم اقترب منها ولكن توقف بسبب ضرب النار في الخارج
منصور جذبها من يديها وخرج بها من المخزن
دخل أدهم وأخذ يضرب كل من توجه ناحيته
احمد.مش لاقينها ولا لاقي منصور
ادهم.هيكونوا راحوا فين
سيد.ادهم بيه أنا اللى كلمتك منصور اخد الست هانم وطلع ناحيه الطريق السريع
ادهم.متشكر جدا ثم اخذ يجري ووصل لسيارته وطلع ورائهم
فيروز.كانت تهاجم منصور سيبني بقي عايز مني ايه
منصور.اخرج مسدسه والله لو ماسكتي للمنشاوي يبكي عليكي العمر كله
أدهم.اه خلاص لاقيتهم تمام
فيروز رأت أدهم من الشباك
أدهم أدهم الحقني
واخذت تخايل منصور حتي يتوقف بالعربيه
توقف منصور واخرجها من العربيه
وصوب المسدي بإتجاه رأسها
أدهم.فيروز مالهاش دعوه باللى بينا
منصور. ازاي لازم اندمك عليها زي ماخسرتني حب عمري
ادهم.انا ماليش دخل باللى حصل ليارا هي اللى اخدت جرعه زايده وماتت
منصور.ماتت علشان انتي خذلتها وقولتلها إنك مش عايزها
واخذ يتراجع للخلف ومعه فيروز
أدهم.سيبها واحنا نتفاهم سيبها
فيروز.ببكاء ادهم
أدهم.فييييروز
اخذ يتراجع منصور دون أن ينتبه للهاويه من خلفه ومعه فيروز
امسك أدهم بيد فيروز على اخر لحظه
ادهم.مش هسيبك امسكي اكتر يا حبيبتي
فيروز.ادهم أنا هموت الحقني
اخذ ادهم يجذبها الى أن استطاع رفعها
أدهم قام بضمها.اخيرا وحشتيني يا حبيبتي
فيروز بدموع.وانت كمان أنا مش عايزاك تسيبني
ادهم.عمري ما هسيبك وهتتعالجي علشان أنا مش عايز إلا حبيبتي فيروز بس
فيروز بفرحه.انت عرفت
أدهم.سامحيني يا حبيبتي مش هسمح للحزن يوصل قلبك تاني
فيروز.تنظر للاسفل مات يا أدهم
أدهم.يلا دي نهايته حد عملك حاجه
فيروز.لا اه صحيح عرفت مكاني إزاي
أدهم.عم سيد هو الى قالى
فيروز.بجد أنا اللى قلتله
أدهم.حبيبتي القمر اللى عرفت تنقذ نفسها
ثم عادوا للمنزل
بعد سنه
أدهم.كده يا دكتور اتعالجت نهائيا
مارجريت.بالفعل لقد شفيت تماما وتستطيع ممارسه حياتها بشكل أفضل
أدهم.شكرا جزيلاً لك
فيروز.ادهم هقدر اخرج بقي بقالى سنه هنا وتعبت
ادهم.ايوه تقدري تخرجي أخيرا واعملك أحسن فرح في العالم
بعد شهر
كانت فيروز ترتدي فستان أبيض مرصع بفصوص بيضاء وبذيل طويل وكانت ترتدي حجابها وكذلك فريده ونيره
وكان ينتظروهم بالاسفل أدهم واحمد ومروان
ادهم.مش مصدق نفسي أخيرا بقيتي ليا
فيروز .أنا اسعد واحده في الدنيا دلوقتى مش هتصدق فرحتي بيك
أدهم.ربنا يقدرني وأسعدك دايما
مروان.اخيرا يا وجعه قلبي بقيتي معايا
فريده.بص بقي أنا مش بحب الكلام ده استرجل كده أنا مش ناقصه
مروان.يا ساتر بس تصدقي انتي زي القمر
فريده.وانت كمان قمور كده
مروان.اخيرا قلتي كلمه حلوه ده أنا هموت
احمد.مبروك يا نيرو مش مصدق نفسي أبدا
نيره.الله يبارك فيك يا أحمد مبروك لينا
أحمد.بتحبيني يا نيره
نيره بكسوف.اه
ثم ضمها احمد ولف بها على المسرح
ادهم.ايه يا حبيبي خلى بالك من أختي انت سامع اهو لإما انت عارف
احمد.دي في عنيا يا عم ماتخافيش انت
ادهم.وانت يا عم مروان فريده في عينك
مروان.قصدك أنا اللى في عينيها ماتخفش
فيروز . وأنا ماحدش هيوصيك عليا
حماد وأنا روحت فين يا بنتي
فيروز بدموع بابا
حماد.سامحيني يا حبيبتي انتي واختك أنا قصرت في حقكوا أوي
فيروز.مسمحاك يا بابا بس انت ارجع لينا وخليك وسطنا
حماد.عمري ما هسيبكوا أبدا
واخذ الجميع يرقصون في فرح وسعاده وكان أسعد يوم بالنسبه للجميع
عمر وهنا.مبروك يا فيروز
فيروز.هنا كده يا كلبه ماتسأليش عليا
هنا .أنا أسفه يا حبيبتي صدقيني واتغيرت علشان نفسي واهو اتخطبت لعمر
أدهم.مبروك يا عمر
عمر.الله يبارك فيك وأنا آسف على اللى حصل آخر مره
ادهم.يا عم اللى فات مات
بعد سنه ونصف
فيروز.اه الحقني يا أدهم هولد مش قادره
فريده ونيره بخوف.اه احنا كمان هنولد
مروان.ماتخافوش يا حبايبي ده تهيؤات انتوا لسه في السابع انتوا سامعين
وضجت المشفي بالصراخ وبعد قليل
الدكتور.مبروك يا ادهم بيه بنتين زي القمر
أدهم .اللهم بارك بجد وحملا بناته ماشاء الله
احمد.وانا يا دكتور
الدكتور بضحكه. جالك ولد انت وأستاذ مروان
مروان.البس البنتين للولدين وخلصنا
الجميع.هههههه
فيروز.هنسمي بناتنا ايه
أدهم.انا اخترت سيلا وانتي اختاري واحد
فيروز.سيليا
احمد.وانا هسمي ابني زين
مروان.وانا سليم
فيروز بخوف وهي تنظر لبناتها
أدهم.ماتخافيش مش هسمح بده يحصل تاني
فيروز.انت عوضي الحلو في الحياه انت حلاها بعد مرها دمت لي يا جنه فؤادي ❤️❤️
تمت..
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الأدهم)