روايات

رواية عشق الأدهم الفصل الأول 1 بقلم إنجي محمود

رواية عشق الأدهم الفصل الأول 1 بقلم إنجي محمود

رواية عشق الأدهم الجزء الأول

رواية عشق الأدهم البارت الأول

رواية عشق الأدهم
رواية عشق الأدهم

رواية عشق الأدهم الحلقة الأولى

وقف العربيه بسرعه

كان ينظر إليها وهي تسير مع صديقتها وكانت ضحكتها جميله جدا

أدهم.تعرفلى كل حاجه عن البنت دي

أحمد.أنهي أنت موقف العربيه علشان كده يا أدهم

أدهم.مافيش نقاش كلامي يتنفذ

يلا اطلع

في مكان اخر

هنا.ايه رأيك بقي يا فيروز

فيروز.مش عارفه بس مش حابه إني اطلع الرحله دي معاكوا

هنا.يا بنتي والله هنتسلى وكمان عمر هيبقي معانا

فيروز.اع عمر مين الواد البايخ ده لا أنا مش راحه أحسن

هنا.هههه والله هيموت عليكي ده عمر المنياوي

فيروز.وايه يعني مش كل حاجه الفلوس أنا نفسي في واحد زي قصص الكرتون والروايات كده بالظبط تعرفي أنا نفسي في واحد زي بيتر بان أوي وياخدني على أرض الاحلام

هنا.احلمي احلمي

فيروز.هيجيلى وأنا عارفه بده

ألابطال

أدهم المنشاوي رجل أعمال في الثلاثين من عمره والده متوفي وأغلى مالديه والدته وأخته

يكره الكذب لأبعد حد ولم يدخل الحب في قلبه من قبل إلا لها

فيروز حماد فتاه عشرينيه تعيش مع والدتها واختها ووالدها منفصل عن والدتها تعمل في الصحافه ومازالت مبتدئه

باقي الأبطال مع القصه

احمد.اتفضل يا سيدي كل حاجه عنها اهي

أدهم.كان ينظر لصورتها فيروز اسمها جميل أوي

أحمد.وبعدين عايز ايه يعني منها

أدهم.اعمل لقاء معاها

أحمد.نعم ده مستحيل دي لسه مبتدئه

أدهم.اسمع اللى قلته مش عايز كلام

أحمد.امري لله

عند فيروز

ريم.فيروز أستاذ هاشم عايزك

فيروز.تمام جايه

ثم دلفت إليه

فيروز.طلبتني يا فندم

هاشم.تعالى يا فيروز فرصه جاتلك من دهب

فيروز بإستغراب.فرصه إيه

هاشم.أدهم المنشاوي عايز يعمل مقابله معانا ودي فرصه العمر بالنسبه لينا يا

فيروز.وانا اللى هعمل كده

هاشم.طبعا لازم تثبتي نفسك ولو قدرتي هنقلك ناقله تانيه

فيروز بسرعه.وانا موافقه هعمل كده امتي

هاشم.بكره الساعه تمانيه في مطعم………

فيروز.تمام عن إذنك

فيروز بفرحه.هنننننننننا

هنا.ايه خضتيني

فيروز.مش هتصدقي هعمل مقابله مع مين

هنا.مين

فيروز.أدهم المنشاوي

هنا بغيره.واشمعنا انتي

فيروز.ايه اللى اشمعنا عادي يعني أستاذ هاشم اللى عايز كده ويلا أنا همشي علشان اجهز لنفسي

هنا.كل حاجه فيروز فيروز اوف

في منزل فيروز

فيروز.ماما أنا جيت

فاطمه.حمدالله عالسلامه يا حبيبتي

فيروز.ماما أنا جعانه موت هدخل اصلى واجي والبت فريده فين

فاطمه.لسه في الجامعه وادخلى غيري هدومك عقبال ماتيجي

دخلت غرفتها وغيرت ملابسها وصلت فرضها

فيروز.يا تري أنا هقدر على كده ولا هتكلم دبش زي كل مره طب أنا لازم اتمرن لبكره على كده واجهز لبس شيك

فريده.مين اللى واخد عقلك يطفحه

فيروز.ههههه

تعالى يا ديده وحشتيني اوي

فريده بصدمه.انتي تعبانه عايزه ايه

فيروز.انا غلطانه يلا قومي يا بت

ثم ذهبا للغداء

فاطمه.باباكوا هيجي يشوفكوا اخر الاسبوع

فيروز.كتر خيره أنا مش هكون موجودة علشان راحه رحله مع صحابي

فاطمه.استئذنتي أبوكي

فيروز.ماما احنا مكتفين بنفسنا وعايشين بابا كان فين أنا اهو عندي ٢٤وهو سايبني بقاله ٢٠سنه فين ده كله وبعدين الموضوع مقفول بالنسبه لى عايز يجي ينور بس اللى عايزه يقعد معاه

عند أدهم.وصل الفيلا

ناديه.حمدالله عالسلامه يا حبيبي

أدهم.الله يسلمك يا ماما ازيم يا نيره

نيره.ازيك يا دومي

أدهم.بت عارفه لو مش أختي كنت قتلتك

ناديه.يا بني فكها كده ماحدش هيرضي بيك كده

أدهم بتفكير.ماتقلقيش يا ماما أنا لاقيتها خلاص

ناديه بفرحه.ماشاء الله أخيراً

نيره.اخيرا حصن بابليون انفك ايه يا عم أنا كنت يأست

أدهم.انا طالع أحسن ماارتكب جنايه

وعدي اليوم على الجميع

في الصباح

أدهم.تمام تمام باليل وتحجز المكان كله سلام

ناديه.تعالى أفطر يا حبيبي وانزل

أدهم.تسلملى يا حبيبتي أنا نازل وهرجع متأخر

سلام

عند فيروز.احم لازم اروح الجريده واستفسر شويه عنه بس يا تري مافيش أي معلومه على جوجل ولا حد عارفه اشمعنا أنا اللى اعمل مقابله معاه استرها يارب

في العمل

هنا.ها هتروحي ولا هتكنسلى

فيروز.ابدا ده حلم العمر أنا مبسوطه أوي

هنا.ايه رأيك اجي معاكي

فيروز.ماينفعش طبعاً ده شغل

عمر.ازيك يا فيروز

فيروز.عمر أهلا جاي ليه

عمر .جايلك وحشتيني

فيروز.عمر أنا هنا في الشغل وماينفعش كده عن إذنك

هنا.مش عارفه ايه اللى مصبرك عليها

عمر.نصبر شويه وهتيجي تترجاني ابصلها

ومرت الساعات وكل شخص يجهز لعمله وباقي يومه

فيروز.ها شكلى حلو

فريده.قمر والنبي اجي معاكي

فيروز.قولى الشهاده بسرعه لازم نحلف بربنا بس سامعه

فريده.حاضر بس يلا علشان ماتتاخريش

ثم ارتدت بدله سوداء وكانت انيقه جدا ووضعت مكياج بسيط وارتدت حجابها

ثم ذهبت

بقلمي إنچي محمود

امام المطعم

فيروز.هو ده اومال فاضي كده ليه يارب توفيقك يارب

ثم دلفت واخذت تنظر في المكان كله حتي جاء إليها أحد الأشخاص ودلها عالمكان

بعد مرور بعض الوقت

فيروز.اوف أنا همشي فين احترام المواعيد ثم تقوم ولكن وجدته ورائها

أدهم . اتأخرت عليك

فيروز.ايوه صراحه كنت همشي

أدهم.ويا تري علشان اتاخرت تمشي

فيروز.انت أدهم المنشاوي ولا

أدهم.ايوه أنا يا فيروز

فيروز بصدمه.عرفت اسمي إزاي

أدهم.عارف كل حاجه عنك وعارف ماما وفريده

فيروز.يلا نبدا ده مش موضوعنا

أدهم.لا موضوعنا إيه رأيك نتجوز وتخدي عشره مليون جنيه

من غير ماحد يعرف

فيروز.انت بتقول ايه

أدهم.عايز واحده حلوه وتكون مش معروفه اعمل بيها خدمتين كده

فيروز.انت حيوان وقليل الأدب وأنا غلطانه إني جيت هنا

أدهم بنرفزه.انتي تخطيتي حدودك معايا أوي بس مش مشكله انتي لو مانفعتيش فريده تنفع

ضربته بالقلم ثم ذهبت

أدهم.وربي لوريكي

احمد فيروز تكون في فيلا الصحراوي حالا سامع

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الأدهم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!