روايات

رواية عشق الأدهم الفصل التاسع 9 بقلم رانيا شاهر

رواية عشق الأدهم الفصل التاسع 9 بقلم رانيا شاهر

رواية عشق الأدهم الجزء التاسع

رواية عشق الأدهم البارت التاسع

رواية عشق الأدهم الحلقة التاسعة

_في ڤيلا أحمد الأباصيري_
إسلام:- ألوو
كراميلا حبيبي أخبارك اي والله واحشناااي يعم
أخيراً رجعت من أمريكا وافتكرتنا
كريم بصوت كله اشتياق لصاحب عمره:- حبيبي ي اسلام ان شاءلله نتقابل النهاردا
اسلام:_ طب م تجيلي البيت انت والواد الغلس اللي اسمه عمر واهو نقعد عل راحتنا
كريم خلاص يعم هنعدي عليك بالليل
وقفلوا مع بعض
دخلت شهد لاسلام:-
لوومي يقلبي
اسلام بمكر:- نعم يبكاشه هانم
لومي انا عاوزة اخرج مع صحابي البنات وانت اقرب حد ليا ف جيت استأذنك.
قرب منها وباس جبينها بحنيه وقال لها:-
طب ممكن حبيبت أخوها تقعد النهاردا فالبيت وتجيب صحباتها هنا علشن انا بخاف عالابيض العرسي دا😌♥️
شهد بمررح:- قلب أخته يناااس
ماشي ي لومي هكلمهم

 

 

اسلام بغيرة عل أخته:- بس تقفلي الباب كويس لان صحابي جايين لي الليله كمان
شهد بفرحةة:- أوامرك ي لوومي
صوت الجررس بيرن:-
فتحت فاطمه واستقبلت الشباب
كريم وعمر
دخلوا واستقبلهم اسلام بفرحة كبيرة وأخدهم وطلعوا عل اوضته
طبعا قاعدين يضحكوا ويتسامروا ويفتكروا ايام ابتدائي لما كانوا بيهربوا من المدرسه😹😹
وفجأة عمر بيهزر دلق العصير علي كريم
كريم بغيظ:- أهو عندك الحيوانن دا مثلا وبيشاور عل عمر😹😹
عمره م هيكبر
اسلام:- قوم طيب ي بااي
اغسل التيشرت وظبط نفسك كدا
الحمام برا عل ايدك اليمين

 

 

طلع كريم م الاوضةة وهو ماشي خبطـ في حد
شهد :- اه مش تحااسب
كريم بص لها بدهشةة:- أ اانا آسفف مش شايف حضرتك
شهد باستغراب من الصوت اللي سمعته:- ححضرتك اللي انقذتني صح!!؟
كريم:- هو انتي اي اللي جابك هنا
شهد بضحك عل منظره:- أاانا أخت اسلام🌚
كريم وهو سارح فـ ضحكتها الجذابةة وشكلها اللي زي الملايكةة سااكت ومش بيرد
شهد لاحظت انه بيبص لها
سكتت وبخجل قالت له:-
طيب عن اذنك انا همشي
كريم اتكسف من شكله ولاحظ انها شافته بيبص لها جامد:- ااتفضلي وآسف عاللخبطة دي
شهد وهي بتبص له:- لا مفيش حاجه عادي… يلا بااي
كريم وهو بيبتسم اي القمر دا ما شاء الله🌚♥️
شكلك هتبقا نسيبي ي اسلام🤭😉 ولعب فـ شعره كدا ومشي علشن يغسل التيشرت بتاعه🤭
مليكة ماشيه فالطريق شاردة
صورة سما وهي تعبانه أووي ومش قادرة تكلمهم مش بتروح من بالها
مش متخيله صحبتها وهي مش عارفه تشوفها
وفجأة دمعة نزلت من عيونها متمردة عل كل القوة اللي بتظهرها مليكه للعالم الغريب دا💔

 

 

وفجأاااة صرخت مليكة وحطت ايدها عل وشها
العربيه خلاص كانت هتخبطها مفيش بينهم الا فرق بسييط
نزل أدهم م العربيه بشموخه وعصبيته اللي بتهد الدنيا ووقف قدامها
فتحت مليكه عيونها لقيته واقف قدامها بملامح غاضبه جداً
خافت مليكة ورجعت لورا ولسا هتقع
ايد أدهم كانت محاوطاها وشدها لحضنه
مليكه بغضب:- ابعد عنيي انت ازاي تعمل كدا
أدهم وهو بيقرب منها أكترر
بيهمس فـ ودنها:- أنا اعمل اللي يعجبني ومش انتي اللي هتبعديني
مليكة بعدته هنا بأعجوبه ولسا هتمشي لقت ايد مسكتها من دراعها جااامد
مليكة بوجع :_ سيبني انت بتعمل كدا لي
وبدأت تنهار وتعيط بصوت عالي
سينييي بقا كفايه انا عملت اي ومحستش بنفسها
أدهم بجنون:- مليكةة قوووومي
مليكة اغمي عليها فـ حضنه مش عارفه يعمل اي

 

 

حس ان قلبه بيوجعه وشالها وحطها فالعربيه واتحرك عل شقته الخاصة
يـارا نازله تجرري من بيتها علشن تلحق آيات ويروحوا لشهد
نازله تجرري ولسا بتوقف تاكسي لقيت ست معاها شنط كتير مش عارفه تعدي
راحت يارا ومسكت عنها الشنط وعدتها
وفاء بحب:- شكرا يحبيبتي عل مساعدتك
يارا بخجل زادها جمال:- الشكر لله ي ماما دا واجبي
وفا:- الله♥️♥️ حلوة اووي كلمة ماما منك
يارا بتأثر:- أنا بحب اقول لأي حد كلمة ماما.
تحبي اوصل معاكي الحجات للبيت
وفاء:- لا يحبيبتي مش عاوزة اتعبك
يارا:- مفيش تعب ولا حاجه اتفضلي امشي معاكي
اتمشوا لحد م وصلوابيت جميل قدامه ساحه كبيرة كلها ورورد
وفاء:- اهو يبنتي دا بيتنا اتفضلي ادخلي معايا
يارا بخجل:- لا شكراً ي ماما انا كدا اطمنت عليكي
وهنا ظهر علي

 

 

علي بخوف وهو بيسند وفاء:- مالك يحبيبتي فيكي حاجه
وفاء:- متخفش يحبيبي يارا الله يبارك فيها وصلتني لحد هنا
علي بامتنان:- شكراًليكِ
يارا بدهشة:- العففو انا معملتش حاجه
بعد اذنكم همشي أنا علشن اتأخرت.
علي:- استني ي آنسه اوصلك
يارا:- لا شكرآ لحضرتك لاني مينفعش أركب لوحدي مع رجل أجنبي عني
بعد إذنك
يارا وهي ماشيه لنفسها:- اي دا دا دكتور علي الي بيدرس لنا🥺
يارب ميعرفنيش لحسن ينزلني ف مادته😹😹😹
دا بيكره البنات لوحده🤭😹وبتضحك عل نفسها
علي لنفسه:- هو لسا في بنات كدا
حقيقي ربنا يحفظك ودخل بيته
في قصص حب بدأت تتولد🤭
في قلوب خلاص هترتاح💙💙
وعيون هتنام مطمنةة🥺♥️
يا تري اي اللي بيحـصل مع أبطالنا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الأدهم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى