روايات

رواية عشق الأحمد الفصل العشرون 20 بقلم حنين كرماني

رواية عشق الأحمد الفصل العشرون 20 بقلم حنين كرماني

رواية عشق الأحمد الجزء العشرون

رواية عشق الأحمد البارت العشرون

رواية عشق الأحمد
رواية عشق الأحمد

رواية عشق الأحمد الحلقة العشرون

ثانى يوم عند هنا
محسن:اعملى حسابك يا هنا العريس جاى النهاردة بالليل جهزى نفسك
هنا:عريس مين بس يا حج انت مش راضى تفهمنى ليه
محسن:افهمك اى يابنتى ما أنا فهمتك فى عريس متقدملك وبيكون دكتورك فى الجامعة وجاى النهارده بالليل وبس
هنا:طيب هو
قاطعها محسن:بت انتى أنا معرفش حاجة تانى ،اصبرى لحد بالليل وانتى تعرفى ،دلوقتى كلمى عشق خليها تجيلك وامك هتكلم فاطمة
هنا:حاضر
ثم اتصلت هنا على عشق واستاذنت عشق من احمد ثم ذهبت إلى هنا وقضوا وقتهم فى عمل الماسكات حتى جاء الليل وتجهزت الفتاتان وارتدت هنا فستان بسيط احمر وعليه حجاب بيج وارتدت عشق ادناء ابيض وخمار سماوى
عند احمد كان يتحدث مع عدى
عدى:اى ياعم فينك
احمد:قاعد يا اخويا فى البيت اهو
عدى :اى ده مخرجتش مع المدام
احمد:لاء المدام عند صحبتها عشان فى عريس متقدملها
عدى:اى ده هى المدام هتتجوز
احمد:بطل استظراف يابا،دى هنا صحبتها فى عريس متقدملها
عدى:طب كويس ،بيقولك عمر هو رايح يخطب جهز نفسك
احمد:الف الف مبروك أن شاء عدوا عليا وهتلاقونى جاهز

 

 

جاء المساء على ابطالنا وذهب عدى وعمر ووالديه ماجد وريهام وراندا والدة عدى وأحمد لكى يتقدموا لخطبة هنا
عند هنا
كانت هنا ترتدى فستان كاشمير وارتدت ولأول مرة خمار ابيض وكانت تضع كحل فقط وكانت عشق ترتدى فستان ابيض وخمار ابيض ولم تضع اى شىء على وجهها
عشق:مبارك يا قلبى طالعة زى القمر بالخمار ربنا يثبتك يارب
هنا:يارب يا قلبى انتى كمان طالعة زى القمر
وفجأة سمعوا جرس الباب
هنا:لاء أنا خايفة اوى بصى قوليلهم انى مش موجوده
عشق:أهدى ومتقلقيش أن شاء الله كله هيعدى ولو معجبكيش نطفشوه
هنا:أيوة نطفشوه
دخل احمد وعدى وعمر وماجد وريهام وراندا إلى المنزل ثم قامت صفاء ونادت على الفتيات وعندما خرجت الفتاتان
عشق بصدمة:احمد ،ليه كده يا احمد أنا عملتلك اى ده أنا حبيتك وفى الاخر تخونى ومع مين مع صحبتى وعشرة عمرى أخص عليك بجد
محسن:فى اى يابت المجنونة انتى اتهبلتى يا بت
عشق:اسكت يا محاميحوا دلوقتي جوزى جاى يتجوز عليا بنتك
محسن:ماشى يا عشق الكلب والله لاوريكى ازاى تقولى محاميحوا قدام الضيوف
احمد بغضب مكتوم:آسف انى قاطعتكوا بس انا مش العريس ومقدرش اخونك يا عشقى ولا حتى ابص لغيرك عشان ببساطة أنا حبيتك
عدى:يا محنو
عمر :طب بعد اذنكوا أنا اللى جاى اتجوز ممكن تقعدوا بقى
وبعدين أنا عاوز اشوف العروسة اللى مستخبية ورا والدتها بقى
نظروا جميعا وجدوا هنا مختبئة خلف والدتها فأشار لها والدها بالتقدم فتقدمت إليه فعندما رأاها عمر نظر لها بصدمة من جمالها
محسن :طب اعمل حساب انى قاعد
عمر:احم آسف ياعمى
ماجد:طيب ندخل فى الموضوع علطول أنا يسعدنى ويشرفني انى اطلب ايد بنتك هنا لابنى عمر
محسن:والله أنا يشرفنى انى اناسبكوا بس الرأى الاخير
لهنا،ها اى رايك يا بنتى
هنا:أن شاء الله اصلى استخارة الاول
ريهام :أن شاء الله

 

 

ثم جلسوا بعض الوقت ثم ذهبوا
وبعد مرور يومان وصل إليهم الرد بالموافقة وقاموا بالاتفاق على الخطوبة وكتب الكتاب مع عدى وجنى وقاموا بكتب كتابهم ومر ثلاثة أشهر على ابطالنا وجاء اليوم المنتظر يوم حفل زفاف عشق وأحمد
وفجأة انطفئت الانوار ودخلت عشق وهى ممسكة بيد احمد وواضح على وجوههم السعادة والفرحة وكانت عشق متألقة بفستانها الابيض المحتشم وفوقه الخمار الابيض وكانت متميزة بمكياجها البسيط ،كانت كتلة من الجمال المتحركة وكان احمد يرتدى بدلة سوداء وكان شديد الوسامة وكان ينظر لعشق بحب وهيام
وكان عدى يرتدى هو وعمر بدلة كحلى وكانت هنا وجنى ترتديان فساتين سماوى وكانت هنا ترتدى خمار ابيض وجنى ترتدى حجاب ابيض وكانوا ايات فى الجمال وحان وقت الرقص مع بعضهم وكانوا يرقصون على اغنية من أول دقيقة
عشق:بحبك
احمد:اى قلتى اى
عشق: بحبك
احمد:وانا بعشقك يا عشقى ،انتى عشقى عشق الأحمد
وبكده تكون انتهت روايتنا واقدر اقول
تمت بحمد الله

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الأحمد)‏

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى